1. #346
    MVC Lid

    Reacties
    21.195
    30-08-2004

    Citaat Geplaatst door _Dramaqueen_ Bekijk reactie
    Uch Anna Karenina dus
    Oh ik ging even Googlen best intressant boek is ook verfilmd hè
    mlih mlih
    Satan zei: "Ik vraag me af hoe mensen beweren te houden van Allah en ongehoorzaam zijn aan hem, en beweren dat ze me haten maar ze gehoorzamen mij!

  2. #347
    Verbannen

    Reacties
    2.261
    19-05-2008

    Vragen welk boek je leest is voor mij zoiets als,welk kleur ondergoed je aan hebt.

  3. #348
    MVC Lid

    Reacties
    21.195
    30-08-2004

    Citaat Geplaatst door Bouchra505 Bekijk reactie
    Vragen welk boek je leest is voor mij zoiets als,welk kleur ondergoed je aan hebt.
    Ja echt nou oké wat voor kleur ondergoed heb je aan
    Satan zei: "Ik vraag me af hoe mensen beweren te houden van Allah en ongehoorzaam zijn aan hem, en beweren dat ze me haten maar ze gehoorzamen mij!

  4. #349
    ❤️❤❤️❤

    Reacties
    14.283
    08-05-2009

    Citaat Geplaatst door soraya28 Bekijk reactie
    Ja echt nou oké wat voor kleur ondergoed heb je aan

    alsof ik dat wil weten

  5. #350
    Verbannen

    Reacties
    2.261
    19-05-2008

    Citaat Geplaatst door soraya28 Bekijk reactie
    Ja echt nou oké wat voor kleur ondergoed heb je aan
    Is privé.

  6. #351
    MVC Lid

    Reacties
    21.195
    30-08-2004

    Citaat Geplaatst door _Dramaqueen_ Bekijk reactie
    alsof ik dat wil weten
    Nou miss jij niet andere wel ...eerst de kleur dan de boek
    jij begrijp
    Satan zei: "Ik vraag me af hoe mensen beweren te houden van Allah en ongehoorzaam zijn aan hem, en beweren dat ze me haten maar ze gehoorzamen mij!

  7. #352
    Verbannen

    Reacties
    2.261
    19-05-2008

    Citaat Geplaatst door _Dramaqueen_ Bekijk reactie
    alsof ik dat wil weten
    Mijn reactie was dan als metafoor gebruikt

  8. #353
    MVC Lid

    Reacties
    21.195
    30-08-2004

    Citaat Geplaatst door Bouchra505 Bekijk reactie
    Is privé.
    Oké dus een boek titel zeggen is ook privé ehem ...is jou recht toch dat mag en ik wilde alleen plagen wat jij aan hebt hoef ik niet te weten ook niet nodig
    Satan zei: "Ik vraag me af hoe mensen beweren te houden van Allah en ongehoorzaam zijn aan hem, en beweren dat ze me haten maar ze gehoorzamen mij!

  9. #354
    Verbannen

    Reacties
    2.261
    19-05-2008

    Citaat Geplaatst door soraya28 Bekijk reactie
    Oké dus een boek titel zeggen is ook privé ehem ...is jou recht toch dat mag en ik wilde alleen plagen wat jij aan hebt hoef ik niet te weten ook niet nodig
    I know

  10. #355
    MVC Lid

    Reacties
    21.195
    30-08-2004

    Citaat Geplaatst door Bouchra505 Bekijk reactie
    I know
    Oké dan
    Satan zei: "Ik vraag me af hoe mensen beweren te houden van Allah en ongehoorzaam zijn aan hem, en beweren dat ze me haten maar ze gehoorzamen mij!

  11. #356
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door jetset Bekijk reactie
    ik lees luchtig en leerzaam.... wetenschap genoeg op mn werk....
    Wat doe jij voor werk Jetje ? Of welke sector ?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  12. #357
    MVC Lid

    Reacties
    2.862
    14-12-2010

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Wat doe jij voor werk Jetje ? Of welke sector ?
    medische kant. Zie je groene puntje voor details.
    ♥♥♡♡Love the life you live....Live the life you love♡♡♥♥

  13. #358
    denk in kleuren

    Reacties
    8.579
    07-08-2006

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Even diagonaal deze kritieken gelezen en ik stuit op dit :
    "de aanbevelingen van Piketty: als je wilt dat de verdeling van welvaart gelijker wordt, moet je hoge belastingen op inkomsten en vermogen heffen."

    Die hoge belastingen op inkomsten hebben hier in BE alvast ... hiephoi ! ... maar het mag blijkbaar niet veel baten gezien de almaar stijgende overheidsschuld. Ik denk dat ik onderhand liever m'n eigen begroting zou willen kunnen opmaken op basis van mijn brutoloon.

    En naar verluid zouden er amper belastingen op vermogen zijn ... Hmm, 't is daarmee dat de fiscus wegloopt met een groot deel van de ouderlijke erfenis (zuurverdiende centjes, de restjes eigenlijk van wat, na al die jaren van hard werken, overbleef na torenhoge belastingen) , gesteld dat we niet snel wat achterpoortjes vinden.

    'k Weet het zo niet. Het perverse van het kapitaal is me ondertussen wel duidelijk geworden. Maar de schijnbewegingen die links én rechts uithalen zijn toch ook niet je dat.

    Ik denk niet dat ik het boek ga lezen. Teveel hype.
    Ik denk dat de hype vooral in de conclusies zitten. Voorlopig ben ik nog niet zo ver in het boek. Je kunt het ook lezen als een gedetailleerde economische geschiedenis van meerdere landen in de afgelopen 3 eeuwen, waarbij Piketty patronen probeert te herkennen. Hij geeft daarbij in het begin van het boek al aan dat economie geen exacte wetenschap is; veel eerder hoort het thuis in de sociale wetenschappen. Wel geeft hij een doorkijkje naar z'n conclusies, maar maakt daarbij de kanttekening dat gesignaleerde, verontrustende, patronen, zich niet persé in die mate hoeven door te zetten.

    En inderdaad. Erfenissen zijn het grootste kwaad in deze wereld.
    Vooroordelen zijn de argumenten van dwazen. (Voltaire)

    Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in. (Godfried Bomans)

  14. #359
    Lid in ruste

    Reacties
    51.595
    08-01-2007

    Citaat Geplaatst door Noorderlicht Bekijk reactie
    Ik denk dat de hype vooral in de conclusies zitten. Voorlopig ben ik nog niet zo ver in het boek. Je kunt het ook lezen als een gedetailleerde economische geschiedenis van meerdere landen in de afgelopen 3 eeuwen, waarbij Piketty patronen probeert te herkennen. Hij geeft daarbij in het begin van het boek al aan dat economie geen exacte wetenschap is; veel eerder hoort het thuis in de sociale wetenschappen. Wel geeft hij een doorkijkje naar z'n conclusies, maar maakt daarbij de kanttekening dat gesignaleerde, verontrustende, patronen, zich niet persé in die mate hoeven door te zetten.

    En inderdaad. Erfenissen zijn het grootste kwaad in deze wereld.
    volgens mij vergist Hobbit zich en ligt het zwaarte punt op vermogen en niet op loon.
    Liefde voor iedereen, haat voor niemand.

  15. #360
    denk in kleuren

    Reacties
    8.579
    07-08-2006

    Citaat Geplaatst door Mathijs Bekijk reactie
    volgens mij vergist Hobbit zich en ligt het zwaarte punt op vermogen en niet op loon.
    Het gaat over inkomen en vermogen, waarbij inkomen bestaat uit een "loondeel" en uit inkomen uit vermogen. Piketty signaleert een toenemend inkomensverschil. wat voor een (belangrijk) deel veroorzaakt wordt doordat de meest vermogende mensen in het land een steeds groter deel van het nationaal vermogen in handen krijgen.
    Vooroordelen zijn de argumenten van dwazen. (Voltaire)

    Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in. (Godfried Bomans)