1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    107
    07-11-2004

    Ik denk erover Nederland te verlaten, wie gaat er mee??

    Mensen,

    Ik begin er echt serieus over te denken NL te verlaten, emigreren naar een ander land.....dit land heeft het op meerdere gebieden gewoon niet (meer) voor mij....

    Dus wie gaat er mee?

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    981
    15-04-2002

    Ik wil wel mee....



    maar dat is omdat ik meer van Marokko hou dan van Nederland...

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    9.717
    10-01-2004

    MVC Premium MVC Premium
    ik....
    ik voel me daar meer ''thuis''

  4. #4
    barca 4ever

    Reacties
    4.115
    26-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    marokko is veel beter geworden dan een tijd geleden... hopelijk beetje geld sparen en gelijk naar t land waar ik het voor t zeggen heb.. mijn marokko..

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    107
    07-11-2004

    Citaat Geplaatst door Roy.Rademaker
    zinkend schip verlaten is een loser daad, je eigen land, daar moet je voor vechten. Als iedereen zo dacht in de jaren 1940-1945 dan was jij niet eens geboren. Het komt allemaal wel weer goed, als er schoon schip wordt gemaakt. En dat gebeurd zeker. Zo is de natuur, de sterkste wint, de verliezers die deze daden begonnen zijn uit onvrede omdat ze hier ongelukkig zijn, zullen altijd het nakijken hebben. Ongelukkigen trekken ongeluk aan, zij hebben oogkleppen op voor geluk. Nog twee jaar wachten, zoveel moeite kost dat toch niet?

    Afzender, Roy
    'Je eigen land'.....helaas ervaar ik Nederland niet op die manier. En ik denk dat we allemaal wel weten waarom. Natuurlijk is geduld een schone zaak, maar mijn idee over emigreren heeft niet alleen te maken met de onrust die er momenteel heerst in dit land.
    De sfeer staat mij gewoon niet aan, ik denk dat er meer is in de wereld. We leven hier in een rijk, welvarend land. We hebben het goed. Maar toch hoor je iedereen klagen, men houdt ervan te oordelen over anderen. Het aantal mensen dat depressief stijgt elk jaar explosief. En waarom? Dat is zonde......
    Ik wil dingen waar ik zelf zin in heb zonder daarbij nagekeken te worden. En helaas kan ik mijn geloof niet belijden op de manier dat ik dat het liefst zou willen....Je bent hier constant aan het zoeken naar een evenwicht, een balans. Je wil jezelf zijn, ik wil een goede moslim zijn en goed zijn voor mijn medemens. Ik wil mij daarnaast ook ontwikkelen en zoveel mogelijk leren, een goede baan. En helaas zie ik deze combinatie niet zo rooskleurig voor de toekomst. Ik wil leven zonder daarbij al teveel te hoeven nadenken, wil een gevoel van innerlijke rust, en wil mij gelukkig voelen.....
    Dit land heeft het niet voor mij......

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    107
    07-11-2004

    Citaat Geplaatst door hivisu
    marokko is veel beter geworden dan een tijd geleden... hopelijk beetje geld sparen en gelijk naar t land waar ik het voor t zeggen heb.. mijn marokko..
    InshaAllah!!!

  7. #7
    barca 4ever

    Reacties
    4.115
    26-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door nadiaatje
    InshaAllah!!!
    ja inshallah

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.902
    29-10-2002

    heb je al een land op het oog waar je heen wilt gaan...?

    afhankelijk van je antwoord op deze vraag beslis ik of ik wel of niet mee ga...

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    107
    07-11-2004

    Citaat Geplaatst door Mazlout
    heb je al een land op het oog waar je heen wilt gaan...?

    afhankelijk van je antwoord op deze vraag beslis ik of ik wel of niet mee ga...
    Nou, dat is absoluut nog een aandachtspunt....Ik vind de vakanties in Marokko altijd geweldig, ik kan daar echt van genieten. Maar om daar echt te gaan wonen, dat lijkt me toch een te grote stap. Misschien ben ik hier wel erg gewend aan de luxe.
    Maar ik heb Marokko absoluut nog niet uitgesloten. Zuid-Frankrijk of Spanje (Andalusie) lijkt me wel wat. Het klimaat is er geweldig. De omgeving is goed, en rustgevend. Ik zie eigenlijk , behalve één aspect, alleen maar voordelen aan deze gebieden. Het enige nadeel is dat ik daar dan zit zonder familie, en daar zou ik volgens mij niet gelukkig van worden.
    Ik ga in de familie maar eens polsen wie er meegaat.....

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.902
    29-10-2002

    Citaat Geplaatst door nadiaatje
    Nou, dat is absoluut nog een aandachtspunt....Ik vind de vakanties in Marokko altijd geweldig, ik kan daar echt van genieten. Maar om daar echt te gaan wonen, dat lijkt me toch een te grote stap. Misschien ben ik hier wel erg gewend aan de luxe.
    Maar ik heb Marokko absoluut nog niet uitgesloten. Zuid-Frankrijk of Spanje (Andalusie) lijkt me wel wat. Het klimaat is er geweldig. De omgeving is goed, en rustgevend. Ik zie eigenlijk , behalve één aspect, alleen maar voordelen aan deze gebieden. Het enige nadeel is dat ik daar dan zit zonder familie, en daar zou ik volgens mij niet gelukkig van worden.
    Ik ga in de familie maar eens polsen wie er meegaat.....

    trouw met me, dan ben ik familie!
    en kan ik mee

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    35
    09-11-2003

    Salam nadiaatje

    Ik ga met je mee meid. Wallah ik heb het ook allemaal gezien hier in Nederland. Ik voel me hier totaal niet meer thuis. Ik snap niet dat mijn pa ooit voor Nederland heeft kunnen kiezen, jakkes........

    w s

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    107
    07-11-2004

    Citaat Geplaatst door Mazlout
    trouw met me, dan ben ik familie!
    en kan ik mee
    die is goed.....

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    107
    07-11-2004

    Citaat Geplaatst door Nezha18
    Salam nadiaatje

    Ik ga met je mee meid. Wallah ik heb het ook allemaal gezien hier in Nederland. Ik voel me hier totaal niet meer thuis. Ik snap niet dat mijn pa ooit voor Nederland heeft kunnen kiezen, jakkes........

    w s
    Tja, begrijp je helemaal....de meeste van onze ouders hadden toch hele andere ideëen over het verlaten van Marokko; even naar het buitenland, geld verdienen en dan terug naar land van herkomst om daar je toekomst op te bouwen met dat geld. Helaas een mislukt plan....

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    42
    09-11-2004

    www.tienmiljoen.nl
    www.overbevolking.nl

    Maar ook....

    http://edison.ncssm.edu/programs/colloquia/bartlett.ram

    (helemaal afkijken! - LEERZAAM)

    Er is nergens een veilige plek; het is 5 voor 12.

  15. #15
    Wie ben ik

    Reacties
    245
    14-10-2002

    zowel nederland als marokko trekken me niet moet ik eerlijk zeggen.

    nederland vooral de laatste tijd niet en marokko als ik daar op vakantie ben hoor je alleen maar slechte dingen, die is vermoord die heeft s7or (zwarte magie) etc

    ik heb dan geen zin om tussen zo een gemeenschap te moeten leven.

    (misschien is het niet zo in alle delen van marokko, maar wat ik heb gezien van tanger, tetouan is t niet iets waar ik wil wonen)