Is dit nu een domme moslima die ik hoor

" Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn "

Beste zuster met alle respect maar weet wat u zegt. Ten eerste, Allahheeft vele verwoordingen in het heilige boek gezet en daarbij veel aan ons meegeven door middel van overleveringen. Het gaat niet eens om accepteren maar samenleven. We wonen in een staat waar niet iedereen een volgeling is van Allah
maar er is toch wel een redelijke staat van vrede. Wat ik jouw zou willen adviseren is onderzoek binnen de tijd dat de Quraan aan ons is overgeleverd welke tijd toen het best vergelijkbaar was en is met de tijd waar wij ons nu in leven. JE zult dan veel opsteken van wat Allah (Swt) toen heeft gezegd.
U moet niet anderen op een denigrerend toespreken, als u niet weet in hoeverre een ander persoon zich heeft verdiept in de Islam.Het kan zijn dat de ander misschien toch aardig wat kennis heeft. Dit ter zijde, het is mijn mening dat als je er zo over uitlaat en als we allen zo over dachten dat ik niet zou weten waarom ik in Nederland zou willen blijven. Waarom zou ik in een land willen blijven waar ik zaken moet doen met iemand die ik veracht, waarom zou ik naar school moeten gaan met iemand die ik veracht, etc. De wereld is niet zo zwart wit, en de woorden van Allah (Swt) ook niet naar mijn mening en wat ik ervan heb geleerd door mensen die meer weten als mij..
Mensen die onderscheid maken tussen een niet marokkaan en een marokkaan. Ik vraag mij af, als jullie voor salat naar de masjid gaan en er komt een niet-marokkaan naast jullie zitten. Staan jullie dan op om ergens anders te gaan zitten naast een marokkaan zodat jullie salat kunnen verrichten naast een marokkaan? Ik denk het niet, dus waarom als we allen gelijk zijn in een ruimte ter aanbidding van Allahzijn we dat niet in ons eigen huis? Dit is lijkt mij een grondbeginsel van de Ummah...
Ik vertel niemand maar dan ook niemand hoe hij of zij moet leven.Dit mag ieder voor zichzelf kiezen. Ik geen enkel mijn mening. Ik heb ook niet het gevoel dat ik jou op het rechte of juist pad probeer te brengen.Jij reageerden op mij, waarna ik alleen maar terug heb gereageerd. Als je niet op mijn post zit te wachten, is het slimmer om mij niet te citeren.
Mensen die onderscheid maken tussen een niet marokkaan en een marokkaan. Ik vraag mij af, als jullie voor salat naar de masjid gaan en er komt een niet-marokkaan naast jullie zitten. Staan jullie dan op om ergens anders te gaan zitten naast een marokkaan zodat jullie salat kunnen verrichten naast een marokkaan? Ik denk het niet, dus waarom als we allen gelijk zijn in een ruimte ter aanbidding van Allahzijn we dat niet in ons eigen huis? Dit is lijkt mij een grondbeginsel van de Ummah...