Poll resultaten: god of darwin?

Stemmers
256. Je mag niet stemmen op deze poll
  • god heeft alles en iedereen geschapen

    138 53,91%
  • god heeft de mensen geschapen, maar darwin is wel van toepassing op de planten en dieren

    3 1,17%
  • darwin heeft gelijk en de mens stamt af van de apen

    115 44,92%
  1. #1
    het kan wel, loesje.

    Reacties
    521
    10-11-2004

    God v.s. Darwin

    stel dat de mens een schepsel gods is, hoe zit het dan met dinosaurussen?
    waarom zijn er wel zulke oude dino-botten gevonden, maar geen mensen-botten.
    werd de dino eerst geschapen en jaaaaren later de mens?
    "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President Bush

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    187
    05-11-2004

    God moest gewoon even oefenen.

    Vooor de homo sapiens schiep god de neanderthaler. Maar dat bleek een vergissing, dus die heeft Hij laten uitsterven. Evenals de Dodo; die bleek nutteloos. Maar in ruil daarvoor hebben we de hond en de kat gekregen. Best een goeie deal, als je het mij vraagt.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    902
    02-11-2004

    creationisme en de evolutietheorie sluiten elkaar niet per definitie uit. Je kan ook zeggen dat Darwin gelijk had maar dat God ervoor gezorgd heeft dat dit plaats heeft gevonden.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    187
    05-11-2004

    Ja, maar als je in zowel God als de evolutie gelooft, geloof je ofwel dat God het radarwerkje in gang gezet heeft, ofwel dat God het evolutieproces stuurt. Het eerste is in strijd met het godsidee (immers: de mens zou een toevallig effect zijn, evenals al zijn normen en waarden; datgene wat wij van god gekregen hebben) Het zou dan ook onzin zijn om in zo'n god te geloven. Dan blijft het idee van een gestuurde evolutie over. In dat geval zijn de termen "god" en "evolutie" volledig uitwisselbaar en heeft het dus geen zin om van "god" te spreken.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    688
    11-11-2004

    Waar komt God vandaan???
    Uit de aarde heb ik wel eens horen zeggen. Waar komt die aarde vandaan?? Die was er al…...

    Ook met de oerknal kom je er niet uit. Waar komen die gassen vandaan die daarvoor nodig waren? En die ruimte waarbinnen die knal plaats vond? En die energie?
    De evolutietheorie kan ook niet verklaren waar de overlevingsdrang vandaan komt waarmee aminozuren (die ontstonden door bliksemontladingen in de oeratmosfeer) uiteindelijk zover evolueren dat ze nu allemaal achter de PC kunnen zitten.
    Hetzelfde krijg je als je gaat nadenken over de grenzen van het heelal. Zijn die grenzen er ? En wat zit daar achter??

    Hoe je ook nadenkt, je komt er niet uit. Daarvoor zijn hersenen te beperkt. Ook te beperkt om te kunnen weten wat een hiernamaals inhoudt. Leven vóór de dood is net zo (on)logisch als leven ná de dood.
    Dit gegeven houdt de mens al heel lang bezig. Allerlei mensen. Ook mensen die niet geloven in een heilig schrift.

    Gelovigen, hebben jullie er over durven nadenken
    dat de heilige boeken door mensen zijn geschreven?
    Dat de inhoud komt van de mens?
    Dat de mens heeft afgesproken dat sommige schriften het woord van God en daarmee heilig zijn?
    Dat de mens heeft afgesproken dat Jezus de zoon van god is?
    Dat de mens heeft afgesproken dat een profeet goddelijke openbaringen ontvangt?
    Dat de mens heeft afgesproken op wat voor een manier het woord verspreid en verdedigd moet worden?
    Dat jullie geloven in de leer van de mens?

    Als je werkelijk dichter bij het opperwezen wilt komen, verlaat dan het dwaalspoor van de religie.

    Blijf fantaseren over hoe het wel of hoe het niet zit maar let op: religie kan als een stoorzender de vrije ontvangst ontnemen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    187
    05-11-2004

    Tenzij god het radarwerkje dusdanig in werk gezet heeft dat alles al vast lag vanaf het begin. In dat geval zou niets zin hebben, omdat alles toch al vast ligt. Geloven in zo'n god zou dus ook zinloos zijn. En als je zou geloven in god omdat god dat zelf wilde, wat is dan het belang van jouw geloof? Je geloof in Hem zou niets meer betekenen, omdat het niet anders kon.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    688
    11-11-2004

    We kunnen fantaseren over hoe het zit maar komen er nooit uit. Ik geloof in de beperktheid van ons denken. Neem de vrijheid om te fantaseren.
    Helaas is voor een deel van ons de ruimte, bestemd voor het fantaseren, al ingevuld, van baby af aan. Dan zeggen we: we geloven.
    Voor het Christendom werd ingevoerd waren we (even als Christen en generaliserend over mijn verre voorouders) overtuigd heiden en bestonden er meerdere goden. Nu, na de
    bekering, zitten we denk ik even ver van de waarheid vandaan.
    Het vervelende van religie is dat elk denken dat afwijkt van de leer meteen gevolgd wordt door schuldgevoelens en angst voor straf. Religies die geen gebruik maken van dit soort mechanismen overleven niet.

    Dit alles even omdat bij deze poll het goede antwoord er voor mij niet bij zit.

  8. #8
    recalcitrant lid

    Reacties
    391
    29-11-2003

    Citaat Geplaatst door Scythe
    God moest gewoon even oefenen.

    Vooor de homo sapiens schiep god de neanderthaler. Maar dat bleek een vergissing, dus die heeft Hij laten uitsterven. Evenals de Dodo; die bleek nutteloos. Maar in ruil daarvoor hebben we de hond en de kat gekregen. Best een goeie deal, als je het mij vraagt.
    Geschiedvervalser: de mens en zijn huisdieren hebben voor het uitsterven van de Dodo gezorgd en niet een god.

  9. #9
    Dienaar van Allah!!

    Reacties
    498
    26-11-2004

    God heeft de apen geschapen en door evolutie is uit de aap de mens ontstaan.

  10. #10
    *~Islamicgirl3~*

    Reacties
    1.733
    31-07-2003

    Citaat Geplaatst door BerberDude
    God heeft de apen geschapen en door evolutie is uit de aap de mens ontstaan.
    Was Adam dan een aap? Nee, dus. De mens komt van Adam. Adam is uit een soort klei geschapen. Apen hebben er niets mee te maken.
    [GLOW=purple]But don’t you see? That I’m truly free..
    This piece of scarf on me, I wear so proudly..To preserve my dignity...My modesty...My integrity. So let me be, She says with a smile. I’m the one who’s free!

    [/GLOW]

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.596
    26-10-2004

    darwin heeft gelijk en de mens stamt af van de apen
    Sorry slechte poll. Volgens mij heeft Darwin niet gezegd dat mensen van apen 'afstammen'. Wel dat primaten neefjes/nichtjes van de mens zijn.
    Wel zegt Darwin dat wij afstammen van dezelfde voorouders.

    Misschien kun je de poll opnieuw beginnen?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.596
    26-10-2004

    Weinig mensen hebben echt weet van de evolutietheorie, maar velen roepen er vanalles over.

  13. #13
    oude rot

    Reacties
    41
    03-12-2004

    Citaat Geplaatst door islamicgirl3
    Was Adam dan een aap? Nee, dus. De mens komt van Adam. Adam is uit een soort klei geschapen. Apen hebben er niets mee te maken.
    Hoe werd die klei dan vlees en bloed enzo?
    Of was Adam echt een kleien mensje?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.596
    26-10-2004

    Citaat Geplaatst door tonkie
    Hoe werd die klei dan vlees en bloed enzo?
    Of was Adam echt een kleien mensje?
    Zijn uit de klei getrokken Nederlanders dan toch door allah gemaakt?

  15. #15
    LayLow, nobody move

    Reacties
    7
    11-06-2004

    Mensen ongelooflijk wat ik hier lees, Wij zijn geschapen door allah en alles om ons heen ook, en kom alstublieft niet met die grote onzin theorie van charles darwin. Zijn fantasie was gewoon op hol geslagen. Slechts heidenen geloven in zijn theorie. Het is al zooo vaak aangetoond dat zijn theorien niet klopte. Zo beweert hij dat alle dieren uit 1 dier voortkomen, wat wil zeggen dat alle dieren van elkaar afstammen. Als zijn theorie zou kloppen dan zouden er duiznden miljoenen fossielen moeten zijn gevonden van dieren die half reptiel half vogel zijn, half vis half krokodil etc overgangsdieren zeg maar. Want volgens hem stammen alle dieren van elkaar af. Deze fossielen zijn echter nooit gevonden. Zelfs darwin begon aan zich zelf te twijfelen.
    Als iemand hier wat meer over wil weten moet je maar eens op de site van harunyahya.com ( Het bedrog van de evolutietheorie)
    Enne Timmetje 76 dan mag je me vertellen hoe je daarna erover denkt


    AllAh Hoe AkbAr