+ Reageer
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
16 tot 30 van 48
    MVC Lid

Reacties
    2.986
    02-11-2011

Citaat Geplaatst door ewaa Bekijk reactie
    Hoezo reageer ik krampachtig, ik zeg staghfirullah vanwege die opmerking. Niet richting jou specifiek
    Dat is hetzelfde als je zegt de profeet Mohamed was een engel. Dan zeg je toch ook stafhgirullah?

Mohim, deze vergissing leeft bij velen mensen door 2 redenen:
    1) Iblies verbleef oa in het Paradijs, waardoor mensen denken dat hij een engel was.
    2) In bijbelse films wordt hij soms beschreven als een gevallen engel.

Gair
    het was geen opmerking het was een speculatie van weet iemand of dit zo is of niet.....ik zei niet dat het zo was.....snap je maar je staffura Allah is altijd goed om te zeggen ....het is dikr

MVC Lid

Reacties
    597
    22-03-2011

Interessante topic ! up

De theoloog

Reacties
    410
    25-08-2011

Ibies is een djinn

♥ R.B.J.

Reacties
    7.309
    10-05-2012

Ik vraag me af of Iblies schijn van kans maakt in het Paradijs als ie berouw toont?

♥ ☆¸.•*¨ҳ

Reacties
    12.261
    13-10-2009

toen allah adam schiep en hem zijn geest inblies, beval ALLAH de Glorierijke de engelen te knielen voor Adam (AS). Iblies aanbad ALLAh samen met de engelen, dus het bevel was ook voor hem bedoeld. maar hij weigerde en was hooghartig. hij behoorde niet tot diegene die knielden. toen ALLAH vroeg waarom hij niet had geknield voor Adam , antwoordde hij: "Ik ben beter dan hem, U schiep mij uit vuur en U schiep hem uit klei. "HIJ (ALLAH) zei: "daal af uit het paradijs, want het past jou niet dat jij je er hoogmoedig in gedraagt. vertrek daarom, voorwaar jij behoort tot de vernederden."sjaitan zei: Geef mij uitstel tot de dag waarop zij (de mens) opgewekt zullen worden" Hij ALLAH zei: Voorwaar jij behoort to hen aan wie uitstel is gegeven."
    "Omdat U mij heb doen dwalen, zal ik hen belemmeren op UW rechte pad, daarna zal ik zeker tot hen komen, van voor hen en van achter hen, van hun rechterzijde en van hun linkerzijde, en U zult de meeste van hen niet als dankbare aantreffen "

dit is de verborgen reden voor de vijandigheid tussen sjaitan en de mens.
    sjaitan zal niet veranderen of verminderen omdat hij ervan overtuigd is dat zijn verbanning, vervloeking en verdrijving uit de TUIN de schuld was van Adam en wilde daarom uit wraak, Adam en zijn afstammelingen (wij dus) op het verkeerde pad laten komen (kijk maar hoeveel mensen de voetstappen van sjaitan volgen !!!!!!!!!!

De meerderheid geleerden (dit de juiste uitspraak) zijn het over eens dat iiblies een Djinn is en geen engel, dit gebaseert op de volgende bewijzen:"En (gedenkt) toen Wij tot de engelen zeiden:"Knielt jullie eerbiedig voor Adam neer," toen knielden zij behalve iblies, hij behoorde tot de Djinn's en hij schond het gebod van zijn Heer" (Soerat Al kahf aya 50). Shaytan behoort niet tot de engelen, engelen verloochenen de bevelen van Allah niet, zij ongehoorzamen Allah niet en doen wat ze geboden krijgen. De schepping van iblies is anders dan de schepping van de engelen. "U hebt mij uit vuur geschapen" (Soerat Al a'raaf aya 12). Het is bekend dat de Djinn geschapen zijn uit vuur, Allah zegt:"En Wij hebben daarvoor de Djinn's geschapen uit een gloeiend vuur" (Soerat Al h'idjr aya 27). De engelen zijn geschapen uit licht zoals dit overgeleverd is een hadith waarbij de boodschapper van Allah zei:"Engelen zijn geschapen uit llicht.

MVC Lid

Reacties
    16.663
    19-04-2008

Citaat Geplaatst door VillaRokaya Bekijk reactie
    Dat klopt, en ik geloof dat ik haast zeker weet waar die is. Bermuda driehoek. Er is daar vaak rook gezien van afstand. Je kan er niet overheen vliegen noch varen. Eerst dacht ik dat masi7 dajjal daar verbleef maar uit een hadith blijktweet niet meer welke dat ie ergens op een schiereiland verblijft in de buurt van sa. Dus dan rest maar een ding. De hadith heeft uitgewezen waar namelijk op de zee...teghenwoordig heeft allah ons de mogelijkheid gegeven elke plek te zien behalve die plek.
    hoezo weet je dat zo zeker? en wat heeft rook daarmee te maken?

hogedrukreinige

MVC Lid

Reacties
    514
    14-05-2012

Citaat Geplaatst door Xaviera Bekijk reactie
    Ik vraag me af of Iblies schijn van kans maakt in het Paradijs als ie berouw toont?
    Nee want hij heet iblies(geen hoop)

Iblies ging naar een profeet ben vergeten wie maar hij vroeg aan de profeet of hij aan Allah swt kan vragen voor berouw toen vroeg de profeet aan Allah swt voor berouw aan iblies en Allah swt zei ja maar 1 voorwaarde hij moet voor Adam saw buigen toen de profeet dat zei aan iblies toen zei iblies Ik buigde niet voor hem toen hij leefde laat staan nu hij dood is.
    Iblies heeft geen hoop
    Citaat Geplaatst door RENTMEESTER Bekijk reactie
    Dat denk jij, ik ben een man van vele talenten. Ik heb dan ook maar als bewijs even jouw toekomst voorspeld voor over 10 jaar: een lelijk verzuurd mormel met de kont van een olifant, hinkelend achter een Bug a boo kinderwagen terwijl je man ondertussen vreemdgaat met de beste vriendin van je zus.... Dus er staat je nog een gouden toekomst te wachten

MVC Lid

Reacties
    1.994
    05-07-2004

Zeer zeker, maar hij zal het niet doen.

Sterker nog, in de tijd van profeet Mosa is Iblies naar Mosa gegaan in de gedaante van een mens met de vraag of zijn berouw geaccepteerd zou worden.

Allah heeft toen geopenbaard aan Mosa(vzmh), dat Iblies naar het graf van Adam moest gaan en alsnog voor hem moest knielen. Heeft Iblies uit hoogmoed niet gedaan.

Subhanalah.

Hij weet hoe het Paradijs en de Hel eruit zien. Hij weet dat hij verdoemd is naar de Hel. Hij kon zichzelf nog redden door simpel te knielen voor de graf van Adam en alsnog niet gedaan.

Reacties
    4.814
    17-02-2010

Allah swt heeft hem al verdoemd om in djahannam te branden.
    Zowel hij als zijn volgers
    و صدق الشعر اذ يقول ؛ قل لي صاحب اراك غريبا، بين هذا الانام دون الخليل
    قلت كلا! بل الانام غريب انا في عالم و هذه سبيلي. هذا هو الغريب ؛ غريب عند العابثين من البشر ولكنه عند ربه في مقام كريم

MVC Lid

Reacties
    514
    14-05-2012

Citaat Geplaatst door lovelyass Bekijk reactie
    toen allah adam schiep en hem zijn geest inblies, beval ALLAH de Glorierijke de engelen te knielen voor Adam (AS). Iblies aanbad ALLAh samen met de engelen, dus het bevel was ook voor hem bedoeld. maar hij weigerde en was hooghartig. hij behoorde niet tot diegene die knielden. toen ALLAH vroeg waarom hij niet had geknield voor Adam , antwoordde hij: "Ik ben beter dan hem, U schiep mij uit vuur en U schiep hem uit klei. "HIJ (ALLAH) zei: "daal af uit het paradijs, want het past jou niet dat jij je er hoogmoedig in gedraagt. vertrek daarom, voorwaar jij behoort tot de vernederden."sjaitan zei: Geef mij uitstel tot de dag waarop zij (de mens) opgewekt zullen worden" Hij ALLAH zei: Voorwaar jij behoort to hen aan wie uitstel is gegeven."
    "Omdat U mij heb doen dwalen, zal ik hen belemmeren op UW rechte pad, daarna zal ik zeker tot hen komen, van voor hen en van achter hen, van hun rechterzijde en van hun linkerzijde, en U zult de meeste van hen niet als dankbare aantreffen "

dit is de verborgen reden voor de vijandigheid tussen sjaitan en de mens.
    sjaitan zal niet veranderen of verminderen omdat hij ervan overtuigd is dat zijn verbanning, vervloeking en verdrijving uit de TUIN de schuld was van Adam en wilde daarom uit wraak, Adam en zijn afstammelingen (wij dus) op het verkeerde pad laten komen (kijk maar hoeveel mensen de voetstappen van sjaitan volgen !!!!!!!!!!

De meerderheid geleerden (dit de juiste uitspraak) zijn het over eens dat iiblies een Djinn is en geen engel, dit gebaseert op de volgende bewijzen:"En (gedenkt) toen Wij tot de engelen zeiden:"Knielt jullie eerbiedig voor Adam neer," toen knielden zij behalve iblies, hij behoorde tot de Djinn's en hij schond het gebod van zijn Heer" (Soerat Al kahf aya 50). Shaytan behoort niet tot de engelen, engelen verloochenen de bevelen van Allah niet, zij ongehoorzamen Allah niet en doen wat ze geboden krijgen. De schepping van iblies is anders dan de schepping van de engelen. "U hebt mij uit vuur geschapen" (Soerat Al a'raaf aya 12). Het is bekend dat de Djinn geschapen zijn uit vuur, Allah zegt:"En Wij hebben daarvoor de Djinn's geschapen uit een gloeiend vuur" (Soerat Al h'idjr aya 27). De engelen zijn geschapen uit licht zoals dit overgeleverd is een hadith waarbij de boodschapper van Allah zei:"Engelen zijn geschapen uit llicht.
    4e dimensie perspectief djinns leven een dimensie hoger kunnen meer zien dan ons 3 dimensionale wezens wij 3D mensen zien de lengte hoogte en diepte de djinns zien meer en kunnen in onze huizen kijken en onze lichamen
    Dat denk jij, ik ben een man van vele talenten. Ik heb dan ook maar als bewijs even jouw toekomst voorspeld voor over 10 jaar: een lelijk verzuurd mormel met de kont van een olifant, hinkelend achter een Bug a boo kinderwagen terwijl je man ondertussen vreemdgaat met de beste vriendin van je zus.... Dus er staat je nog een gouden toekomst te wachten

MVC Lid

Reacties
    514
    14-05-2012

Zeer zeker, maar hij zal het niet doen.

Sterker nog, in de tijd van profeet Mosa is Iblies naar Mosa gegaan in de gedaante van een mens met de vraag of zijn berouw geaccepteerd zou worden.

Allah heeft toen geopenbaard aan Mosa(vzmh), dat Iblies naar het graf van Adam moest gaan en alsnog voor hem moest knielen. Heeft Iblies uit hoogmoed niet gedaan.

Subhanalah.

Hij weet hoe het Paradijs en de Hel eruit zien. Hij weet dat hij verdoemd is naar de Hel. Hij kon zichzelf nog redden door simpel te knielen voor de graf van Adam en alsnog niet gedaan.

MVC Lid

Reacties
    1.994
    05-07-2004

Voor wie alle details wil weten over de creatie van Adam, verbanning van Iblies, wie hij was en hoe Eva hierbij kwam zie deze indrukwekkende lezing in het Engels:

http://imaantube.nl/verhalen-over-de...atie-van-adam/

De sheikh noemt meerdere ahadith en koranverzen.

Reacties
    4.814
    17-02-2010

Citaat Geplaatst door hogedrukreinige Bekijk reactie
    hoezo weet je dat zo zeker? en wat heeft rook daarmee te maken?

hogedrukreinige
    Ze zegt dat je er niet overheen kan vliegen noch varen.. Maar dat is niet zo.
    Er vliegen een hoop vliegtuigen over die plek en er varen ook boten.
    De dingen die mensen ervaarden als ze over de bermuda driehoek vlogen of vaarden bijv waren dingen zoals het wijzertje van een compas die rondjes begon te draaien, storingen in apparatuur enz.

Wetenschappelijk gezien zijn daar al verklarigen voor gegeven na onderzoek.
    Weet eerlijk gezegd niet hoe ze erbij komt dat je daar echt niet heen kan
    و صدق الشعر اذ يقول ؛ قل لي صاحب اراك غريبا، بين هذا الانام دون الخليل
    قلت كلا! بل الانام غريب انا في عالم و هذه سبيلي. هذا هو الغريب ؛ غريب عند العابثين من البشر ولكنه عند ربه في مقام كريم

MVC Lid

Reacties
    499
    06-05-2012

Hahaha Bermuda Driehoek wordt vaak aangehaald ja. Maar het blijft speculeren. Er zijn wel meerdere plekken op aarde waar men nog niet alles goed heeft gezien.

Het is belangrijk om met dit soort dingen tot de feiten te blijven.
    Locatie van Dajjal is inderdaad in een uitgebreide hadith beschreven op een eiland ja ten oosten van SA.
    Waar mensen niet zijn geweest ja...dat klopt..maar het zien is anders, Gbied Bermuda is gewoon een plek waar je zelfs als je google earth kijkt gewoon wazig is, dat is ook een heel groot stuk. De rest van de zee is gewoon helder te zien. Oum nour, mensen vliegen en varen NIET dagelijks over die driehoek. Ze vliegen er omheen. Het is daar zo mistig en als je erover vliegt verdwijn je van de radar en ziet niemand je ooit nog terug. Allah is Alwetend daarom zeg ik ook bijna.

MVC Lid

Reacties
    499
    06-05-2012

Dames, dit heb ik gelezen op intenet. Vond het zo bizar sobhanalah dat ik echt geen link of artikel heb nagelaten toendertijd. Vandaar dat ik op deze conclusie kwam. Heb nog ge google eart maar niks. wazige plek en heel raar.

Hogedrukreinig, haast zeker dus niet 100 % ben geen Alwetende, dis is gewoon mijn antwoord op die vraag. Heb eens zitten nadenken nadat ik me erin had verdiept, vond het zo een raar iets, en heb ons geloof erbij gehaald waar natuurlijk heel veel instaat. Sommige dingen zijn gewoon geen wetenschap zoals die gassen die daar zijn. Net als dat ongelovigen bezetenheid niet erkennen zullen zij voor dit soort dingen ook wat verzinnen.

Otla Vliegtickets Nador
Nieuws
Lifestyle
Sport