1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    4.330
    04-02-2013

    Citaat Geplaatst door muslima2013 Bekijk reactie
    nee heb geen kinderen..gelukkig! Praten? heb vanaf beging gepraat tegen een muur! Ik voel ook helemaal niets meer voor hem door alle ellende die hij me heeft aangedaan. Ik begin zelfs afkeer te voelen als hij me aanraakt. Dat is al een teken dat dit huwelijk geen stand kan houden.
    Als jij dat echt wilt dan zou ik het hem vertellen.Je bent ongelukkig en je hebt geen kids.
    Straks heb je wel kinderen en dan zit je nog in het zelfde schuitje.
    OFF.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    626
    29-11-2013

    Citaat Geplaatst door oemmm Bekijk reactie
    Die van mij is gaan lopen naar syrie. Heb er niet zelf voor gekozen.
    ??? hoe bedoel je lopen naar syrie??

  3. #18
    Turn To Allah

    Reacties
    7.458
    10-07-2007

    Dames die gescheiden zijn, ik heb echt respect voor jullie! Al helemaal als je beseft dat we op dit vlak een achterlijke cultuur hebben waarin scheiden taboe is en de mening van de andere mensen belangrijker is dan het welzijn van een dochter/zus/familielid. Moge Allah jullie belonen voor jullie geduld en jullie iets veel beters schenken.

    "Do not despair of the mercy of Allah" Qur'an 39:53


  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    4.330
    04-02-2013

    Citaat Geplaatst door Nidaa Bekijk reactie
    Dames die gescheiden zijn, ik heb echt respect voor jullie! Al helemaal als je beseft dat we op dit vlak een achterlijke cultuur hebben waarin scheiden taboe is en de mening van de andere mensen belangrijker is dan het welzijn van een dochter/zus/familielid. Moge Allah jullie belonen voor jullie geduld en jullie iets veel beters schenken.
    Ameen in shaa Allah.
    OFF.

  5. #20
    .

    Reacties
    5.752
    13-01-2008

    Citaat Geplaatst door oemmm Bekijk reactie
    Die van mij is gaan lopen naar syrie. Heb er niet zelf voor gekozen.
    Hij is al 2 jaar weg toch? Heeft hij nog iets van zich laten horen?

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    253
    07-11-2012

    Citaat Geplaatst door Nidaa Bekijk reactie
    Dames die gescheiden zijn, ik heb echt respect voor jullie! Al helemaal als je beseft dat we op dit vlak een achterlijke cultuur hebben waarin scheiden taboe is en de mening van de andere mensen belangrijker is dan het welzijn van een dochter/zus/familielid. Moge Allah jullie belonen voor jullie geduld en jullie iets veel beters schenken.
    Ameen! is idd lastig in onze cultuur, doen alsof je gelukkig getrouwd bent naar de buitenwereld en binnenshuis zie maar je zelf te redden...maar als je kijkt naar de tijd van onze profeet, dan waren scheidingen en hertrouwen niet meer dan normaal. Onze profeet is met vele gescheiden vrouwen en weduwen getrouwd, dat is een les voor ons Alhamdolillah.

  7. #22
    Allahoe Akbar

    Reacties
    18
    02-09-2007

    Trouwen is een levenskeuze. Je trouwt niet met het idee om uiteindelijk te scheiden. Je trouwt omdat je denkt de ware te hebben gevonden. Je wilt samen een gezinnetje stichten, samen oud worden. Mooie herinneringen samen maken en slechte doorstaan. De buitenwereld ziet ons als niets meer dan "gescheiden vrouwen", maar zien ze ook wat velen hebben doorstaan? Weten ze de reden van de scheiding? Weten ze of je eigenlijk nog wel een keuze had om te blijven? Nee, nee, nee! Als jij weet van jezelf dat je er alles aan hebt gedaan om de juiste vrouw te zijn. Als je weet van jezelf dat je echt hebt geprobeerd om bij elkaar te blijven, maar uiteindelijk tevergeefs. Dames voor wie moeten wij dan nog een verklaring afleggen. Alleen aan Allah swt hoeven wij een verklaring af te leggen. en Allah swt is de alziende, de alhorende, de alwetende.

    سُبْحَانَ اللهِ، والحَمْدُ للهِ، لَا إِلَهَ إلَّا اللهُ واللهُ أَكْبَرُ
    SoebhaanAllah, walhamdoelillah, laa ilaha illaaAllah wallahoe akbar.
    Vrij van alle tekortkomingen is Allah, alle lof komt Allah toe, er is geen God (die het recht heeft aanbeden te worden) dan Allah en Allah is de Allergrootste.


  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    286
    24-06-2005

    Citaat Geplaatst door Tamazigecht Bekijk reactie
    Trouwen is een levenskeuze. Je trouwt niet met het idee om uiteindelijk te scheiden. Je trouwt omdat je denkt de ware te hebben gevonden. Je wilt samen een gezinnetje stichten, samen oud worden. Mooie herinneringen samen maken en slechte doorstaan. De buitenwereld ziet ons als niets meer dan "gescheiden vrouwen", maar zien ze ook wat velen hebben doorstaan? Weten ze de reden van de scheiding? Weten ze of je eigenlijk nog wel een keuze had om te blijven? Nee, nee, nee! Als jij weet van jezelf dat je er alles aan hebt gedaan om de juiste vrouw te zijn. Als je weet van jezelf dat je echt hebt geprobeerd om bij elkaar te blijven, maar uiteindelijk tevergeefs. Dames voor wie moeten wij dan nog een verklaring afleggen. Alleen aan Allah swt hoeven wij een verklaring af te leggen. en Allah swt is de alziende, de alhorende, de alwetende.
    Je hebt gelijk. Niemand kiest bewust voor een scheiding. Het is een groot lijdensweg. Reacties van de buitenwereld heb ik me nooit iets van aangetrokken. Gelukkig heb ik een fijne familie. Zelf heb ik alles gedaan om een scheiding te voorkomen maar dat mocht niet baten. De helft van mijn leven heb ik in het huwelijk gestoken, ik was zowel de man als vrouw in het gezin, op financieel, mentaal, intellectueel en verzorgend vlak, altijd doorgegaan. Om een futiliteit aan de kant gezet, mijn volledige eigendom op een slinkse wijze afgenomen. Ach hemdoellah, ik krijg mijn recht in arghirah en ik vergeef het hem nooit. Een echtscheiding gun ik mijn ergste vijand niet, echt het is verschrikkelijk.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    4
    10-01-2014

    Salam dames, ik lees dat een scheiding afschuwelijk is, maar ik er niet meer tegn. Hij heeft mijn hart en ziel gebroken hij geeft het slechte voorbeeld aan mijn zoon van 1 jaar. Het enige goede wat hij doet is vijf x per dag bidden en elke vrijdag naar het moskee. Hij respecteerd mij niet en dreigt altijd met 'een tweede vrouw' stuurd mij zovaak uit huis dat ik het gevoe heb dat ik hier niet woon. Aub dames kom met advies wat moet ik doen als ik financieel gezien niks heb en niet bij mijn ouders terecht kan?

  10. #25
    Allahoe Akbar

    Reacties
    18
    02-09-2007

    Lieve ism,

    Ik leef echt oprecht met je mee. Een huwelijk waarin de man zijn vrouw niet waardeert en respecteert is zwaar. Alleen ik denk niet dat je hier moet zijn voor advies. Wij zijn buitenstaanders en weten niet wat er zich tussen jouw vier muren afspeelt. Het beste is om bij jezelf na te gaan wat er goed gaat en wat er slecht gaat. Je hebt hierboven al een schets gemaakt van de goede en slechte eigenschappen van jouw man. Maar je bent met hem getrouwd en ik denk niet alleen omdat hij zijn gebed verrichte en naar de moskee ging. Probeer de reden naar boven te halen waarom je met hem bent getrouwd en praat daar met hem over, Praten is zo belangrijk in een huwelijk. En niet alleen jij moet met hem praten, probeer zijn moeder met hem te laten praten. Zijn zus, broer, oom iemand naar wie hij waarschijnlijk wel luistert. Geef niet te snel op lieverd, geef jezelf de mogelijk (mocht je uit elkaar gaan) om uiteindelijk te kunnen zeggen dat je er daadwerkelijk alles aan hebt gedaan om je huwelijk te redden. Je hebt een zoontje machaAllah put daar je kracht uit ten alle tijden en wendt je tot onze verhevene heer Allah swt en verricht dua's. Moge Allah swt jou gebeden verhoren en accepteren, allahitaqabel. Ameen!

    سُبْحَانَ اللهِ، والحَمْدُ للهِ، لَا إِلَهَ إلَّا اللهُ واللهُ أَكْبَرُ
    SoebhaanAllah, walhamdoelillah, laa ilaha illaaAllah wallahoe akbar.
    Vrij van alle tekortkomingen is Allah, alle lof komt Allah toe, er is geen God (die het recht heeft aanbeden te worden) dan Allah en Allah is de Allergrootste.


  11. #26
    Allahoe Akbar

    Reacties
    18
    02-09-2007

    Citaat Geplaatst door Samiaforever Bekijk reactie
    Je hebt gelijk. Niemand kiest bewust voor een scheiding. Het is een groot lijdensweg. Reacties van de buitenwereld heb ik me nooit iets van aangetrokken. Gelukkig heb ik een fijne familie. Zelf heb ik alles gedaan om een scheiding te voorkomen maar dat mocht niet baten. De helft van mijn leven heb ik in het huwelijk gestoken, ik was zowel de man als vrouw in het gezin, op financieel, mentaal, intellectueel en verzorgend vlak, altijd doorgegaan. Om een futiliteit aan de kant gezet, mijn volledige eigendom op een slinkse wijze afgenomen. Ach hemdoellah, ik krijg mijn recht in arghirah en ik vergeef het hem nooit. Een echtscheiding gun ik mijn ergste vijand niet, echt het is verschrikkelijk.
    Lieve schat,

    Ik wil niet zeggen dat een echtscheiding verschrikkelijk is, er zijn ergere dingen op de wereld. We moeten altijd blijven denken aan de mensen die een grotere beproeving te verwerken hebben. Je geeft ook aan el hamdoelillah, en daar sluit ik me volledig bij aan. Maar laat het los lieverd, hoe moeilijk het ook is, ik zeg altijd "vergeven maar zeer zeker niet vergeten!!". Je bent zo te lezen een machaAllah sterke vrouw geweest in je huwelijk en ik durf met alle zekerheid te zeggen dat je nu vele malen sterker bent. Trek er je leering uit en laat het oordeel aan Allah swt over.

    سُبْحَانَ اللهِ، والحَمْدُ للهِ، لَا إِلَهَ إلَّا اللهُ واللهُ أَكْبَرُ
    SoebhaanAllah, walhamdoelillah, laa ilaha illaaAllah wallahoe akbar.
    Vrij van alle tekortkomingen is Allah, alle lof komt Allah toe, er is geen God (die het recht heeft aanbeden te worden) dan Allah en Allah is de Allergrootste.


  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    62
    13-01-2014

    Citaat Geplaatst door muslima2013 Bekijk reactie
    Ik denk erover na om te gaan scheiden....ben erachter gekomen dat hij over heel veel dingen gelogen heeft en ook veel voor me achter gehouden heeft enz...en nog niet te spreken over de vele ruzies en huilpartijen en verdriet, ben zo vaak ziek geweest hierdoor.

    Is voor mij nog niet duidelijk waar mijn rechten zijn en welke eerste stappen ik moet ondernemen (ben ook bang voor toren hoge schulden die hij misschien is aangegaan)...

    Jullie advies en ervaringen zijn meer dan welkom.

    BismiLlaah


    Assalaam alaykoem warhmatuLLAAHI wa barakatu,


    Scheiden wegens het wereldse gemak voor een ander is niet van de Islaam. Scheiden is niet haram maar is een daad waar Allaah niet van Houdt. Beste is iemand tussen jullie te komen voor eventuele oplossingen incha Allaah.

    Iemand die on afhankelijk is en rechtvaardig, en niet iemand die jou kant kiest of zijn kant kiest.

    Iemand opzoek naar oplossingen en niet naar scheidingen! Want vaak zijn het vrienden of familieleden die de ander aan het opsteken zijn.. DIt gebeurd heel vaak, jammer te vaak.

    Schulden is niet de manier om te scheiden, of dingen die belooft zijn en niet nagekomen zijn.
    Voorbeeld een man die zijn gebeden niet bidt en na vaak geadviseerd te zijn, zijn gebeden nog steeds niet bidt ( gebed totaal verlaten heeft ), van zo'n persoon moet je scheiden! pas na herhaaldelijke adviezen. Zoals de grote geleerden het hebben gezegdt.


    Maar dit is slechts een voorbeeld.
    Als je je probleem wilt voorleggen kan je het doen, of anders me een prive bericht sturen. Incha Allaah maakt Allaah het makkelijker.

    Allaah verandert de toestand van een volk niet, totdat zij zichzelf eerst veranderen oeght

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    38
    24-01-2014

    Citaat Geplaatst door Nidaa Bekijk reactie
    Dames die gescheiden zijn, ik heb echt respect voor jullie! Al helemaal als je beseft dat we op dit vlak een achterlijke cultuur hebben waarin scheiden taboe is en de mening van de andere mensen belangrijker is dan het welzijn van een dochter/zus/familielid. Moge Allah jullie belonen voor jullie geduld en jullie iets veel beters schenken.
    Amien InshaAllah shokran zuster, moge allah jou belonen

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    4
    10-01-2014

    Dankje wel lieve zuster Tamazigecht.

    Ik ben ten einde raad, zijn vader heeft op alle mogelijke manieren methem gepraat, en adviseerd hem iedere keer als hij de mogelijkheid heeft. Ik weet ECHT niet meer wat ik kan doen, hij gedraagt zich zo erg afschuwelijk, moge Allah subhana wa ta'ala jou belonen voor je hartelijk advies. Daarnaast blijk ik nog eens zwanger te zijn...

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    78
    14-02-2013

    Wie advies wil kan mij pm'en. Ik ben gescheiden geweest en ben nu een half jaar getrouwd Hamdoulilah. En zoals eerder in deze topic is vermeldt over dat een lid haar man haar heeft beloofd om alle ellende in het verleden te doen vergeten, zo heeft mijn man me dat ook beloofd en Hamdoulilah het is hem gelukt. Ik studeer sinds ik hertrouwd ben Rechten en het gaat uitstekend Dus meiden die erover denken om te scheiden... ik juich het niet toe, maar wat moet dat moet. En geloof me je staat er niet alleen voor.
    Gair In Shaa Allah