Poll resultaten: de marokaanse vrouw van tegenwoordig

Stemmers
30. Je mag niet stemmen op deze poll
  • heeft een inditeits crisis

    5 16,67%
  • wordt door haar omgeving in de steek gelaten

    6 20,00%
  • hecht meer waarde aan geld en opleiding

    7 23,33%
  • komt haar eigen zeker tegen

    12 40,00%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    24
    19-01-2003

    de positie van de marokaanse vrouw

    De positie van de marokaanse vrouw is nog ver zoek dat komt naar mijn mening doordat ze vaak een dubbele leven leiden .hun leven thuis met familie verschilt te veel met dat van op de werkvloer en school vaak weten ze niet hoe ze daar mee moeten omgaan,de band tussen vader en dochter is ver zoek ,zo lang een man aan zijn zoon meer waarde hecht dan aan zijn dochter kun je niet over een mogelijke verbeterde positie .vertrouwen en liefde dat ontbreekt er bij ons cultuur waar de man altijd de baas zal willen zijn wat in onze cultuur een normale zaak is hoe combineer je dat hier zonder uitgestoten te worden door je familie en gzien te worden als marokaasje

  2. #2
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Ik ben het niet met je eens,
    Op het gebied van dat er in onze cultuur geen liefde is, want dat is er wel degelijk.
    Je spreekt alsof het bij iedereen thuis zo is, maar dat is het niet.
    Ik spreek voor mezelf en diegenen bij wie het ook het geval is.
    Een man kan inderdaad een voorkeur hebben voor een zoon, tenslotte, iedere man wil heel graag een zoon hebben, dat is niet zo gek, want bij vrouwen is het ook het geval( maar dan met dochters).
    Als ik later incha-allah trouw dan gaat mijn voorkeur in 1ste instantie uit naar een dochter.

    Het feit dat er steeds minder mannen de touwen in handen nemen komt steeds vaak voor, vooral bij jonge gezinnen hier in Nederland en dat ligt ook aan of de vrouw het er mee eens is of niet.

    Persoonlijk wil ik de touwen in handen nemen, sterker nog ik wil van alles op de hoogte zijn, dat hoort bji mijn pricipes.

    BintElmagreb.

    ديتول دض الجراثيم


  3. #3
    Berkania lid

    Reacties
    190
    07-12-2002

    sommige marokaanse vrouwen van tegenwoordig zijn gewoon *******
    ze lopen halfnaakt rond en noemen zich moslim
    DUS NIET
    There has to be a place better than this in heaven, so right before i sleep dear God what i`m asking
    remember this face save me a place in thugzmansion

  4. #4
    Just be yourself...

    Reacties
    258
    06-08-2002

    ik noem dit eerder een invloed van sheytan in het westen, hier in deze maatschappij worden bij wijze van spreken de zonden echt naar je hoofd gegooid..
    hoewel je er rekening moet mee houden, dat de islam zo gemakkelijk, zo simpel is.. we maken het zelf gewoon moeilijk..
    hier moet je je eigen sterk houden, jezelf voortdurend verdedigen, voortdurend bewijzen,
    en dat maakt ons sterk, je mag gewoon de moed niet laten zakken, en dat er geen liefde heerst in marokkaanse gezinnen zou ik zo snel niet zeggen hoor, iedereen die ik ken, zien hun familie doodgraag, en omgekeerd,
    dat hangt ook af van de leefomstandigheden zelf, maar dit moet je dan ook weer niet onmiddellijk doortrekken over de gehele maatschappij want zulke situaties doen zich in elke cultuur en elk leefgezin weleens voor..
    Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...

  5. #5
    tranen van geluk

    Reacties
    339
    11-04-2002

    het is inderdaad zo dat ik weer eens zie wat deze maatschappij voor invloed heeft op vrouwen,jammer genoeg .
    dat maakt een man verdrietig
    dood de ego door de dolk van de stilte,het zwaard van de honger en de speer van de eenzaamheid

  6. #6
    Just be yourself...

    Reacties
    258
    06-08-2002

    vertrouw op Allah swt en je komt overal door, want Allah swt wil het gemakkelijk voor ons, en zeker niet moeilijk...
    Just keep having faith... inchaAllah
    Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...

  7. #7
    tranen van geluk

    Reacties
    339
    11-04-2002

    dat is het hem juist als ik egocentrisch zou zijn dan zou het wat makkelijker zijn.
    aard van het beestje
    dood de ego door de dolk van de stilte,het zwaard van de honger en de speer van de eenzaamheid

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.529
    04-11-2002

    ik begrijp best wel wat je bedoelt, tis moeilijk soms voor ze, kan heel slecht uitpakken in de complexe maatschappij, maar er zijn gelukkig nog meer goede gevallen
    Don't sweat the technique!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    30
    20-12-2002

    Thumbs up Re: de positie van de marokaanse vrouw

    "De positie van de marokaanse vrouw is nog ver zoek dat komt naar mijn mening doordat ze vaak een dubbele leven leiden .hun leven thuis met familie verschilt te veel met dat van op de werkvloer en school vaak weten ze niet hoe ze daar mee moeten omgaan,de band tussen vader en dochter is ver zoek ,zo lang een man aan zijn zoon meer waarde hecht dan aan zijn dochter kun je niet over een mogelijke verbeterde positie .vertrouwen en liefde dat ontbreekt er bij ons cultuur waar de man altijd de baas zal willen zijn wat in onze cultuur een normale zaak is hoe combineer je dat hier zonder uitgestoten te worden door je familie en gzien te worden als marokaasje "


    Ik ben het volledig met je eens! Maar hoe je dat moet combineren en of het combineerbaar is weet ik niet. volgens moet je je prioriteiten opstellen en beslissen wat voor jou het belangrijkst is. doe wat je denkt dat goed is voor jezelf en voor je toekomst, wat andere denken is bijzaak.

  10. #10
    Just be yourself...

    Reacties
    258
    06-08-2002

    dit gebeurd en ik ben het er voor een stuk mee eens, maar je moet niet overdrijven..
    Ik ken genoeg ouders die steeds het beste met hun kinderen voorhebben, en die hen alle vrijheid schenken, omdat de relatie tss de ouders en de kinderen is gebaseerd op wederzijds respect en vertrouwen. Ze maken er zeker en vast in geen enkel geval misbruik van. Dus het is niet altijd zoals jij het hier weet te vertellen. Wel zijn er gezinnen, waar het er zo aan toe gaat. Daarmee ben ik akkoord.
    Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...

  11. #11
    tranen van geluk

    Reacties
    339
    11-04-2002

    gelukkig zijn er ook ouders die hun kinderen kunnen begeleiden en opvoeden en zorgen dat ze met hun over van alles kunnen praten en hun kennis kunnen delen met elkaar een hechte en vriendschappelijke islamitische band opbouwen.een oprechte en eerlijke band met openlijkheid.
    jammer genoeg komt het ook zo voor zoals jij het beschrijft.
    helaas
    dood de ego door de dolk van de stilte,het zwaard van de honger en de speer van de eenzaamheid

  12. #12
    Standaard-Lid

    Reacties
    200
    27-11-2002

    Origineel gepost door BintElmagreb
    Ik ben het niet met je eens,
    Op het gebied van dat er in onze cultuur geen liefde is, want dat is er wel degelijk.
    Je spreekt alsof het bij iedereen thuis zo is, maar dat is het niet.
    Ik spreek voor mezelf en diegenen bij wie het ook het geval is.
    Een man kan inderdaad een voorkeur hebben voor een zoon, tenslotte, iedere man wil heel graag een zoon hebben, dat is niet zo gek, want bij vrouwen is het ook het geval( maar dan met dochters).
    Als ik later incha-allah trouw dan gaat mijn voorkeur in 1ste instantie uit naar een dochter.

    Het feit dat er steeds minder mannen de touwen in handen nemen komt steeds vaak voor, vooral bij jonge gezinnen hier in Nederland en dat ligt ook aan of de vrouw het er mee eens is of niet.

    Persoonlijk wil ik de touwen in handen nemen, sterker nog ik wil van alles op de hoogte zijn, dat hoort bji mijn pricipes.

    BintElmagreb.
    effe terug op wat je zei
    als ik later een kind krijg
    maakt het niet uit of het een jongen
    of meisje is, als het maar gezond is

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    58
    30-11-2002

    ik ben de baas in huis!!!!!!!!!!!!!!!
    hahahahahahhaah i'm just kidding ik woon nog met mijn zusje en broer en mams en paps in huis.......

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    30
    20-12-2002

    ik ben het volledig eens met je. Leef en laat leven!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.529
    04-11-2002

    Origineel gepost door Samira1977
    Beste mensen,

    Ik vind het jammer dat onder sommige van jullie weer vrouwen/meisjes in negatief daglicht zetten. Jullie weten niet wat die meisjes mee maken dagelijks zowel thuis, school of werk. Aan de andere kant wie zijn wij om over andere meisjes te beoordelen, wie geeft ons dat recht. Ik vind dat meisjes in het algemeen heel erg zwaar hebben, en ik vind dat wij als vrouwen/meisjes elkaar moeten gaan steunen i.p.v. elkaar negatief te bekritiseren.

    Ik heb tot nu toe geen negatief berichtjes gehoord over marokkaanse jongens, door jongens zelf. Het zijn altijd de vrouwen/meisjes.

    Er zullen altijd in alle bevolkingsgroepen rotte appels tussen zitten.






    WIE ZONDER ZONDE IS, MAG DE EERSTE STEEN GOOIEN



    samira heeft gesproken
    Don't sweat the technique!