+ Reageer
Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
1 tot 15 van 39
    MVC Lid

Reacties
    223
    11-10-2009

Ik word gek van mezelf SubhanAllah...

Salaam wa ahlekom zusters,

Zoals de titel al zegt ik word gewoon gek van mezelf.
    Ik ga binnenkort inshaAllah trouwen (binnen nu en 3 maanden). Er gaan constant gedachtes in mijn hoofd rond, ik ben denk ik bang om te falen ofso, ben bang dat ik straks uiteindelijk ga scheiden. Ben bang om met mijn aanstaande in een huis te wonen, bang hoe ik dit allemaal moet aanpakken. Pff ik heb al stress omdat ik het een en ander in zo'n korte tijd moet regelen, alhamdulilaah gaat dit tot nu toe goed. Ik kan dit er niet bij hebben. Pff wat kan ik hieraan doen. Ik merk dat ook mijn geloof hierdoor achteruit gaat, subhanAllah, ik was zo goed bezig, deed dagelijks heel veel lezen over het geloof en ik handelde hier ook na, ik merk nu dat ik zwaar achteruit ga, ik weet niet wat het is SubhanAllah. Zelfs met het gebed, ik heb af en toe de neiging om het over te slaan.. Dit had ik voorheen absoluut niet, als je islam tegen me zij dan verscheen een een big smile op me gezicht, die is momenteel ver te zoeken helaas.

En daarnaast heb ik nog nooit een relatie gehad of contact met een jongen, mijn aanstaande is echt de eerste Alhamdulilaah en daar ben ik Allah dankbaar voor!! Alleen ik merk dat ik gewoon zo verlegen ben, we hebben nu alweer 2 of 3 maanden contact alleen de situatie is nog steeds niet verander. Het is natuurlijk wennen, maar ik vraag me toch echt af, gaat hier verandering in komen? Straks ben ik getrouwd en dan durf ik nog niets te zeggen. Ik was laatst samen met zijn moeder en mijn broertje wat gaan bekijken voor de bruiloft en toen zijn we bij hem thuis wat gaan drinken, met zijn moeder en mijn broertje erbij. Het enige wat we tegen elkaar zeggen is hoe gaat het alles goed, en meer eigenlijk niet. Ik probeer op dat moment vragen te verzinnen maar er komt helaas niks naar boven.. Ik ga straks mijn leven met hem delen, maar ik ben zo bang dat dit zo blijft, ook hij is een rustig persoon.

Wat wat wat zou ik toch kunnen doen, ik ben dadelijk grijs voordat ik getrouwd ben.... Ben zo gestresst!!!

MVC Lid

Reacties
    156
    28-12-2008

Jij bent gewoon heel verlegen.

MVC Lid

Reacties
    223
    11-10-2009

Ja, dat ook misschien wel en schaamte zit daar ook bij.. Maar ben zo bang dat als we straks getrouwd zijn dat ik er nog last van zal hebben.

MVC Lid

Reacties
    555
    06-02-2012

Misschien ben je alleen maar verlegen omdat andere mensen erbij zijn. Als jullie straks samen alleen zijn, denk ik dat jullie minder verlegen zullen zijn.

La Vie Est Belle:-)

Reacties
    1.648
    09-03-2007

MVC Premium MVC Premium
    Salaamoe Alaikoem..

Misschien moet je eens een dagje uit met jouw man.. Ik begrijp dat je nu verlegen bent omdat alles nog zo nieuw is, vooral omdat er ook andere mensen bijzijn, waardoor je jezelf niet kunt zijn bij jouw man en hij bij jou

Je mag niet zover denken Allah i7fed, smeek Allah om een gezegende huwelijk!

MVC Lid

Reacties
    223
    11-10-2009

Ik denk niet dat het komt omdat andere erbij zijn. Dit heb ik namelijk ook door de telefoon, nadat ik heb gezegd hoe gaat het heb ik niets meer te zeggen. Hij probeert het dan nog wel. Ik weet dat ik niet zo moeit denken, maar ik ben zo bang subhanAllah

MVC Lid

Reacties
    663
    10-06-2004

Maar klets je nu niet zo met hem door de tlf? loopt de telefoongesprekken soepel?

MVC Lid

Reacties
    223
    11-10-2009

Jahwel, hij belt me wel eens maar ook dat loopt niet soepel. De telefoon gesprekken duren niet langer dan 7 a 10 minuten. Daarnaast smsen we meer dan bellen.. pfffffffffff

MVC Lid

Reacties
    223
    11-10-2009

Hij zal wel niet denken wat een saai wijf

Allah je7fedkoem

Reacties
    1.560
    04-04-2009

Ik denk dat het heel goed zou zijn als je dit met hem bespreekt. Als je het niet kunt aan de telefoon dan per sms. Gewoon duidelijk kunnen maken dat je merkt dat je niet echt een gesprek kunt beginnen omdat je daar te verlegen voor bent maar dat je daar wel van baalt. En dat je je hierdoor ook zorgen maakt om de toekomst.

Het zal echt allemaal wel goedkomen hoor insch' Allah, gesprekstof zal er heus nog wel komen...

Je moet er alleen nog een manier voor vinden...

Allah ie kemel belghair
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her

MVC Lid

Reacties
    555
    06-02-2012

Het is gewoon wennen aan elkaar dat is normaal. Ik weet zeker dat als jullie later samen naast elkaar op de bank zitten er zeker een goed gesprek ontstaat. Maak je geen zorgen.

MVC Lid

Reacties
    242
    15-11-2011

Wa alykomo salaam,

Moge Allah uw huwelijk zegenen en Zijn zegeningen over u heen laten neerdalen en jullie herenigen in het goede.

Beste zuster,

Allereerst wil ik met u meedelen dat het erg goed is van u dat u eerder nog nooit contact/relatie hebt gehad met een andere broeder. Zo hoort het te zijn, alhamdoliLaah, ben blij te horen dat er nog zulke zusters zijn. Moge Allah hierdoor uw huwelijk nog meer zegenen en u belonen voor uw goede doen!

Schaamte/verlegenheid juist iets heel moois, het is juist een versiering voor een vrouw en persoonlijk vind ik het een van de mooiste eigenschappen die een vrouw kan hebben ( ook voor een man).
    Iemand kan wel 100 mooie eigenschappen hebben, maar als hij/zij geen schaamte bezit, dan vernietigt hij/zij hiermee die andere 100 mooie eigenschappen.

Maakt u zich geen zorgen dat u nog niet in gesprek kunt gaan met uw aanstaande echtgenoot. ( ik weet niet of u al op papier gehuwd bent, want indien dat niet zo is, dan zijn de privégesprekken tussen u en hem sowieso niet toegestaan).
    Moet u eens nagaan, sommige zusters van vroeger zagen hun echtgenoot pas op hun huwelijksnacht, of hebben dan pas een eerste gesprek met hun echtgenoot ( niet dat ik dat goedkeur), toch is het uiteindelijk allemaal goed verlopen alhamdoliLaah.

Verder vind ik het aan de ene kant juist goed dat er niet al teveel met elkaar gesproken wordt, zoals een nicht van mij zei; straks ( wanneer ze samen onder een dak met haar echtgenoot woont) zijn mijn woorden op en wordt het huwelijk niet meer spannend maar saai doordat je al alles van elkaar weet..

Alhoewel ik nog niet gehuwd ben, herken ik me deels in uw verhaal, bang dat ik het huwelijk niet aankan, de verantwoordelijkheden en alles daaromheen. En net zoals u geen “contact” met iemand van het andere geslacht tot het huwelijk insha’Allah. Dat eerste ( de zorgen enzo) zullen denk ik veel zusters hebben, men valt altijd kilo’s af van de zorgen en stress, dat hoort erbij en trouwens alleen bij de verstandige vrouwen, want het huwelijk is geen spelletje of sprookje, wie zich hier geen zorgen om maakt ziet het huwelijk maar als een makkie denk ik, of is gewoon erg zelfverzekerd van zichzelf wat ook niet altijd goed kan zijn.
    Dat laatste ( niet eerder contact met het ander geslacht) is zoals ik al zei juist alleen maar goed zowel tussen u en Allah , als tussen u en uw echtgenoot. Wat moet een man hebben van een vrouw die al met alle jongens in gesprek is geweest en al? Maakt u zich geen zorgen, hij zal echt niet denken wat een “saaie vrouw” u wel niet bent, maar ik denk eerder dat hij uw gedrag waardeert. U zegt ook dat hij rustig is, dus ik denk dat hij ook het tegenovergestelde in een vrouw zoekt.

U moet uzelf alleen niet gek maken en verwaarloos het gebed niet! Naast dat het gebed ( de 5 gebeden) natuurlijk verplicht is in de Islaam, is dat ook u enige sterke middel om dichterbij Allah te kunnen komen. De hulp/rust die u nodig heeft, kan alleen van Allah komen. Ik wil u niet bang maken, maar het kan zijn dat Allah zich niet tot u zal wenden doordat u het gebed verwaarloosd waardoor uw zorgen zullen toenemen en het huwelijk juist moeilijk zal worden. Het gebed is een van de belangrijkste pilaren van de Islam, wie het verlaat is volgens de meeste geleerden een ongelovige geworden en het is ook het eerste waarop we op de Dag der Opstanding veroordeeld zullen worden.. Vandaar dat ik zeg dat Allah juist niet naar u zal omkijken als u het gebed niet in acht neemt zoals hoe dat hoort te zijn. Het huwelijk zou u juist dichter bij Allah moeten brengen, verricht insha’Allah meer vrijwillige gebeden en vraag Allah Ta'ala u van het goede te voorzien.
    Houdt u zich bezig met u dien en insha’Allah zal Allah Ta'ala u van uw zorgen doen verlossen.

Moge Allah Ta'ala uw situatie vergemakkelijken en uw huwelijk doen zegenen.

Wa salamo alykom.

MVC Lid

Reacties
    223
    11-10-2009

Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Ik denk dat het heel goed zou zijn als je dit met hem bespreekt. Als je het niet kunt aan de telefoon dan per sms. Gewoon duidelijk kunnen maken dat je merkt dat je niet echt een gesprek kunt beginnen omdat je daar te verlegen voor bent maar dat je daar wel van baalt. En dat je je hierdoor ook zorgen maakt om de toekomst.

Het zal echt allemaal wel goedkomen hoor insch' Allah, gesprekstof zal er heus nog wel komen...

Je moet er alleen nog een manier voor vinden...

Allah ie kemel belghair
    Ik heb hem al wel een tijdje geleden gesmst dat het voor mij wennen is en dat dat denk ik de reden is dat ik niet veel zeg, hij zegt dat hij er geen probleem mee heeft en dat het straks allemaal goed gaat komen. maar jaah

MVC Lid

Reacties
    223
    11-10-2009

Citaat Geplaatst door sabieja Bekijk reactie
    Wa alykomo salaam,

Moge Allah uw huwelijk zegenen en Zijn zegeningen over u heen laten neerdalen en jullie herenigen in het goede.

Beste zuster,

Allereerst wil ik met u meedelen dat het erg goed is van u dat u eerder nog nooit contact/relatie hebt gehad met een andere broeder. Zo hoort het te zijn, alhamdoliLaah, ben blij te horen dat er nog zulke zusters zijn. Moge Allah hierdoor uw huwelijk nog meer zegenen en u belonen voor uw goede doen!

Schaamte/verlegenheid juist iets heel moois, het is juist een versiering voor een vrouw en persoonlijk vind ik het een van de mooiste eigenschappen die een vrouw kan hebben ( ook voor een man).
    Iemand kan wel 100 mooie eigenschappen hebben, maar als hij/zij geen schaamte bezit, dan vernietigt hij/zij hiermee die andere 100 mooie eigenschappen.

Maakt u zich geen zorgen dat u nog niet in gesprek kunt gaan met uw aanstaande echtgenoot. ( ik weet niet of u al op papier gehuwd bent, want indien dat niet zo is, dan zijn de privégesprekken tussen u en hem sowieso niet toegestaan).
    Moet u eens nagaan, sommige zusters van vroeger zagen hun echtgenoot pas op hun huwelijksnacht, of hebben dan pas een eerste gesprek met hun echtgenoot ( niet dat ik dat goedkeur), toch is het uiteindelijk allemaal goed verlopen alhamdoliLaah.

Verder vind ik het aan de ene kant juist goed dat er niet al teveel met elkaar gesproken wordt, zoals een nicht van mij zei; straks ( wanneer ze samen onder een dak met haar echtgenoot woont) zijn mijn woorden op en wordt het huwelijk niet meer spannend maar saai doordat je al alles van elkaar weet..

Alhoewel ik nog niet gehuwd ben, herken ik me deels in uw verhaal, bang dat ik het huwelijk niet aankan, de verantwoordelijkheden en alles daaromheen. En net zoals u geen “contact” met iemand van het andere geslacht tot het huwelijk insha’Allah. Dat eerste ( de zorgen enzo) zullen denk ik veel zusters hebben, men valt altijd kilo’s af van de zorgen en stress, dat hoort erbij en trouwens alleen bij de verstandige vrouwen, want het huwelijk is geen spelletje of sprookje, wie zich hier geen zorgen om maakt ziet het huwelijk maar als een makkie denk ik, of is gewoon erg zelfverzekerd van zichzelf wat ook niet altijd goed kan zijn.
    Dat laatste ( niet eerder contact met het ander geslacht) is zoals ik al zei juist alleen maar goed zowel tussen u en Allah , als tussen u en uw echtgenoot. Wat moet een man hebben van een vrouw die al met alle jongens in gesprek is geweest en al? Maakt u zich geen zorgen, hij zal echt niet denken wat een “saaie vrouw” u wel niet bent, maar ik denk eerder dat hij uw gedrag waardeert. U zegt ook dat hij rustig is, dus ik denk dat hij ook het tegenovergestelde in een vrouw zoekt.

U moet uzelf alleen niet gek maken en verwaarloos het gebed niet! Naast dat het gebed ( de 5 gebeden) natuurlijk verplicht is in de Islaam, is dat ook u enige sterke middel om dichterbij Allah te kunnen komen. De hulp/rust die u nodig heeft, kan alleen van Allah komen. Ik wil u niet bang maken, maar het kan zijn dat Allah zich niet tot u zal wenden doordat u het gebed verwaarloosd waardoor uw zorgen zullen toenemen en het huwelijk juist moeilijk zal worden. Het gebed is een van de belangrijkste pilaren van de Islam, wie het verlaat is volgens de meeste geleerden een ongelovige geworden en het is ook het eerste waarop we op de Dag der Opstanding veroordeeld zullen worden.. Vandaar dat ik zeg dat Allah juist niet naar u zal omkijken als u het gebed niet in acht neemt zoals hoe dat hoort te zijn. Het huwelijk zou u juist dichter bij Allah moeten brengen, verricht insha’Allah meer vrijwillige gebeden en vraag Allah Ta'ala u van het goede te voorzien.
    Houdt u zich bezig met u dien en insha’Allah zal Allah Ta'ala u van uw zorgen doen verlossen.

Moge Allah Ta'ala uw situatie vergemakkelijken en uw huwelijk doen zegenen.

Wa salamo alykom.
    Allahoema amien!! BarakAllahoe fieki zuster. We zijn op papier getrouwd ja gair inshaAllah.. Het blijft toch heel moeilijk voor me. Ik heb het altijd zoals de islam het voorschrijft willen hebben. Dat is ook de reden dat ik geen contacten heb gehad met het andere geslacht Alhamdulilaahi. En ergens geloof ik ook wel dat het zo beter is, dat het straks wel goed komt ondanks dat we niet zo heel veel contact hebben. Kijk maar naar onze ouders die zagen elkaar pas op hun huwelijksnacht. Maar ergens ben ik ook wel weer bang SubhanAllah

MVC Lid

Reacties
    663
    10-06-2004

Ghair inscha allah

Je bent wel verlegen, maar hij kan ook met onderwerpen komen om een gesprek te beginnen.
    Hoelang kennen jullie elkaar nu?

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport