+ Reageer
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
1 tot 15 van 24
    MVC Lid

Reacties
    764
    05-10-2011

Sadaka ipv een groot bruiloft?!

Dames

wie heeft of geeft er een sadaka in moskee en of thuis ipv een bruiloft in een zaal met alles erop en eraan?

Wie kent mensen /meiden die dat gedaan hebben en hoe kijken zij daarop terug?

Beter gevoel? toch spijt van geen feest hebben gegeven? geen fotos gehad dus ook.

laat maar horen dames

Lovemijnhubbie

Reacties
    290
    24-02-2012

Ik trouw zelf in oktober en geef een bruiloft. Hoe meer ik erbij stil sta, hoe meer ik denk dat een sadaka beter was geweest.
    Met het geld dat ik een bruiloft geef kan ik beter iets anders doen. Tsjah alle diensten zijn al aanbetaald dus kan niet meer terug.
    Heb jij twijfels ts?
    Verloofd & officieel getrouwd.

MVC Lid

Reacties
    764
    05-10-2011

ok. leuk ik trouw ook in oktober, nou ja ben al getrouwd, maar qua feest .

ja ik twijfel laatste tijd heel erg en begin echt steeds meer te voelen en te neigen naar sadaka ipv bruiloft.

ik wil ook de zegeningen van allah swt krijgen ipv commentaar of complimenten van de gasten die ik soms half niet eens ken.

ik ben echt zover nu dat ik het misschien wel ga omgooien.

is alels al aanbetaald bij je? en hoe zit dat met de diensten als je bijv een ziana aanbetaald heb kan je zeker fluiten naar je geld of kun je in sommige gevallen het terugkrijgen?

Forever his!

Reacties
    4.048
    22-03-2010

Aanbetalingen kun je naar fluiten. En je kunt toch ook gewoon een mooie niet dure lowbudget met weinig gasten niet teveel poespas bruiloft geven.

Dan heb je ook gewoon de zegeningen van Allah insha Allah. Neem Anacheed etc
    You and I, always.

Lovemijnhubbie

Reacties
    290
    24-02-2012

Ja volgens mij trouwde wij op de zelfde datum. Ben ook al getrouwd alleen het feest nog.
    Ik heb precies hetzelfde. Uiteindelijk is het maar een paar uurtjes die zo voorbij gaan.
    Ja ik denk echt dat je kan fluiten naar je geld. Ik heb echt alles al aanbetaald, met grote bedragen niet eens 100 euro.
    Achja mensen praten zowieso, ookal heb je een op en top bruiloft of helemaal geen bruiloft.

Citaat Geplaatst door Sakina27 Bekijk reactie
    ok. leuk ik trouw ook in oktober, nou ja ben al getrouwd, maar qua feest .

ja ik twijfel laatste tijd heel erg en begin echt steeds meer te voelen en te neigen naar sadaka ipv bruiloft.

ik wil ook de zegeningen van allah swt krijgen ipv commentaar of complimenten van de gasten die ik soms half niet eens ken.

ik ben echt zover nu dat ik het misschien wel ga omgooien.

is alels al aanbetaald bij je? en hoe zit dat met de diensten als je bijv een ziana aanbetaald heb kan je zeker fluiten naar je geld of kun je in sommige gevallen het terugkrijgen?

MVC Lid

Reacties
    1.461
    17-11-2011

Het is aanbevolen om enkele dagen na het huwelijk een feestmaal (walimah) te geven om familie, vrienden en buren te laten delen in de vreugde. Je hoeft je daarbij echter niet rijker voor te doen dan je bent.

Lovemijnhubbie

Reacties
    290
    24-02-2012

Is dat niet de zevende dag, of zeg ik iets raars?

Citaat Geplaatst door Sint Bekijk reactie
    Het is aanbevolen om enkele dagen na het huwelijk een feestmaal (walimah) te geven om familie, vrienden en buren te laten delen in de vreugde. Je hoeft je daarbij echter niet rijker voor te doen dan je bent.

MVC Lid

Reacties
    764
    05-10-2011

Citaat Geplaatst door Love_moha Bekijk reactie
    Is dat niet de zevende dag, of zeg ik iets raars?

7de dag ga je toch als bruidje naar je ouders toe?

Lovemijnhubbie

Reacties
    290
    24-02-2012

Volgens mij komen je ouders naar jou toe? Ik weet het niet eerlijk gezegt. Weet alleen dat er een etentje onderling wordt gegeven.
    Citaat Geplaatst door Sakina27 Bekijk reactie
    7de dag ga je toch als bruidje naar je ouders toe?

MVC Lid

Reacties
    61
    26-03-2012

Je moet etentje geven in de tijd van ons profeet VredeZijMetHem gaven ze soms alleen een schaap an de gasten deze tijd alles moet uit de kast gehaald worden en r&b muziek en regadda en dan gaat iedereen er over praten hoe mooi het was het is meer voor de mensen dan voor de bruidspaar

MVC Lid

Reacties
    1.368
    15-07-2012

Lieve dames, jullie moeten gewoon doen waar jullie je het best bij voelen.

Zijn jullie nog opzoek naar serveersters, serveerders, nanny's, afwashulpen of amariadraagsters. Dan kan ik jullie daarbij helpen.
    Naouara's Crew!

MVC Lid

Reacties
    764
    05-10-2011

Citaat Geplaatst door Diirham Bekijk reactie
    Je moet etentje geven in de tijd van ons profeet VredeZijMetHem gaven ze soms alleen een schaap an de gasten deze tijd alles moet uit de kast gehaald worden en r&b muziek en regadda en dan gaat iedereen er over praten hoe mooi het was het is meer voor de mensen dan voor de bruidspaar

gelijk heb je!

MVC Lid

Reacties
    764
    05-10-2011

Citaat Geplaatst door Love_moha Bekijk reactie
    Volgens mij komen je ouders naar jou toe? Ik weet het niet eerlijk gezegt. Weet alleen dat er een etentje onderling wordt gegeven.
    naar mijn weten ga je na je getrouwd bent/na je bruiloft of je sadaka haha, een week erna dus de 7de dag naar je ouders huis toe.

My Hubby♥

Reacties
    2.439
    01-04-2011

Een sadaka is de beste optie.
    Een bruiloft waar met geld word gesmeten, muziek word gedraaid en volop wordt geroddeld is geen gezegend huwelijk. De meeste zijn zich hier helaas niet van bewust.
    Iedereen die wordt genomen door de dood vraagt om meer tijd, terwijl iedereen die nog tijd heeft steeds excuses maakt voor uitstel. - Ali ibn abi talib

MVC Lid

Reacties
    764
    05-10-2011

Citaat Geplaatst door Alhamdoulilah- Bekijk reactie
    Een sadaka is de beste optie.
    Een bruiloft waar met geld word gesmeten, muziek word gedraaid en volop wordt geroddeld is geen gezegend huwelijk. De meeste zijn zich hier helaas niet van bewust.

inderdaad!! en omdat ik streef naar een gezegend huwelijk en niet naar roddels of met geld smijten ga ik de boel omdraaien inchallah.

wat heb jij gedaan of ben je nog niet zover/

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport