1. #16
    ()-ManualOverride-()

    Reacties
    8.692
    16-03-2011

    Citaat Geplaatst door Seal97 Bekijk reactie
    Tja, je kunt gewoon doorgaan met zuur doen in andermans topics en klagen over hun leven... zegt wel iets he.

  2. #17

  3. #18
    Hic sunt leones

    Reacties
    10.437
    07-10-2004

    Citaat Geplaatst door Seal97 Bekijk reactie
    Kan erg leuk zijn. Je kent de Discworld serie vast ook?

    Ja, trollen zitten hier wel... continu zeiken & zaniken en dan anderen betichten van haat.



    Dat is vaak zo... Sinds dat ik begonnen ben met Dubieuze Zaken kijk ik ook weer wat genuanceerder tegen uitspraken van rechters aan.
    Sir Pratchett, uiteraard ken ik de serie. Leest lekker weg en er zit altijd wel weer ergens een slim addertje onder het gras. Ik "ontsnap" graag een uurtje of wat uit de werkelijkheid van alledag en daarbij vind ik het geweldig hoe iemand zo'n complete wereld bij elkaar kan schrijven. Bernard Cornwell, Terry Goodkind, Manda Scott, Robin Hobb, Stephan Grundy, David Eddings - de planken staan hier vol met fantasiewerelden. Ik hou ervan.

    Viktor Emil Frankl was een neuroloog en psychiater, die in 1942 samen met zijn ouders en zijn vrouw naar Theresienstadt werd gedeporteerd. Hij gaf daar psychiatrische hulp aan zijn medegevangenen. Twee jaar later belandde hij in Auschwitz en Türkheim. Hij overleefde, zijn vrouw en zijn ouders kwamen om. Wat me in zijn relaas zo raakt is zijn zoektocht naar hoe een mens onder zulke mensonterende omstandigheden zijn waardigheid nog kan bewaren, al was het maar door eenvoudigweg fier rechtop te blijven staan. Hij merkte ook op dat de houding die hij en zijn medegevangenen aannamen bepalend was voor wie de Nazi’s uit de groep haalden, dat heeft hem geholpen die concentratiekampen te overleven. Op 27 april 1945 werd hij uit Türkheim bevrijd door de Amerikanen, waarna hij naar zijn geboortestad Wenen terugkeerde. Datzelfde jaar nog schreef hij een boek over zijn ervaringen in de kampen.
    Quoth the Raven, "Nevermore" - "Y gwir erbyn y byd!"

  4. #19
    Ajdirrr Al Hoceima.

    Reacties
    11.463
    02-06-2011

    De guillotine. Is een Frans verhaal dat geschreven is door een Nederlandse schrijfster.

    | Fa ienna ma'al usri yousra |


  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    31.888
    13-02-2008

    Citaat Geplaatst door Raven Bekijk reactie
    Sir Pratchett, uiteraard ken ik de serie. Leest lekker weg en er zit altijd wel weer ergens een slim addertje onder het gras. Ik "ontsnap" graag een uurtje of wat uit de werkelijkheid van alledag en daarbij vind ik het geweldig hoe iemand zo'n complete wereld bij elkaar kan schrijven. Bernard Cornwell, Terry Goodkind, Manda Scott, Robin Hobb, Stephan Grundy, David Eddings - de planken staan hier vol met fantasiewerelden. Ik hou ervan.
    Ik heb ook vrij veel van Stephen King gelezen, die kan feilloos de echte wereld aan iets anders koppelen... Zijn boeken gaan altijd over de menselijke natuur, heerlijk.

    Citaat Geplaatst door Raven Bekijk reactie
    Viktor Emil Frankl was een neuroloog en psychiater, die in 1942 samen met zijn ouders en zijn vrouw naar Theresienstadt werd gedeporteerd. Hij gaf daar psychiatrische hulp aan zijn medegevangenen. Twee jaar later belandde hij in Auschwitz en Türkheim. Hij overleefde, zijn vrouw en zijn ouders kwamen om. Wat me in zijn relaas zo raakt is zijn zoektocht naar hoe een mens onder zulke mensonterende omstandigheden zijn waardigheid nog kan bewaren, al was het maar door eenvoudigweg fier rechtop te blijven staan. Hij merkte ook op dat de houding die hij en zijn medegevangenen aannamen bepalend was voor wie de Nazi’s uit de groep haalden, dat heeft hem geholpen die concentratiekampen te overleven. Op 27 april 1945 werd hij uit Türkheim bevrijd door de Amerikanen, waarna hij naar zijn geboortestad Wenen terugkeerde. Datzelfde jaar nog schreef hij een boek over zijn ervaringen in de kampen.
    Poeh he, dat is nogal een mond vol. Uitermate triest dat zoiets geen fictie is... de mensen zijn duidelijk de beesten onder de dieren.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    8.752
    07-04-2009

    Een korte, geillustrereerde handleiding om de Islaam beter te begrijpen.

  7. #22
    Limburger

    Reacties
    11.681
    05-08-2003

    Hoe te Leven. Een leven van Montaigne - door Sarah Bakewell.

    De enige officiële Tour de France gids van ProCycling.
    j'ai vu ta lumière dans ma jante

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    2.369
    22-04-2012

    Citaat Geplaatst door DiepOngelukkig_ Bekijk reactie
    Een korte, geillustrereerde handleiding om de Islaam beter te begrijpen.


  9. #24
    denk in kleuren

    Reacties
    8.579
    07-08-2006

    Ik moet proberen m'n conditie wat uit het dal te halen.


    Daarom lees ik nu: Lazy fitness - fitnessboek voor luie mensen

    Het opschrift op de achterkant vond ik wel moedgevend:
    Dag 1: koop een matje
    Dag 2: ga erop liggen
    Dag 3: herhaal Dag 2
    Als deze aanpak je aanspreekt is Lazy Fitness iets voor jou.



    Ook geen zin in nodeloos bewegen? Lees in alle rust dit boek en blijf toch fit!
    •Het eerste fitnessboek voor luie mensen dat echt werkt
    •Tientallen tips en trucs om gezond te blijven zonder moe te worden
    •Weg met dat zeurende schuldgevoel: blijf moeiteloos in vorm en geniet!
    Vooroordelen zijn de argumenten van dwazen. (Voltaire)

    Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in. (Godfried Bomans)

  10. #25
    Good Vibes

    Reacties
    7.188
    05-03-2005

    Citaat Geplaatst door Noorderlicht Bekijk reactie
    Dag 1: koop een matje
    Dag 2: ga erop liggen
    Dag 3: herhaal Dag 2

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    30.112
    20-06-2009


  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    31.888
    13-02-2008

    Citaat Geplaatst door Noorderlicht Bekijk reactie
    Ik moet proberen m'n conditie wat uit het dal te halen.


    Daarom lees ik nu: Lazy fitness - fitnessboek voor luie mensen

    Het opschrift op de achterkant vond ik wel moedgevend:
    Dag 1: koop een matje
    Dag 2: ga erop liggen
    Dag 3: herhaal Dag 2
    Als deze aanpak je aanspreekt is Lazy Fitness iets voor jou.

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    31.888
    13-02-2008

    Citaat Geplaatst door DiepOngelukkig_ Bekijk reactie
    Een korte, geillustrereerde handleiding om de Islaam beter te begrijpen.
    Helpt het?

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    17.553
    23-01-2005

    Citaat Geplaatst door Noorderlicht Bekijk reactie
    Ik moet proberen m'n conditie wat uit het dal te halen.


    Daarom lees ik nu: Lazy fitness - fitnessboek voor luie mensen

    Het opschrift op de achterkant vond ik wel moedgevend:
    Dag 1: koop een matje
    Dag 2: ga erop liggen
    Dag 3: herhaal Dag 2
    Als deze aanpak je aanspreekt is Lazy Fitness iets voor jou.



    Ook geen zin in nodeloos bewegen? Lees in alle rust dit boek en blijf toch fit!
    •Het eerste fitnessboek voor luie mensen dat echt werkt
    •Tientallen tips en trucs om gezond te blijven zonder moe te worden
    •Weg met dat zeurende schuldgevoel: blijf moeiteloos in vorm en geniet!
    't klinkt toch een beetje als zo'n infomercial, 5 minuten trainen per dag en binnen 1 maand zie je d'r uit als Arnold Schwarzenegger.

  15. #30
    Faith.

    Reacties
    6.229
    11-09-2010

    Op dit moment 'Ontaarde moeders' en 'Der Vorleser'
    Prachtig is de vrouw die handelt naar haar hijaab en knap is de man die zijn blik neerslaat.