Stel dat je vrouw ongehoorzaam is jegens jou, hoe pak je dit dan aan? En kom niet met die macho antwoorden, wees realistisch.
Dames, stel dat je man later de hele dag buiten is met vrienden.. Wat zou je doen?
Stel dat je vrouw ongehoorzaam is jegens jou, hoe pak je dit dan aan? En kom niet met die macho antwoorden, wees realistisch.
Dames, stel dat je man later de hele dag buiten is met vrienden.. Wat zou je doen?

Ik zou dat erg naar vinden. Hij mag wel tijd besteden aan zijn vrienden, maar niet 24 uur. zijn gezin heeft ook zijn aandacht nodig, en hij heeft blijkbaar geen aandacht van mij nodig. Dan zou ik me serieus afvragen, met wie ik ben getrouwd?
Dit zou me denk ik niet 1,2,3 overkomen, op tijd op de rem drukken kan je uit situaties als deze uit trekken. Praten in 'n huwelijk doet wonderen.![]()
Praten en het oplossen. Niet die ta7raymiyet van magarba, door elkaar te negeren en zout over de wond te strooien.
We become aware of the void as we fill it.

Praten doet wonderen, en heelt velen wonden..
Ik denk dat de man buitenhuis is, omdat hij het dan thuis niet prettig genoeg vindt. Daarom verkiest hij vrienden boven vrouw..
Dus ik zou mezelf ook aanpassen![]()
Metalsa ♥♥
Officiële stopdatum 05-06-2013
Misz_Yasmina1 ♥♥

Ik zou me echt niet gewaardeerd voelen en me afvragen wat ie mist bij mij. Ik zou 'm daar op een gegeven moment mee confronteren.
Waarom zou mijn eigen man geen tijd met mij willen besteden? Dan doe ik denk ik wat verkeerds.. Als een man met mij tijd doorbrengt dan wil ik dat het zo is omdat hij dat ook prettig vind, niet omdat het moet. anders hoeft het van mij niet..
ik zal de term gehoorzaam/ongehoorzaam nooit kunnen begrijpen in een huwelijk, je bent geen slaven van elkaar maar partners.
als partner moet je naar elkaar kunnen luisteren, met elkaar kunnen praten en toegewijd zijn aan elkaar
wanneer hij een dagje met vrienden wil door brengen moet dat geen probleem kunnen zijn, het moet alleen niet regelmatig voorkomen dat hij waardoor hij zijn gezin verwaarloost
ik zelf wil ook af en toe een dagje/midagje met mijn vriendinnen hebben en dat moet ook weer voor hem geen probleem zijn
en natuurlijk geldt ook voor dat het niet te vaak moet voorkomen waardoor ik hem kan verwaarlozen
dat heeft te maken met geloof en zeker niet omdat een vrouw een slaaf is. het is een sterkte, die weinig vrouwen behelzen. ik zou zeggen kijk rondom je. heel veel vrouwen die inderdaad het woordje gehoorzamen zelfs niet kunnen horen. je moet sterk van karakter zijn om jezelf zo op te stellen tgo je man, en dit welwillend. omwille van de kennis die zij vergaart heeft en in naam van een doel dat zij voor ogen heeft. dat zijn dan vrouwen waar wij U tegen zeggen. wij beseffen ook dat dat niet vanzelfsprekend is, en dat zijn hopelijk vrouwen die hun gelijken vinden, mannen die hen waarderen en eren naar hun waarde.
@ts: geduld, niemand is perfect.
Tawhied is de essentie/basis van het geloof(klik)
Oh Allah correct the Position of Our Brothers, The Victims of catastrophes around the
world, Oh Allah Secure their Fear, Reward Them As you Wish, Oh Allah Swap their Fear
for Peace, Oh Protector of the fearful, Oh Hope of the Needy, Oh granter of the
prayers of the oppressed, You are the lord of the weak, And you are our lord, There is
no Deity Worthy of Worship except you.

Waarom zien jullie het gehoorzamen van je Man als iets negatiefs en als slavernij? Waarom maken jullie er iets buitengewoonlijks en slecht van? Dus als je naar je Man luisterd ben je een slaaf? Met zo een mentaliteit gaat je huwelijk nooit slagen, geloof me.. Volgens mijn laatste research hoort dat bij de Islam.. Zoals zij haar plichten heeft als vrouwzijnde heeft hij dat ook als manzijnde! Ik begrijp sommige vrouwen niet..
ik snap wat je bedoelt en ik weet ook dat het met religie te maken heeft alleen klinkt de term '' naar elkaar luisteren'' in mijn oren respect voller naar elkaar toe. ik heb er gewoon een hekel aan als iemand zegt '' je moet gehoorzamen''
ik zou ook absoluut niet tegen de wil van mijn man iets doen ofso maar het woordje gehoorzamen hoor ik gewoon liever niet.