Wa alykomo salaam,
Moge Allah

uw huwelijk zegenen en Zijn zegeningen over u heen laten neerdalen en jullie herenigen in het goede.
Beste zuster,
Allereerst wil ik met u meedelen dat het erg goed is van u dat u eerder nog nooit contact/relatie hebt gehad met een andere broeder. Zo hoort het te zijn, alhamdoliLaah, ben blij te horen dat er nog zulke zusters zijn. Moge Allah

hierdoor uw huwelijk nog meer zegenen en u belonen voor uw goede doen!
Schaamte/verlegenheid juist iets heel moois, het is juist een versiering voor een vrouw en persoonlijk vind ik het een van de mooiste eigenschappen die een vrouw kan hebben ( ook voor een man).
Iemand kan wel 100 mooie eigenschappen hebben, maar als hij/zij geen schaamte bezit, dan vernietigt hij/zij hiermee die andere 100 mooie eigenschappen.
Maakt u zich geen zorgen dat u nog niet in gesprek kunt gaan met uw aanstaande echtgenoot. ( ik weet niet of u al op papier gehuwd bent, want indien dat niet zo is, dan zijn de privégesprekken tussen u en hem sowieso niet toegestaan).
Moet u eens nagaan, sommige zusters van vroeger zagen hun echtgenoot pas op hun huwelijksnacht, of hebben dan pas een eerste gesprek met hun echtgenoot ( niet dat ik dat goedkeur), toch is het uiteindelijk allemaal goed verlopen alhamdoliLaah.
Verder vind ik het aan de ene kant juist goed dat er niet al teveel met elkaar gesproken wordt, zoals een nicht van mij zei; straks ( wanneer ze samen onder een dak met haar echtgenoot woont) zijn mijn woorden op en wordt het huwelijk niet meer spannend maar saai doordat je al alles van elkaar weet..
Alhoewel ik nog niet gehuwd ben, herken ik me deels in uw verhaal, bang dat ik het huwelijk niet aankan, de verantwoordelijkheden en alles daaromheen. En net zoals u geen “contact” met iemand van het andere geslacht tot het huwelijk insha’Allah. Dat eerste ( de zorgen enzo) zullen denk ik veel zusters hebben, men valt altijd kilo’s af van de zorgen en stress, dat hoort erbij en trouwens alleen bij de verstandige vrouwen, want het huwelijk is geen spelletje of sprookje, wie zich hier geen zorgen om maakt ziet het huwelijk maar als een makkie denk ik, of is gewoon erg zelfverzekerd van zichzelf wat ook niet altijd goed kan zijn.
Dat laatste ( niet eerder contact met het ander geslacht) is zoals ik al zei juist alleen maar goed zowel tussen u en Allah

, als tussen u en uw echtgenoot. Wat moet een man hebben van een vrouw die al met alle jongens in gesprek is geweest en al? Maakt u zich geen zorgen, hij zal echt niet denken wat een “saaie vrouw” u wel niet bent, maar ik denk eerder dat hij uw gedrag waardeert. U zegt ook dat hij rustig is, dus ik denk dat hij ook het tegenovergestelde in een vrouw zoekt.
U moet uzelf alleen niet gek maken en verwaarloos het gebed niet! Naast dat het gebed ( de 5 gebeden) natuurlijk verplicht is in de Islaam, is dat ook u enige sterke middel om dichterbij Allah

te kunnen komen. De hulp/rust die u nodig heeft, kan alleen van Allah

komen. Ik wil u niet bang maken, maar het kan zijn dat Allah

zich niet tot u zal wenden doordat u het gebed verwaarloosd waardoor uw zorgen zullen toenemen en het huwelijk juist moeilijk zal worden. Het gebed is een van de belangrijkste pilaren van de Islam, wie het verlaat is volgens de meeste geleerden een ongelovige geworden en het is ook het eerste waarop we op de Dag der Opstanding veroordeeld zullen worden.. Vandaar dat ik zeg dat Allah

juist niet naar u zal omkijken als u het gebed niet in acht neemt zoals hoe dat hoort te zijn. Het huwelijk zou u juist dichter bij Allah

moeten brengen, verricht insha’Allah meer vrijwillige gebeden en vraag Allah Ta'ala u van het goede te voorzien.
Houdt u zich bezig met u dien en insha’Allah zal Allah Ta'ala u van uw zorgen doen verlossen.
Moge Allah Ta'ala uw situatie vergemakkelijken en uw huwelijk doen zegenen.
Wa salamo alykom.