+ Reageer
Pagina 1 van 8 1 2 3 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 113
    MVC Lid

Reacties
    377
    17-05-2012

Bestaan er überhaupt nog godsvrezende, kuise, niet-vreemdgaande mannen?

Niet vreemdgaand met de ledematen, niet met de tong, niet met de ogen, en niet met het hart. Volgens mij wordt dat type monogame man met uitsterven bedreigd.

Ik ben positief/optimistisch ingesteld, ook wat mannen betreft, maar ik begin langzaam aan te beseffen dat het de trieste waarheid wel eens zou kunnen zijn.

Dit is dus geen oproep aan mannen die zich godsvrezend, kuis en niet-vreemdgaand wanen om mij te PMen, b.v.d.

سَلَامٌ عَلَى الدُّنْيَا إِذَا لَمْ يَكُنْ بِهَا ............. صَدِيقٌ صَدُوقٌ صَادِقُ الْوَعْدِ مُنْصِفَا

© Imam ash-Shafi3ie

MVC Lid

Reacties
    2.425
    06-05-2010

Niet vreemdgaan met de ogen ?
    .

MVC Lid

Reacties
    377
    17-05-2012

Citaat Geplaatst door kinderoppas Bekijk reactie
    Niet vreemdgaan met de ogen ?
    Ja, het type man wiens ogen overuren draaien in de straten.

سَلَامٌ عَلَى الدُّنْيَا إِذَا لَمْ يَكُنْ بِهَا ............. صَدِيقٌ صَدُوقٌ صَادِقُ الْوَعْدِ مُنْصِفَا

© Imam ash-Shafi3ie

MVC Lid

Reacties
    634
    20-06-2012

Wat denk je dat de reden is dat polygamie toegestaan is? Jullie moeten maar accepteren dat een man 4 vrouwen mag trouwen.

MVC Lid

Reacties
    377
    17-05-2012

Citaat Geplaatst door Shocker. Bekijk reactie
    Wat denk je dat de reden is dat polygamie toegestaan is? Jullie moeten maar accepteren dat een man 4 vrouwen mag trouwen.
    Ik ken de reden. Sommige mannen hebben (om welke reden dan ook) behoefte aan meerdere vrouwen. Die bestaan. Sommige mannen vrezen Allah niet, zijn zedeloos, en gaan vreemd (op welke manier dan ook). Die bestaan.

Maar ik heb het over het type man die godsvrees en kuishuid bezit en bovendien monogaam is. Bestaan die?

© Imam ash-Shafi3ie

MVC Lid

Reacties
    2.425
    06-05-2010

Citaat Geplaatst door Klikdanhier Bekijk reactie
    Ja, het type man wiens ogen overuren draaien in de straten.
    mannen zullen altijd na vrouwen kijken buiten
    .

100% Cashmere Wool

Reacties
    5.720
    03-12-2009

De Marokkaanse man vandaag de dag is ook in staat om een vrouw te onderhouden.
    De Marokkaanse man wil zelf geen 2e, 3e of 4e vrouw omdat de golddigger weet dat een vrouw geld kost, hij wil er liever eentje die werkt zodat hij kan sparen & daarnaast gratis vriendinnetjes... Polygamie is toegestaan voor de "echte" man begrijp sowieso niet waarom jij dit loopt te promoten.
    I keep my dreams alive untill the right time.

MVC Lid

Reacties
    377
    17-05-2012

Citaat Geplaatst door kinderoppas Bekijk reactie
    mannen zullen altijd na vrouwen kijken buiten
    Als alle mannen zo zijn, dan hoef ik geen man op aarde.

© Imam ash-Shafi3ie

_ida

Reacties
    17.285
    26-01-2009

die zijn bezet

MVC Lid

Reacties
    377
    17-05-2012

Het moet hier geen polygamie versus monogamie discussie worden. Die discussie is uitgekauwd. Polygamie is toegestaan als de man rechtvaardig kan zijn. Er wordt de huidige man wel aangeraden geen tweede, derde en vierde vrouwen te nemen als hij aan de eerste genoeg heeft (dit is de mening van Sheikh Albani die ik hierin volg). Maar als zij polygamie praktiseren zijn zij niet zondig. De vrouw kan een man trouwen die niet aan polygamie wenst te doen en dit opnemen in haar huwelijksvoorwaarden. Als hij akkoord gaat met deze voorwaarden, en tijdens het huwelijk toch wenst uit te breiden in zijn vrouwen, dan heeft zijn vrouw recht op de scheiding. Punt.

Ik heb het nu over de monogame mannen.

© Imam ash-Shafi3ie

MVC Lid

Reacties
    5.677
    10-02-2010

Niet vreemdgaand met de ledematen, niet met de tong, niet met de ogen, en niet met het hart. Volgens mij wordt dat type monogame man met uitsterven bedreigd.

Ik ben positief/optimistisch ingesteld, ook wat mannen betreft, maar ik begin langzaam aan te beseffen dat het de trieste waarheid wel eens zou kunnen zijn.

Dit is dus geen oproep aan mannen die zich godsvrezend, kuis en niet-vreemdgaand wanen om mij te PMen, b.v.d.
    Met de ogen gaan we dagelijks vreemd. Dat is onmogelijk om te ontwijken, tenzij je 24/7 naar de grond kijkt.

MVC Lid

Reacties
    634
    20-06-2012

Ik ken de reden. Sommige mannen hebben (om welke reden dan ook) behoefte aan meerdere vrouwen. Die bestaan. Sommige mannen vrezen Allah niet, zijn zedeloos, en gaan vreemd (op welke manier dan ook). Die bestaan.

Maar ik heb het over het type man die godsvrees en kuishuid bezit en bovendien monogaam is. Bestaan die?
    Vrouwen hebben maandelijk hun menstruatie. En als een het bed deelt met een vrouw kan er een kind in haar buik groeien. Dit zijn eigenschappen van een vrouw. En ze zijn monogaam. Maar mannen hebben toch wel andere eigenschappen. Wij bloeden niet uit onze geslachtsdeel, wij hebben geen baarmoeder en we zijn polygaam. Deze verschillen moet je gewoon accepteren. Zo zitten wij in elkaar.

Amazigh United

Reacties
    11.181
    03-04-2012

Ze bestaan nog wel. Alleen zéééééééééééééééééééér zeldzaam. Ze worden idd met uitsterven bedreigd. Mesaken. Wat je kan doen is een Marokkaanse jongen ontvoeren, meenemen naar het platteland in Marokko en hem een lesje leren die hij zijn hele leven niet zal vergeten. Hopelijk zal hij nadien wel godsvrezend zijn

Samen uit, samen thuis.

Amazigh United

Reacties
    11.181
    03-04-2012

Vrouwen hebben maandelijk hun menstruatie. En als een het bed deelt met een vrouw kan er een kind in haar buik groeien. Dit zijn eigenschappen van een vrouw. En ze zijn monogaam. Maar mannen hebben toch wel andere eigenschappen. Wij bloeden niet uit onze geslachtsdeel, wij hebben geen baarmoeder en we zijn polygaam. Deze verschillen moet je gewoon accepteren. Zo zitten wij in elkaar.
    Een man is monogaam, mits hij godsvrees heeft

Samen uit, samen thuis.

_ida

Reacties
    17.285
    26-01-2009

Citaat Geplaatst door gkkk Bekijk reactie
    Met de ogen gaan we dagelijks vreemd. Dat is onmogelijk om te ontwijken, tenzij je 24/7 naar de grond kijkt.
    de eerste blik die je werpt naar een aantrekkelijke vrouw is halal.. omdat je er natuurlijk niks aan kan doen dat je haar gezien hebt.. je dient vervolgens je ogen neer te slaan.. doe je dat niet of ga je een 2de (3de 4de 5de) keer kijken.. dan wordt t kijken haraam.

heb ik ooit es gelezen

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport