1. #451
    Verbannen

    Reacties
    2.347
    13-12-2011

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    In NL bedoel je? Kijk eens deze: http://www.sincerehearts.nl/biografi...ntaymiyyah.pdf, het is een kapotte site maar ze hebben het vertaald (of overgenomen) van een goed en betrouwbaar boek.

    Ik raad je aan als je Arabisch/Engels begrijpt om deze te beluisteren. Is uitgebreid en informatief en Shaykh Moehammad as-Sharief is hystoricus als baan, dus dan weet je wel dat zijn lezingen keihard zijn maa Shaa Allaah.

    http://www.youtube.com/watch?v=CULaJmcVLtQ

    Salamu 3alaykom broeder, wat bedoel je met kapotte site ?

  2. #452
    MVC Lid

    Reacties
    42
    20-02-2006

    Baraka Allahoe fiek voor de moeite..!
    لا اله الا انت سبحانك أني كنت من الظالمين

  3. #453
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Achmed65 Bekijk reactie
    Salamu 3alaykom broeder, wat bedoel je met kapotte site ?
    Wa 'alaikoem salaam akhie.. sincerehearts..

    Citaat Geplaatst door Binto_al_islam Bekijk reactie
    Baraka Allahoe fiek voor de moeite..!
    Wa fiekie oekht

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  4. #454

  5. #455
    Verbannen

    Reacties
    2.347
    13-12-2011

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    Wa 'alaikoem salaam akhie.. sincerehearts..


    Wa fiekie oekht
    Duidelijk Jazzak Allah gayran

  6. #456
    Verbannen

    Reacties
    2.304
    09-07-2013

    Baraak Allahu feek agi, en nog bedankt voor deze;

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    Shaykh al-Islaam Ibn Taymiyyah Rahimahoellaah heeft gezegd:

    "Jihaad leidt noodzakelijk tot leiding, welke alle kennis omvat, zoals Allaah’s uitspraak laat zien (interpretatie van de betekenis):

    "En degenen die omwille van Ons strijden, die zullen Wij zeker Leiding schenken op Onze wegen. En voorwaar, Allaah is zeker met de weldoeners."
    {Soerah al-'Ankaboet, Vers 69}

    Dus leidt Hij in al Zijn Wegen, degene die Jihaad op het Pad van Allaah doet. Om deze reden hebben de twee Imaams Ibn al-Moebaarak en Ahmad ibn Hanbal, en ook anderen, gezegd:

    "Als de mensen over een kwestie verschillen, kijk dan naar datgene waar diegenen in de frontlinies op zijn, want de waarheid is met hen, omdat Allaah zegt (interpretatie van de betekenis):

    "En degenen die omwille van Ons strijden, die zullen Wij zeker Leiding schenken op Onze wegen. En voorwaar, Allah is zeker met de weldoeners..."
    {Soerah al-'Ankaboet, Vers 69}


    {Bron: Majmoe al-Fataawah 28/442}

    ===================

    En Shaykh Ibn al-Qayyim Rahimahoellaah zei:

    "De Moedjaahidien en de mensen van de frontlinies zijn de geleide mensen, dus als de adviezen verschillen en de wegen leiden af, moet er direct verwezen worden bij het volgen van wat zij zeggen en het houden aan hun adviezen."

    {Bron: Al-Fawaaïd, 59}
    Heel nuttig en belangrijk Djazaak Allah.

  7. #457
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    .Wa Djazaakoem

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  8. #458
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Ik kan mijn 1e post niet meer wijzigen. Volgens mij kan dat niet meer na 1 jaar.

    Maar volg Ahlus-Sunnah Publicaties voor een voortzetting van updates, en ook is (vrijwel) alles wat ik hier heb geplaatst daar ook te vinden. Zie link's in mijn OT.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  9. #459
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Lees op de site : Heersen met mens-gemaakte wetten en systemen - Shaykh 'Abdoellaah al-Ghoenaymaan

    http://www.youtube.com/watch?v=L5geX9mVvcg

    Transcriptie van de audio:

    Vraagsteller:

    En dan de laatste vraag nobele Shaykh; Ik las in het werk “Tahkiem al-Qawaanien” van Shaykh Ibraahiem aal as-Shaykh dat de heerser die niet heerst met de openbaring van Allaah behoort tot de Tawaaghiet. Is deze uitspraak correct?

    Shaykh:

    Dat klopt; als hij de Woorden van Allaah vervangt, wat wil zeggen dat hij de Wetten van Allaah vervangt met mens-gemaakte wetten waarmee hij de mensheid zal regeren; dan geraakt hij van de grote Tawaaghiet; de kopstukken van de Tawaaghiet en niet slechts de normale Tawaaghiet maar echt de kopstukken.

    Vraagsteller:

    Allaahoe Akbar! SoebhaanAllaah al-’Adhiem!

    En Shaykh, stel dat er een heerser komt in een bestaand democratisch of seculier systeem waar hij vervolgens mee gaat heersen. Behoort hij dan ook tot de Tawaaghiet?

    Shaykh:

    Het oordelen behoort toe aan Allaah! Het oordelen behoort toe aan Allaah! Het is verplicht dat het oordelen behoort aan de Wetten van Allaah! Of anders is men aan het wedijveren met Allaah in zijn Heerschappij.

    Vraagsteller:

    Nobele Shaykh, ik las in “Tahkiem al-Qawaanien” dat Shaykh Ibraahiem aal as-Shaykh zei dat zelfs als de heerser het niet toegestaan verklaart om te heersen met democratie of secularisme, hij dan (alsnog) vervalt in ongeloof.

    Shaykh:

    Dat was de bedoeling van de Shaykh, en hij was hier voldaan in. Hij sprak over degene die rechtbanken opzet waar de mensen hun oordeel bij zoeken buiten de Sharie’ah van Allaah om. En hij zei dit stellig.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  10. #460
    Sabrun Jameel. ღ

    Reacties
    25.436
    07-06-2011

    Twee mooie, goeie, prachtige, onbeschrijfelijke lezing die ik met jullie wil delen:

    http://speedy.sh/AvAmh/Onbekend-Besc...t-Paradijs.mp3
    http://speedy.sh/KnKfW/Mohammad-Ibn-...s-Oordeels.mp3


  11. #461
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door eshghamx Bekijk reactie
    Asalamu alaikoum, ik vroeg me laatst af of vrouwen die een verkrachting vrezen zm mogen plegen?
    Toen werd er me verteld dat een vrouw een bomgordel kan dragen en wnr de vijand dichterbij komt (om haar te verkrachten) dat ze dan zichzelf mag opblazen en als ze de niyah hheeft om die kafir (die haar wou verkrachten) te doden dat ze dan als shahida sterft?

    Maar dan denk ik aan de hadieth van de persoon die in een slagveld zoveel pijn had dat hij zichzelf neerstak en de profeet alaihi salatu salam zei hij is in de hel?

    Sommigen zeggen dat ze wordt verplicht om zina te doen en dat drm in dat geval zm wel toegestaan wordt. Heb je miss een fatwa hierover? Die het toestaat?
    Wa 'alaikoem salaam wa Rahmatoellaah,

    Allaahoe A'lam. In algemene zin ken ik geen Fatwah of geleerde die het heeft toegestaan. Enkel zeggen ze dat het de vrouw vereist is om zich te proberen te verdedigen. En als ze daarbij sterft, sterft ze Shahieda. Maar er zit wel een logica in een bomgordel als ze een zuivere Nieyyah heeft van Djihaad middels een martelaars-operatie. Zeker als ze wellicht zelfs tientallen van de vijand kan doden. Maar zoiets is dan een zaak die met een Shar'ie/Amier besloten moet worden. Ik denk dat ze eerder besluiten om gewoon iedere vrouw een wapen te laten dragen. Mocht de vijand komen, dan schiet ze. En als ze doodgaat heb je zekerheid op Shahaada aangezien het geen zelfmoord is.

    Hoe dan ook is zo'n Fatwah handig van een Shar'ie die de realiteit en situatie kent.. Verder ken ik geen Fatwah die het toestaat.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  12. #462
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    oude topic mag wel weer omhoog.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  13. #463
    Closer to Allah <3

    Reacties
    4.751
    06-01-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Waw zo super leerzaam barak Allahu feek
    Don't worry, it's only dunya

  14. #464
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Closer_ Bekijk reactie
    Waw zo super leerzaam barak Allahu feek
    Wa fiekie Baarakallaah. Moge het profijtvol zijn. Zie ook de Ahlus-Sunnah Publicaties website voor meer.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  15. #465
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Is jullie page of kanaal van youtube nooit verwijderd?