1. #7936
    MVC Lid

    Reacties
    432
    30-11-2008

    Dames die borstvoeding geven, geven jullie ook nog wat anders ernaast? Zoals rijstebloem? Of alleen bv. Ik vast ook en geef volledig bv. Gaat wel goed hamdolilah.

  2. #7937
    MVC Lid

    Reacties
    432
    30-11-2008

    Citaat Geplaatst door ilovesoap Bekijk reactie
    Mijn zoontje had na de vaccinatie twee dagen flinke koorts, daarna is dat afgenomen maar hij was wel huilerig, beetje slapjes ook maar daarna leefde hij weer op alhamdulliulaah.
    Het voelde voor mij gewoon echt niet goed om die zooi in zijn lichaam te laten spuiten, hij had ook stinkende diarree trouwens.
    Het dilemma dat jij zo mooi beschreef dat ervoer ik exact zo...het voelt niet goed maar ja als hij wat zou oplopen zou ik het mezelf zeer kwalijk nemen...
    Mijn zoontje is echt een lachebekje en altijd vrolijk en speels en fladderig Allaahuma bareek dus om je zoontje te zien kreunen en zo slap als een vaatdoek in je armen te zien hangen is gewoon vreselijk..

    Nee ik gebruik niets nog voor zijn tandjes..dat ene kiesje heb ik pas vandaag ontdekt.
    Hij kwijlde al een tijdje en hij had af en toe en vuurrood wangetje, dacht wel dat er tandjes aankwamen maar een kies had ik zo snel niet verwacht, hij moet nog vier maanden worden..
    En rechts bovenin voel ik nog iets hards dus ik denk en dat 't tweede kiesje er ook aan zit te komen..
    dat is snel een kies! Mach'Allah.

  3. #7938
    MVC Lid

    Reacties
    4.568
    15-07-2012

    Citaat Geplaatst door Diesje Bekijk reactie
    Dames die borstvoeding geven, geven jullie ook nog wat anders ernaast? Zoals rijstebloem? Of alleen bv. Ik vast ook en geef volledig bv. Gaat wel goed hamdolilah.
    Wat goed dat je nog bv geeft en dat je erbij kan vasten!
    Nee, ik zie nog geen behoefte bij haar aan iets anders dus nu alleen nog melk!

  4. #7939
    MVC Lid

    Reacties
    432
    30-11-2008

    Ik heb trouwens ook nog geen prikjes laten geven. Twijfel nog heel erg.

  5. #7940
    MVC Lid

    Reacties
    16.896
    23-05-2008

    Citaat Geplaatst door Diesje Bekijk reactie
    dat is snel een kies! Mach'Allah.
    Ja he?
    Morgen trouwens met de kleine naar de dokter; Hij blijft last hebben van jeuk ondanks verschillende middeltjes van dokter en apotheek.
    Ik ben er vrijwel zeker van dat het een allergische reactie is op iets maar op wat..?
    Zwistal gebruik ik al niet meer, sowieso niks met zeep, geen wasverzachter ook..
    Is frustrerend om hem zo te zien lijden meskien..

    Citaat Geplaatst door Diesje Bekijk reactie
    Ik heb trouwens ook nog geen prikjes laten geven. Twijfel nog heel erg.
    Ja kan ik me heel goed voorstellen...
    Denk er goed over na en lees je in..

  6. #7941
    MVC Lid

    Reacties
    16.896
    23-05-2008

    Trouwens, de kleine gaan we kaalscheren heb ik besloten..
    Zijn haar is heel dun geworden en bovenop heeft ie kale plekjes..en de schilfers gaan maar niet weg..

  7. #7942
    gelukkig getrouwd

    Reacties
    694
    18-08-2008

    salam dames,

    heb me een tijdje niet aangemeld, erg druk druk.

    hoe gaat het met jullie? hoe gaat het met de kleintje...ze zijn allemaal gegroeit tbarkellah. het gaat zo snel!
    geven jullie al voedsel en wat geven jullie?

    ik heb helaas geen tijd om alles terug te lezen...

    met mijn meisje gaat het elhamdolilah goed, ze is alleen de laatste dagen erg aanwezig en vraagt constant om aandacht.
    zodra ik uit haar zicht verdwijn begint ze te krijsen...ik weet niet wat ik moet doen????????????!!!!!!!!!!

    vind het zielig om haar te laten huilen...

    hebben jullie tips?
    Subhan Allah!

  8. #7943
    ' Ben geen 23..'

    Reacties
    925
    10-07-2012

    Citaat Geplaatst door Diesje Bekijk reactie
    Dames die borstvoeding geven, geven jullie ook nog wat anders ernaast? Zoals rijstebloem? Of alleen bv. Ik vast ook en geef volledig bv. Gaat wel goed hamdolilah.
    Macha allah.
    Ik geef alleen bv.

  9. #7944
    MVC Lid

    Reacties
    4.568
    15-07-2012

    Citaat Geplaatst door jebliatetouania Bekijk reactie
    salam dames,

    heb me een tijdje niet aangemeld, erg druk druk.

    hoe gaat het met jullie? hoe gaat het met de kleintje...ze zijn allemaal gegroeit tbarkellah. het gaat zo snel!
    geven jullie al voedsel en wat geven jullie?

    ik heb helaas geen tijd om alles terug te lezen...

    met mijn meisje gaat het elhamdolilah goed, ze is alleen de laatste dagen erg aanwezig en vraagt constant om aandacht.
    zodra ik uit haar zicht verdwijn begint ze te krijsen...ik weet niet wat ik moet doen????????????!!!!!!!!!!

    vind het zielig om haar te laten huilen...

    hebben jullie tips?
    Ik denk dat het een fase of sprongetje is dus weinig aan te doen, mijn meisje heeft het ook
    Wat bij mij weleens helpt is om haar bijvoorbeeld in het wipstoeltje te zetten en veel tegen haar te praten
    Ook als ik dan wegloop blijf ik af en toe even wat zeggen, zo weet ze dat ik in de buurt ben
    Ook als ik ga koken of schoonmaken doe ik dit en zolang ze me ziet en hoort is ze wel even rustig

  10. #7945
    MVC Lid

    Reacties
    957
    06-02-2006

    Moeders met dochtertjes, wanneer gaan jullie voor de oorbelletjes? Ik wil dat rond de 6 maanden doen ongeveer. Dan is ze nog te jong om er telkens aan te pulken.. hoop ik.

  11. #7946
    MVC Lid

    Reacties
    4.568
    15-07-2012

    Citaat Geplaatst door benverliefd Bekijk reactie
    Moeders met dochtertjes, wanneer gaan jullie voor de oorbelletjes? Ik wil dat rond de 6 maanden doen ongeveer. Dan is ze nog te jong om er telkens aan te pulken.. hoop ik.
    Ik ga het niet doen, ik ga haar zelf die beslissing laten nemen als ze ouder is
    Zo heeft mijn moeder het ook gedaan met mij

  12. #7947
    MVC Lid

    Reacties
    957
    06-02-2006

    Citaat Geplaatst door zwanger2012 Bekijk reactie
    Ik ga het niet doen, ik ga haar zelf die beslissing laten nemen als ze ouder is
    Zo heeft mijn moeder het ook gedaan met mij
    Dat kan ook inderdaad.
    Heb jij al zonnebrandolie gekocht? Zo ja, welke heb jij? Die dingen zijn duur joh! Ik zoek er een zonder al teveel toevoegingen. Je had laatst één genoemd maar ik ben vergeten welke dat was.

  13. #7948
    MVC Lid

    Reacties
    4.568
    15-07-2012

    Citaat Geplaatst door benverliefd Bekijk reactie
    Dat kan ook inderdaad.
    Heb jij al zonnebrandolie gekocht? Zo ja, welke heb jij? Die dingen zijn duur joh! Ik zoek er een zonder al teveel toevoegingen. Je had laatst één genoemd maar ik ben vergeten welke dat was.
    Ik heb gisteren de zonnebrandcreme van Lavera gekocht bij de natuurwinkel, hij is ook online verkrijgbaar. Hij was 12 euro dus goedkoper dan wat ik bij de etos heb gezien. Er is een versie voor baby en kind, deze is mild maar bevat wel etherische olie/parfum en een vleugje alcohol en ze hebben ook een extra sensitive versie met nog minder toevoegingen voor de zeer gevoelige huid., en die heb ik genomen want mijn dochtertje heeft een gevoelige huid. Hou er wel rekening mee dat het bij alle twee deze soorten wel een witte waas geeft, wat minder lekker smeert dan gewone zonnebrand, en het kan vlekken geven in witte kleding. Maar wel veel minder chemische troep dan gewone zonnebrandcreme. En 1x smeren zou genoeg zijn dus dat is ook fijn
    Maar ik ga haar sowieso zoveel mogelijk uit de zon houden en ook altijd een zonnehoedje op.

  14. #7949
    MVC Lid

    Reacties
    957
    06-02-2006

    Ik heb ook de Lavera gekocht. Maar met deze hitte durf ik niet eens naar buiten te gaan. Ik heb al enorme last van de zon laat staan zo een kleintje.

  15. #7950
    MVC Lid

    Reacties
    957
    06-02-2006

    Hoe gaat het hier verder met jullie? Mijn kleine had al heel lang last van berg op haar hoofdje en gister heb ik het helemaal kunnen verwijderen. Ze heeft nu een glanzend en schoon hoofdhuidje hihi. Je moet het hoofdje helemaal nat maken met (baby)olie de haren en hoofdhuid moeten kletsnat zijn. Halfuurtje laten intrekken en met het dunne platte baby kammetje de haartjes tegen de groerichting in kammen dus naar achteren kammen. Nou ongelooflijk hoe al die berg loskwam. Die schilfers waren inmiddels bruin geworden van de viezigheid en zweet omdat ze al zo lang op haar hoofdje zaten. Nou eindelijk van verlost!

    Hebben jullie dat ook dat je baby opeens heel weinig drinkt? Zij is altijd een gulzige drinker geweest en nu drinkt ze maar 30 of max 50 en gaat dan met de speen spelen. Ik merkte dat haar luiers lichter werden en ben toen extra water gaan geven anders droogt ze straks uit. Ook water drinkt ze echt met moeite en ik moet haar haast dwingen.

    Ze doet nu opeens ook lange slaapjes overdag en merk dat ze heel slapjes wordt van de warmte meskina haha. Ze drinkt even aan haar flesje en valt dan in slaap.