+ Reageer
Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
1 tot 15 van 32
    MVC Lid

Reacties
    450
    12-05-2010

Kleding, wat mag en wat mag niet voor de ogen van je vader?

Een paar weken geleden ging ik naar beneden en had ik een topje aan met dikke bandjes. Het was erg warm, het was 's morgens vroeg en deed ik dus zo'n los topje aan. Zoiets dus :

Mijn moeder begon gelijk hysterisch te doen dat ik iets anders moest aandoen terwijl ze er nooit een probleem van heeft gemaakt dat ik zoiets aantrek. Men vader stond erbij en die zei niets en lachte een beetje nerveus waar ik gek van werd. Ik heb hem dan gevraagd of ie er een probleem mee heeft en hij zei van wel, ik dus naar boven en trok iets aan met lange mouwen. Vandaag heb ik gewoon een shirtje met korte mouwen aangedaan wat blijkbaar geen probleem is voor men ouders. Al kan men vader me nog steeds niet aankijken, wat ie al heeft sinds ik een vrouw ben zeg maar.

Zijn er nog meiden die dit kennen? En wat mag je nu wel of niet aandoen voor je vader en waarom? Liefst daliel ofzo erbij.

Alvast bedankt.

Help me om zieke zusters en broeders beter te voorlichten!
    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3607184

InD0/pAk!

Reacties
    1.911
    05-11-2006

ga jij nou druk maken over dat?

er lopen meiden over straat waarbij ik denk hoe durven jullie dat aan te trekken?!

tegenwoordig staat er niemand bij stil...iedereen draagt strak en schaamteloos!

MVC Lid

Reacties
    450
    12-05-2010

Ja best wel omdat ik het gewoon bizar vind, ik ben de dochter van mijn vader en het lijkt wel of hij me niet meer kan aankijken omdat ik een vrouw ben geworden. En iedereen doet maar aan wat ie wilt, maar ik wil er nog wel deftig bij lopen!

InD0/pAk!

Reacties
    1.911
    05-11-2006

Citaat Geplaatst door Hindi_Zahra Bekijk reactie
    Ja best wel omdat ik het gewoon bizar vind, ik ben de dochter van mijn vader en het lijkt wel of hij me niet meer kan aankijken omdat ik een vrouw ben geworden. En iedereen doet maar aan wat ie wilt, maar ik wil er nog wel deftig bij lopen!
    de islam leert je dat
    ga maar kennis opdoen over de islam zou ik zeggen

MVC Lid

Reacties
    450
    12-05-2010

Citaat Geplaatst door just4u Bekijk reactie
    de islam leert je dat
    ga maar kennis opdoen over de islam zou ik zeggen
    Islam leert me wat? En ik vraag het net hier, waar staat het in de koran! Dus geef me dan die kennis als jij het al hebt, wat ik betwijfel.

MVC Lid

Reacties
    23
    18-03-2011

Ik weet eerlijk gezegd niet wat de islam erover zegt maar ik draag thuis altijd lange Marokkaanse jurken met max mouwen iets boven de elleboog. Geen diep uitgesneden shirt of wat dan ook. Jong geleerd om ook niet thuis half naakt rond te lopen en zou het nu ook niet durven. Als ik in Marokko nichten zie die in het bijzijn van vader, broers en ooms met een jurkje boven de knie zie lopen dan heb ik plaatsvervangende schaamte.

Ik denk niet dat je vader er moeite mee heeft dat een vrouw bent geworden maar heeft er moeite mee om je aan te kijken met de bepaalde kleding. Wees blij dat je ouders zo zijn meid.

MVC Lid

Reacties
    1.405
    04-01-2007

zelfs je vader heeft gevoelens ook al ben je zijn dochter,dus bedekt je eigen.
    ik loopte altijd lang voor mijn vader,zelfs met hoofddoek.schaamte.
    moet eigelijk van je eigen komen.
    salaam...
    graag zou ik geen prive berichten willen ontvangen van broeders.dus doe geen moeite .repecteer mijn wil.

JesM

Reacties
    789
    08-04-2008

Jouw vader wil gewoon geen blote toestanden zien. Ik vind dat niet meer dan logisch. Onze dochter van 16 kleedt zich thuis ook niet 'bloot', niet alleen uit respect voor haar vader, maar ook omdat ze nog 2 jongere broertjes heeft. T-shirt met mouwen tot op de elleboog is wel het blootst wat zij aan zou doen...

--

Reacties
    2.251
    07-01-2009

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig."
    {Hoofdstuk Al Ahzab vers 59}

Buitenshuis horen wij ons te bedekken, binnenshuis zal ik me ook gepast kleden. Geen topje.. Dat is te bloot. Het is jou vader, maar je bent een vrouw geworden dus schaamte kan goed van pas komen.

Ajdirrr Al Hoceima.

Reacties
    9.622
    02-06-2011

Mijn vader heeft mij vaak genoeg gezegd dat ik niet een t-shirt aan mag of een hemdje [bij het bijzijn van hem] waarvan die hals recht naar beneden gaat , omdat wanneer ik buk of voor over buig dat je dus mij boops kan zien of ook gewoon wanneer ik sta dat het niet netjes is.

MVC Lid

Reacties
    257
    15-04-2010

Citaat Geplaatst door Hindi_Zahra Bekijk reactie
    Een paar weken geleden ging ik naar beneden en had ik een topje aan met dikke bandjes. Het was erg warm, het was 's morgens vroeg en deed ik dus zo'n los topje aan. Zoiets dus :

Mijn moeder begon gelijk hysterisch te doen dat ik iets anders moest aandoen terwijl ze er nooit een probleem van heeft gemaakt dat ik zoiets aantrek. Men vader stond erbij en die zei niets en lachte een beetje nerveus waar ik gek van werd. Ik heb hem dan gevraagd of ie er een probleem mee heeft en hij zei van wel, ik dus naar boven en trok iets aan met lange mouwen. Vandaag heb ik gewoon een shirtje met korte mouwen aangedaan wat blijkbaar geen probleem is voor men ouders. Al kan men vader me nog steeds niet aankijken, wat ie al heeft sinds ik een vrouw ben zeg maar.

Zijn er nog meiden die dit kennen? En wat mag je nu wel of niet aandoen voor je vader en waarom? Liefst daliel ofzo erbij.

Alvast bedankt.
    zo een tpoje zou ik nooit durven dragen in het bijzijn, van mijn vader! een tshirt wel maar zo een topje niet!
    ik draag ook nooit een broek met korte topje altijd iets langs dat mijn "heupen" bedekt zegt maar

...

Reacties
    340
    06-02-2009

Ik loop soms alleen in een topje en shortje thuis, niemand die ervan opkijkt.. Maar O WEE ALS IK NAGELLAK OP HEB

*Mijn vader heeft een fobie voor nagellak, je kan en mag alles behalve nagellak. Ook die doorzichtige/glans!

MVC Lid

Reacties
    6.891
    07-04-2009

Thuis loopt iedereen bedekt en eenmaal naar buiten komen de hoerenoutifitjes uit de kast.

Oh ja topicstarter, ik woon dan zelf niet meer bij me ouders, maar toen ik daar nog wel woonde trok ik ook wel altijd iets bedekt aan, wel shirtjes met korte mouwen, maar geen singeletjes (spaggettibandjes). En altijd wel iets langs over de billen.
    Maar dat deed ik omdat ik me schaamde voor mijn pa, thuis kon ik eigenlijk wel overal inlopen korte broekje zelfs, mijn moeder zei niks en mijn vader idem.
    het enige waar mijn moeder hysterisch over deed was make up en mijn gepileerde wenkbrauwen
    hetzelfde als halfbloed-chik een beetje

MVC Lid

Reacties
    245
    07-06-2007

Thuis altijd geleerd om netjes te kleden. Netjes in de zin van bedekt, dus lange broeken en geen topjes etc. Zowel binnen als buiten. En eigenlijk kleed ik nog steeds Op deze manier. Ik hoor ook vaak van collega's etc dat ik heel bedekt erbij loop(draag geen hijbaab overigens) Ik kan me niet voorstellen om buiten met een topje te lopen.*
    ''De wolken worden verzocht te regenen door de zuiverheid van zijn gezicht, hij is de schuilplaats voor de weeskinderen en de beschermer van de weduwen.''

InD0/pAk!

Reacties
    1.911
    05-11-2006

Citaat Geplaatst door zumba Bekijk reactie
    zo een tpoje zou ik nooit durven dragen in het bijzijn, van mijn vader! een tshirt wel maar zo een topje niet!
    ik draag ook nooit een broek met korte topje altijd iets langs dat mijn "heupen" bedekt zegt maar
    durf je dat wel dan op straat te dragen of een spijkerbroek, skinny jeans strak in je kont?

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport