1. #271
    MVC Lid

    Reacties
    3.293
    13-02-2011

    Is Profeet Mohammed (vrede zij met hem) jou ooit vergeten?



    Link

    “En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden.”

    [Soerat adh-Dhaariyaat:56]


    De Imanversterktopic♥

    De Imanversterktopic voor Kids♥


  2. #272
    * Taker3ast *

    Reacties
    2.406
    07-01-2009

    Leerzaam topic , baraka Allah feeki voor het plaatsen


    Noti.....

    “You need to take religion seriously. The religion of Allah is not a part time thing. It’s not a weekend religion. It’s not something you do when you have free time. It’s a full time commitment.”


  3. #273
    MVC Lid

    Reacties
    3.293
    13-02-2011

    Mooi dat je het leerzaam vindt! Wa feeki baraka.

    “En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden.”

    [Soerat adh-Dhaariyaat:56]


    De Imanversterktopic♥

    De Imanversterktopic voor Kids♥


  4. #274
    MVC Lid

    Reacties
    3.293
    13-02-2011

    De beloning voor het lezen van Al Kahf op Vrijdag

    In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

    Het is aan te raden om Soerat Al Kahf te reciteren in de nacht/avond op donderdag of vrijdag (overdag). Overgeleverd door Abou Sa'ied Al khodarie (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Degene die Soerat Al Kahf reciteert op een vrijdag voor hem zal Allah een licht (noer) schenken van deze vrijdag tot de volgende vrijdag" (Al Haakiem die de hadith authentiek heeft verklaard).

    Bovenstaande hadith is de enige die overgeleverd is over de beloning en de waarde van het reciteren van Soerat Al kahf op vrijdag. De hadith is op een andere manier overgeleverd door andere metgezellen, met dezelfde betekenis.

    En Allah weet het beste.

    Al Nawawai zei hierover; "De reden voor dit verschil is omdat aan het begin van deze Soerah veel wonderen en Tekenen staan, en degene die hierover nadenkt zal niet bedrogen worden door de fitnah van de Dajjaal. En op het einde van de Soerah zegt Allah (vertaling van de betekenis); Denken degenen die niet geloven, dat zij Mijn dienaren naast Mij tot beschermers (awliyaa', heren) kunnen nemen?' (Al Kahf, 18:102)" (Al-Nawawi zegt dit in Sharh Sahih Moesliem, 6/93)

    Dit is een van de speciale kenmerken van Soerat al-Kahf. Er zijn ahadith die het aanbevelen om deze Soerat te lezen, vooral op vrijdag. Al Haakim heeft overgeleverd dat de Profeet (Vrede en zegeningen zij met hem) zei; "Degene die Soerat al-Kahf op vrijdag reciteert, zal een licht voor zichzelf hebben van de ene vrijdag tot de volgende." (al-Moestadrak, 2/368. Sahih geclassificeerd door al-Albaani, in Sahih al Djaami' al-Saghir, hadith 6346)



    Link

    “En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden.”

    [Soerat adh-Dhaariyaat:56]


    De Imanversterktopic♥

    De Imanversterktopic voor Kids♥


  5. #275
    MVC Lid

    Reacties
    3.293
    13-02-2011

    Muziek en Hip Hop in de Islam



    Link

    “En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden.”

    [Soerat adh-Dhaariyaat:56]


    De Imanversterktopic♥

    De Imanversterktopic voor Kids♥


  6. #276
    MVC Lid

    Reacties
    71
    18-07-2011

    MachaAllah, mooie topic, Moge Allah je hier voor belonen!


  7. #277
    MVC Lid

    Reacties
    3.293
    13-02-2011

    Wat lief moslima-el, moge Allah jou ook belonen!

    “En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden.”

    [Soerat adh-Dhaariyaat:56]


    De Imanversterktopic♥

    De Imanversterktopic voor Kids♥


  8. #278
    MVC Lid

    Reacties
    3.293
    13-02-2011

    Story of true love for the sake of Allah



    Link

    “En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden.”

    [Soerat adh-Dhaariyaat:56]


    De Imanversterktopic♥

    De Imanversterktopic voor Kids♥


  9. #279
    -

    Reacties
    3.895
    30-08-2010

    Mijn imaan is zero.

  10. #280
    MVC Premium

    Reacties
    3.608
    20-03-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nerdette. Bekijk reactie
    Assalamoe aleikoum allen,

    Wil je wat imanopkrikkers ontvangen? Kennis opdoen? Of gewoon je tijd nuttig besteden? Laat je dan voeden op deze topic.

    Moge Allan onze imans versterken.
    Moge Allah ons het vergaren van kennis vergemakkelijken.
    Moge Allah eenieder belonen voor zijn juiste intenties.

    Veel lees- en kijkplezier!
    Allah oema ameen!
    Moge Allah je hier rijkelijk voor belonen.

    Oer ino em onder, warikessi thnayen.
    El7oub ino em ermoeth, waytoki3 marthayen.

    Tmassint en Temsemane


  11. #281
    MVC Premium

    Reacties
    3.608
    20-03-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nerdette. Bekijk reactie
    Gehoorzaam jouw moeder voor het te laat is



    Link

    Oer ino em onder, warikessi thnayen.
    El7oub ino em ermoeth, waytoki3 marthayen.

    Tmassint en Temsemane


  12. #282
    Ya Mekka (L)

    Reacties
    332
    04-09-2012

    MAsha allah een prachtige topic.

    Moge allah ta3ala je belonen
    De boodschapper van allah. (salallaahu 'alayhi wa sallam) heeft gezegd: Allaah subhaanahu wa ta'aala zegt:

    "Ik ben zoals mijn dienaar veronderstelt dat Ik ben en Ik ben met hem als hij Mij gedenkt. Als hij Mij gedenkt in zichzelf dan gedenk ik hem in Mezelf. Als hij me gedenkt in een gezelschap, gedenk Ik hem in een beter gezelschap..."

  13. #283
    MVC Premium

    Reacties
    12.652
    02-11-2007

    MVC Premium MVC Premium
    notif

  14. #284
    MVC Lid

    Reacties
    254
    30-10-2008

    Citaat Geplaatst door N_NadOria Bekijk reactie
    ‎''Wij zitten nu bijna halverwege ramadan. En het kan zijn dat de moed in je schoenen is gezonken! Maar denk aan alle mooie en goede dagen die je al gevast hebt. Vasten is liefdadigheid wisten jullie nog. Ik heb volgende in het Engels gevonden. Zie hier onder hoe jij je kunt vast houden aan jouw goede daden.


    So by sitting down idly or doing nothing, why not give it a thought and try to change something about yourself? Surely everyone isn't perfect, and humans are bound to make mistakes, but there is always room for improvement and change. And by "improvement and change", it means spiritual upgrade ♥

    Here are some tips for you to LEVEL UP!

    1. Understand that all shall be well. Allah forgives sins for He is All-Understanding and All-Forgiving. Even if you feel that you are already too deep in sin to turn around and become the good Muslim that you truly are.

    2. Think of the influences around you. Are they good or are they bad? Are the influences making you turn your back against your religion? If your friends are steering you away from the right path - LEAVE THEM. Your friends cannot grant you Paradise! In fact, bad ones will only drag you to Hell. Think about it.

    3. For ladies; if you truly want to change to be a better Muslim, consider wearing a hijab/ veil. The hijab is not just a piece of cloth that covers hair, it changes you mentally and spiritually. Think of it as a way for Allah to protect the women. As soon as you wear the hijab, hopefully, your whole perspective on self-respect and values will automatically change. Not to say that non-hijabis are not protected or enlightened, but you have a better chance of achieving this feeling by wearing the hijab. ♥

    4. Pray 5 times a day. It helps you to become a better Muslim!

    5. Learn more about Islam. Islam is knowledge, and without the proper knowledge, it's hard for one to truly embrace Islam. The more you know about Islam, the more you will understand and the "beauty" you will discover. Can't afford to buy books? The internet is pretty useful!

    6. Ladies, dress modestly. This does not mean that you have to look ugly or not stylish. Just be modest. Wear longer shirts and avoid tank tops and shorts. Stay away from clothes that are too tight. Remember that it is obligatory to cover the whole body except the face and hands. This also helps you to change your whole outlook on what is acceptable and what is not. For the boys, avoid wearing rude or obscene graphic t-shirts.

    7. Hang out with good friends! Find those with the same mission: To please Allah and go to Paradise. Good friends would surely want you to enter Paradise, so choose your peers correctly.

    8. Believe in yourself! YOU CAN DO IT! ♥ ♥ ♥''
    Bedankt voor het plaatsen!!

    Lees Ayat al-Koersie helemaal, dan zal Allah een waker over jou aanstellen en shaytan zal jou tot de ochtend niet naderen.


  15. #285
    MVC Lid

    Reacties
    3.293
    13-02-2011

    Colack, kom hem hier versterken.

    Dounia en Moumina, djazaakoum Allahou gairan.

    “En ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden.”

    [Soerat adh-Dhaariyaat:56]


    De Imanversterktopic♥

    De Imanversterktopic voor Kids♥