1. #31
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Allah zegt:

    “Zeg: “O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige. En keert terug tot jullie Heer, en geef jullie over aan Hem, voordat de bestraffing tot jullie komt, waarna jullie niet geholpen worden. En volg op de beste wijze wat aan jullie is neergezonden van jullie Heer, voordat de bestraffing onverwacht tot jullie komt, terwijl jullie het niet beseffen.” Zodat er voor geen ziel aanleiding zal zijn om te zeggen: “O wat heb ik een spijt omdat ik nalatig ben geweest (in mijn plicht) tegenover Allah, hoewel ik tot de spotters behoorde.” Of zij zou zeggen: “Als Allah mij had geleidt, dan zou ik zeker tot de Moettaqoen hebben behoord!” Of zij zou zeggen, als zij de bestraffing ziet: “Had ik (nog) maar een kans, dan zou ik tot de weldoeners behoren!” Nee! Mijn Tekenen zijn reeds tot jou gekomen, maar jij loochende ze en jij was hoogmoedig en jij behoorde tot de ongelovigen!”

    (Soerat Az-Zoemar (39), aayah 53-59).











    Aicha [radhiya Allahu ‘anha] zei:

    “Ik hoorde de Profeet [sallAllahu ‘alayhi wa salam] zeggen: ‘De dag en de nacht zullen niet voorbijgaan tot de mensen Laat en ‘Uzza [twee godinnen uit het preïslamitische Arabië] beginnen te aanbidden!’ Ik [radhiya Allahu ‘anha] zei: “O Boodschapper van Allah, ik dacht dat toen Allah de ayah: ‘Hij is het Die Zijn Boodschapper gestuurd heeft met leiding en om de godsdienst van de waarheid over alle andere godsdiensten superieur te maken, zelfs als de polytheïsten het haten.’ [Surah At-Tawbah, ayah 33] Dat dit betekende dat [deze belofte] vervuld zou worden.”

    De Profeet [sallAllahu ‘alayhi wa salam] zei: “Het zal zo gebeuren als Allah het wenst. Dan zal Allah een prettige wind sturen, die een ieder die zelfs maar het geloof ter grootte van een mosterdzaadje in zijn hart heeft, zal meenemen. Slechts degenen zonder goedheid in hun hart zullen achterblijven en zij zullen tot de religie van hun voorvaderen terugkeren!” [Saheeh Muslim, Kitab Al-Fitan 8/182]

  2. #32
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Narrated Abu Huraira: I heard Allah's Messenger saying: "By Allah! I ask for forgiveness from Allah and turn to Him in repentance more than seventy times a day!" [Bukhari]

  3. #33
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    https://www.youtube.com/watch?v=vigay-BF3Sc




    Imaam Al-Awzaa’ee’s Advice On Taking Narrations Over Opinions:


    Imaam Al-Awzaa’ee (d. 157) said:

    “Adhere to the narrations from those who have preceded,
    even if the people reject you, and beware of the opinions of men,
    even if they beautify it with speech.

    So indeed the afair will become clear (for others),
    while you are upon a straight path regarding it!”

    [Bayhaqee in Al-Madkhal (no. 233) with an authentic chain of narrators].

    He also said:


    “So make yourself patient upon the Sunnah, stop where the people stopped, speak with what they spoke with, and refrain from what they refrained from. And follow the path of your Righteous Predecessors (Salafus Saaliheen) for verily, sufficient for you is that which was sufficient for them!”

    [Al-Hijjah by Ismaa'eel Ibnul-Fadhl (6/a-b)].

  4. #34
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Narrated Abu Huraira: I heard Allah's Messenger saying:

    "By Allah! I ask for forgiveness from Allah and turn to Him in repentance more than seventy times a day!" [Bukhari]

  5. #35
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Wist je dat je op de Dag der Opstanding 4 vragen gesteld worden?


    Naar een overlevering van Mu'ath Ibn Jabal heeft de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) gezegd: "Op de Dag van de Opstanding zal er geen dienaar een stap verder zetten voordat die gevraagd wordt over vier dingen; waar hij zijn leven heeft doorgebracht, wat hij in zijn jeugd uitvoerde, hoe hij zijn geld heeft verdiend en uitgegeven en wat hij met zijn kennis heeft gedaan!"

    Overlevering: Tabarani.
    .

  6. #36
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011


  7. #37
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011


  8. #38
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011


  9. #39
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011


  10. #40
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Er is een Hadith waarin staat dat de Profeet Mou’adh ibn Jabal waarschuwt. Hij greep zijn tong en zei:” Beteugel dit.”

    Mou’adh zei:” O Boodschapper van Allah zullen wij verantwoordelijk gehouden worden voor wat wij zeggen?”

    De Profeet zei; ”Moge je moeder van je beroofd worden! Is er iets anders dat er voor zorgt dat mensen met hun gezicht in de Hel worden gegooid dan de oogst van hun tong!”

    (Overgeleverd door Ibn Majah; Sahih Hasan).



    De Profeet zei:”Degene die zich met kwade roddel bezighoudt, zal niet in het Paradijs komen!”

    (Overgeleverd door Boechaarie & Moeslim; Sahih).
    .

  11. #41
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011


  12. #42
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011


  13. #43
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011


  14. #44
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011


  15. #45
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011