+ Reageer
Pagina 1 van 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 48
    De theoloog

Reacties
    410
    25-08-2011

Question Iblies

Is het een man of een vrouw?

En hoe ziet iblies eruit?

MVC Lid

Reacties
    574
    12-04-2011

Van niet rokende vuur
    Er komt een punt in je leven dat je je realiseert;
    Wie belangrijk is, wie nooit belangrijk was, wie niet meer belangrijk is en wie nooit belangrijk zal zijn. Maak je geen zorgen om mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet hebben gered in jouw toekomst.

MVC Lid

Reacties
    2.997
    02-11-2011

Het is toch een gevallen engel en engelen lijken niet op mensen ze hebben geen geslacht Allahoe3allem dit zijn mijn speculaties oesaffie.

MVC Lid

Reacties
    574
    12-04-2011

Citaat Geplaatst door sensitivewomen Bekijk reactie
    Het is toch een gevallen engel en engelen lijken niet op mensen ze hebben geen geslacht Allahoe3allem dit zijn mijn speculaties oesaffie.
    Dat is het volgens de bijbel. In de islam is het voor een engel biet mogelijk om zich te keren tegen Allah swt. Hij is er voor zijn aanbidding en bezit het vermogen niet zich tegen Allah swt te keren.
    Wie belangrijk is, wie nooit belangrijk was, wie niet meer belangrijk is en wie nooit belangrijk zal zijn. Maak je geen zorgen om mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet hebben gered in jouw toekomst.

MVC Lid

Reacties
    2.997
    02-11-2011

Citaat Geplaatst door sannee Bekijk reactie
    Dat is het volgens de bijbel. In de islam is het voor een engel biet mogelijk om zich te keren tegen Allah swt. Hij is er voor zijn aanbidding en bezit het vermogen niet zich tegen Allah swt te keren.
    In de koran Kareem staat toch dat iblies niet wou buigen voor de mens en dat hij toen verbannen was door Allah ....Niets gebeurt zonder de toestemming van Allah ....ik weet niet of het halal is om te speculeren waarom Allah hem tot vijand van de mens heeft gemaakt.....maar ik denk Allah3alem is om ons te beproeven.....en nogmaals Niets maar dan ook niets gebeurt in deze wereld zonder De Macht en Toestemming van Allah ......

Reacties
    4.813
    17-02-2010

Nee hij is een djinn en is nooit een engel geweest.
    و صدق الشعر اذ يقول ؛ قل لي صاحب اراك غريبا، بين هذا الانام دون الخليل
    قلت كلا! بل الانام غريب انا في عالم و هذه سبيلي. هذا هو الغريب ؛ غريب عند العابثين من البشر ولكنه عند ربه في مقام كريم

MVC Lid

Reacties
    1.994
    05-07-2004

Iblies is geen engel!

Staghfirullah.

Engelen hebben geen keuze vrijheid .

Iblies WAS een vrome djinn waardoor hij bij de engelen in het Paradijs mocht verblijven.

Ik weet niet hoe hij eruit ziet.

Wel is er een hadith die zegt dat hij op zijn troon verblijft in de zee.

MVC Lid

Reacties
    1.994
    05-07-2004

Bewijs dat Iblies Djinn is:
    50. (Gedenk de tijd) toen Wij tot de engelen zeiden: "Buigt voor Adam", zij bogen, doch Iblies niet. Hij was één der djinn, derhalve was hij ongehoorzaam aan het gebod van zijn Heer. Zult gij hem en zijn nageslacht tot vrienden nemen, terwijl zij uw vijanden zijn? Slecht is het loon der onrechtvaardigen.
    (Soerah Kahf 18 - Vers 50)

MVC Lid

Reacties
    574
    12-04-2011

In de koran Kareem staat toch dat iblies niet wou buigen voor de mens en dat hij toen verbannen was door Allah ....Niets gebeurt zonder de toestemming van Allah ....ik weet niet of het halal is om te speculeren waarom Allah hem tot vijand van de mens heeft gemaakt.....maar ik denk Allah3alem is om ons te beproeven.....en nogmaals Niets maar dan ook niets gebeurt in deze wereld zonder De Macht en Toestemming van Allah ......
    Klopt, maar engelen zijn gemaakt van licht en iblies van niet rokende vuur. Ik speculeer niet.

MVC Lid

Reacties
    2.997
    02-11-2011

Hij is een djin sub7aanAllah.....dat wist ik niet Wa Allah3alem Allah weet het beste......oh ja ik vermelde steeds Allah 3alem..dus je hoeft niet krampachtig te reageren @ewaa

MVC Lid

Reacties
    2.997
    02-11-2011

Citaat Geplaatst door sannee Bekijk reactie
    Klopt, maar engelen zijn gemaakt van licht en iblies van niet rokende vuur. Ik speculeer niet.
    Nee ik speculeerde lieverd ik had het over mezelf...niet over jou.....wel goed om te weten.

MVC Lid

Reacties
    500
    06-05-2012

Citaat Geplaatst door ewaa Bekijk reactie
    Iblies is geen engel!

Staghfirullah.

Engelen hebben geen keuze vrijheid .

Iblies WAS een vrome djinn waardoor hij bij de engelen in het Paradijs mocht verblijven.

Ik weet niet hoe hij eruit ziet.

Wel is er een hadith die zegt dat hij op zijn troon verblijft in de zee.
    Dat klopt, en ik geloof dat ik haast zeker weet waar die is. Bermuda driehoek. Er is daar vaak rook gezien van afstand. Je kan er niet overheen vliegen noch varen. Eerst dacht ik dat masi7 dajjal daar verbleef maar uit een hadith blijktweet niet meer welke dat ie ergens op een schiereiland verblijft in de buurt van sa. Dus dan rest maar een ding. De hadith heeft uitgewezen waar namelijk op de zee...teghenwoordig heeft allah ons de mogelijkheid gegeven elke plek te zien behalve die plek.

MVC Lid

Reacties
    1.994
    05-07-2004

Hij is een djin sub7aanAllah.....dat wist ik niet Wa Allah3alem Allah weet het beste......oh ja ik vermelde steeds Allah 3alem..dus je hoeft niet krampachtig te reageren @ewaa
    Hoezo reageer ik krampachtig, ik zeg staghfirullah vanwege die opmerking. Niet richting jou specifiek
    Dat is hetzelfde als je zegt de profeet Mohamed was een engel. Dan zeg je toch ook stafhgirullah?

Mohim, deze vergissing leeft bij velen mensen door 2 redenen:
    1) Iblies verbleef oa in het Paradijs, waardoor mensen denken dat hij een engel was.
    2) In bijbelse films wordt hij soms beschreven als een gevallen engel.

Gair

Reacties
    4.813
    17-02-2010

Citaat Geplaatst door VillaRokaya Bekijk reactie
    Dat klopt, en ik geloof dat ik haast zeker weet waar die is. Bermuda driehoek. Er is daar vaak rook gezien van afstand. Je kan er niet overheen vliegen noch varen. Eerst dacht ik dat masi7 dajjal daar verbleef maar uit een hadith blijktweet niet meer welke dat ie ergens op een schiereiland verblijft in de buurt van sa. Dus dan rest maar een ding. De hadith heeft uitgewezen waar namelijk op de zee...teghenwoordig heeft allah ons de mogelijkheid gegeven elke plek te zien behalve die plek.
    Genoeg plekken die nog niet ontdekt zijn door de mens en waar ze simpelweg de mogelijkheid niet voor hebben om erheen te gaan.
    Ik zou niet zeggen dat je bijna zeker weet waar hij zit.
    Allah swt is Alwetend en deze Kennis is bij Hem.
    Speculeren heeft geen zin.

Overigens vliegen en varen er dagelijks mensen over het gebied die onder de bermuda driehoek valt.
    و صدق الشعر اذ يقول ؛ قل لي صاحب اراك غريبا، بين هذا الانام دون الخليل
    قلت كلا! بل الانام غريب انا في عالم و هذه سبيلي. هذا هو الغريب ؛ غريب عند العابثين من البشر ولكنه عند ربه في مقام كريم

MVC Lid

Reacties
    1.994
    05-07-2004

Citaat Geplaatst door VillaRokaya Bekijk reactie
    Hahaha Bermuda Driehoek wordt vaak aangehaald ja. Maar het blijft speculeren. Er zijn wel meerdere plekken op aarde waar men nog niet alles goed heeft gezien.

Het is belangrijk om met dit soort dingen tot de feiten te blijven.
    Locatie van Dajjal is inderdaad in een uitgebreide hadith beschreven op een eiland ja ten oosten van SA.

Otla Vliegtickets Nador
Nieuws
Lifestyle
Sport