1. #286
    MVC Lid

    Reacties
    3.293
    13-02-2011

    Ware liefde in de Islam



    Link

    “En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden.”

    [Soerat adh-Dhaariyaat:56]


    De Imanversterktopic♥

    De Imanversterktopic voor Kids♥


  2. #287
    MVC Lid

    Reacties
    9.538
    01-10-2006

    Citaat Geplaatst door S_A_20 Bekijk reactie
    Bedankt voor het plaatsen!!
    Graag gedaan meid...

  3. #288
    MVC Lid

    Reacties
    3.293
    13-02-2011

    Onze profeet Mohammed, vrede zij met hem. Ma chaa Allah.

    Link

    “En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden.”

    [Soerat adh-Dhaariyaat:56]


    De Imanversterktopic♥

    De Imanversterktopic voor Kids♥


  4. #289
    MVC Lid

    Reacties
    1.161
    05-05-2010

    Maa cha Allaah wat een topic! Ik sluit me hierbij aan...

  5. #290
    MVC Lid

    Reacties
    3.293
    13-02-2011

    Wat leuk Islaamiya.

    “En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden.”

    [Soerat adh-Dhaariyaat:56]


    De Imanversterktopic♥

    De Imanversterktopic voor Kids♥


  6. #291
    MVC Lid

    Reacties
    9.538
    01-10-2006

    Dua bij regen

    اللّهُمَّ صَيِّـباً نافِـعاً

    O Allah, laat de regen nuttig zijn voor ons.
    -Allahoemma sayyiben naafi3en.

    De eerst genoemde overlevering is overgeleverd door Aboe Dawoed en is sahieh verklaard door Al-Albaani in sahih Al-Jaami’, 3078. De dua zelf is overgeleverd door Boekhaarie (2/518).

    << De tijd wanneer het regent is een tijd waarin de zegeningen van Allah op ons neerdalen en tegelijkertijd een tijd waarin er een grotere kans is dat onze smeekbeden verhoord worden. Sahl ibn Sa’d heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei:
    “Er zijn er twee die niet afgewezen zullen worden: dua op het moment van de adhaan en wanneer het regent.” >>

    Aboe Dawoed en Al-Hakim

    bron: www.duakracht.nl

  7. #292
    MVC Lid

    Reacties
    9.538
    01-10-2006

    “En wanneer Mijn dienaren jou (O Mohammed) vragen over Mij: Voorwaar! Ik ben nabij, Ik verhoor de smeekbede van de smekende wanneer hij tot Mij smeekt. Laten zij aan Mij gehoor geven en in mij geloven opdat zij de juiste weg zullen bewandelen.”
    (Soerat al-Baqarah: 186)

    En dus tegen eenieder die een ander aanroept dan zijn Heer, moet er gezegd worden: “Als jij bij het aanroepen van Hussein, Zeyneb, Abdoelqaadir of een ander het idee hebt dat hij of zij veel meer voor je kan betekenen dan Allah, dan is dit een duidelijk voorbeeld van ongeloof. Zeg je daarentegen nee, ik ben ervan overtuigd dat Allah de beste is die hiervoor benaderd kan worden, dan werpt zich een andere vraag op: namelijk: “Waarom richt je dan je smeekbede tot een ander dan Allah?” terwijl je toegeeft dat Allah de beste is.”
    “En dat die ene persoon die jij aanroept in plaats van Allah of als bemiddelaar laat optreden bij Allah dichter bij Allah zal staan dan jij en hoger in aanzien is. Dit betekent slechts dat hij aanspraak maakt op meer beloning dan jij op de Dag des Oordeels. En het is zeer zeker geen vrijbrief voor jou om hem voor je behoeften te benaderen. Voeg daaraan toe dat indien jij het verdient om gestraft te worden, dan zal geen van deze profeten en rechtschapen mensen zijn handen aan jou willen branden. Want zij willen geen onderdeel zijn van iets wat de Woede van Allah kan wekken. Ben je juist iemand die in aanmerking komt voor berouw en vergeving, dan dien je gelijk en rechtstreeks bij je Heer aan te kloppen zonder allerlei omwegen die tot niets leiden.”

  8. #293
    MVC Lid

    Reacties
    122
    29-08-2012

    uppp Mash a Allah een leerzame topic
    لا تجالس أهل الأهواء فإن مجالستهم ممرضة للقلب
    "Zit niet met de mensen van Alhawa (begeerten), want het samen zitten met hun is
    verziekend voor het hart.''
    [Ibn 'Abbaas "Al-Ibaanah Al-Kubra", 2/438]

    Mijn kookhoekje
    *Kouzina van Zuster voor Zusters*


  9. #294
    MVC Lid

    Reacties
    9.538
    01-10-2006

    Citaat Geplaatst door Al-Belgikiyyah Bekijk reactie
    Iedere soort Dikr, heeft zijn eigen beloning:

    Astaghfiro Allah

    Hierbij vragen we Allah (s.w.t.) om vergeving.

    De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zegt:

    "Als je Allah om vergeving vraagt, opent hij voor jou alle deuren, en verlost jou van alle problemen, en schenkt hem van waar hij niet het verwacht."

    Waarom: waarvan hij niet verwacht: Door jou istighfaar, zorgt Allah (s.w.t.) voor gunsten voor jou, uit een hoek die jij helemaal vergeten bent, of helemaal niet kent, dit om te laten zien, dat jij die geschenken door jou istighfaar hebt gekregen, en niet door jou eigen moeite. Kijk maar het volgende vers, wat ons vertelt over de Profeet Nuh ('alaihi asalaam):

    "En ik zeide: "Zoekt vergiffenis van uw Heer, want Hij is de Vergevensgezinde. Hij zal regen voor u nederzenden in overvloed. En Hij zal uw rijkdommen en kinderen vermeerderen, en Hij zal u tuinen en rivieren schenken. Wat scheelt u, dat gij geen Wijsheid van Allah verwacht?" (Surah Nuh : Ayah 10-13)

    Dus het zoeken van vergiffenis had voor dit volk een reden kunnen zijn voor voorspoed, regenval, rijkdommen, etc etc..

    Subhana Allah

    Dus het zeggen van: "Subhana Allah"

    De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zegt: "Zou iemand van jullie 1000 zegeningen in een dag willen ophalen?" De metgezellen vroegen: "Hoe, O profeet van Allah?"

    Hij Sallalahu 'alaihi wasalam zei: "Door honderd keer 'Subhana Allah' op te zeggen, dan krijg je 1000 zegeningen, of het wist 1000 zonden."

    Subhana Allah betekent: O Allah, u bent vrij van elke minderheid, m.a.w.: U bent volmaakt. Je wordt je steeds bewuster van de wonderen en kennis en macht van Allah (s.w.t.).


    Subhana Allah wa bihamdih

    Betekenis: Naast het feit dat Allah volmaakt is, dank je hem voor alles.

    De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei: "Hij die per dag honderd keer 'Subhana Allah wa bihamdih' zegt, worden zijn zonden vergeven, ook al zijn ze zoveel als het schuim van de zee."

    Schuim van de zee: hiermee wordt bedoeld het schuim wat na een golf achter blijft.

    De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei ook: "Hij die honderd keer 'Subahana Allah wa bihamdih' zegt, krijgt een palmboom in het paradijs geplant."

    Dus als je het vaak genoeg zegt, heb je insha Allah in het paradijs een prachtig bos, wie zou dat niet willen??? Voor wie zou dat teveel zijn????


    Subhana Allah wa bihamdih, Subahana Allah al-'adeem

    De betekenis is ongeveer gelijk aan het bovenstaande.

    De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei: "Twee woorden, licht voor de tong, zwaar op de weegschaal, waar de barmhartige veel van houdt: 'Subhana Allah wa bihamdih' en 'Subhana Allah al-'adeem'."

    Dus wil je de kant van de zegeningen op jou weegschaal zwaarder maken?? Dan weet je wat je moet doen?Stel je eens voor dat dat juist het kleine beetje wat je op de dag des oordeels nodig hebt om het paradijs binnen te gaan??? Wat voor spijt gaat er dan door je heen op dat moment??? Maar dan is het helaas te laat?..

    Laa ilaaha illa Allah

    Er is geen god dan Allah.

    De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei: "Het beste wat door mij en de profeten voor mij is gezegd: 'Laa ilaaha illa Allah'."

    Hiermee komt je hart steeds en steeds dichterbij Allah (s.w.t.). De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei: "Vernieuw jullie imaan (geloof), want ook het geloof verzwakt en verouderd." De metgezellen vroegen: "Hoe O profeet van Allah?" Hij zei: "Zeg: 'Laa ilaaha illa Allah'."

    Laa ilaaha illa Allah wahdaho laa sharika lah, laho almolk wa laho alhamd wa howwa 'ala kolli shay'in kadeer

    Hmmm, dit is wel een hele lange?die we net hebben gehad, kun je in minder dan vijf minuten honderd keer opzeggen, maar om dit honderd keer op te zeggen, heb je wel een kwartier nodig?maar laten we eens kijken wat je er allemaal voor terug krijgt?een klein kwartiertje..:

    De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei:

    "Hij die honderd keer per dag 'Laa ilaaha illa Allah, wahdaho laa sharika lah, laho almolk wa laho alhamd wa howwa 'ala kolli shay'in kadeer' zegt, dan is het alsof hij tien slaven heeft verlost, en er worden honderd zegeningen bij geschreven, en 100 zonden worden weggeveegd, en het is een bescherming voor hem tegen de duivel voor de hele dag, en er zal niemand iets beters hebben gedaan die dag dan hij, behalve diegene die meer dan hem gezegd."

    Hebben we hier een kwartiertje voor over??? Dat is nu niks meer, vergeleken met wat je allemaal ervoor terug krijgt. In de Ramadan worden de duivels geketend, maar jij kan ervoor zorgen dat jij ook buiten de Ramadan geen last hebt van de duivel?Masha Allah?en dat naast al dat andere: zonden worden weggeveegd, en in plaats daarvan komen zegeningen, en het is alsof je 10 slaven hebt gered?

    Laa Hawla wa laa Qowwata illa bi Allah

    Er is geen verandering en kracht zonder Allah (s.w.t.).

    De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei: "Dit is een schat uit de schatten van het paradijs."

    Subhana Allah wa al-hamdolillaah wa laa ilaaha illa Allah wa Allahu akbar.

    Allah is volmaakt, dank aan het, er is geen god dan Allah, en Allah is het grootst.

    Tijdens de reis van Israa' en Mi3raadj (de nachtelijke hemelvaart), kreeg de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam een brief van Ibrahim ('alaihi asalam), die gericht was aan ons, hij zegt daarin: "Het paradijs heeft vruchtbare aarde, veel water, en de planten zijn: 'Subhana Allah wa al-hamdolillaah wa laa ilaaha illa Allah wa Allahu akbar'."


    bron : http://www.risallah.com/archief/arti...p?artikelnr=39

  10. #295
    MVC Lid

    Reacties
    9.538
    01-10-2006

    Citaat Geplaatst door Nerdette. Bekijk reactie
    De dood en het graf



    Link
    Dit filmpje zet je echt aan het denken.

  11. #296
    MVC Lid

    Reacties
    9.538
    01-10-2006

    Ben weer up to date..
    Dikke up!

  12. #297
    Getrouwd!

    Reacties
    24.907
    18-11-2006

    BarakaAlkahoe fieki

  13. #298
    MVC Lid

    Reacties
    3.293
    13-02-2011

    Nadoria, djazaak Allahu gairan, ik ga ze gelijk in de inhoudsopage zetten in cha Allah.

    Hoe gaat het met je meid?

    “En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden.”

    [Soerat adh-Dhaariyaat:56]


    De Imanversterktopic♥

    De Imanversterktopic voor Kids♥


  14. #299
    La ta7zan.

    Reacties
    5.937
    17-02-2011

    MashaAllah.


  15. #300
    MVC Lid

    Reacties
    9.538
    01-10-2006

    Een man vroeg Abu al-Darda radialahu anhu om advies. Hij antwoordde:

    “Gedenk Allaah in goede tijden en Hij zal jou niet vergeten gedurende zware tijden. Wanneer je denkt aan de overledenen, beschouw jezelf als één van hen. En wanneer je eraan denkt om je te storten op een wereldse zaak, bedenk dan eerst wat de gevolgen hiervan zullen zijn.”
    [al-Dhahabi - Siyar A'lam al-Nubala]