1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.859
    01-05-2012

    Angry Krijg ik nu grote problemen?

    Ik ben woedend op die kaakchirurg

    Ik had last van mijn verstandkies en heb dus gelijk via hem een afspraak gemaakt omdat ik niet meer naar de tandarts wil omdat hij vorige jaar mijn tand had verpest en daarna een factuur van 260 euro als cadeau.
    Ik zei dus ik heb geen brief is dat een probleem? Hij zei van niet zo dat de verzekering het niet zo vaak vroeg misschien een in de 10 jaar dus ik geloofde hem en ging niet naar de tandarts voor een verwijsbrief.
    Vandaag was de afspraak en ik herhaalde hem dat ik geen brief heb en dat wist hij want vertelde hem in de telefoon, hij zei kijk als de verzekering het vraagde zijn de kosten voor jou, maar straks haal hem gewoon bij de tandarts dus ik zei ben je dat zeker? Gaat ze niet moeilijk doen? Hij nee waarom? Ik geloofde hem en maakte hij een foto, 4 prikjes en weg was de tand.

    Dus ik ging net naar de tandarts en ja ze wil me geen brief geven, ze zei het is nu te laat ik zei maar hij wist heel goed dat ik dat niet had(ze zijn collega) hij kon me toch naar huis sturen maar deed hij niet en nu ben ik de pineut

    Nu ben ik bang dat de verzekering niks zal vergoeden als ze hem gaan vragen naar de verwijsbrief

    Hoeveel gaat me dat kosten?

  2. #2
    ben er niet.

    Reacties
    35.774
    26-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    misschien een rare vraag, maar waarom had je niet meteen van tevoren contact opgenomen met de tandarts of je verzekeraar? Of gewoon de brief gehaald dan had je hem sowieso, mocht er achteraf naar gevraagd worden, dan had je de brief....

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.859
    01-05-2012

    Citaat Geplaatst door maaltje Bekijk reactie
    misschien een rare vraag, maar waarom had je niet meteen van tevoren contact opgenomen met de tandarts of je verzekeraar? Of gewoon de brief gehaald dan had je hem sowieso, mocht er achteraf naar gevraagd worden, dan had je de brief....
    Omdat de kaakchirurg zei van ze controleren niet vaak blabla, en ik wilde niet meer naar die tandarts omdat ik een trauma had door hem vorige jaar
    En nu dat weer pffff
    Echt stom van me en nu heb ik die kaakchirurg gebeld(voicemail) en hoop dat hij me kan helpen anders krijg ik weer een grote factuur pfff.
    Ik ga hem echt aanklagen als ik moet betalen want hij zei dat niet nodig was en vanochtend kon hij me wegsturen nee hij zei haal maar straks die brief voor het geval tja hij had mijn tand al weggehaald.
    Ik voel me zwaar in de maling genomen.

  4. #4
    Fothermucker

    Reacties
    4.797
    05-09-2008

    Kan jij bewijzen dat hij dat tegen jou heeft gezegd? Nee.

    Kan hij bewijzen, zonder verwijsbrief dat jij langs bent geweest. Nee.

  5. #5
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    jij krijgt idd grote problemen. deurwaarders, incassokosten etc etc.

    maak je borst maar nat.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.859
    01-05-2012

    Citaat Geplaatst door Teglelet Bekijk reactie
    Kan jij bewijzen dat hij dat tegen jou heeft gezegd? Nee.

    Kan hij bewijzen, zonder verwijsbrief dat jij langs bent geweest. Nee.
    Wat bedoel je?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.859
    01-05-2012

    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    jij krijgt idd grote problemen. deurwaarders, incassokosten etc etc.

    maak je borst maar nat.
    Doe wat nuttigs en vertel me ongeveer hoeveel ik ga betalen(mijn nl is niet dat perfect en ik snap niet alles)
    http://www.nza.nl/98174/139255/37659...kchirurgie.pdf

    Ik had:
    1 foto van mijn hele mond
    4 prikjes
    en hij gebruikt zo'n ijzer ding om mijn tand te trekken

    Kan je me helpen hoeveel ik ongeveer ga betalen?

  8. #8
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Citaat Geplaatst door Haalima Bekijk reactie
    Doe wat nuttigs en vertel me ongeveer hoeveel ik ga betalen(mijn nl is niet dat perfect en ik snap niet alles)
    http://www.nza.nl/98174/139255/37659...kchirurgie.pdf

    Ik had:
    1 foto van mijn hele mond
    4 prikjes
    en hij gebruikt zo'n ijzer ding om mijn tand te trekken

    Kan je me helpen hoeveel ik ongeveer ga betalen?
    nee ik weet niet precies wat hij declareert op basis van welke coderingen. en daarnaast zijn dit maximumtarieven....
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.567
    27-04-2008

    Ik ben geen held in verzekeringszaken, maar waarom kijk je niet in hoeverre jouw kaakchirurg jou een medische brief kan geven waarbij hij/zij de noodzaak van het trekken erkent? Het enige wat een verzekering nodig heeft, is een bewijs dat de medische ingreep in kwestie niet onnodig en dus medisch vereist was. Ik neem aan dat een kaakchirurg daartoe ook bekwaam is?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.859
    01-05-2012

    Citaat Geplaatst door Holbewoonster Bekijk reactie
    Ik ben geen held in verzekeringszaken, maar waarom kijk je niet in hoeverre jouw kaakchirurg jou een medische brief kan geven waarbij hij/zij de noodzaak van het trekken erkent? Het enige wat een verzekering nodig heeft, is een bewijs dat de medische ingreep in kwestie niet onnodig en dus medisch vereist was. Ik neem aan dat een kaakchirurg daartoe ook bekwaam is?
    Sorry schat maar kan je me aub in makkelijker taal uitleggen wat je net typte?
    Ik snap niet alles...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.859
    01-05-2012

    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    nee ik weet niet precies wat hij declareert op basis van welke coderingen. en daarnaast zijn dit maximumtarieven....
    Hoop dat ik niet een 1000 euro moet betalen
    Ik krijg nog een factuur van hem dan moet ik declareren maar ben bang voor de bedrag en dan voor dat ik op vakantie gaat ik heb elk jaar pech

  12. #12
    Fothermucker

    Reacties
    4.797
    05-09-2008

    Citaat Geplaatst door Haalima Bekijk reactie
    Wat bedoel je?
    Gewoon precies zoals ik het zeg.

    Als ik een verwijsbrief krijg van de tandarts voor de kaakchirurg, dan moet ik daarvoor tekenen. Dat ik dus idd een verwijsbrief heb gehad, en bij de kaakchirurg moet ik sinds kort mijn ponskaartje laten scannen.

    Maar voor de tijd dat we ons kaartje moesten laten scannen, hoefden we alleen een verwijsbrief in te leveren, anders werden we niet geholpen. Jij bent dus met niks aan komen kakken bij wijze van, en als jij ook niks hebt getekend en niks hebt laten scannen o.i.d. hoe kan hij dan bewijzen dat hij jou daadwerkelijk heeft behandeld?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5.567
    27-04-2008

    Citaat Geplaatst door Haalima Bekijk reactie
    Sorry schat maar kan je me aub in makkelijker taal uitleggen wat je net typte?
    Ik snap niet alles...
    Oké in simpel taal:

    Kaakchirurg= 6 jaar tandheelkunde + 6 jaar geneeskunde gedaan. Jouw tandarts= alleen maar 6 jaar tandheelkunde.
    Die doorverwijzing van jouw tandarts heb jij nodig zodat de verzekering weet dat het trekken van je kies medisch echt nodig was en dus niet zomaar.

    Als jij uiteindelijk in de problemen komt, kun jij toch vragen aan jouw kaakchirurg om aan de verzekering een brief te sturen dat het trekken van die kies echt nodig was?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.567
    27-04-2008

    Trouwens ik zou mij ook niet te veel stressen hierover, want ik weet dat toen ik jaren geleden mijn verstandskiezen ging trekken ik mijn doorverwijzing van de tandarts bij de polie van de kaakchirurg moest overhandigen en dat zij dat volgens mij gewoon in mapje hadden gestopt.
    Het ziekenhuis zal altijd eerst de kosten bij de verzekering zelf proberen te declareren, en pas als de verzekering dat weigert stuur het ziekenhuis jou een brief.

    Als het goed is, ga jij dus helemaal niks meer horen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.859
    01-05-2012

    Citaat Geplaatst door Teglelet Bekijk reactie
    Gewoon precies zoals ik het zeg.

    Als ik een verwijsbrief krijg van de tandarts voor de kaakchirurg, dan moet ik daarvoor tekenen. Dat ik dus idd een verwijsbrief heb gehad, en bij de kaakchirurg moet ik sinds kort mijn ponskaartje laten scannen.

    Maar voor de tijd dat we ons kaartje moesten laten scannen, hoefden we alleen een verwijsbrief in te leveren, anders werden we niet geholpen. Jij bent dus met niks aan komen kakken bij wijze van, en als jij ook niks hebt getekend en niks hebt laten scannen o.i.d. hoe kan hij dan bewijzen dat hij jou daadwerkelijk heeft behandeld?
    Ik heb het niet in een ziekenhuis gedaan maar bij zijn praktijk dus hoefde niets iets laten scaneren behalve mijn mond
    Ik begrijp het nu wat je bedoel ja heb niks getekend, hij zei dat bij hem eens in de 10 jaar ofzo dat ze het vragen maar je weet maar nooit ik heb altijd pech in mijn leven soubhannallah echt waar.