Ik stel deze vraag voor een vriendin van mij. Zij is nu 18 en wil een beugel nemen. Welke van de dames heeft na hun 18e ook een beugel genomen? En welk zorgverzekering vergoed dan het meest?
Alvast bedankt voor het reageren.
Ik stel deze vraag voor een vriendin van mij. Zij is nu 18 en wil een beugel nemen. Welke van de dames heeft na hun 18e ook een beugel genomen? En welk zorgverzekering vergoed dan het meest?
Alvast bedankt voor het reageren.

Gewoon vergelijken op website..
elke zorgverzekeraar heeft al hun info gepubliceerd
hier paar voorbeelden:
Hier Agis
AnderzorgOrthodontie (18 jaar en ouder)
Uw polis Uw vergoeding
Basispolis Basic voor € 108,25 geen vergoeding
Compactpolis voor € 5,25 geen vergoeding
Compleetpolis voor € 16,00 90% tot maximaal € 250,- eenmalig
Comfortpolis voor € 29,55 90% tot maxinaal € 500,- eenmalig
ComfortPluspolis voor € 52,50 90% tot maxinaal € 750- eenmalig
50+ Actief Polis voor € 25,50 geen vergoeding
Gezinnenpolis voor € 24,75 90% tot maximaal € 500,- voor de duur van de verzekering
http://www.agisweb.nl/Voor_Consument...jaar_en_ouder_
CZ
* Heb je AnderZorg Tand en ben je 18 jaar of ouder?
Je beugel wordt vergoed tot een maximum bedrag van € 1000 voor de gehele verzekeringsduur
http://www.anderzorg.nl/web/Vergoedi...rthodontie.htm
ZilverenkruisAanvullende verzekering Vergoeding eenmalig voor de gehele duur van de verzekering
Jongeren 80% tot € 2.045,-
http://www.cz.nl/consument/vergoedin...ie-tot-22-jaar
successs
Wejo lijkt me niet leuk man na je 18 de![]()
Mensen klagen over hun uiterlijk, terwijl hun verstand er slechter aan toe is.

Ik was 40 en heb een beugel gehad..
En ik ben blij dat ik het gedaan heb..alleen was pijnlijk soms maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden..haha..
♥ STEUN STICHTING PARELS VAN MAROKKO! ♥
ACTIE: Voedselpakketten & Kleding voor Het Suikerfeest 2013

Nou ik zie vaker mensen na hun 18de een beugel dragen. niks mis mee. Ts ik heb geen idee, ik heb nooit een beugel gehad.

Anderzorg is goedkoper en vergoedt €1000 (2jaar geleden,nu weet ik niet )
Ik had hem eerst op mijn 12e, ik had hem bijna 4 jaartjesOp mijn 20ste leek het net of mijn tanden naar voren kwamen. Ik had voor de beugel ook geen kiezen hoeven trekken, dus toen ik verstandskiezen kreeg, gingen mijn tanden hun eigen weg op.
Dus ik terug naar de ortho, zegt ie dat ik weer opnieuw in de beugel moet, maar dat ik deze keer 4 kiezen moest laten trekken. Toen ik hem vroeg naar de kosten, antwoordde hij dat ik alles opnieuw moest betalen.
Ik zei hem dat ik dat niet eerlijk vond, want als hij zijn werk meteen goed had gedaan, dan waren deze kosten onnodig geweest. Bovendien betaalde mijn zorgverzekeraar op mijn 12e alle kosten. Kwam hij met een voorstel om mij 25% korting te geven, dat had ik afgewezen. Ik had al mijn foto's en gipsafdrukken, ik kon dus heel makkelijk bewijzen dat het zijn schuld was en dat hij die kosten maar zelf moest vergoeden. Wel lekker makkelijk verdiend!
Mijn vriendin due mee was gegaan (die ook een beugel had gehad) stelde voor om naar haar orthodontist te gaan en ernaar te laten kijken. Ik zag er tegenop, omdat hij in een andere stad gevestigd was. Ik waagde de stap en maakte een afspraak....Hij schrok dat de vorige ortho er een zootje van had gemaakt. Hij stelde een brief op voor mijn zorgverzekeraar en die vergoedde alles, zelfs het eerste consult. Ik wete nog heel goed dat hij zei: 4 kiezen eruit en ene beugel, zoniet, dan heb je op je 30ste een centenbakje.
Ik heb de beugel daarna 2 jaar gedragen, ik deed toen de lerarenopleiding. Het was grappig om te zien dat zowel de pubers als de docent een beugel hadden.
M.a.w.: kies je orthodontist zorvuldig uit, zeker na je 18e, want voor het zelfde geld maakt hij er een zootje van terwijl je wel lekker alles betaalt.
Verder is het helemaal niet erg om hem na je 18e te dragen. Ik heb er geen spijt van.
De dag (zal komen) waarop de aarde en de hemel door een andere aarde en hemel zullen worden vervangen; en zij (de mensen) allen voor Allah, de Ene, de Opperste zullen verschijnen. (Vertaling van de Koran, Ibrahiem14:48
Oh ja, ik had destijds Azivo als zorgverzekeraar
De dag (zal komen) waarop de aarde en de hemel door een andere aarde en hemel zullen worden vervangen; en zij (de mensen) allen voor Allah, de Ene, de Opperste zullen verschijnen. (Vertaling van de Koran, Ibrahiem14:48