1. #1
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Exclamation Uithuwelijking.....!

    Assalamu alikum,







    Gedwongen uithuwelijking?






    Vraag: aan Shaykh Saalih al-Fawzaan (Moge Allaah hem behouden) :


    Een vragensteller zegt: Mijn moeder wil mij laten trouwen met een meisje die ik niet wens te trouwen. Dus wat is de oplossing?


    Antwoord:

    De oplossing is dat je haar overtuigt. En zegt, ik wil niet met haar trouwen. En ze dwingt je niet hiertoe, ze heeft niet het recht om je te dwingen. Niet jouw vader, niet jouw moeder, niemand (mag jou dwingen). Een mens wordt niet gedwongen (te trouwen). Van de voorwaarden van de geldigheid van het huwelijk is tevredenheid. Tevredenheid van de echtgenoot en de echtgenote. Niemand wordt gedwongen.

    Bron audio: http://www.af.org.sa Nummer Fatwa: 526.






    Huwelijk onder dwang:

    Vraag: Is het voor een vader toegestaan om zijn dochter dwangmatig te huwen met iemand die zij niet wenst?


    Antwoord:

    Het is niet toegestaan voor de vader of voor iemand anders dan hem, om degene die onder zijn voogdij staat te dwingen met iemand te trouwen waar zij niet naar verlangt. In plaats daarvan is het noodzakelijk om haar goedkeuring en toestemming te verkrijgen, vanwege wat de boodschapper, vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd (toen hem werd gevraagd): "O boodschapper van Allaah! Wat is haar goedkeuring? Hij antwoordde: Haar zwijgen." Met andere woorden, met betrekking tot de maagd zoekt haar vader haar goedkeuring, en haar goedkeuring is haar zwijgen.

    Daarom is het verplicht voor de vader om wanneer zij de negen jarige leeftijd of ouder bereikt, dat hij vraagt om haar goedkeuring. Evenzo voor de voogd, zij huwen haar niet uit zonder haar goedkeuring. Dit is verplicht voor hen allen. Wie er ook zijn dochter ten huwelijk stelt zonder goedkeuring/toestemming, dan is het huwelijk niet correct; omdat een van de voorwaarden van het huwelijk de goedkeuring en behagen van beide partijen een vereiste is. Dus als hij haar huwt zonder haar goedkeuring ermee en haar dwingt onder zware bedreigingen of zelfs mishandeling, het huwelijk is dan ongeldig...

    Het is verreist van de aanstaande man, wanneer hij weet dat zij hem niet wenst voor een huwelijk, dat hij er geen gevolg aan geeft. Zelfs wanneer haar vader het voor hem gemakkelijk maakt (hem toestemming verleent). Het is verplicht voor hem om Allaah te vrezen, en om niet de vrouw te benaderen die hem niet verkiest voor een huwelijk... Het is verplicht voor hem om zich te hoeden voor hetgeen Allaah hem verboden heeft, en dit vanwege het feit dat de boodschapper, vrede en zegeningen zij met hem, maande dat de goedkeuring van de meiden (als eerst) gezocht moet worden.

    Bron: Shaykh Ibn Uthaymeen (rahimhuAllah):Fataawal-Mar'ah Vol. 2. p.50



    Vraag:

    Ik heb een zus en mijn vader heeft haar aan iemand gehuwt zonder naar haar mening te vragen en zonder haar goedkeuring ermee. Zij is 21 jaar oud en hij heeft een valse getuigenis afgelegt voor het huwelijkscontract, (zeggende) dat het meisje met het huwelijk heeft ingestemd... Wat is het oordeel over deze huwelijksvoltrekking?


    Antwoord:

    Echter de juiste uitspraak in dit geval is dat het niet toegestaan is voor de vader of voor wie dan ook, om het meisje met iemand te huwen die zij niet verlangt, zelfs wanneer hij geschikt is. Omdat de boodschapper, vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd: "Huw niet de maagd totdat haar goedkeuring is verzocht." En dit is algemeen - niemand is hiervan gevrijwaard, zelfs haar voogdij niet. Het is overgeleverd in Saheeh Moesliem: De maagd, haar vader moet haar goedkeuring verzoeken...

    Bron: Shaykh Ibn Uthaymeen (rahimhuAllah): Fataawal-Mar'ah Vol. 1. p.47















    Wassalaam.

  2. #2
    As'Salafu Saalih

    Reacties
    127
    04-03-2011

    Baraka'Allaahu fiekie

    -
    '' Voorwaar, de gelovigen zijn slechts degenen die in Allaah en Zijn Boodschapper geloven, die vervolgens niet twijfelen en die met hun bezittingen en hun levens strijden op de weg van Allaah. Zij zijn de waarachtigen. " (Qur'aan: 49/15).

  3. #3
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door Oem-Mahir Bekijk reactie
    Baraka'Allaahu fiekie

    -

    Alhamdulilah. Allahuma ameen op je dua. Wa iyaaki lieve oeghty! Ghair insha Allah!

  4. #4
    ღ fαѕнισи

    Reacties
    407
    17-03-2010

    Masha Allaah, Djazaaki allahu gairan.

    Er zijn zoveel zaken die niet tot de islam behoren, maar toch worden toegepast, in de naam van de islam. Ik ben blij dat kennis in deze tijd overal te verkrijgen is.

  5. #5
    Geen pm's van mannen

    Reacties
    4.193
    24-06-2008

    Idd, er zijn veel dingen die niks met de Islam te maken hebben, wij moeten onderscheid maken tussen die dingen, door kennis op te doen..

  6. #6
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door ------... Bekijk reactie
    Masha Allaah, Djazaaki allahu gairan.

    Er zijn zoveel zaken die niet tot de islam behoren, maar toch worden toegepast, in de naam van de islam. Ik ben blij dat kennis in deze tijd overal te verkrijgen is.

    Alhamdulilah.Allahuma ameen op je dua. Wa ghairan djazaki oeghty.Helaas schrijven nog altijd velen een bepaalde zaak valselijk toe aan de Islam, terwijl het feitelijk en inhoudelijk gezien om iets cultureels gaat van horen zeggen. Insha Allah zal er inderdaad veelvuldiger gebruik worden gemaakt van de betrouwbare authentieke bronnen afkomstig van de kibaar ulaama ter raadpleging en ter vergroting van ieders profijtvolle kennis en inzicht lieve oeghty. Ghair insha Allah!

  7. #7
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door girlmagreb Bekijk reactie
    Idd, er zijn veel dingen die niks met de Islam te maken hebben, wij moeten onderscheid maken tussen die dingen, door kennis op te doen..
    Precies lieve oeghty! Slechts met en op basis van betrouwbare en profijtvolle kennis kun je de valsheid van de waarheid doen onderscheiden bi idni Allah. Dat is het kenmerkende onderscheidingsvermogen op basis van de Edele Koran en de authentieke sunnah m.b.t. onwetendheid op velerlei gebied om zodoende baat bij te hebben in het nu en het eeuwige Hiernamaals ter bescherming van ieders zieleheil. Ghair insha Allah!



    Vraag: Als een meisje de juiste leeftijd heeft bereikt om te trouwen, kan haar voogd haar dan dwingen om te trouwen?

    Antwoord:

    Het is niet toegestaan voor de voogd om een meisje te dwingen om te trouwen. Als een meisje dus niet de juiste leeftijd heeft bereikt en zij gedwongen wordt om te trouwen, kan zij, nadat zij leeftijd van begrip en rijpheid heeft bereikt, naar een manier zoeken om dit huwelijk te ontbinden. Dit is omdat er een meisje was gedwongen om te trouwen gedurende de tijd van de Boodschapper van Allaah, sallAllaahu ‘aleyhi wa sallam. Na de bruiloft ging zij naar de Boodschapper, sallAllaahu ‘aleyhi wa sallam, en zei tegen hem: ‘O Boodschapper van Allaah! Mijn vader heeft mij uitgehuwelijkt aan een man die ik niet aardig vind, om zo zijn eigen status te verhogen.’ Toen heeft de Boodschapper, sallAllaahu ‘aleyhi wa sallam, haar huwelijk nietig verklaard.

    Hierdoor is het voor de voogd van een meisje niet toegestaan om haar te dwingen tot een huwelijk, afgezien van het feit of ze een meisje is die de wettige leeftijd (voor een huwelijk), of dat ze gescheiden is, of getrouwd was maar haar man heeft verloren. Het is alleen toegestaan voor hem om haar in díe richting te wijzen die het meest voordelig voor haar is m.b.t. haar zaken in deze wereld en het hiernamaals.

    De Profeet, sallAllaahu ‘aleyhi wa sallam, heeft gezegd: ‘Er is geen huwelijk behalve met (de toestemming van) een voogd en (de aanwezigheid van) twee betrouwbare getuigen.’ En hij, sallAllaahu ‘aleyhi wa sallam, heeft ook gezegd: ‘Dwing jullie vrouwen niet (om te trouwen), maar zorg ervoor dat jullie haar toestemming hebben.’ En hij, sallAllaahu ‘aleyhi wa sallam, heeft ook gezegd: ‘Haar zwijgen is haar instemming.’

    Dit zijn etiquettes en voorwaarden waar we trouw aan moeten blijven. Soms verschijnen er echter dingen die in tegenstrijd zijn met de Goddelijke Wetgever. Zoals dat de vader zijn dochter belet in het trouwen vanwege een materialistische ambitie. Of omdat degene die haar ten huwelijk vraagt arm is en de status van hem (haar vader) niet zal verheffen. En zo blijft de dochter over zonder echtgenoot. In deze situatie heeft de Goddelijke Wetgever het haar toegestaan om zelf te trouwen, omdat de Boodschapper, sallAllaahu ‘aleyhi wa sallam, heeft gezegd:

    ‘Welke vrouw (dan ook) zichzelf trouwt zonder de toestemming van haar voogd, haar huwelijk is ongeldig, haar huwelijk is ongeldig, haar huwelijk is ongeldig. Maar als zij verschillen, dan is de gezaghebbende figuur (sultaan) de voogd van wie geen voogd heeft.’

    Daarom kan dit meisje –wiens vader haar van trouwen heeft belet vanwege een duidelijke materialistische reden- haar zaak voordragen aan een wettige rechter. Deze zal dus de voogd van het meisje onderzoeken en hem ondervragen over de redenen waarom hij het meisje belet (om te trouwen). Als hij een geldige reden van hem hoort, zoals dat de man die wil trouwen een persoon is die vernieuwingen inbrengt in de Godsdienst of dat hij niet bidt of dat hij alcohol drinkt, dan kan de rechter hem (de vader) hier niet in tegenstaan. Maar als hij onwettige redenen van hem hoort, kan hij op dat punt de voogdij(schap) van haar huwelijk op zich nemen.


    Bron: Shaykh Al Albaani (rahimuhuAllah): Al-Asaalah, Uitgifte #6.

  8. #8
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Abu Musa heeft overgeleverd dat de mensen aan de Profeet, vrede zij met hen, vroegen:

    'Wien's Islam is de beste?' Hij antwoordde, 'Van degenen die het vermijdt om de Muslims kwaad te doen met zijn tong en handen!'

    (Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 10).

  9. #9
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Soorten djinn:

    Allah subhanahu watahala heeft verschillende soorten djinn geschapen. Onder hen zijn sommige die verschillende vormen aan kunnen nemen zoals honden en slangen; sommige zijn als vliegende winden met vleugels; en sommige kunnen reizen en rusten. Abu Tha’labah al-Khushani zei: “De Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa salaam) zei:

    “Er zijn drie soorten djinn: een soort die vleugels heeft, en ze vliegen door de lucht; een soort die op slangen en honden lijkt; en een soort die stopt om te rusten en dan zijn reis voortzet.”

    (Overgeleverd door al-Tahhaawi in Mushkil al-Athaar, 4/95, en door al-Tabaraani in al-Kabeer, 22/214. Shaykh Al-Albaani zei: in al-Mishkaat (2/1206, no. 4148): al-Tahhaawi en Abu’l-Shaykh hebben het overgeleverd met een sahih isnaad)

  10. #10
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    The Evil And Harm Of The Innovators Is Worse Than That Of The Kuffaar:


    Abu Anas Hamad Al-’Uthmaan said:


    “The evil of the Jews and Christians is open and clear to the common Muslims; as for the people of innovation, then their harm is not clear to every person… This is why the Scholars see that to refute the people of innovation takes precedence over refuting the Jews and Christians.” (1)


    Ibn Al-Jawzee said: Abul Fadhl Al-Hamdaanee said:


    “The innovators of Islaam and the fabricators of hadeeth are more harmful than the athiests, because the athiests desire to corrupt the Religion from the outside, and these, they desire to corrupt it from within.


    They are like the people of a town who strive to corrupt it (from within), but the atheists are those who have surrounded it from the outside. So the ones who are inside open up the fortress, so they are more evil to Islaam than those who do not wear the cloak of Islaam.” (2)


    And Shaykhul Islaam Ibn Taymiyyah said:


    “Their harm (the people of innovations, disbelief, or misguidance) is greater than the harm of the enemies who wage war (on the Muslims). For if those people conquer (the Muslim lands), they do not corrupt the hearts (of the people) and the religion that lies within them, except afterwards.

    However, those people (the people of innovations) corrupt the hearts from the very beginning!” (3)

    Footnotes:

    (1) Zajarul Mutahawwin, p. 96

    (2) Al-Mawdhoo’aat, 1/51

    (3) Majmoo’ Al-Fataawaa 28/232

  11. #11
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Wist je dat Surah Al-Mulk een middel is om jezelf tegen de Bestraffing van het graf te beschermen?


    De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: ''Surah Al-Mulk is een bescherming tegen de bestrafing van het graf.'' [Overgeleverd door Hakim 2/498 & Nasai zie ook Sahihul Jamiea 1/680]

    Het is overgeleverd van Anas dat De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: ''Er is een surah in de Koran met 30 verzen. Het zal hem verdedigen, die hem reciteert, totdat hij hem in het Paradijs zal plaatsen.''(Surah Al-Mulk wordt ermee bedoeld) [Overgeleverd door Fath al Qadir 5/257, Sahihul Jamiea 1/680, Tabrani in Al-Awsat & Ibn Mardawaith]

    Het is overgeleverd van Abu Hurayrah dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Er is een surah in de Koran met 30 verzen, welke voorspraak heeft gedaan voor zijn recitator totdat hij vergeven was.'' [Overgeleverd door al-Tirmidhi, 2891, Ahmad, 7634, Abu Dawood, 1400, Ibn Maajah, 3786. Deze Hadith was Hasan (goed) verklaard door imaam Tirmidzie en bij Al Albaani in Saheeh al-Tirmidhi, 3/6. Verder is het als Saheeh verklaard door Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah in Majmoo’ al-Fataawa, 22/277 & door Shaykh al-Albaani in Saheeh Ibn Maajah, 3053]

    Het is overgeleverd van Jabir dat de Profeet (vrede zij met hem) nooit naar bed zou gaan zonder eerst 'Alif-laam-meem tanzeel' [al-Sajdah] 'Tabaarak alladhi bi yadihi’l-mulk' [al-Mulk] te hebben gereciteerd. [Overgeleverd door Ahmad 14249, Tirmidhi 2892, Darami. Al Albaani heeft in Saheeh al-Tirmidhi (3/6) gezegd dat het Saheeh Hadith is]

  12. #12
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Wist je dat de kleren van de mensen van het Paradijs geproduceerd zijn van de bloemen van een boom in het Paradijs?


    Abu Sa'eed Al-Khudri heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei:

    ''Tooba is een boom in het Paradijs, zo groot als een reis van honderd jaar! De kleren van de mensen van het Paradijs worden van de bloemen van deze boom gemaakt.''

    [Overgeleverd door Ahmad Ibn Jareer & Ibn Hibbaan Zie ook Silsilat al-Hadith as-Saheehah, 4/639, no. 1985 als hasan (goed)].


    'Abdullaah ibn 'Amr zei: ''Een man kwam naar de Profeet en hij vroeg hem:

    ''O Boodschapper van Allah, kan je me meer vertellen over de kleren van de bewoners van het Paradijs, zijn ze geschapen of worden ze gewoven?'' Sommige mensen gingen lachen.

    De Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Waarom lachen jullie? Omdat iemand iets niet wist en het heeft gevraagd aan iemand die het wel wist? Daarna draaide de Profeet zich om en vroeg:

    ''Waar is de man die de vraag stelde?''

    De man zei: ''Hier ben ik, o Boodschapper van Allah.''

    De Profeet zei: ''Nee ze worden geproduceerd door het fruit van het Paradijs.'' Drie keer[Overgeleverd door Ahmad Zie ook Silsilat al-Hadith as-Saheehah, 4/640].

  13. #13
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Geloof in een waarzegger en je gelooft niet in Muhammed`s Openbaring :

    De Boodschapper van Allah . heeft gezegd: "Wie een waarzegger of een tovenaar raadpleegt en gelooft in hun waarzeggerij, brengt zichzelf in een situatie van ongeloof (afvallige/kaafir) tegenover hetgeen aan Muhammed werd geopenbaard."

    Overgeleverd door Abu Dawud, At-Tirmidhi en Ibn Majah.

  14. #14
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Volgens ‘Abd allah Ibn ‘Amr [Radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Boodschapper van Allah [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

    “Het Uur zal niet slaan zolang Allah niet de beste mensen van deze aarde genomen heeft om alleen laag volk [udjaadjah] over te laten; een volk dat niet in staat is te herkennen wat fatsoenlijk is en om af te keuren wat verwerpelijk is!”

    [Hadeeth bij Hakim in zijn Mustadrak. Hij verklaart hem rechtsgeldig omdat aan de voorwaarden van de Saheeh Muslim voldaan is. Ook bij Imaam Ahmad in zijn Mustadrak 11/161 hadeeth nr. 6964]

  15. #15
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Hoedhayfah Ibn al-Yaman [Radhiya Allahu ‘anhu] zei:

    “De mensen vroegen de Profeet [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gewoonlijk naar de goede dingen, maar ik vroeg hem gewoonlijk naar de slechte dingen, want ik was bang dat zij de macht over mij zouden krijgen. Ik zei: “O Boodschapper van Allah [sallAllahu ‘alayhi wa salam], we waren in de onwetendheid [Djahiliyah] en het kwaad verdwaald, toen bracht Allah [Subhanu Allahu Ta’ala] ons dit goede [d.w.z de Islam]. Zal er iets slechts na dit goede komen?” Hij zei: “Ja.” Ik vroeg: “En zal er iets goeds na het slechte komen?” Hij zei: “Ja, maar het zal met iets slechts besmet zijn.” Ik vroeg: “Hoe zal het besmet zijn?” Hij zei: “Er zullen mensen zijn die anderen op een pad zullen leiden dat van het mijne verschilt. Je zult goed en kwaad in hen zien.” Ik vroeg: “Zal er kwaad na dit goede komen?” Hij zei: “Sommige mensen zullen bij de poorten van de Hel staan en roepen; iedereen die aan hun roep gehoor geeft zal in het Vuur geworpen worden.” Ik zei: “O Boodschapper van Allah [sallAllahu ‘alayhi wa salam], beschrijf hen voor ons.” Hij zei: “Zij zullen van onze eigen mensen zijn en zij zullen onze taal spreken.” Ik vroeg: “Wat raad je mij aan te doen, als ik nog zal leven en dat zal zien?” Hij zei: “Blijf bij de belangrijkste groep [Al-Djama'ah] Moslims en hun leider [Imam].” Ik vroeg: “Wat moet ik doen als er geen belangrijkste groep en er geen leider is?” Hij zei: “Zonder je van al deze sekten af, zelfs als je de wortels van bomen moet eten en je door de dood in dit stadium wordt overmand!” [Saheeh Bukhari, Kitab al-fitnan 9/65
    ]