+ Reageer
Pagina 1 van 16 1 2 3 11 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 233
    Bijna Lid

Reacties
    1.061
    18-06-2012

Hoe maak ik mezelf en mijn leven makkelijker, positiever en gelukkiger?

Dat is wat ik mij de afgelopen jaren had afgevraagd.
    Er moest van mijn kant iets gebeuren om mijn leven makkelijker, positiever en gelukkiger te maken en dat precies op mijn manier en wat voor mij goed voelde.
    Ik wil graag hier mijn ideeen en tips delen omdat het mijn leven nu al lange tijd veranderd heeft en wie weet heeft iemand er wat aan.
    Ik heb er lange tijd over gedaan maar uiteindelijk heb ik de vruchten ervan mogen plukken.

One way to Paradise

Reacties
    5.044
    30-08-2009

Alhamdoelilah, do share.

Alhamdoelillah

Reacties
    4.635
    08-04-2005

Alhamdoelillah, na regen komt zonneschijn.

Dua wanneer er iets gebeurt wat je liever niet hebt:

QaddarAllahoe wa maa shaa’ fa3al.
    Allah heeft bepaald en wat Hij wilde deed Hij.

Bijna Lid

Reacties
    1.061
    18-06-2012

organiseer je financien:

Als jij chaotisch bent net als mij moet je structuur aanbrengen en hierin strikt zijn en blijven.
    Als jij verandering wilt in je leven moet je er eerst echt van overtuigd zijn en ervoor gaan.
    Hoe regel jij je financien? ben je altijd brieven kwijt? wordt alles in 1la op mekaar gelegd? als je nu een jaaropgave van een bepaald jaar moet hebben kun je dat dan zo vinden? denk daar even goed over na ben jij chaotisch en krijg je hierdoor problemen?
    misschien is het dan een idee om hier eens goed naar te kijken en dingen te gaan organiseren.

Ik had zoveel papieren allemaal in mappen alles in 2 grote mappen alles lag door mekaar en als ik bepaalde papieren nodig had zat ik alles door te spitten.
    Als je brieven binnen krijgt open ze dan direct en schrijf erop of het belangrijk is bijv.
    Schrijf dan Spoed betalen en als je iets betaald hebt schrijf er dan op betaald. ook al heb je internet bankieren.
    het maakt het allemaal makkelijker.

Dit is hoe ik mijn kastje heb geordend.
    in de zwarte bak liggen belangrijke papieren bovenin waar ik bijv. werk van moet maken. onderin liggen wat envaloppen en wat belangrijke info boeken.
    In de witte bakken zitten mijn brieven van dit jaar dus vaste lasten bak, gemeente en belastingdienst enz.
    ernaast heb ik ook mappen van jaren ervoor die ik gewoon bewaar omdat dat handig is.
    het is maar een idee dit werkt voor mij prima en het is erg handig voor mij.
    Als je hierover nog een vraag hebt ofzo kun je me die gewoon stellen.

MVC Lid

Reacties
    68
    26-05-2012

Leuk ga door!

Bijna Lid

Reacties
    1.061
    18-06-2012

Citaat Geplaatst door Jidjies_N_Asl Bekijk reactie
    Alhamdoelilah, do share.
    Citaat Geplaatst door nador_mocrolady Bekijk reactie
    Alhamdoelillah, na regen komt zonneschijn.

Jazeker alleen laten de meeste van ons de zonneschijn te lang op zich wachten

Bijna Lid

Reacties
    1.061
    18-06-2012

Citaat Geplaatst door nachtkussen Bekijk reactie
    Leuk ga door!
    dankje!

Bijna Lid

Reacties
    1.061
    18-06-2012

Waar op te letten als je groente en fruit koopt?

Groente en fruit eten gezond en lekker! toch?
    Dat dacht ik ook tot ik het boekje Natuurlijk biofood! kocht er staan wat gezonde recepten in en aangezien me dat erg trekt de laatste tijd, trok het boekje me ook.
    In het boekje staat dat Bestrijdingsmiddelen die bij het telen van groente en fruit gebruikt worden kruipen in of onder de schil en dringen door tot in de kern.
    Dit betekend dat je hoe dan ook chemische bestrijdingsiddelen binnen krijgt aangezien schoonmaken hiervoor geen zin heeft. enkel bananen kunnen de middelen nog enigszins buiten de schil houden.

Wat nu?

Bio is een goed alternatief!
    bij de bioboer worden alternatieven gebruikt zodat op het groente en fruit geen chemische bestrijdingsmiddelen worden gebruikt.
    Ook kun je in het vervolg kijken waar het groente en fruit vandaan komt in Nederland zijn er strenge regels voor het gebruik van bestrijdingsmiddelen.
    Je kunt vaak rechtstreeks bij een bioboer groente en fruit kopen of Supermarkten verkopen ook biologische groentes en fruits.
    Biologisch hoeft niet perse duur te zijn want ook de Aldi begint steeds meer bio producten in te kopen. In Duitsland is er al een zeer groot assortiment te vinden van biologische groente en fruit en andere producten in de Aldi.

MVC Lid

Reacties
    255
    03-02-2005

Interessant... Up

Bijna Lid

Reacties
    1.061
    18-06-2012

Aan jezelf denken egoistisch?

Vele van ons hebben meer namen op zich dan hun eigen naam. zoals moeder van, vrouw van, werkneemster van, dochter van enz.
    en door dit alles te doen en een tijdje achter mekaar raken veel vrouwen zichzelf kwijt.
    hoe was dat ook weer vroeger toen je nog niet al die verantwoordelijkheden had? Je deed veel voor jezelf toch?
    je was veel bezig met jezelf en je behoefte! voelde je je alleen dan belde je je vrienden, had je zin om te shoppen ging je lekker de stad in, was je erg moe kon je de hele dag op de bank hangen.
    het is normaal dat je nu verantwoordelijkheden hebt en dat het nooit meer hetzelfde is als toen maar je kan wel een middenweg maken.

we hebben iedere dag tijd voor onszelf nodig, tijd waarin we alleen ONSZELF zijn en niet alle andere namen.
    heb jij die tijd? eerlijk?
    Is het niet in bad een boek lezen of in de avond een leuke televisie serie of relaxen op het web.
    doe hetgeen jou gelukkig maakt! ik kan er erg van genieten om in de avond in een schoon huis, gedoucht en wel op de bank te gaan zitten met een lekkere kop thee en dan een boek te gaan lezen of op internet dingen lezen die leerzaam zijn daar haal ik mijn rust uit en zo heb ik nog meer dingen waar ik optimaal van kan genieten en helemaal mijn eigen moment voor mezelf.

Besef echt even hoe belangrijk het is tijd voor jezelf te nemen want mensen die dit niet iedere dag doen blijven niet lang gelukkig.
    Aan jezelf denken is dus niet egoisitsch het is een manier van leven en overal moet je een balans in vinden.
    Dus niet volledig aan jezelf denken de hele dag maar er is wel een moment op de dag dat jij aan jezelf moet denken.
    Zo heb jij veel aan jezelf maar ook de mensen om je heen, je blijft zo gelukkiger en positiever en dat straal je ook uit naar de mensen om je heen.
    Iemand die niet veel tijd voor zichzelf neemt kan op een gegeven moment snel geiriteerd raken, veel in het negatieve vallen en snel opvliegers hebben.
    Denk dus aan jezelf daar is niks mis mee!

Bijna Lid

Reacties
    1.061
    18-06-2012

Citaat Geplaatst door lovely26 Bekijk reactie
    Interessant... Up

Alhamdoelilah ♥

Reacties
    17.525
    05-02-2010

Notificatie.

In with the positive, out with the negative!

Alhamdoelilah ♥

Reacties
    17.525
    05-02-2010

Heb je ook tips over keuzes maken? Ik kan nooit spontaan een keuze maken. Voordat ik iets wil doen, moet ik er eerst goed over nadenken totdat ik helemaal gek word en bedenk altijd wat er fout kan lopen. Toen ik jonger was, maakte ik heel snel keuzes, maar nu ben ik veel alerter geworden. De laatste tijd ben ik té alert geworden.

In with the positive, out with the negative!

MVC Lid

Reacties
    987
    03-07-2011

uppa! Love the topic. Ma SHa Allah.

Bijna Lid

Reacties
    1.061
    18-06-2012

Citaat Geplaatst door Alae Bekijk reactie
    Heb je ook tips over keuzes maken? Ik kan nooit spontaan een keuze maken. Voordat ik iets wil doen, moet ik er eerst goed over nadenken totdat ik helemaal gek word en bedenk altijd wat er fout kan lopen. Toen ik jonger was, maakte ik heel snel keuzes, maar nu ben ik veel alerter geworden. De laatste tijd ben ik té alert geworden.

het is aan de ene kant heel goed meid dat je dit doet, dit laat zien dat je verantwoordelijk met je leven omgaat maar je moet indd niet TE gaan worden te is nooit goed.
    durf risico's te nemen meid, het leven is 1 groot risico en je zult er nooit levend uit komen dus probeer er dan maar van te genieten.
    Niks in dit leven is zeker behalve de dood. Alles kan zomaar veranderen of weggaan of opkomen en blijven.
    Probeer die gedachte in je hoofd te houden want je kunt simpelweg geen controle over alles hebben.
    maar waar je controle over kunt hebben heb dat dan ook want het is een super mooie eigenschap om zo verantwoordelijk om te gaan met je leven.
    think twice before you act.

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport