+ Reageer
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
1 tot 15 van 24
    Zo is 't leven.

Reacties
    517
    03-08-2011

Dames.. Heren.

Stel dat je vrouw ongehoorzaam is jegens jou, hoe pak je dit dan aan? En kom niet met die macho antwoorden, wees realistisch.

Dames, stel dat je man later de hele dag buiten is met vrienden.. Wat zou je doen?

(L)

Reacties
    6.312
    05-01-2012

Ik zou dat erg naar vinden. Hij mag wel tijd besteden aan zijn vrienden, maar niet 24 uur. zijn gezin heeft ook zijn aandacht nodig, en hij heeft blijkbaar geen aandacht van mij nodig. Dan zou ik me serieus afvragen, met wie ik ben getrouwd?
    Dit zou me denk ik niet 1,2,3 overkomen, op tijd op de rem drukken kan je uit situaties als deze uit trekken. Praten in 'n huwelijk doet wonderen.

Cataclysm

Reacties
    4.534
    17-03-2012

Praten en het oplossen. Niet die ta7raymiyet van magarba, door elkaar te negeren en zout over de wond te strooien.

We become aware of the void as we fill it.

♥ALLAH

Reacties
    5.119
    13-04-2008

Praten doet wonderen, en heelt velen wonden..

Ik denk dat de man buitenhuis is, omdat hij het dan thuis niet prettig genoeg vindt. Daarom verkiest hij vrienden boven vrouw..
    Dus ik zou mezelf ook aanpassen

Metalsa

Officiële stopdatum 05-06-2013

Misz_Yasmina1

Zo is 't leven.

Reacties
    517
    03-08-2011

Citaat Geplaatst door Onbereikbaar__ Bekijk reactie
    Ik zou dat erg naar vinden. Hij mag wel tijd besteden aan zijn vrienden, maar niet 24 uur. zijn gezin heeft ook zijn aandacht nodig, en hij heeft blijkbaar geen aandacht van mij nodig. Dan zou ik me serieus afvragen, met wie ik ben getrouwd?
    Dit zou me denk ik niet 1,2,3 overkomen, op tijd op de rem drukken kan je uit situaties als deze uit trekken. Praten in 'n huwelijk doet wonderen.
    En wat zou je dan tegen hem zeggen?

Citaat Geplaatst door Jibrael Bekijk reactie
    Praten en het oplossen. Niet die ta7raymiyet van magarba, door elkaar te negeren en zout over de wond te strooien.
    Koppigheid kan je de kop kosten.

Zo is 't leven.

Reacties
    517
    03-08-2011

Citaat Geplaatst door is_lam Bekijk reactie
    Praten doet wonderen, en heelt velen wonden..

Ik denk dat de man buitenhuis is, omdat hij het dan thuis niet prettig genoeg vindt. Daarom verkiest hij vrienden boven vrouw..
    Dus ik zou mezelf ook aanpassen
    Dit is best een mooi antwoord.

♥ALLAH

Reacties
    5.119
    13-04-2008

Citaat Geplaatst door Fenomena. Bekijk reactie
    Dit is best een mooi antwoord.
    Dank u!

Metalsa

Officiële stopdatum 05-06-2013

Misz_Yasmina1

(L)

Reacties
    6.312
    05-01-2012

Citaat Geplaatst door Fenomena. Bekijk reactie
    En wat zou je dan tegen hem zeggen?
    Wat ik op mijn hart heb.

Iemand die geen tijd noch aandacht besteed aan zijn of haar gezin, dan vraag ik me af waarom hij/zij is gaan trouwen? Je wilt toch samen zijn, en de dingen die je alleen kan doen als je getrouwd bent, gewoon doen?

CrazyGirl

Reacties
    6.308
    03-11-2004

MVC Premium MVC Premium
    Ik zou me echt niet gewaardeerd voelen en me afvragen wat ie mist bij mij. Ik zou 'm daar op een gegeven moment mee confronteren.

MVC Lid

Reacties
    399
    15-05-2012

Waarom zou mijn eigen man geen tijd met mij willen besteden? Dan doe ik denk ik wat verkeerds.. Als een man met mij tijd doorbrengt dan wil ik dat het zo is omdat hij dat ook prettig vind, niet omdat het moet. anders hoeft het van mij niet..

Gek op Tajin

Reacties
    99
    03-09-2007

ik zal de term gehoorzaam/ongehoorzaam nooit kunnen begrijpen in een huwelijk, je bent geen slaven van elkaar maar partners.
    als partner moet je naar elkaar kunnen luisteren, met elkaar kunnen praten en toegewijd zijn aan elkaar

wanneer hij een dagje met vrienden wil door brengen moet dat geen probleem kunnen zijn, het moet alleen niet regelmatig voorkomen dat hij waardoor hij zijn gezin verwaarloost
    ik zelf wil ook af en toe een dagje/midagje met mijn vriendinnen hebben en dat moet ook weer voor hem geen probleem zijn
    en natuurlijk geldt ook voor dat het niet te vaak moet voorkomen waardoor ik hem kan verwaarlozen

Kalimataan

Reacties
    2.962
    19-03-2006

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door tajingek Bekijk reactie
    ik zal de term gehoorzaam/ongehoorzaam nooit kunnen begrijpen in een huwelijk, je bent geen slaven van elkaar maar partners.
    als partner moet je naar elkaar kunnen luisteren, met elkaar kunnen praten en toegewijd zijn aan elkaar

wanneer hij een dagje met vrienden wil door brengen moet dat geen probleem kunnen zijn, het moet alleen niet regelmatig voorkomen dat hij waardoor hij zijn gezin verwaarloost
    ik zelf wil ook af en toe een dagje/midagje met mijn vriendinnen hebben en dat moet ook weer voor hem geen probleem zijn
    en natuurlijk geldt ook voor dat het niet te vaak moet voorkomen waardoor ik hem kan verwaarlozen
    dat heeft te maken met geloof en zeker niet omdat een vrouw een slaaf is. het is een sterkte, die weinig vrouwen behelzen. ik zou zeggen kijk rondom je. heel veel vrouwen die inderdaad het woordje gehoorzamen zelfs niet kunnen horen. je moet sterk van karakter zijn om jezelf zo op te stellen tgo je man, en dit welwillend. omwille van de kennis die zij vergaart heeft en in naam van een doel dat zij voor ogen heeft. dat zijn dan vrouwen waar wij U tegen zeggen. wij beseffen ook dat dat niet vanzelfsprekend is, en dat zijn hopelijk vrouwen die hun gelijken vinden, mannen die hen waarderen en eren naar hun waarde.

@ts: geduld, niemand is perfect.
    Tawhied is de essentie/basis van het geloof(klik)
    Oh Allah correct the Position of Our Brothers, The Victims of catastrophes around the
    world, Oh Allah Secure their Fear, Reward Them As you Wish, Oh Allah Swap their Fear
    for Peace, Oh Protector of the fearful, Oh Hope of the Needy, Oh granter of the
    prayers of the oppressed, You are the lord of the weak, And you are our lord, There is
    no Deity Worthy of Worship except you.

(L)

Reacties
    6.312
    05-01-2012

Een vrouw die haar Deen volgt, gehoorzaamt haar man er is niets slaafs aan, door een goede vrouw te zijn. Integendeel zelfs, je vervolmaakt je deen. = )

MVC Lid

Reacties
    399
    15-05-2012

Waarom zien jullie het gehoorzamen van je Man als iets negatiefs en als slavernij? Waarom maken jullie er iets buitengewoonlijks en slecht van? Dus als je naar je Man luisterd ben je een slaaf? Met zo een mentaliteit gaat je huwelijk nooit slagen, geloof me.. Volgens mijn laatste research hoort dat bij de Islam.. Zoals zij haar plichten heeft als vrouwzijnde heeft hij dat ook als manzijnde! Ik begrijp sommige vrouwen niet..

Gek op Tajin

Reacties
    99
    03-09-2007

Citaat Geplaatst door 7himi Bekijk reactie
    dat heeft te maken met geloof en zeker niet omdat een vrouw een slaaf is. het is een sterkte, die weinig vrouwen behelzen. ik zou zeggen kijk rondom je. heel veel vrouwen die inderdaad het woordje gehoorzamen zelfs niet kunnen horen. je moet sterk van karakter zijn om jezelf zo op te stellen tgo je man, en dit welwillend. omwille van de kennis die zij vergaart heeft en in naam van een doel dat zij voor ogen heeft. dat zijn dan vrouwen waar wij U tegen zeggen. wij beseffen ook dat dat niet vanzelfsprekend is, en dat zijn hopelijk vrouwen die hun gelijken vinden, mannen die hen waarderen en eren naar hun waarde.

@ts: geduld, niemand is perfect.

ik snap wat je bedoelt en ik weet ook dat het met religie te maken heeft alleen klinkt de term '' naar elkaar luisteren'' in mijn oren respect voller naar elkaar toe. ik heb er gewoon een hekel aan als iemand zegt '' je moet gehoorzamen''

ik zou ook absoluut niet tegen de wil van mijn man iets doen ofso maar het woordje gehoorzamen hoor ik gewoon liever niet.

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport