1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Helal Vlees

    Citaat Geplaatst door Iraqboy
    Assalaam 3aleikom.

    Bij mij op school verkopen ze broodjes met rund/kip vlees erin. Een paar moslimvrienden van mij eten dat op, en zeggen dat het niks uitmaakt of het islamitisch geslacht is ofniet. Eten jullie dat ook?

    Ikzelf niet, eet alleen 100% helal vlees, op islamitische wijze geslacht.
    .

  2. #2
    SliCkEr ThAN YOurEAveRaGe

    Reacties
    785
    06-12-2002

    Het is eigenlijk gewoon haram,
    maar ik zie ook dagelijks in de macdonalds mensen gewoon een hamburger of zo bestellen
    schrijft het 16-jarige lid

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    375
    04-06-2002

    Nee hoor iraqboy ik eet ook alleen 100% helal vlees!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    282
    17-12-2002

    Re: Helal Vlees

    Origineel gepost door Iraqboy
    Assalaam 3aleikom.

    Bij mij op school verkopen ze broodjes met rund/kip vlees erin. Een paar moslimvrienden van mij eten dat op, en zeggen dat het niks uitmaakt of het islamitisch geslacht is ofniet. Eten jullie dat ook?

    Ikzelf niet, eet alleen 100% helal vlees, op islamitische wijze geslacht.
    A Salaam 3aleikoem Iraqboy,

    Elhamdoulilah eet ik ook allen halal vlees..maar wist je dat er nog zelden mensen bestaan die dat doen??...tenminste ik kom ze zelden tegen

  5. #5
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik kan me best voorstellen dat ze het doen. Anders kun je misschien helemaal geen broodje meer kopen en moet je altijd zelf meenemen. Dus een soort zondigen uit gemakzucht. Maar helemaal juist is het niet (voor zover ik weet natuurlijk, want ik ben geen moslima en ga ook maar af op wat ik er bijvoorbeeld op dit forum over lees).

  6. #6
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    En niet geheel aansluitend op dit topic, maar misschien wel interessant:

    Het markonderzoekburo waar ik werk, heeft een tijdje terug een buurtonderzoek gedaan in Bos en Lommer Amsterdam over een nieuw te openen supermarkt in die wijk. Mensen konden ook aangeven wat hun eventuele specifieke wensen waren. 'Halal vlees' bij de slagersafdeling, of liever nog een geheel islamitische slagersafdeling (zodat niet het halal lapje rundvlees naast een haram varkenspootje komt te liggen) kwam daar duidelijk uit. Wij hebben dat die supermarkt dus ook aanbevolen. Helaas heeft die supermarkt daar niks mee gedaan.

  7. #7
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door delila16
    Het is eigenlijk gewoon haram,
    maar ik zie ook dagelijks in de macdonalds mensen gewoon een hamburger of zo bestellen
    ik eet altijd een groenteburger.. en dat is ook maar twee keer in het het jaar hoor.. zo vaak ga ik niet naar de mac.. enne .. vraagje..

    eten jullie ook kaas..of glacekoeken uit de supermarche?

    dat is ook haram.. kaas niet altijd maar wel vaak..

    Nadia

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    991
    14-05-2002

    Altijd als ik iets koop kijk ik eerst bij de ingrediënten. Zodra er maar iets verdachts in zit koop ik het niet.

  9. #9
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Iraqboy
    Heel veel verkopen bijvoorbeeld broodjes gezond zonder ham. Nou die koop ik dan altijd, in plaats van een kip/rund vlees broodje.

    Aaay, gelukkig dat er nog goeie moslims tussen ons zitten die alleen 100% helal eten.





    kaas? wat is daar haram aan?
    Er kan in kaas een deel van een streng van de koe zitten ofzo en daardoor wordt de kaas haram..

    Nadia

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    84
    22-11-2002

    Re: Helal Vlees

    Origineel gepost door Iraqboy
    Assalaam 3aleikom.

    Bij mij op school verkopen ze broodjes met rund/kip vlees erin. Een paar moslimvrienden van mij eten dat op, en zeggen dat het niks uitmaakt of het islamitisch geslacht is ofniet. Eten jullie dat ook?

    Ikzelf niet, eet alleen 100% helal vlees, op islamitische wijze geslacht.
    Iedereen weet vast (misschien op een enkele na) dat het vlees ritueel geslacht moet zijn voor dat je het kan opeten.Maar de jeugd van tegenwoordig heeft daar gewoon schijt aan. Ze maken zelf hun regeltjes en proberen een excuses te verzinnen om lak aan de islam te hebben. We weten allemaal dondersgoed dat we dat niet mogen eten, en TOCH worden de meeste verleid door de lekkere kip geur die rond de kantine of mc donalds heerst. hmmmmpzzs! dit is nog niet eens het ergste van wat men tegenwoordig allemaal verkeerd doet, en ik ben benieuwd voor hoelang we ons zelf nog moslims kunnen noemen als we zelf regeltjes, smoesje en wetten gaan maken.


    There comes a day that I'll be the one, will
    see it's gonna gonna , its gonna be me!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    49
    18-10-2002

    hoe kom je erachter of dat erin zit? letten jullie ook op E nummers? en ik vind het geen excuus om haram vlees te eten uit gemakzucht ik vind het eerder een slappe smoes als je het wilt eten ondanks dat je weet dat het niet mag tsja moet je zelf weten en ook zelf de gevolgen ondergaan natuurlijk.
    jammer van die super markt nu moeten we als nog de ene helft bij de supermarkt kopen en de andere helft bij de marokaanse slager.

    jammer!!!!

  12. #12
    kiss kiss kiss

    Reacties
    838
    07-11-2002

    Origineel gepost door Hafsat
    Altijd als ik iets koop kijk ik eerst bij de ingrediënten. Zodra er maar iets verdachts in zit koop ik het niet.


    Zo doe ik het ook . Ken er veel die het dus niet doen en het niet kan schelen of er alcohol ofzo in zit . En ik heb nog nooit een hamburger in de mac gegeten . Wel een filet o fish . Ik ben niet zo voor vlees maar wel voor kip MMMM Maar dan moet het het wel hallal zijn anders ga ik kotsen.
    Zonder vertrouwen geen verraad

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    193
    14-01-2003

    ----------------------------scheinheiligheid--------------------------------
    ik hoor dit wel vaker van marokkaanse kindertjes om me heen: 'he je mag niet in de mac eten hoor, want dat is niet halal".
    o kindertjes zeg ik dan in mijn hoofd, weten jullie dan niet dat het vlees dat jullie baardachtige pappa's kopen bij de islamitische slagerij ook niet hallal is. ik laat menigeen misschien schrikken met deze openbaring, maar het is waar mensen, islamitische slagerijen verkopen vlees dat niet halal is. dit heb ik namelijk vernomen van een marokkaanse vriend van mij, wiens vader een islamitische slagerij bezit, volgens deze slagerszoon is het ondoenlijk om in de tegenwoordige consumptiemaatschapij waarbij de baardachtigen ook een vorm van vleesconsumptiezucht vertonen alle diertjes op een rituele wijze te slachten. daarom worden ze gewoon op de 'atheistische' snelle wijze geslacht. ja mensen ik laat u schrikken he. ik schrok ook toen ik het van deze vriend hoorde.
    veel mensen hebben te veel vertrouwen in die slagerijen alleen al omdat er islamitisch of halal op het vooruit wordt gepredikt, maar mensen ook baardachtige slagers zijn vatbaar voor de ziekte die ik 'het kapitalisme' noem.
    dank u voor u aandacht.......

    abdel heeft hesproken-----------------
    je bent leuk genoeg zo ...

  14. #14
    *taker3esht*

    Reacties
    1.630
    15-08-2002

    Als een moslimbroeder die in een islamitische slagerij werkt aangeeft dat hun vlees halal geslacht is dan kan je daar gewoon vanuit gaan. Indien hij liegt..dan is hij degene die de zondes zal dragen en niet de koper!!!! Ask to the imam he will answer the same!!!


    ps: vergeet nooit om Bismillah te zeggen voordat je een hap neemt....."In de naam van Allah" eet jij het stukje vlees op die jou gegeven is door je moslimbroeder die werkt bij een islamitische slagerij!!!!

    Take care!
    I once asked a bird: ‘How is it that you fly in this gravity of darkness’ She responded ‘Love lifts me’




  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    282
    17-12-2002

    Origineel gepost door Iraqboy
    Mijn pa lette ook op E-nummers, amar aangezien dat er zoveel zijn, en ik niet allemaal weet waar ze voor staan, mag je het gewoon opeten. Dus als je niet weet wat het is, dan mag je opete volgens mij. ANders word brood zelfs haram, want daar zitte ook E-nummers erin.
    Kijk je kan wel op de E - nummers gaan letten, maar wist je dat die om de tijd veranderen...dus het heeft echt geen nut..ik weet dat je het nummer E471 niet mag eten..maar stel je voor dat dat nummer voor dierlijke vet bestaat... maar over 2 maanden wordt het veranderd en dan staat het weer voor plantaardige vet...en ga zo maar door