1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    55
    03-03-2002

    trouwen, zonder geld en huis?

    salaam allemaal.


    Ik ben sinds de zomer verloofd met een heel lieve jongen uit maroc. maar ik zit nog met heeeeeeeeeeel grote problemen.

    het is de bedoeling dat we komende zomer gaan trouwen insahallah, maar ik kan geen huurhuis vinden omdat ik pas in augustus sta ingeschreven. ook heb ik geen geld, sterker nog ik zit in de schulden vanwege mijn rijlessen waar ik de helft aan uitgeef.

    ik heb wel de mvv-aanvraag geregeld, dus misschien kan mijn verloofde nog voor de zomer komen.

    The big problem is: hij denkt dat mijn broers alles voor mij aan het regelen zijn en dat zij financieel wel zullen bijspringen. Nou dus niet... mijn broers waren fel tegen mijn verloving en hebben mijn ouders heel duidelijk gemaakt dat ik niet op ze moet rekenen.

    Ja ja, van je eigen familie moet je het hebben.

    hij denkt dat iedereen op hem staat te wachten en dat alles zo geregeld is, maar ik durf hem niet te vertellen hoe het echt zit. Hij heeft hier ook geen familie, alleen maar neven.

    Maar hoe ga ik het hem vertellen. ik zit me zo te stressen dat ik de neiging heb om het hele huwelijk maar af te lassen tot de zomer van 2004.

    kan iemand mij advies geven?????

    alvast bedankt.
    Peace and love to you!!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.767
    01-01-2003

    Meid, het is niet aan jou om voor de financieen op te draaien.
    Als een man wil gaan trouwen moet ie zorgen dat ie poen heeft anders moet ie er niet aan beginnen en hij moet al helemaal niet op jou gaan rekenen.
    Kijk als je werkt en je hebt een centje over en je wil zelf meehelpen dan is het een ander verhaal. Denkt die man van jou nou werkelijk echt dat jij voor de kosten zal opdraaien?? Kom op zeg laat me niet lachen, in Marokko weten ze helemaal dondersgoed dat het up to the men is om zn zakken leeg te schudden!!
    Of zit dat boeltje tussen zn benen er voor niks.. Dus laat hem een man zijn en zn zaken te regelen.

    Sterkte,
    Saloua

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    732
    30-12-2002

    Salaam,

    Ik wou even zeggen dat een bruiloft tegenwoordig echt VEEL geld kost..dus je kan de kosten beter splitsen..je trouwt immers met zn 2en..Je sadaaq moet hij dan wel alleen betalen, maar de rest samen..

    Maar het kan ook verschillen, stel voor dat je niet werk dan is het een ander verhaal, maar werk je met zn 2en dan splitsen die kosten..zo hebben mijn aanstaande en ik dat ook afgesproken..ongeacht hoeveel geld hij wel of niet heeft, ik wil mijn helft betalen..is redelijk..

    Maar Misslovepeace, ik vind dat je eerlijk tegen je aanstaande moet zijn en hem moet vertellen dat je het niet op kan brengen om alles zelf te betalen..Hij gaat er nu van uit, dat jij alles betaalt, dus gewoon aan hem vertellen..Straks komt hij hierheen zonder cent op zak en dat vertel je het hem dan pas, nou dan gaat hij het jou echt kwalijk nemen dat je niets hebt gezegd over de financiele situatie..dus zsm vertellen, meid!!

    Veel succes ermee..Eerlijkheid is altijd een goed begin!

    Groetjes Zineb

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.144
    05-09-2002

    Origineel gepost door zinne79
    Salaam,

    Ik wou even zeggen dat een bruiloft tegenwoordig echt VEEL geld kost..

    waarom kost een bruiloft tegenwoordig veel geld?

    omdat men overdrijft.de vrouw moet 10x van kledij wisselen,er moet een bandje aanwezig zijn,er moet muziek zijn,de gasten moeten 3 maaltijden minstens hebben,er moet een grote zaal afgehuurd worden voor alle mensen die je kent.


    1 raad kan ik jou geven:



    Vertraag het huwelijk naar 2004 en zorg eerst dat je een woning hebt.Hierna kun je sparen voor het huwelijk en de nodige onkosten.


    Als jullie kosten willen besparen,dan raad ik aan om een simpel etentje te geven in de moskee en niet een groot haram feest te geven.
    Moe,ziek en vol haat.ik ben terug..

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.767
    01-01-2003

    Do tell el marocani.. We mogen heus wel een beetje lachen op Yasmina..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    96
    15-01-2003

    Je kan het beter wel vertellen, hij moet toch weten wat jou dwars zit.
    Het is tenslotte je toekomstige man.
    Jullie trouwen SAMEN dus dat hij alleen voor alle kosten moet opdraaien vind ik onzin. Dat hij een man is betekent niet automatisch dat hij een boompje heeft waar hij de eurootjes van af kan plukken.
    Wat dacht je wat het kost om een huisje in te richten.
    Al die dingen kosten zoveel geld dat je je daar erg makkelijk in vergist.
    En dan komt de bruiloft er ook nog aan.
    Ik zou het uitstellen en samen sparen.
    Eerst een huisje en dan komt de rest!!
    Als je van hem houdt en hij van jou...de relatie zit goed waarom niet een jaartje wachten of langer???

    Succes.

    Marocbella
    Don' t start something you can't finish!!!

  7. #7
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Ja meid......zoals mister Charme al zei( een beetje zinnig en goede argumenten) is dat je niks kunt beginnen zonder geld, hij moet ook wat hebben, anders schiet het niet op.
    denk er goed over na en verzet het!

    Hij moet ook een zakje geld onder zich hebben om je te heplen en niet alleen op jou rekenen!!

    Thallai en neem vooral geen overhaaste beslissingen waar je later spijt van gaat krijgen.


    BintElmagreb.

    ديتول دض الجراثيم


  8. #8
    CEO of M.I.M.

    Reacties
    9.792
    09-03-2002

    Heey meid,

    een huwelijk is een verbintenis tussen een man en vrouw
    een man en vrouw zijn een in een huwelijk
    dus hij kan je ook helpen

    wat je ook kan doen
    is hem hierheen over laten komen
    en samen allebei werken aan jullie bruiloft een nicht van mij heeft dat ook gedaan
    zij had ook geen geld toen ze de trouwakte had ondertekend zijn visum kwam veel eerder dan gepland hij is toen hierheen gekomen en is de eerste maanden naar school gegaan en toen een baan geregeld
    en nu werken ze allebei en sindskort heeft ze ook een woning gekregen en die zijn ze nu samen aan het inrichten en insjallah gaan ze in het voorjaar trouwen
    dus je kan het ook doen net als mijn nicht en haar man

    ik wens je veel succes

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    55
    03-03-2002

    Volgens mij hebben jullie het niet helemaal begrepen wat betreft het geld.

    Ik vind dat hij mag verwachten dat mijn familie bijspringt. Ik heb er niet bijverteld dat mijn broers allemaal heel rijk zijn.

    De oudste heeft een eigen IT-bedrijf. hij verdient daar echt heel veel geld mee.

    De middelste heeft een eigen uitzendbureau.

    en de jongste is elektromonteur en woont nog bij ons. Hij verdient heel veel geld, omdat hij een heel lieve baas heeft die hem goed uitbetaald. Hij geeft mijn vader 200 euro en de rest spaart hij.

    ik heb dus rijke broers. maar je weet hoe dat gaat.... hoe rijker hoe gieriger. Het was niet raar dat ik bijmezelf dacht dat mijn man op mijn familie vertrouwde.

    eergisteren heb ik hem het hele verhaal verteld en hij heeft mij gerustgesteld en mij verteld dat ik mij niet druk moest maken om het geld.


    maar goed. Bedankt voor jullie reacties tot zo ver
    Peace and love to you!!

  10. #10
    .:.Getrouwde Lid.:.

    Reacties
    2.123
    18-10-2002

    Origineel gepost door MissLovePeace
    Volgens mij hebben jullie het niet helemaal begrepen wat betreft het geld.

    Ik vind dat hij mag verwachten dat mijn familie bijspringt. Ik heb er niet bijverteld dat mijn broers allemaal heel rijk zijn.

    De oudste heeft een eigen IT-bedrijf. hij verdient daar echt heel veel geld mee.

    De middelste heeft een eigen uitzendbureau.

    en de jongste is elektromonteur en woont nog bij ons. Hij verdient heel veel geld, omdat hij een heel lieve baas heeft die hem goed uitbetaald. Hij geeft mijn vader 200 euro en de rest spaart hij.

    ik heb dus rijke broers. maar je weet hoe dat gaat.... hoe rijker hoe gieriger. Het was niet raar dat ik bijmezelf dacht dat mijn man op mijn familie vertrouwde.

    eergisteren heb ik hem het hele verhaal verteld en hij heeft mij gerustgesteld en mij verteld dat ik mij niet druk moest maken om het geld.


    maar goed. Bedankt voor jullie reacties tot zo ver

    En hoe is het afgelopen??????





    http://hellokitty.altervista.org/hello_kitty/animate/animated1.gifhttp://hellokitty.altervista.org/hello_kitty/animate/animated6.gif[/IMG]


  11. #11
    braafste lid

    Reacties
    102
    24-06-2003

    Origineel gepost door Bent_Fes
    En hoe is het afgelopen??????
    ik neem aan dat ze inmiddels de bruiloft enzo al achter de rug heeft, gezien ze hier een topic heeft geopend, "ik was 800 euro kwijt aan mijn bruiloft."



    Lay kemel bel kheir meissie

  12. #12
    .:.Getrouwde Lid.:.

    Reacties
    2.123
    18-10-2002

    Origineel gepost door Ghazella24
    ik neem aan dat ze inmiddels de bruiloft enzo al achter de rug heeft, gezien ze hier een topic heeft geopend, "ik was 800 euro kwijt aan mijn bruiloft."



    Lay kemel bel kheir meissie
    Ja klopt zag ik achter af...





    http://hellokitty.altervista.org/hello_kitty/animate/animated1.gifhttp://hellokitty.altervista.org/hello_kitty/animate/animated6.gif[/IMG]


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    809
    12-10-2003

    Re: trouwen, zonder geld en huis?

    [QUOTE]Origineel gepost door MissLovePeace
    [B]salaam allemaal.

    Ja ja, van je eigen familie moet je het hebben.

    Is toch logische, jou broers zijn hun zusje kwijt een jouw lekker ventje wil dat ze ook hun geld aan hem geven. Wat wil hij daarna ? Hun auto en spaargeld!
    Ik wil ook graag met zo meisje trouwen. Dat haar broers alles voor mij betalen

  14. #14
    .:.Getrouwde Lid.:.

    Reacties
    2.123
    18-10-2002

    Re: Re: trouwen, zonder geld en huis?

    [QUOTE]Origineel gepost door boss
    [B]
    Origineel gepost door MissLovePeace
    salaam allemaal.

    Ja ja, van je eigen familie moet je het hebben.

    Is toch logische, jou broers zijn hun zusje kwijt een jouw lekker ventje wil dat ze ook hun geld aan hem geven. Wat wil hij daarna ? Hun auto en spaargeld!
    Ik wil ook graag met zo meisje trouwen. Dat haar broers alles voor mij betalen
    Goed zoeken....





    http://hellokitty.altervista.org/hello_kitty/animate/animated1.gifhttp://hellokitty.altervista.org/hello_kitty/animate/animated6.gif[/IMG]


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    440
    01-12-2003

    wat denkt je verloofde wel dat hier een paradijs is . hij als man moet ook voor de kosten opdraaien. en als ik jou was zou ik even wahten totdat je een huis hebt en gespaart hebt . meid ik wens je veel sterkte . laat je niet opfokken . wou je zelf met deze jongen trouwen .