+ Reageer
Pagina 1 van 12 1 2 3 11 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 169
    (L) My babygirl

Reacties
    2.435
    26-07-2007

~Huis/appartement kopen in Marokko~

Salam dames,

Ik zie veel jonge stelletjes om me heen die een appartementje in Marokko hebben gekocht tbarkaAllah. Nu vraag ik me af hoe ze dat hebben gedaan en welke stappen je moet ondernemen. Hoe weet je wie betrouwbaar is en wie niet en waar moet je op letten (mbt projectontwikkelaar/makelaar, etc).

Ook vraag ik me af of ze een lening hiervoor hebben afgesloten of alles zelf gespaard hebben. Het lijkt me niet dat mensen in een keer +/- 30.000 Euro hebben gespaard in zo'n korte tijd aangezien ze nog jong zijn of niet? Ik heb totaal geen ervaring met een huis kopen in Marokko (en mijn familie ook niet) en ik wil ook graag een huisje kopen, dus vandaar deze topic.

Masalama,

~Dr. OZ: "Kom opdagen in je leven"~

Papa, ik mis je...

Reacties
    5.905
    05-07-2007

wij hebbben een appartement gekocht zonder lening el7amdolilah.. we kochten een appartement want nog in aanbouw was.. daar betaal je een deel direct en de rest betaal je pas als het huis helemaal af is.. zo krijg je de tijd om de rest van het geld te sparen en hoef je dus niet te lenen!

Ba2di ma3ak 7ayati laakher elzaman...

(L) My babygirl

Reacties
    2.435
    26-07-2007

Citaat Geplaatst door MoesCH Bekijk reactie
    wij hebbben een appartement gekocht zonder lening el7amdolilah.. we kochten een appartement want nog in aanbouw was.. daar betaal je een deel direct en de rest betaal je pas als het huis helemaal af is.. zo krijg je de tijd om de rest van het geld te sparen en hoef je dus niet te lenen!
    Huizen zijn toch vaak in 1 jaar gebouwd wala?

(L) My babygirl

Reacties
    2.435
    26-07-2007

In welke stad zouden jullie mij aanraden om iets te kopen?

MVC Lid

Reacties
    2.995
    02-11-2011

30.000 euro voor een appartement??? Waar?? Jullie moeten weten dat er een vershil is in bouw...als je voor zo een bedrag iets koopt...! Wij hebben voor 73.000 euro gekocht en je krijgt er tenminste wat voor terug zoals goede buurt..goede bouw etc etc....voor dat bedrag ga je tussen de tokkies wonen..en is de gebouw binnen een paar jaar vervuild.....dit is algemeen bekend in marokko...Veel onderzoek doen dus...aan mensen die er veel van weten in de omgeving waar je wilt kopen..

ISLAM!

Reacties
    4.002
    20-11-2006

appartement kun je ook per maand betalen hoor
    O, jullie die geloven! Neemt niet de joden en de christenen als Awliyaa’ (vrienden, beschermers, helpers, enz.), zij zijn slechts elkaars aawliyaa’. En als iemand onder jullie hen als awliyaa’ neemt, dan is hij voorzeker één van hen.

Ogen vertellen

Reacties
    20.548
    21-08-2009

30.000?

Je bedoelt boven de 100.000 euries in de beruchte buurten (als het niet meer is)

(L) My babygirl

Reacties
    2.435
    26-07-2007

Citaat Geplaatst door sensitivewomen Bekijk reactie
    30.000 euro voor een appartement??? Waar?? Jullie moeten weten dat er een vershil is in bouw...als je voor zo een bedrag iets koopt...! Wij hebben voor 73.000 euro gekocht en je krijgt er tenminste wat voor terug zoals goede buurt..goede bouw etc etc....voor dat bedrag ga je tussen de tokkies wonen..en is de gebouw binnen een paar jaar vervuild.....dit is algemeen bekend in marokko...Veel onderzoek doen dus...aan mensen die er veel van weten in de omgeving waar je wilt kopen..
    Mag ik vragen in welke stad je hebt gekocht? Je hebt nu wel appartementen voor dat bedrag bv in Tanger, bij de Marjane, maar dat is wel helemaal aan de andere kant van Tanger.

Citaat Geplaatst door Foetoe Bekijk reactie
    Je bedoelt via een lening bij de bank?

Getrouwd!

Reacties
    19.700
    18-11-2006

Citaat Geplaatst door verhaalmaakster Bekijk reactie
    30.000?

Je bedoelt boven de 100.000 euries in de beruchte buurten (als het niet meer is)
    Je hebt ze zelf in Tanger voor 25.000

MVC Lid

Reacties
    6.139
    29-10-2006

Maar 73.000 voor een appartement is ook weer niet zo'n gangbare prijs in marokko, dan kan je net zo goed een villa bouwen als je grond hebt. Tenzij je persé in een penthouse aan de kust wilt wonen, maar voor gewoon een appartement zou ik 't er niet voor over hebben.

Geduld loont, tijd leert, daden bewijzen...

Getrouwd!

Reacties
    19.700
    18-11-2006

Je kunt tegenwoordig appartementen kopen in aanbouw en de meeste zijn binnen 2 jaar klaar met de bouw. Veel nichten hebben het op die manier gedaan.

MVC Lid

Reacties
    2.995
    02-11-2011

Citaat Geplaatst door Shinny Bekijk reactie
    Maar 73.000 voor een appartement is ook weer niet zo'n gangbare prijs in marokko, dan kan je net zo goed een villa bouwen als je grond hebt. Tenzij je persé in een penthouse aan de kust wilt wonen, maar voor gewoon een appartement zou ik 't er niet voor over hebben.
    In dagilia omgeving casa....mag je al blij zijn met zo een bedrag dat je wat netjes kan vinden...Je kent duidelijk de prijzen niet in marokko....Alles is superduur..en men moet niet gaan kopen zomaar ergens....heel supermooie gebouwen die in 2002 waren opgeleverd zijn nu al zwaar vervuild....veel navraag moet je doen voordat je wat vindt wat echte kwaliteit is van lange duur..

MVC Lid

Reacties
    367
    18-03-2010

Citaat Geplaatst door Shinny Bekijk reactie
    Jij zou het er niet voor over hebben en een ander wel. Dus? Hoe duurder hoe beter de kwaliteit en de afwerking. Appartementen van rond de 30 000 zijn meestal niet goed afgewerkt (ik heb het dan niet over de kwaliteit, buurt etc).

Kopen op papier is best riskant in Marokko. Hoeveel mensen wachten jarenlang op oplevering.

MVC Lid

Reacties
    450
    31-08-2011

Nador, Marrekesch, Kenitra, ...

MVC Lid

Reacties
    450
    31-08-2011

Citaat Geplaatst door Foetoe Bekijk reactie

Ja hoe kun je dat doen?

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport