1. #1
    Mr-A.Game

    Reacties
    691
    27-02-2009

    Waarom is het verplicht te trouwen in de islam?

    Hoezo mag je niet gewoon single blijven?

    staat er specifiek in de quran dat je persé moet trouwen? weet iemand de vers daarvan?

    enige wat ik kan vinden is dit:

    ‘A person who possesses the means to marry (i.e. he is able to work etc. to support a wife and children) and does not marry then he is not from amongst us (i.e. the believers).’
    nou ik kan geen vrouw onderhouden , ik kan alleen mezelf onderhouden, ik zal ook geen kinderen kunnen onderhouden

    Dus hoef ik dan niet te trouwen is mijn vraag?

    لَا إِلَّهَ إِلَّا الله مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله

    lā ʾilāha ʾillā l-Lāh, Muḥammadun rasūlu l-Lāh


  2. #2
    Ait temsamene.

    Reacties
    1.470
    12-02-2009

    Trouwen is belangrijk omdat wij moslims een grote bevolking moeten worden, als je kunt trouwen móet je trouwen. Bovendien, wou je soms je hele leven zonder liefde blijven of wat? Gezien het feit dat je geen gemeenschap mag voor het huwelijk en een mens heeft dat wel nodig

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    17
    22-09-2003

    volgens mij niet zo alng je niks hebt...het is niet de bedoeling om jezelf en shi vrouw meskiena in het huwelijk te storten terwijl je het niet aankan, maar mocht het wel zo zijn.....doen! tis denk ik niet verplicht, maar zeker aangeraden. de beste compagnon van een man is een vrouw, zij zou zijn leven verrijken. Klinkt goed tog, dus why not eventually?

    maar je bent nog heel jong niet? Maak je nog niet druk

  4. #4
    Mr-A.Game

    Reacties
    691
    27-02-2009

    Citaat Geplaatst door JanModaal Bekijk reactie
    Trouwen met zjuen mag ook, ik heb dat ook gedaan.

    , ewa als dat mocht , weejoow dan zou ik vreemd gaan met elke ander soort type wiet plantje

    لَا إِلَّهَ إِلَّا الله مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله

    lā ʾilāha ʾillā l-Lāh, Muḥammadun rasūlu l-Lāh


  5. #5
    Utrechter

    Reacties
    25
    03-11-2010

    Het is Sounah om te trouwen

    Het bestrijd fitna!

    Als een man behoeftes heeft zal hij moeten trouwen, heeft hij daar de middelen of gezondheid niet voor dan dient hij te vasten!!

    Dus daarut kun je afleiden dat je geen gemeenschap mag hebben voor het huwlijk, geen zelfbevrediging... etc...

    Dus ja, als jij elke dag wilt vasten, ga je gang!!


    Wat ik niet begrijp is waarom je NIET wilt trouwen....

  6. #6
    Mr-A.Game

    Reacties
    691
    27-02-2009

    Citaat Geplaatst door Chaii Bekijk reactie
    Trouwen is belangrijk omdat wij moslims een grote bevolking moeten worden, als je kunt trouwen móet je trouwen. Bovendien, wou je soms je hele leven zonder liefde blijven of wat? Gezien het feit dat je geen gemeenschap mag voor het huwelijk en een mens heeft dat wel nodig
    Nee , de enige reden waarom mannen trouwen in islam is om hun seksuele intenties te kunnen uiten ....

    Ik ben anders ingesteld, allah heeft mij anders gemaakt dan andere mannen , ik heb geen behoefte aan gemeenschap

    Citaat Geplaatst door Boehalia Bekijk reactie
    volgens mij niet zo alng je niks hebt...het is niet de bedoeling om jezelf en shi vrouw meskiena in het huwelijk te storten terwijl je het niet aankan, maar mocht het wel zo zijn.....doen! tis denk ik niet verplicht, maar zeker aangeraden. de beste compagnon van een man is een vrouw, zij zou zijn leven verrijken. Klinkt goed tog, dus why not eventually?

    maar je bent nog heel jong niet? Maak je nog niet druk
    precies ja, dus je zou onder zulke omstandigheden wel single mogen blijven?

    jong? ik ben 23 jaar oud hoor

    لَا إِلَّهَ إِلَّا الله مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله

    lā ʾilāha ʾillā l-Lāh, Muḥammadun rasūlu l-Lāh


  7. #7
    Ait temsamene.

    Reacties
    1.470
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Mr-A.Game Bekijk reactie
    Nee , de enige reden waarom mannen trouwen in islam is om hun seksuele intenties te kunnen uiten ....

    Ik ben anders ingesteld, allah heeft mij anders gemaakt dan andere mannen , ik heb geen behoefte aan gemeenschap



    precies ja, dus je zou onder zulke omstandigheden wel single mogen blijven?

    jong? ik ben 23 jaar oud hoor
    Waarom zeg je zoiets? Er zijn wel meerdere redenen waarom mensen willen trouwen, niet alleen seksueel gemeenschap -.-



    Natuurlijk wel, een mens is zó geschapen dat we dezelfde behoeften hebben. Eten, drinken, slapen en liefde. Je gaat me echt niet wijsmaken dat je je niet wilt settelen met een meid en een gezin wilt stichten.

  8. #8
    Mr-A.Game

    Reacties
    691
    27-02-2009

    Citaat Geplaatst door berber-030- Bekijk reactie
    Het is Sounah om te trouwen

    Het bestrijd fitna!

    Als een man behoeftes heeft zal hij moeten trouwen, heeft hij daar de middelen of gezondheid niet voor dan dient hij te vasten!!

    Dus daarut kun je afleiden dat je geen gemeenschap mag hebben voor het huwlijk, geen zelfbevrediging... etc...

    Dus ja, als jij elke dag wilt vasten, ga je gang!!


    Wat ik niet begrijp is waarom je NIET wilt trouwen....
    Wat heb jij het toch mis, Wel eens van Aseksuelen gehoord? die hebben absoluut geen drang/behoefte naar seks/zelfbevrediging en of liefde

    ik heb geen behoefte of drang naar seks of zelfbevrediging , ik hoef niet te vasten!

    waarom ik niet wil trouwen is omdat ik vrouwen niet kan vertrouwen

    لَا إِلَّهَ إِلَّا الله مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله

    lā ʾilāha ʾillā l-Lāh, Muḥammadun rasūlu l-Lāh


  9. #9
    Mr-A.Game

    Reacties
    691
    27-02-2009

    Citaat Geplaatst door Chaii Bekijk reactie
    Waarom zeg je zoiets? Er zijn wel meerdere redenen waarom mensen willen trouwen, niet alleen seksueel gemeenschap -.-



    Natuurlijk wel, een mens is zó geschapen dat we dezelfde behoeften hebben. Eten, drinken, slapen en liefde. Je gaat me echt niet wijsmaken dat je je niet wilt settelen met een meid en een gezin wilt stichten.
    noem 1 moslim man die is getrouwd en die alleen seks heeft gehad om zijn kinderen te verwekken dan!

    ik ga je niks wijsmaken , dat doe je zelf wel

    لَا إِلَّهَ إِلَّا الله مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله

    lā ʾilāha ʾillā l-Lāh, Muḥammadun rasūlu l-Lāh


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    427
    21-03-2012

    Ben je niet in staat om te trouwen dan moet je vasten. Zodat je je behoeftes in bedwang houdt. Simpel. Wil je daliel, dan plaats ik er een voor je.
    Account is overgenomen.

  11. #11
    ღ♥Nadoriaღ♥

    Reacties
    1.713
    18-02-2011

    je moet
    klaar.
    ღ♥Don't be a ღ♥womanღ♥ that needs a man, be the woman that a man needs ღ♥

    La vie est belle


  12. #12
    Mr-A.Game

    Reacties
    691
    27-02-2009

    Citaat Geplaatst door LaCusine Bekijk reactie
    Ben je niet in staat om te trouwen dan moet je vasten. Zodat je je behoeftes in bedwang houdt. Simpel. Wil je daliel, dan plaats ik er een voor je.
    ik heb geen behoeftes!, dus vasten is ook niet nodig!

    لَا إِلَّهَ إِلَّا الله مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله

    lā ʾilāha ʾillā l-Lāh, Muḥammadun rasūlu l-Lāh


  13. #13
    Ait temsamene.

    Reacties
    1.470
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Mr-A.Game Bekijk reactie
    noem 1 moslim man die is getrouwd en die alleen seks heeft gehad om zijn kinderen te verwekken dan!

    ik ga je niks wijsmaken , dat doe je zelf wel

    Ewaaaa shek niet elke man heeft de hersens van een puber, mannen trouwen omdat dit Soenah is en dit Allah blij maakt. Ze trouwen om kinderen te verwekken, en já zulke mannen heb ik genoeg gezien. Dat zijn échte mannen die het lef hebben om een vrouw haar hand te vragen en de uitdaging aan te gaan om een goed huwelijk tot stand te brengen, in plaats van een kinderlijke relatie dat toch wel verkeerd afloopt

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17
    22-09-2003

    maar waarom wil je niet trouwen?

  15. #15
    Mr-A.Game

    Reacties
    691
    27-02-2009

    Citaat Geplaatst door Chaii Bekijk reactie
    Ewaaaa shek niet elke man heeft de hersens van een puber, mannen trouwen omdat dit Soenah is en dit Allah blij maakt. Ze trouwen om kinderen te verwekken, en já zulke mannen heb ik genoeg gezien. Dat zijn échte mannen die het lef hebben om een vrouw haar hand te vragen en de uitdaging aan te gaan om een goed huwelijk tot stand te brengen, in plaats van een kinderlijke relatie dat toch wel verkeerd afloopt
    ik zei noem er 1, dan zeg ik masha allah tegen ze

    لَا إِلَّهَ إِلَّا الله مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله

    lā ʾilāha ʾillā l-Lāh, Muḥammadun rasūlu l-Lāh