1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Question Ned. meisje eerste keer op Maroc bruiloft

    :letsparty Selem Allemaal!

    Ik ben een Nederlands meisje dat binnenkort voor het eerst naar een Marokkaanse bruiloft gaat. Kan iemand me misshcien vertellen hoe dit meestal gaat en wat leuke geschikte geschenken zijn om mee te brengen. En misschien wat tips over do's en don'ts op zo'n gelegenheid.

    Thanks!! Missenna

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Wat is dat nou voor een onaardige reactie. En trek jij altijd zo snel je conclussies?

    Missenna

  3. #3
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Origineel gepost door missenna
    Wat is dat nou voor een onaardige reactie. En trek jij altijd zo snel je conclussies?

    Missenna
    ik denk dat het belangrijk is om te weten naar wie je gaat, dus informeer bij deze mensen of het een gemengd feest wordt of niet, of ze het thuis doen of in een zaal, er zijn namelijk veel verschillen, als je een Marokkaanse vriendin hebt, zou je een Marokkaanse jurk kunnen lenen, verder is het verstandig om niet al te opvallend te gaan, het draait natuurlijk om het bruidspaar

    en qua geschenken, denk ik niet dat het veel verschilt met een Ned Bruiloft, tis maar net wat je zelf wilt uitgeven

    Liefs Safia

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Dank je Safia!

    En ik kan inderdaad een marokkaanse jurk lenen van iemand. Maar nou nog een vraagje aan jou; heb jij wel eens een Marokkaanse bruiloft meegemaakt waar ook Nederlanders waren? En zijn er dan dingen die sommige Nederlanders doen die niet passen op zo'n gelegenheid?

    Liefs Missenna

  5. #5
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Origineel gepost door missenna
    Dank je Safia!

    En ik kan inderdaad een marokkaanse jurk lenen van iemand. Maar nou nog een vraagje aan jou; heb jij wel eens een Marokkaanse bruiloft meegemaakt waar ook Nederlanders waren? En zijn er dan dingen die sommige Nederlanders doen die niet passen op zo'n gelegenheid?

    Liefs Missenna
    ik ben wel eens op een bruiloft geweest waar ook nederlandse gasten waren en die gingen gewoon alcohol drinken tussen de moslims, maar ja dat is ook eigenlijk de fout van degene die het feest heeft georganiseerd

    Op mijn bruiloft (thuis) waren ook Nederlanders en dat ging perfect

    Liefs Safia

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Ik vind het helemaal geen vraag! Het is gewoon een lullige opmerking! Wie ben jij om te oordelen over mijn respect voor anderen en mijn band met de familie? Ik hoef niemand te overtuigen van de sterkte van mijn band met die familie!En als je het zo'n vreemde vraag vindt, waarom antwoord je dan uberhaubt?

    Groetjes Missenna

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Safia nog een vraagje;

    Ik drink zelf geen alcohol, maar ik weet van veel familie-leden van mij dat een feest toch heel anders zal zijn zonder een glaasje wijn. Alcohol is voor Nederlanders net zoonmisbaar op een bruiloft als bij de Marokkanen de thee. Ik wil ook gaan trouwen met een marokkaanse jongen. Hoe los ik het prbleem van de alcohol nu op zodat ik iedereen redelijk tevreden stel? Dit is iets waar ik echt niet uitkom!

    Liefs Missenna

  8. #8
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Origineel gepost door missenna
    Safia nog een vraagje;

    Ik drink zelf geen alcohol, maar ik weet van veel familie-leden van mij dat een feest toch heel anders zal zijn zonder een glaasje wijn. Alcohol is voor Nederlanders net zoonmisbaar op een bruiloft als bij de Marokkanen de thee. Ik wil ook gaan trouwen met een marokkaanse jongen. Hoe los ik het prbleem van de alcohol nu op zodat ik iedereen redelijk tevreden stel? Dit is iets waar ik echt niet uitkom!

    Liefs Missenna
    als je eenmaal op die bruiloft geweest bent, dan zie hoe erg Marokkanen uit hun dak kunnen gaan en dat allemaal zonder alcohol, probeer je familie ervan te overtuigen hoe belangrijk het voor je is, ik weet zeker dat wanneer het feest eenmaal begonnen is ze die alcohol helemaal vergeten, en ja wat er niet is kan ook niet geschonken worden, dus dat maakt de verleiding weer kleiner..

    Nu een vraag je voor jou, je gaat dus trouwen met een Moslimman, betekent dat voor jou dat je Moslima wordt?

    Liefs Safia

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Bezoeker99182!

    Weer zo'n loze opmerking! Verklaar jezelf nader a.u.b!

    Groetjes Missenna

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Hoi Safia!

    Dat is eigenlijk ook hoe ik het zou willen! Maar, ik wil natuurlijk ook mijn eigen familie tevreden kunnen stellen. Ik vind alcohol vaak juist heel storend op feesten! Mensen worden opdringeriger en hebben zichzelf niet altijd meer in de hand.

    Nou een antwoord op jouw vraag; ik ben er nog niet over uit of ik wel of geen moslima ga worden in de toekomst. Ik doe wel mee met de Ramadan en drink dus geen alcohol en rook ook niet. Vele aspecten van het geloof spreken mij zeer aan, dus de kans zit erin dat ik me geleidelijk aan steeds meer moslim ga voelen. Of ik ook echt officieel aan naamsverandering ga doen weet ik niet. Op dit moment vind ik dat niet belangrijk. En als ik dit zou doen zal ik op veel onbegrip van mijn kant van de familie stuiten en daar zie ik ook erg tegenop. Mijn ouders zijn namelijk echt de beste die je je kunt wensen, en ik wil ze dus zo min mogelijk verdriet doen. En dat zal ik zeker doen wanneer ik mijn naam verander, die hebben mijn ouders namelijk erg zorgvuldig en met veel liefde voor mij uitgekozen. Ook ben ik vernoemd naar mijn Oma (God zij met haar) en dat geef je ook niet zomaar op. Maar in het kort; het geloof spreekt mij zeer aan!!

    Liefs Missenna

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Nou bezoeker99182!

    Wat daar loos aan is is dat ik dat zelf ook al aangaf! Ik wil graag tips!!!!

    Maar laten we een meer vriendelijke en inhoudelijke discussie met elkaar voeren vanaf nu, wat vind je daarvan?

    Missenna

  12. #12
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Origineel gepost door missenna
    Hoi Safia!

    Dat is eigenlijk ook hoe ik het zou willen! Maar, ik wil natuurlijk ook mijn eigen familie tevreden kunnen stellen. Ik vind alcohol vaak juist heel storend op feesten! Mensen worden opdringeriger en hebben zichzelf niet altijd meer in de hand.

    Nou een antwoord op jouw vraag; ik ben er nog niet over uit of ik wel of geen moslima ga worden in de toekomst. Ik doe wel mee met de Ramadan en drink dus geen alcohol en rook ook niet. Vele aspecten van het geloof spreken mij zeer aan, dus de kans zit erin dat ik me geleidelijk aan steeds meer moslim ga voelen. Of ik ook echt officieel aan naamsverandering ga doen weet ik niet. Op dit moment vind ik dat niet belangrijk. En als ik dit zou doen zal ik op veel onbegrip van mijn kant van de familie stuiten en daar zie ik ook erg tegenop. Mijn ouders zijn namelijk echt de beste die je je kunt wensen, en ik wil ze dus zo min mogelijk verdriet doen. En dat zal ik zeker doen wanneer ik mijn naam verander, die hebben mijn ouders namelijk erg zorgvuldig en met veel liefde voor mij uitgekozen. Ook ben ik vernoemd naar mijn Oma (God zij met haar) en dat geef je ook niet zomaar op. Maar in het kort; het geloof spreekt mij zeer aan!!

    Liefs Missenna
    Nou ik hoop dat je ze zo ver zou kunnen brengen om zonder alcohol te feesten, ik denk dat als dat je wens is en je familie houdt van je dat ze dat ook voor je zullen doen, jij kunt ze daarentegen weer een fantastisch feest aanbieden.
    en wat je keuze betreft, Inscha Allah zul je de juiste keuze maken en zal Allah,swt je leiden bij deze keuze

    Liefs safia

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Dank je Lieverd!!

    Missenna

  14. #14
    Kaaskopje

    Reacties
    254
    07-11-2002

    Ik ben ook Nederlandse en:

    IK GA IN JULI (ISHALLAH) OOK MIJN EERSTE MAROKKAANSE BRUILOFT MEEMAKEN!!!!

    Ik vind het echt super spannend, omdat het de eerste keer is dat ik naar Marokko ga en dat dit de eerste stap is van acceptatie van mijn )aanstaande) schoonfamilie!!!

    Ik ga over twee maanden een paar kaftan en djalebba´s kopen voor het feest, maar ook gewoon om daar te dragen! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat en ook zeker naar de reactie van de familie van mijn verloofde daar.....

    Oh ja over dat naamveranderen. Ik heb begrepen dat je het niet officieel hoeft te veranderen, maar dat je er wel een naam naast moet hebben. Ik ga nameljik ook niet mijn naam veranderen (officieel), omdat ik dat in de eerste plaats mijn familie niet wil aandoen en in de tweede plaats het zo´n ontzettend gedoe is om het te regelen.

    Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben!!!
    Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven, terwijl jullie levenloos waren en Hij jullie toen tot leven bracht; waarop Hij jullie deed sterven, daarna doet Hij jullie herleven, en tenslotte zullen jullie tot Hem terugkeren.

    Soerah 2, vers 28

  15. #15
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Origineel gepost door Bleu Sky
    Ik ben ook Nederlandse en:

    IK GA IN JULI (ISHALLAH) OOK MIJN EERSTE MAROKKAANSE BRUILOFT MEEMAKEN!!!!

    Ik vind het echt super spannend, omdat het de eerste keer is dat ik naar Marokko ga en dat dit de eerste stap is van acceptatie van mijn )aanstaande) schoonfamilie!!!

    Ik ga over twee maanden een paar kaftan en djalebba´s kopen voor het feest, maar ook gewoon om daar te dragen! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat en ook zeker naar de reactie van de familie van mijn verloofde daar.....

    Oh ja over dat naamveranderen. Ik heb begrepen dat je het niet officieel hoeft te veranderen, maar dat je er wel een naam naast moet hebben. Ik ga nameljik ook niet mijn naam veranderen (officieel), omdat ik dat in de eerste plaats mijn familie niet wil aandoen en in de tweede plaats het zo´n ontzettend gedoe is om het te regelen.

    Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben!!!
    Het doet mij grote vreugde om te lezen dat jullie graag moeite doen om geaccepteerd te worden door jullie aanstaande schoonfamilie
    Helaas denken niet alle (NL) meiden er zo over

    Inscha Allah zullen jullie in de toekomst beseffen wat voor eer het is om als Goede Muslimin te leven

    Liefs Safia