+ Reageer
Pagina 1 van 5 1 2 3 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 62
    Alhamdulillah =)

Reacties
    7.926
    06-11-2007

De grote wassing.

Vele weten niet dat deze ook dient plaats te vinden na de menstruatieperiode. Dus bij deze hoe je, je moet wassen.

http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=ghusul

1.Men begint door “Bismillah” te zeggen met de intentie om de grote wassing uit te voeren.
    2.Vervolgens wast men driemaal de handen tot de polsen.
    3.Vervolgens wast men de intieme delen.
    4.Vervolgens verricht men de kleine wassing. Men kan de voeten wassen of dit tot het eind uitstellen.
    5.Met vochtige handen wrijft men vervolgens over de hoofdhuid, voor een vrouw is het voldoende om driemaal water te gieten en over haar haren te wrijven zonder haar vlechten los te maken.

De imam Tiermidie levert over dat Oem Salama aan de profeet vroeg: “Ik vlecht mijn haar, hoe moet ik mijn grote wassing verrichten, moet ik mijn vlechten losmaken?” “Nee,” antwoordde de profeet , “ het is voldoende om er driemaal water overheen te gieten.”

6.Vervolgens wast men driemaal zijn hoofd en oren, iedere keer met een handje vol water.
    7.Dan giet men water over de rechterkant en men wast die van boven naar beneden, hierop wast men op dezelfde wijze de linkerkant. Men moet letten op de verborgen delen van het lichaam, zoals de navel, oksels, de onderkant van de knieën en anderen.

“Als de profeet zijn grote wassing verrichtte,” zei Aisha, “dan begon hij zijn edele handen te wassen alvorens ze in het water te steken, vervolgens waste hij zijn intieme delen, deed de kleine wassing als voor het gebed, bevochtigde zijn haren, wast zijn hoofd driemaal en goot vervolgens water over zijn gehele lichaam.” (Tiermidie)
    Weet je het wel.. up dan de topic mee je hebt hem toch openstaan.

(Ik zag dat de andere topic niet zo duidelijk was en niet zo vlot liep dus vandaar deze tweede poging.)

MVC Lid

Reacties
    3.148
    31-07-2008

SobhanaAllah bruidsjurk wij hebben bijna tegelijk gepost, want er stond nog niets toen ik poste hahaha

MVC Lid

Reacties
    125
    24-10-2010

Wat een leuke topic! ik heb nooit goed begrepen hoe je een groet wassing moet doen.

Maar even een vraag bij 5 en 6 staat allebei dat je hoofd moet wassen. dus eerst de hoofdhuid bevochten en dan weer je hoofd en haar goed wassen aan de hand van 3maal een handje vol water, toch.

Sokran
    Kijk niet zoo!!

Alhamdulillah =)

Reacties
    7.926
    06-11-2007

Alhamdulillah =)

Reacties
    7.926
    06-11-2007

Citaat Geplaatst door ninadebeste Bekijk reactie
    Wat een leuke topic! ik heb nooit goed begrepen hoe je een groet wassing moet doen.

Maar even een vraag bij 5 en 6 staat allebei dat je hoofd moet wassen. dus eerst de hoofdhuid bevochten en dan weer je hoofd en haar goed wassen aan de hand van 3maal een handje vol water, toch.

Sokran
    Ik hoop dat je nu iets wijzer bent geworden.

Mijn interpretatie ervan is dat je bij 5 met je vingers doet alsof je olie aan het uitsmeren bent. En bij 6 met de platte hand over je haar strijkt net zoals bij de lodo.

Ik hoop dat je me begrijpt, lastig uit te leggen met woorden haha. La shokran ala wajib.

MVC Lid

Reacties
    188
    16-04-2012

nu snap ik iets niet.
    ik doe 6 tussen 3 en 4 en 7 doe ik niet!
    Ik heb een boekje over het gebed thuis en zo staat dat daarin geschreven.

Is het juist wat ik doe?

Marokkaantje

Reacties
    15.393
    29-12-2006

MVC Premium MVC Premium
    Shokran voor het plaatsen.
    Moge Allah je belonen.

Alhamdoelilah ♥

MVC Lid

Reacties
    125
    24-10-2010

Citaat Geplaatst door Diffrent_ Bekijk reactie
    Ik hoop dat je nu iets wijzer bent geworden.

Mijn interpretatie ervan is dat je bij 5 met je vingers doet alsof je olie aan het uitsmeren bent. En bij 6 met de platte hand over je haar strijkt net zoals bij de lodo.

Ik hoop dat je me begrijpt, lastig uit te leggen met woorden haha. La shokran ala wajib.
    Nee, ik begrijp je helemaal! Sokran!!!!
    Kijk niet zoo!!

Alhamdulillah =)

Reacties
    7.926
    06-11-2007

Citaat Geplaatst door zuivere_ik Bekijk reactie
    nu snap ik iets niet.
    ik doe 6 tussen 3 en 4 en 7 doe ik niet!
    Ik heb een boekje over het gebed thuis en zo staat dat daarin geschreven.

Is het juist wat ik doe?
    Ik kan niet oordelen of jij het juist doet of dat deze juist is, ik heb wel altijd deze manier gedaan. Volgens mij en Allah oe 3lim moet 7 er wel echt bij.

Alhamdulillah =)

Reacties
    7.926
    06-11-2007

Citaat Geplaatst door ninadebeste Bekijk reactie
    Nee, ik begrijp je helemaal! Sokran!!!!
    Gelukkig maar, soms wilt dat virtueel niet echt lukken La shokran ala wajib.

Alhamdulillah =)

Reacties
    7.926
    06-11-2007

Citaat Geplaatst door Lady_L Bekijk reactie
    Shokran voor het plaatsen.
    Moge Allah je belonen.
    La shokran ala wajib.

Allahoema amien.

Otla Vliegtickets Al Hoceima
Nieuws
Lifestyle