+ Reageer
1 tot 11 van 11
    Redactie

Reacties
    10.690
    03-12-2000

MVC Moderator MVC Moderator

Israël draagt lichamen Palestijnen over

Israël heeft donderdag de overblijfselen van 91 Palestijnse militanten overgedragen aan de Palestijnse regering op de Westelijke Jordaanoever.

Het is een poging van Israël om president Mahmoud Abbas tot nieuwe vredesonderhandelingen te bewegen. Alle 91 militanten kwamen de afgelopen decennia om bij bom- of zelfmoordaanslagen, aldus Palestijnse functionarissen. Ten minste een van de aanslagen vond plaats in de jaren zeventig. De lichamen werden in Israël begraven en zijn onlangs opgegraven. Tachtig van de lichamen zijn overgebracht naar Ramallah en elf naar de Gazastrook. Bij de grens stonden familieleden met foto's van hun overleden verwanten te wachten.

Ahmad Kahlouts 21-jarige zoon Yehiya vond zeventien jaar geleden de dood bij de bestorming van een Israëlische nederzetting. "Ik ben blij dat ze zijn lichaam terugsturen zodat ik op zijn graf kan bidden voor ik sterf", zei Kahlout. "Tot de dag dat ik sterf zal ik trots op hem zijn, maar ook verdrietig omdat ik zijn graf al die jaren niet kon bezoeken." Later donderdag worden op de Westoever en in de Gazastrook ceremonies voor dode militanten gehouden. "We hopen dat met dit humanitaire gebaar het vertrouwen groter wordt en het vredesproces weer op gang komt", zei Mark Regev, woordvoerder van de Israëlische regering.

Abbas heeft vooralsnog niets laten merken waaruit zou blijken dat het gebaar voldoende is om hem aan de onderhandelingstafel terug te krijgen. Woensdag zei Abbas nog dat de Palestijnen alleen willen onderhandelen als Israël de bouw van alle nederzettingen op de Westoever en in Oost-Jeruzalem stopzet. De Palestijnen zien die gebieden als onderdeel van hun toekomstige staat. Israël verwerpt die eis.

Ait Touzine

Reacties
    488
    28-04-2010

"Ik ben blij dat ze zijn lichaam terugsturen zodat ik op zijn graf kan bidden voor ik sterf", zei Kahlout.

Dat mag niet.

Czaritsa

Reacties
    5.204
    05-10-2010

"militanten"?

Seriously Redactie, kunnen jullie nou nooit eens voor objectieve berichtgeving zorgen???

Verbannen

Reacties
    7.076
    21-06-2008

Citaat Geplaatst door Pomona Bekijk reactie
    "militanten"?

Seriously Redactie, kunnen jullie nou nooit eens voor objectieve berichtgeving zorgen???
    Alle 91 militanten kwamen de afgelopen decennia om bij bom- of zelfmoordaanslagen, aldus Palestijnse functionarissen.
    Inderdaad rare militanten

...

Reacties
    16.926
    17-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ToaSolCal3 Bekijk reactie
    "Ik ben blij dat ze zijn lichaam terugsturen zodat ik op zijn graf kan bidden voor ik sterf", zei Kahlout.

Dat mag niet.
    Van Saudi Arabië?
    (ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻

EuroMoslim & ZZP'er

Reacties
    2.389
    10-04-2011

Nu maar hopen dat ze het hart erin hebben gelaten...
    Het totalitaire verschijnsel is niet om te worden begrepen zonder rekening houdend met de stelling dat een belangrijk deel van elke samenleving bestaat uit mensen die actief tirannie willen: hetzij uit te oefenen het zelf of -veel meer op mysterieuze wijze-voor te leggen.
    Butt What Hiv You Can't Hear Me?

...

Reacties
    16.926
    17-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door elements79 Bekijk reactie
    Nu maar hopen dat ze het hart erin hebben gelaten...
    Orthodoxe joden rapen alle stukjes op.
    (ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻

Pluriformismijnnorm

Reacties
    18.195
    08-12-2009

Citaat Geplaatst door Pomona Bekijk reactie
    "militanten"?

Het originele bericht spreekt over 91 terroristen. Deze berichtgeving is dus al uhh enigszins gemodereerd.

<-------Diversitas orphanos------>

La Ilaha Ila Allah

Reacties
    11.746
    04-10-2005

Citaat Geplaatst door ToaSolCal3 Bekijk reactie

Dat mag niet.
    hij bedoeld dua doen ik denk dat die mensen een verkeerde vertaling hebben gezet

Sunshine

Reacties
    1.172
    10-05-2010

Hebben ze al die lijken weer opgegraven?
    Hoe weten die familieleden welke lijk hun dierbare is??

MVC Lid

Reacties
    2.542
    14-05-2011

Citaat Geplaatst door Simcha Bekijk reactie
    Het originele bericht spreekt over 91 terroristen. Deze berichtgeving is dus al uhh enigszins gemodereerd.
    ho ho ho. Hij is in eerste instantie gemodereerd door pro-Israelische media hè. Laten we dat voorop stellen. Waarschijlijk is het zo geweest dat er militanten stond, toen heeft het CIDI gebeld met de krant en gedreigd met het een en ander en ervoor gezorgd dat er staat zodat alles welgevallig is zoals Israël dat wil.
    Vergeet Syrië niet in jullie dua's

Otla Vliegtickets Nador
Nieuws
Lifestyle
Sport