1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    337
    23-12-2008

    auto gekocht verborgen gebreken help!!!

    Beste mensen,

    Ik zit met een probleem!
    mijn vader heeft een maand geleden een auto gekocht. van een ''proffesioneel garage''
    verkoper zet op marktplaats :geen schade, auto heeft airco, nieuwe banden oftwel de auto werkt prima!
    mijn vader gaat erheen.. en bekijken keurt de auto goed die meneer zet de airco aan mijn vader meskien denkt airco werkt..
    nu een maand later zit ik in de auto is het eindelijk warm dus ik denk zet de airco aan.. ik druk alle knopjes in
    maar krijg geen koud luchtt!!.. blijkt dat hij dus niet werkt dus ik thuis aangekomen mijn vader vertellen.. hij zegt je weet gewoon niet hoe het je het aanzet. vervolgens zijn we samen gaan kijken.. conclussie mijn vader heeft de auto gebracht naar 2 garage's en het blijkt dat de airco indirect is aangesloten iets met de pomp van de motor en radiator lek ofzo.. dit zijn dingen die wij zo hebben gekocht!.. een ander probleem is dat mijn vader de 2 voorbanden ook al heeft moeten vervangen omdat ze helemaal versleten waren... mijn vader heeft het gevoel dat die eigenaar de banden heeft veranderd een dag voor aankoop aangezien hij de auto voor hem naar utrecht heeft gereden en daar verkocht aan me vader de 1e x was mijn vader naar hun garage gegaan in limburg!
    nu wil ik weten hebben wij geen rechten.. dit noem ik oplichting! mijn vader heeft nu al 1000 euro uitgegeven om de auto te maken. en dit zonderr de airco waar wij nu een groot probleem mee hebben de indicatie is nu 500 of 700 euro om dat te laten maken.. wie heeft hier ervaring mee
    ik zal je zeer dankbaar zijn!!

    shoekran en wacht jullie reactie's af!

    salam

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    337
    23-12-2008

    aub iemand die kan helpen ??
    of als je iemand anders kent en hierover wilt vragen?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    30
    21-09-2011

    ja je kan hem aanklagen
    aangezien je vader de auto niet zou kopen als ze de gebreken toen al aan het licht waren gekomen
    hier is sprake van dwaling

    zie volgende website

    http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Dwaling

    alstu

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    337
    23-12-2008

    Dankjewel!!! echt superr bedankt! ik ga effe lezen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    337
    23-12-2008

    zijn er mensen die dit hebben meegemaakt ??
    en tot een oplossing zijn gekomen ?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    337
    23-12-2008

    zijn er mensen die dit hebben meegemaakt ??
    en tot een oplossing zijn gekomen ?
    hoe hebben jullie gehandeld??

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    271
    01-03-2003

    Citaat Geplaatst door IDontWantALot Bekijk reactie
    Beste mensen,

    Ik zit met een probleem!
    mijn vader heeft een maand geleden een auto gekocht. van een ''proffesioneel garage''
    verkoper zet op marktplaats :geen schade, auto heeft airco, nieuwe banden oftwel de auto werkt prima!
    mijn vader gaat erheen.. en bekijken keurt de auto goed die meneer zet de airco aan mijn vader meskien denkt airco werkt..
    nu een maand later zit ik in de auto is het eindelijk warm dus ik denk zet de airco aan.. ik druk alle knopjes in
    maar krijg geen koud luchtt!!.. blijkt dat hij dus niet werkt dus ik thuis aangekomen mijn vader vertellen.. hij zegt je weet gewoon niet hoe het je het aanzet. vervolgens zijn we samen gaan kijken.. conclussie mijn vader heeft de auto gebracht naar 2 garage's en het blijkt dat de airco indirect is aangesloten iets met de pomp van de motor en radiator lek ofzo.. dit zijn dingen die wij zo hebben gekocht!.. een ander probleem is dat mijn vader de 2 voorbanden ook al heeft moeten vervangen omdat ze helemaal versleten waren... mijn vader heeft het gevoel dat die eigenaar de banden heeft veranderd een dag voor aankoop aangezien hij de auto voor hem naar utrecht heeft gereden en daar verkocht aan me vader de 1e x was mijn vader naar hun garage gegaan in limburg!
    nu wil ik weten hebben wij geen rechten.. dit noem ik oplichting! mijn vader heeft nu al 1000 euro uitgegeven om de auto te maken. en dit zonderr de airco waar wij nu een groot probleem mee hebben de indicatie is nu 500 of 700 euro om dat te laten maken.. wie heeft hier ervaring mee
    ik zal je zeer dankbaar zijn!!

    shoekran en wacht jullie reactie's af!

    salam
    ik neem aan dat je vader anwb heeft? daar kan je als je lid bent gratis juridisch advies inwinnen. mot je maar maar ff kijken op de site van de anwb.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    337
    23-12-2008

    beste mensen dank voor julllie hulp!!
    ik heb alleeen nog meerrr informatie nodig!!
    blijf met me uppen aub!!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    337
    23-12-2008

    wie kan mijn brief goed keuren aub
    die ik wil posten naar de auto bedrijf!!




    Betreft: Vernietiging overeenkomst wegens dwaling of schade reparatie wegens niet nakoming van beloften.


    Geachte heer/mevrouw,

    Op sloten wij een overeenkomst voor de MERCEDES-BENZ 110 CDI DC Bouwjaar 2003 met kenteken nummer ..... .

    Op grond van de door u verstrekte informatie via uw marktplaats advertentie meende ik een overeenkomst te zijn aangegaan dat u mij een schade vrije auto zou verkopen. Helaas kom ik erachter dat deze auto verborgen gebreken heeft zoals:
    een kapotte uitlaat, ook heeft u mij verteld dat de airco het perfect deed wat ook in uw advertentie stond, blijkt dat de condesor lek is. Ventilator van de motor*****ng blijft draaien, droger is ook stuk, wielen zijn versleten terwijl ze tijdens het bezichtigen niet versleten eruitzagen. Als ik had geweten wat de situatie werkelijk betrof, had ik geen overeenkomst gesloten. Hier is sprake van tekortkoming. IK heb u in vertrouwen genomen vervolgens heeft uw mij niet de juiste informatie gegeven waar ik recht op heb. Ik beroep mij dan ook op dwaling en vraag ik u tot een oplossing te komen. De kosten zijn voor de verkoper die verborgen gebreken niet heeft aangetoond aan de koper. Ik ben bereid om hoger in beroep te gaan wanneer er geweigerd word om mee te werken.

    Ik verzoek u vriendelijk mijn schrijven binnen twee weken te bevestigen.

    Met vriendelijke groet,

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    4.089
    05-01-2007

    Tja, dat krijg je als je een auto koopt zonder APK................

    Nou zegt dat APK keuringsbewijs ook niet zoveel meer tegenwoordig.........

    Je hebt altijd sjoemelaar ertussen.............


    En in dit geval zal het een sjoemelaar geweest zijn.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    337
    23-12-2008

    Citaat Geplaatst door adje Bekijk reactie
    Tja, dat krijg je als je een auto koopt zonder APK................

    Nou zegt dat APK keuringsbewijs ook niet zoveel meer tegenwoordig.........

    Je hebt altijd sjoemelaar ertussen.............



    En in dit geval zal het een sjoemelaar geweest zijn.


    APK heeft de auto tot februari 2013 het is een bedrijf dus hij heeft alles gedaan
    en als hij een auto zo verkoopt zonder de juiste informatie te geven vind ik het oplichterij
    hij heeft gezegd dat het geen schade auto is blijkt dat hij gelogen heeft!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    337
    23-12-2008

    up!! iemand die me brief kan goedkeuren??

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    4.089
    05-01-2007

    Wat" verteld " is, staat dat ook op papier ????

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    337
    23-12-2008

    Citaat Geplaatst door adje Bekijk reactie
    Wat" verteld " is, staat dat ook op papier ????
    nee alleen factuur hoeveel de auto kost
    en op de apk blaadje
    staat er niet bij dat de banden in korte periode moeten vervangen worden..
    terwijl wij de banden nu na 2 maanden niet eens al hebben veranderd
    en meestal staat er na een apk keuring een vinkje voor auto banden binnekort vervangen..
    plus alles stond op zijn advertentie

  15. #15
    Snappaz

    Reacties
    2.434
    14-08-2006

    bewijsmateriaal opslaan, printjes van de marktplaats advertentie en je rechtsbijstandhulp inschakelen.