+ Reageer
Pagina 1 van 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 46
    Umm Hafsa

Reacties
    18.019
    21-06-2006

Exclamation Broeder in nood!

Bismillâhi Rahmâni Rahîm, Alhamdulillâhi Rabbil 'Âlamîn was-salâtu was-salâmu 'alâ nabiyyinâ Muhammadin wa 'alâ ahlihi wa ashâbihi aj'ma'în amma' ba'd.

In de Naam van Allâh, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

As-salâm 'alaykum warahmatullâhi wa barakâtuh beste broeder of zuster,

Inshâ'Allâh gaat het goed met je en geniet je volop van de zegeningen van de Ramadân. In deze gezegende maand willen wij een beroep op je doen. Wij hebben het betreurenswaardige bericht ontvangen dat er een bekeerde broeder is die in financiële moeilijkheden verkeert. Zonder dat onze broeder er iets aan kon doen, zijn er schulden ontstaan waardoor hij spoedig afgesloten kan worden van gas, elektra en water. Daarnaast loopt onze broeder het risico spoedig uit zijn woning gezet te worden.

Wij hebben van onze broeder kopieën mogen ontvangen waarmee hij heeft kunnen aantonen dat hij daadwerkelijk een groot financieel probleem heeft en dat er momenteel beslag is gelegd op een deel van zijn bijstandsuitkering en zijn volledige zorgtoeslag. Door het beslag op een deel van zijn bijstandsuitkering en zijn volledige zorgtoeslag is zijn inkomen onder de bijstandsnorm gedaald en heeft hij het nu heel erg moeilijk. Hij kan in principe niet rondkomen hierdoor en moet zich, terwijl hij daar lichamelijk (door medische omstandigheden) niet toe in staat is, in allerlei bochten wringen om zodoende toch ergens geld vandaan te halen. Het moment is daar dat hij ieder moment uit huis gezet kan worden. Door omstandigheden is het voor onze broeder ook niet mogelijk om gebruik te kunnen maken van reguliere schuldhulpverlening of om hulp te krijgen van zijn familie en is hij volledig afhankelijk van de umma die hem als broeder in de Islâm heeft omarmd. Daarom willen wij namens onze broeder een beroep op je doen.

Wij hebben de intentie om voor de broeder in de gezegende maand Ramadân €5200,- in te zamelen zodat hij weer kan ademhalen en weer een normaal leven kan leiden. Om dit bedrag voor onze broeder zo spoedig mogelijk bij elkaar te krijgen willen wij je omwille van Allâh de Verhevene vragen om 10 Euro sadaqa te geven. Ook komt deze broeder in aanmerking voor zakâ als men deze nog niet heeft uitgegeven. Meer geven is natuurlijk meer dan welkom.

Je kunt een PM sturen voor de betaalgegevens of een mail sturen naar: moslims.in.dialoog@hotmail.com

Ook kun je zelf geld verzamelen voor deze broeder door bij familieleden en vrienden dit onder de aandacht te brengen en de donaties op te halen.

Geef dit door via social media zoals Facebook, Hyves en op verschillende fora etc.

Wij willen onze broeder z.s.m. uit deze benarde situatie halen. Allâh de Verhevene zegt namelijk in de Luisterrijke Qur'ân (interpretatie van de betekenis):

"De aalmoezen zijn alleen voor de armen en de behoeftigen en voor degenen die daarbij werkzaam zijn en voor degenen wier hart verzoend is (o.a. nieuwe moslim) en voor de slaven en voor degenen die schuld hebben en voor de zaak van Allâh en voor de reiziger; dit is een gebod van Allâh. En Allâh is Alwetend, Alwijs. {Qs 9:60}

Daarnaast is er door Abû Hurayra (moge Allâh tevreden met hem zijn) overgeleverd dat de profeet Muhammad (vrede en zegeningen zij met hem), heeft gezegd (interpretatie van de betekenis):

"Degene die een gelovige ontlast (van een probleem) op deze wereld, Allâh zal een last van hem wegnemen op de Dag des oordeels... En Allâh zal Zijn dienaar net zo lang helpen, als Zijn dienaar zijn broeder helpt" (Muslîm)

Stel jezelf eens voor dat jij of een geliefd familielid in een dergelijke situatie terecht zouden komen. We kunnen onmogelijk de andere kant opkijken, terwijl we weten dat een bekeerde broeder elke dag en nacht met stress leeft en niet weet of hij in de avond nog in zijn eigen bed kan slapen.

Mocht het zo zijn dat je graag wilt doneren, maar hier financieel niet toe in staat bent, dan willen wij je vragen om du'a te doen voor deze broeder want door Anas ibn Mâlik (moge Allâh tevreden met hem zijn) is overgeleverd dat onze geliefde profeet (vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd:

"Niemand van jullie gelooft (oprecht) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst." (Bukhârî)

Voor verdere vragen en/of opmerkingen kunnen jullie ons altijd mailen op: moslims.in.dialoog@hotmail.com

We vertrouwen op Allâh de Genadevolle, vervolgens vertrouwen we ook op jouw hulp inshâ'Allâh.

Moge Allâh de Barmhartige jou rijkelijk belonen en onze vasten en goede daden accepteren en onze gebeden verhoren en onze zondes vergeven, Allâhumma amîn.

Subh'ânaka Allâhumma wa bihamdik, ash-hadu allâ illâha illâ anta, astaghfiruka wa atûbu ilayk.

Wa ‘alaykum as-salâm warahmatullâh,

Projectgroep Moslims In Dialoog (MID)

Umm Hafsa

Reacties
    18.019
    21-06-2006

Kom op zusters, laten we wedijveren in het goede!

Onze geliefde profeet (vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd (interpretatie van de betekenis):

Degene die een gelovige ontlast (van een probleem) op deze wereld, Allâh zal een last van hem wegnemen op de Dag des oordeels... En Allâh zal Zijn dienaar net zo lang helpen, als Zijn dienaar zijn broeder helpt" (Muslîm)

Stuur me een PM voor de betalingsgegevens of mail naar: moslims.in.dialoog@hotmail.com

MVC Lid

Reacties
    1.058
    13-03-2012

maar een vraagje waarom gaat hij niet naar schuldsanering hoe dat heet dan betaald hij daarna met rust hun terug want als we zo bekijkt vergelijken met andere is dat niet zoveel hij kan ook overal regeling treffen en hard voor dat moeten gaan werken want zo is ook niet best als je het zo via m.nl doet ik egloof niet dat iedereen hier wat van reageerd iederen heeft eigen probleem of misschien dat hun familie helpen je moet ook eens weten het is crisis tijd is niet meer zo makkelijk en zou die broeder ook van drugs geld accepteren? die mensen kunnen hem wel helpen die spelen met geld.
    Meiden Van Tegenwoordig

http://i45.tinypic.com/2gt4sa8.gif

MVC Lid

Reacties
    1.058
    13-03-2012

misschien ben ik wel hard mara is wel de feit.

zou ik rekeningnr mogen krijgen voor het overmaken ik heb niet zoveel maar voor sadaka kan ik het wel aan doe ik altijd eigenlijk maar inchallah zal hij het redden met medehulp van anderen.

ik begrijp is moeilijk maar in nl kan je echt alles van doen om hulp te krijgen niet zoals in marokko.
    Meiden Van Tegenwoordig

Umm Hafsa

Reacties
    18.019
    21-06-2006

Citaat Geplaatst door barbie Bekijk reactie
    maar een vraagje waarom gaat hij niet naar schuldsanering hoe dat heet dan betaald hij daarna met rust hun terug want als we zo bekijkt vergelijken met andere is dat niet zoveel hij kan ook overal regeling treffen en hard voor dat moeten gaan werken want zo is ook niet best als je het zo via m.nl doet ik egloof niet dat iedereen hier wat van reageerd iederen heeft eigen probleem of misschien dat hun familie helpen je moet ook eens weten het is crisis tijd is niet meer zo makkelijk en zou die broeder ook van drugs geld accepteren? die mensen kunnen hem wel helpen die spelen met geld.
    We hebben al eerder aangegeven dat hij niet meer naar de schuldsanering kan en dat hij ook niet bij zijn familie terecht kan. Het is ook slechts een poging om geld in te zamelen. Wie iets kan of wil missen, mag storten. Kun of wil je dit niet, dan is het ook prima. De afbetaling dient op een toegestane manier te geschieden. Voor privé-vragen kun je mailen naar moslims.in.dialoog@hotmail.com insha'Allaah.

Umm Hafsa

Reacties
    18.019
    21-06-2006

Citaat Geplaatst door barbie Bekijk reactie
    misschien ben ik wel hard mara is wel de feit.

zou ik rekeningnr mogen krijgen voor het overmaken ik heb niet zoveel maar voor sadaka kan ik het wel aan doe ik altijd eigenlijk maar inchallah zal hij het redden met medehulp van anderen.

ik begrijp is moeilijk maar in nl kan je echt alles van doen om hulp te krijgen niet zoals in marokko.
    Zuster, zie PM

Umm Hafsa

Reacties
    18.019
    21-06-2006

'De beste sadaqa is dat wat wordt weggegeven tijdens Ramadan'. (Al-Targheeb wal-Tarheeb lil-Mundhiri)

Umm Hafsa

Reacties
    18.019
    21-06-2006

Sommigen zullen misschien vrezen dat het geld niet in goede handen terechtkomt, of dat de betreffende broeder het geld niet zal besteden aan het aflossen van zijn schulden. Wij hebben van de broeder echter de betaalgegevens incl. de originele documenten ontvangen van alle instanties waaraan hij geld verschuldigd is en zullen dit inshâ’Allâh dan ook direct op deze rekeningen overmaken, op volgorde van urgentie. Zo gaat het geld van ons direct naar de schuldeisers en is er geen extra tussenpersoon. Wij doen dit niet omdat we deze broeder niet vertrouwen, maar om alle pogingen van de sajtân om wantrouwen te creëren te minimaliseren. Wij zullen ook na afloop van het project aangeven hoeveel er verzameld is en waar het naar toe is gegaan middels betaalbewijzen inshâ'Allâh.

We hopen bij deze inshâ’Allâh een en ander verhelderd te hebben en dat er meer broeders & zusters alsnog over zullen gaan tot doneren. Mochten er echter nog vragen en/of opmerkingen zijn, dan kunnen jullie ons altijd mailen: moslims.in.dialoog@hotmail.com of een PM sturen.

Wa ‘alaykum as-salâm warahmatullâh,

**Oum Wondertje**

Reacties
    12.523
    19-01-2009

Moge Allaah hem bijstaan en zijn lasten verlichten! Ameen.

إذا سكت العالم تقية و الجاهل بجهل فمتى يظهر ألحق؟

Klik!

www.arabischstuderen.nl

Jieh

Reacties
    1.027
    21-02-2004

moge allah zijn situatie verbeteren, ameen.

Aboe Sa'ied Al-Khoedrie vertelde dat de Profeet (vrede en zegeningen zei met hem) zei:
    Niemand kan mij een beter en een waardevoller geschenk geven, dan dat van geduld
    (Al Boecharie en Moeslim)

Online Arabisch leren: www.arabischstuderen.nl

Alhamdoelilah Happy

Reacties
    1.514
    28-01-2005

Pm mij de rekening nr

MVC Lid

Reacties
    1.058
    13-03-2012

sorry zou ik de rekening nr nog x krijgen alles is verwijdert uit mij privemail.

groetjes xxx
    Meiden Van Tegenwoordig

MVC Lid

Reacties
    46
    13-08-2004

ik wil ook een steentje bijdragen, pm me zijn gegevens

MVC Lid

Reacties
    1.306
    01-06-2008

Salaam,

Ikwil best helpen, maar ken iemand die in soortgelijke situatie Zit met nog veel meer schuld. Rond de 20.000 euro. Gas en licht is al afgesloten. Kunnen jullie hem ook helpen? Dan help ik jullie mee.

En zo zijn er tal van mensen met schulden.

Moge Allah swt hen bijstaan en de schulden doen verdwijnen.

Ameen.

" De Quran is verbonden met onze imaan. Als je wilt weten hoe hoog je imaan is, check zelf na hoeveel tijd je spendeert met de Quran."

LIL CHAKIR..Moge Allah je zonden vergeven, je graf verruimen en verlichten en je het Paradijs doen binnentreden. Moge je rusten in vrede. Allahoema Ameen...

Umm Hafsa

Reacties
    18.019
    21-06-2006

Citaat Geplaatst door Hagenese Bekijk reactie
    Salaam,

Ikwil best helpen, maar ken iemand die in soortgelijke situatie Zit met nog veel meer schuld. Rond de 20.000 euro. Gas en licht is al afgesloten. Kunnen jullie hem ook helpen? Dan help ik jullie mee.

En zo zijn er tal van mensen met schulden.

Moge Allah swt hen bijstaan en de schulden doen verdwijnen.

Ameen.
    'Alaykum as-salaam warahmatullaah,

Subhanna'Allâh, moge Allâh de moslims bijstaan in hun zaken. Dit project is begonnen omdat het allereerst volledig onderzocht is dat deze broeder hier absoluut niets aan kan doen qua schulden. Het isvoor MID een eenmalige aktie in de Ramadân. Ze houden zich voornamelijk bezig met het verspreiden van islamitisch kennis. MID is dus géén schuldhulpverlener. Wellicht dat deze persoon in kwestie islamitische organisaties kan benaderen. Zij kunnen dit verder onderzoeken of het inderdaad buiten de schuld omgaat en of er geen officiële instanties in Nederland of familie hulp kan bieden. Bij deze broeder was dat namelijk niet het geval.

Als je wilt doneren kan je een PM sturen anders houdt het op.

Otla Vliegtickets Al Hoceima
Nieuws
Lifestyle
Sport