1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    564
    04-12-2006

    *Honeymoon* Alle mooie en betaalbare bestemmingen!

    Ben jij op huwelijksreis geweest en was het helemaal toppie? Deel jouw ervaring en plaats vakantiebestemmingen en tips in deze topic!

    Daar zullen de bruidjes in spé veel aan hebben!

    Alvast bedankt!
    < Hasbiya Allah wa ni`ma al-Wakil. > < Allah is voldoende voor mij en Hij is de beste Vertrouweling. >

  2. #2
    Tetouania

    Reacties
    3.034
    17-10-2005

    Ik wil naar de malidiven maar dat is erg duur had ik begrepen.. Mn verloofde wil naar maimi maar dat is echt een uitgangsplek. Dus ben benieuwd!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    564
    04-12-2006

    Citaat Geplaatst door Tranquila Bekijk reactie
    Ik wil naar de malidiven maar dat is erg duur had ik begrepen.. Mn verloofde wil naar maimi maar dat is echt een uitgangsplek. Dus ben benieuwd!
    Haha soubhanaAllah. Ik wil ook heel graag naar de malediven en mijn verloofde ook naar Amerika.

    Maar het is idd heel duur de maldiven, misschien later ooit inshaAllah.

    En qua beschaafdheid is miami helaas niet geschikt. Ik draag een hoofddoek en als ik daar dan tussen de strings en tanga's loop dan lijkt me dat niet heel geweldig.. :$

    Maar dat zijn idd mooie vakantiebestemmingen
    .
    < Hasbiya Allah wa ni`ma al-Wakil. > < Allah is voldoende voor mij en Hij is de beste Vertrouweling. >

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    298
    14-04-2012

    De meeste honeymoon vakanties zijn echte 'verre zonvakanties' met prachtige stranden etc waar je niks anders doet dan de héééle dag luieren etc

    Punta Cana (Dominicaanse republiek) doet het heel goed tegenwoordig!

    http://www.arke.nl/verre-reizen/domi...esultaten.aspx
    3 familieleden zijn daar geweest en vonden het gewoon super! Heb wel geen exacte info over de hotel, maar de hotels die hoger dan 8/10 scoren zijn wel hééél goed En zorg ervoor dat je All-In boekt! Zo hoef je je nergens zorgen over te maken!

    Er zijn ook mensen die naar Thailand gaan! Wil je het 'dichtbij' houden, kun je naar Turkije, dat is daar ook heel mooi!

    Je kan ook het concept 'Club Med' nemen. Zijn soorten van Clubdorpjes, alles is voorzien zodanig dat je niet eens in contact hoeft te komen met de lokale cultuur (als je dat niet wil). Maar dan écht alles. Het is best duur, maar ik vind, voor je huwelijksreis moet je een beetje all the way gaan want zo'n kans krijg je geen 2x. Een prille begin van het huwelijk, lekker genieten van alles rondom jou samen met je kersverse echtgenoot. (Daarom wil ik geen trouwfeest, zodat ik financtieel all the way kan gaan voor mijn huwelijksreis haha) Het is wel duurder natuurlijk, maarja Club Med is ook wel 'luxe'.
    Meer info: http://www.clubmed.nl/cm/vakantie-cl...TES-ac-at.html

    OF een andere aanrader is ook Cyprus. Zelf vind ik het jammer dat het zo'n beetje een 'vergeten' land is, maar het heeft alles wat een zonvakantie nodig heeft: zon, omgeven door zee want t'is een eiland en ook lekker eten. Veel Turken en Grieken daar.

    Of een ander land dat mij ook heel erg aantrekt is Jordanie !! Voor 800 euro heb je al een vijfsterrenhotel daar + vlucht! http://www.arke.nl/vakantie/jordanie...spx?q=Jordanie
    Jordanië is vooral bekend om de rondreizen die ze daar doen, maar je kan dan zelf in een week tijd gerust een dag of 2 bezoeken plannen enzo

    En zo kan ik maar blijven doorgaan, precies een sprekend reisbureau


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    564
    04-12-2006

    Citaat Geplaatst door Indila Bekijk reactie
    De meeste honeymoon vakanties zijn echte 'verre zonvakanties' met prachtige stranden etc waar je niks anders doet dan de héééle dag luieren etc

    Punta Cana (Dominicaanse republiek) doet het heel goed tegenwoordig!

    http://www.arke.nl/verre-reizen/domi...esultaten.aspx
    3 familieleden zijn daar geweest en vonden het gewoon super! Heb wel geen exacte info over de hotel, maar de hotels die hoger dan 8/10 scoren zijn wel hééél goed En zorg ervoor dat je All-In boekt! Zo hoef je je nergens zorgen over te maken!

    Er zijn ook mensen die naar Thailand gaan! Wil je het 'dichtbij' houden, kun je naar Turkije, dat is daar ook heel mooi!

    Je kan ook het concept 'Club Med' nemen. Zijn soorten van Clubdorpjes, alles is voorzien zodanig dat je niet eens in contact hoeft te komen met de lokale cultuur (als je dat niet wil). Maar dan écht alles. Het is best duur, maar ik vind, voor je huwelijksreis moet je een beetje all the way gaan want zo'n kans krijg je geen 2x. Een prille begin van het huwelijk, lekker genieten van alles rondom jou samen met je kersverse echtgenoot. (Daarom wil ik geen trouwfeest, zodat ik financtieel all the way kan gaan voor mijn huwelijksreis haha) Het is wel duurder natuurlijk, maarja Club Med is ook wel 'luxe'.
    Meer info: http://www.clubmed.nl/cm/vakantie-cl...TES-ac-at.html

    OF een andere aanrader is ook Cyprus. Zelf vind ik het jammer dat het zo'n beetje een 'vergeten' land is, maar het heeft alles wat een zonvakantie nodig heeft: zon, omgeven door zee want t'is een eiland en ook lekker eten. Veel Turken en Grieken daar.

    Of een ander land dat mij ook heel erg aantrekt is Jordanie !! Voor 800 euro heb je al een vijfsterrenhotel daar + vlucht! http://www.arke.nl/vakantie/jordanie...spx?q=Jordanie
    Jordanië is vooral bekend om de rondreizen die ze daar doen, maar je kan dan zelf in een week tijd gerust een dag of 2 bezoeken plannen enzo

    En zo kan ik maar blijven doorgaan, precies een sprekend reisbureau :giechelend:
    Good advises! Je hebt er wel verstand van zo te zien haha.

    Werk je toevalling bij een reisbureau?

    En als ik het goed begrijp, wil je geen trouwfeest geven zodat je een top huwelijksreis kan maken?

    Jordanië was idd helemaal niet bij me opgekomen. Wat ik ook wel belangrijk vind is dat het een islamitisch land is, waar je ook moslims om je heen hebt en waar ook moskeeën aanwezig zijn.
    < Hasbiya Allah wa ni`ma al-Wakil. > < Allah is voldoende voor mij en Hij is de beste Vertrouweling. >

  6. #6
    Forever his!

    Reacties
    4.108
    22-03-2010

    Wij dachten ook aan Cyprus. Prachtig land en goedkoop.
    You and I, always.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    564
    04-12-2006

    Citaat Geplaatst door Nimbooda Bekijk reactie
    Wij dachten ook aan Cyprus. Prachtig land en goedkoop.
    Als ik cyprus hoor denk ik aan griekenland en als ik aan griekenland denk, denk ik saaiheid.

    Waarom weet ik niet!

    Maar ik heb net gegoogled en het is inderdaad prachtig, totaal niet verwacht!
    < Hasbiya Allah wa ni`ma al-Wakil. > < Allah is voldoende voor mij en Hij is de beste Vertrouweling. >

  8. #8
    Tetouania

    Reacties
    3.034
    17-10-2005

    Citaat Geplaatst door joualia Bekijk reactie
    Haha soubhanaAllah. Ik wil ook heel graag naar de malediven en mijn verloofde ook naar Amerika.

    Maar het is idd heel duur de maldiven, misschien later ooit inshaAllah.

    En qua beschaafdheid is miami helaas niet geschikt. Ik draag een hoofddoek en als ik daar dan tussen de strings en tanga's loop dan lijkt me dat niet heel geweldig.. :$

    Maar dat zijn idd mooie vakantiebestemmingen
    .
    Hahaha subhanAllah zo toevallig!!! Maimi is idd niet ideaal ik draag zelf geen hijaab maar ik zou het ook niet fijn vinden we zijn tenslotte wel moslim elhamdoulilah. Dan maar liever een rustige bestemming..

    Plekken waar ik niet heen zou willen gaan zijn: Thailand, Maleisië, Vietnam, Indonesië. Deze plekken trekken me totaaal niet aan gelukkig is mn verloofde het met me eens..

  9. #9
    Tetouania

    Reacties
    3.034
    17-10-2005

    Citaat Geplaatst door Nimbooda Bekijk reactie
    Wij dachten ook aan Cyprus. Prachtig land en goedkoop.
    Bij cyprus heb ik het idee dat je heel de wereld tegen komt omdat het goedkoop is door de crises

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    298
    14-04-2012

    Citaat Geplaatst door Tranquila Bekijk reactie
    Bij cyprus heb ik het idee dat je heel de wereld tegen komt omdat het goedkoop is door de crises
    Zolang je maar alleen je man aandacht geeft is er toch geen probleem


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    564
    04-12-2006

    Citaat Geplaatst door Tranquila Bekijk reactie
    Hahaha subhanAllah zo toevallig!!! Maimi is idd niet ideaal ik draag zelf geen hijaab maar ik zou het ook niet fijn vinden we zijn tenslotte wel moslim elhamdoulilah. Dan maar liever een rustige bestemming..

    Plekken waar ik niet heen zou willen gaan zijn: Thailand, Maleisië, Vietnam, Indonesië. Deze plekken trekken me totaaal niet aan gelukkig is mn verloofde het met me eens..
    Ja Thailand, Vietnam, Indonesië idd niet zo aantrekkelijk. Alhamdoulilaah! Dat is belangrijk
    < Hasbiya Allah wa ni`ma al-Wakil. > < Allah is voldoende voor mij en Hij is de beste Vertrouweling. >

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    298
    14-04-2012

    Citaat Geplaatst door joualia Bekijk reactie
    Good advises! Je hebt er wel verstand van zo te zien haha.

    Werk je toevalling bij een reisbureau?

    En als ik het goed begrijp, wil je geen trouwfeest geven zodat je een top huwelijksreis kan maken?

    Jordanië was idd helemaal niet bij me opgekomen. Wat ik ook wel belangrijk vind is dat het een islamitisch land is, waar je ook moslims om je heen hebt en waar ook moskeeën aanwezig zijn.
    Ik ben gefascineerd door reizen, hoewel ik helemaal niet veel reis momenteel Maar als ik me verveel ofzo, kijk ik altijd op zulke sites. In België hebben wij ook nog Neckermann, ThomasCook, en JetAir ( = Arke bij jullie) Als je een islamitisch land wil, kun je bijvoorbeeld ook Tunesi¨é nemen ofzo, maar dat vind ik nu echt afgezaagd. Bijna elke Belg die ik ken is wel al eens in Tunesie/Egypte geweest. Niet dat het mij stoort, maar ik knap echt af op zulke bestemmingen, net zoals ik op Spanje afknap. Dan ga ik liever naar Portugal, zelfs al ligt het er maar naast

    Of wat jullie ook kunnen doen. Was onlangs in nl bij mijn tante, en mijn nicht gaat in augustus naar Curaçao. Dat land, en Aruba enzo, is nog altijd van NL, en dus heb je geen visum nodig ;-) En het is even mooi als de Dominicaanse republiek. Want eerlijk: die verre landen, alleen het strand is mooi. Dus kun je evengoed naar een goedkopere variant van de Dominicaanse Republiek zoeken. Meestal leven de lokale mensen in afschuwelijke omstandigheden, en toeristen mijden die "lokale plaatsen" zoveel mogelijk.

    Ik had niet lang geleden op msn.com een artikel gelezen met 'goedkope alternatieven' voor dure bestemmingen. Maar ik vind het niet meer terug ! Qatar was daar één land van weet ik nog!

    Vliegticket kost 600 euro : http://www.etihadairways.com/booking...J1343242746934
    En dan een hotel zoeken: http://www.booking.com/searchresults...set=40;rows=20

    Ongeveer 800 euro voor hotel. Dus je bent 1400 euro kwijt aan vlucht + verblijf


    En nee, ik werk helaas niet in een reisbureau, maar zo'n dingen interesseren me gewoon


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    298
    14-04-2012

    Citaat Geplaatst door joualia Bekijk reactie
    Good advises! Je hebt er wel verstand van zo te zien haha.

    Werk je toevalling bij een reisbureau?

    En als ik het goed begrijp, wil je geen trouwfeest geven zodat je een top huwelijksreis kan maken?

    Jordanië was idd helemaal niet bij me opgekomen. Wat ik ook wel belangrijk vind is dat het een islamitisch land is, waar je ook moslims om je heen hebt en waar ook moskeeën aanwezig zijn.

    En ik vond een trouwfeest altijd al een grote poppenkast Heb zelfs al een huwelijksaanzoek gekregen van een Marokakanse collega omdat ik een x zei dat ik geen trouwfeest wil, en dat weggegooid geld vind NAtuurlijk wel een klein feestje om 'te laten weten' dat ik getrouwd ben: dichte familie en de buurvrouw mss ofzo, maar familie in het buitenland enzo, laat ze maar daar blijven


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    564
    04-12-2006

    Citaat Geplaatst door Indila Bekijk reactie
    En ik vond een trouwfeest altijd al een grote poppenkast Heb zelfs al een huwelijksaanzoek gekregen van een Marokakanse collega omdat ik een x zei dat ik geen trouwfeest wil, en dat weggegooid geld vind NAtuurlijk wel een klein feestje om 'te laten weten' dat ik getrouwd ben: dichte familie en de buurvrouw mss ofzo, maar familie in het buitenland enzo, laat ze maar daar blijven
    Haha, you re funny! Je hebt gelijk hoor aan de ene kant. Het is wggegooid geld. Kun je beter een dikke vakantie boeken. Maar binnen de marokkaanse gemeenschap is dat bijna niet te doen aangezien familie ook een grote rol speelt bij het bepalen van het verloop van de bruiloft. Ze vinden een etentje niet genoeg. Maar tenslotte doe je et echt voor jezelf! Mijn zus heeft zelf ook haar bruiloft uitgebreid gehouden en zei dat het elke cent waard was! Dus ja.. Ieder zn ding. Moge Allah swt ons vergeven voor al hetgeen wat wij onnodig verspillen en ons belonen voor onze goede daden en intenties... Gair inshaAllah. Bedankt voor je tips, ik zal ze zeker doornemen inshaAllah. :$
    < Hasbiya Allah wa ni`ma al-Wakil. > < Allah is voldoende voor mij en Hij is de beste Vertrouweling. >

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    298
    14-04-2012

    Citaat Geplaatst door joualia Bekijk reactie
    Haha, you re funny! Je hebt gelijk hoor aan de ene kant. Het is wggegooid geld. Kun je beter een dikke vakantie boeken. Maar binnen de marokkaanse gemeenschap is dat bijna niet te doen aangezien familie ook een grote rol speelt bij het bepalen van het verloop van de bruiloft. Ze vinden een etentje niet genoeg. Maar tenslotte doe je et echt voor jezelf! Mijn zus heeft zelf ook haar bruiloft uitgebreid gehouden en zei dat het elke cent waard was! Dus ja.. Ieder zn ding. Moge Allah swt ons vergeven voor al hetgeen wat wij onnodig verspillen en ons belonen voor onze goede daden en intenties... Gair inshaAllah. Bedankt voor je tips, ik zal ze zeker doornemen inshaAllah. :$

    Mijn vader zegt: hoe kleiner hoe beter, en mijn lieve moedertje kan het fysiek niet aan helaas. En mensen gaan sowieso toch roddelen, ook al doe je het zo goed mogelijk. Plus ik zit de hele avond opgesloten in een kamertje met de ziana. Conclusie: mijn naaste familie geniet er niet meteen van omdat ze opgefokt zijn (je weet hoe bruiloften gaan) en de 'vreemden' amuseren zich te pletter. No thanks, dan ga ik liever uitgebreid op vakantie, iets dat ik met plezier spendeer aan mezelf en mijn man. Of ik richt er mijn appartement mee in MAar ja, ieder zijn mening daarover. En Mabrouk voor alle bruidjes! Moge Allah mij ook een goede man schenken inshAllah