1. #61

    Reacties
    4.785
    17-02-2010

    Roqya alleen is niet de oplossing; je dient ook extra aanbiddingen te verrichten, du3a bij t opstaan en slapengaan, bij t betreden en naar buitengaan van t huis bijv, alle afbeeldingen weghalen uit huis, geen muziek luisteren, wegblijven van hetgeen haram is,je onder goede mensen te mengen en jouw imaan te versterken zodat de sheyatien je niet zo gemakkelijk te pakken krijgen. (heb maar een aantal voorbeelden genoemd)


    Vaak doet men roqya of laat roqya doen en blijkt t ff goed te gaan maar na een korte periode komt t weer terug.
    Je dient zelf ook veel bezig te zijn met daden van aanbidding.
    Als je blijft zondigen en jezelf en omgeving niet verbeterd ben je als een biefstukje voor hongerige hyena's.
    و صدق الشعر اذ يقول ؛ قل لي صاحب اراك غريبا، بين هذا الانام دون الخليل
    قلت كلا! بل الانام غريب انا في عالم و هذه سبيلي. هذا هو الغريب ؛ غريب عند العابثين من البشر ولكنه عند ربه في مقام كريم

  2. #62
    MVC Premium

    Reacties
    28.180
    27-06-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Waar merk jij aan dat iemand sihr bij jou heeft gedaan?

  3. #63
    Ash Shaam <3

    Reacties
    1.160
    05-05-2012

    Citaat Geplaatst door Woestijnroos Bekijk reactie
    Nee, dat niet. Maar het voelt wel raar om mijn roqia water door te slikken. Het is net of het achter in mijn keel blijft hangen of zo, voordat het verder gaat.
    Subhan'Allaah moge Allaah je genezen.

    اللهم إنك تعلم أني إذا كنت أعصيك كنت أحب من يعطيك فاجعل ذلك قربة لي إليك


  4. #64
    Ogen vertellen

    Reacties
    26.952
    21-08-2009

    Citaat Geplaatst door Zwakke.Dienares Bekijk reactie
    Subhan'Allaah ik zelf heb ook veel last van angstaanvallen en op dat moment denk ik dus echt dat ik zal sterven.
    Allah shefiek
    Ik heb precies hetzelfde, er gaat geen dag voorbij dat ik NIET denk dat ik dood ga. Dat zijn gewoon angstaanvallen.
    Citaat Geplaatst door Woestijnroos Bekijk reactie
    En nu? Kan je het voor jezelf doen?

    Ik heb die slechte dromen ook. Eigenlijk al sinds ik kind ben. Nachtmerrie na nachtmerrie, echt op het niveau van SAW. En ik heb ook weswas en ik heb een hekel aan gezelschap, ik tollereer echt weinig mensen om mij heen en ik krijg zo nu en dan een paniekaanval, vooral in een specifieke situatie.
    Ik ben vaak bang om het voor mezelf te doen, zo ook de koran aanhoren. Ik krijg dan het angstig gevoel.
    Ja ik heb dat ook die nachtmerrie's. Ook op hoog niveau helaas Allah shefiek lieverd.

    In welke situatie krijg jij ze? Ik meestal na Mahgreb in de avond, en in de auto/centrum/openbaar vervoer etc.

  5. #65

    Reacties
    4.785
    17-02-2010

    Citaat Geplaatst door BoraSita Bekijk reactie
    Waar merk jij aan dat iemand sihr bij jou heeft gedaan?
    Je hebt symptomen voor elke vorm van si7r
    و صدق الشعر اذ يقول ؛ قل لي صاحب اراك غريبا، بين هذا الانام دون الخليل
    قلت كلا! بل الانام غريب انا في عالم و هذه سبيلي. هذا هو الغريب ؛ غريب عند العابثين من البشر ولكنه عند ربه في مقام كريم

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    8.781
    03-02-2011

    Heb vaak genoeg roqya bij mijzelf gedaan..

    Woestijnroos weet je ook van wie het boze oog komt?


    DEJA POO: The feeling that I've heard this crap before


    [/CENTER]

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    8.781
    03-02-2011

    Citaat Geplaatst door Oum-Nour Bekijk reactie
    Roqya alleen is niet de oplossing; je dient ook extra aanbiddingen te verrichten, du3a bij t opstaan en slapengaan, bij t betreden en naar buitengaan van t huis bijv, alle afbeeldingen weghalen uit huis, geen muziek luisteren, wegblijven van hetgeen haram is,je onder goede mensen te mengen en jouw imaan te versterken zodat de sheyatien je niet zo gemakkelijk te pakken krijgen. (heb maar een aantal voorbeelden genoemd)


    Vaak doet men roqya of laat roqya doen en blijkt t ff goed te gaan maar na een korte periode komt t weer terug.
    Je dient zelf ook veel bezig te zijn met daden van aanbidding.
    Als je blijft zondigen en jezelf en omgeving niet verbeterd ben je als een biefstukje voor hongerige hyena's.
    !


    DEJA POO: The feeling that I've heard this crap before


    [/CENTER]

  8. #68
    Super MVC Lid

    Reacties
    2.422
    13-09-2008

    Woestijnroos moge je snel genezen inshaa Allah.
    Iemand constant neerhalen is een vorm van het ontkennen van je eigen tekortkomingen en een zwakte die zijn oorsprong vindt in een vorm van onzekerheid over jezelf.

    ♥ لا اله الا الله محمد رسول الله ♥


  9. #69
    Super MVC Lid

    Reacties
    2.422
    13-09-2008

    Citaat Geplaatst door Woestijnroos Bekijk reactie
    Nee geen idee. Kan overal vandaan komen. Misschien zelfs onbedoeld

    Er is overigens een vrouw in mijn omgeving, waarvan ik altijd pech krijg soebhana Allah. Als zij zegt "woestijnroos wat heb jij een mooie jurk aan, is die nieuw", dan gaat die jurk nog dezelfde dag kapot. Echt meermalen meegemaakt. En ik denk niet dat zij het perse slecht bedoelt......Dus ik kan me voorstellen dat mijn problems ook niet perse bewust bij mij zijn ontstaan.....Allahoe alam.

    Myrtus, zag jij verschil?

    Als je iets bewonderd moet je mashaa Allah zeggen om boze oog te voorkomen. En dat doen mensen maar heel weinig helaas.
    Iemand constant neerhalen is een vorm van het ontkennen van je eigen tekortkomingen en een zwakte die zijn oorsprong vindt in een vorm van onzekerheid over jezelf.

    ♥ لا اله الا الله محمد رسول الله ♥


  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    8.781
    03-02-2011

    Citaat Geplaatst door Woestijnroos Bekijk reactie
    Nee geen idee. Kan overal vandaan komen. Misschien zelfs onbedoeld

    Er is overigens een vrouw in mijn omgeving, waarvan ik altijd pech krijg soebhana Allah. Als zij zegt "woestijnroos wat heb jij een mooie jurk aan, is die nieuw", dan gaat die jurk nog dezelfde dag kapot. Echt meermalen meegemaakt. En ik denk niet dat zij het perse slecht bedoelt......Dus ik kan me voorstellen dat mijn problems ook niet perse bewust bij mij zijn ontstaan.....Allahoe alam.

    Myrtus, zag jij verschil?
    Ja kan best zo zijn hoor, niet iedereen heeft slechte bedoelingen..
    Maar zegt ze nooit mashaallah of tbarkellah dan?
    Eerlijk kan me daar soms een beetje aan irriteren vooral als het om kleine kindjes gaat maar gir..
    Misschien kan je al beginnen met reciteren als je haar ziet om jezelf zo te beschermen en zodra ze wat zegt zelf mashaallah te zeggen zo geef je haar een hint en ben je niet al te brutaal

    Uh of ik verschil merkte, ja zeker maar bij mij ligt het wat ingewikkelder.
    Je kan trouwens ook over olijfolie en honing reciteren, vooral als je dat dagelijks eet of ermee kookt altijd mooi meegenomen.


    DEJA POO: The feeling that I've heard this crap before


    [/CENTER]

  11. #71
    Super MVC Lid

    Reacties
    2.422
    13-09-2008

    Citaat Geplaatst door Woestijnroos Bekijk reactie
    Ja klopt. Heel jammer, want het kan echt wel schadelijk zijn.

    Vroeger had mijn moeder ook een kennis Allah jarmha, wat zij ook aanraakte of bewonderde bij mijn moeder, het ging kapot. Het ging zelfs zo ver dat bloeiende bomen opeens doodgingen en mijn moeder wist altijd waar het dan wegkwam.

    Het is gevaarlijk ja. Ik heb begrepen dat als je bijvoorbeeld in gedachten alleen al iets of iemand bewonderd of verafschuwt met je oog zonder masha Allah te zeggen, de djin via jouw oog rechtstreeks in dat of diegene gaat met alle gevolgen van dien.

    Boze oog kun je ook genezen door met de vermoedelijke persoon die jou heeft beoogd samen te werken, de "dader" moet iets doen met roqya water ofzo weet het niet meer precies, maar op deze manier zou het nog sneller kunnen genezen.
    Iemand constant neerhalen is een vorm van het ontkennen van je eigen tekortkomingen en een zwakte die zijn oorsprong vindt in een vorm van onzekerheid over jezelf.

    ♥ لا اله الا الله محمد رسول الله ♥


  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    8.781
    03-02-2011

    Citaat Geplaatst door Woestijnroos Bekijk reactie
    Fijn dat je verschil merkte, alhamdoelillaah. Duurde dat lang?

    Ooh ja, daar had ik niet aan gedacht, maar we kunnen het natuurlijk ook over onze ziet zitoen lezen die we eten. Even aan mijn ouders uitleggen waarom ik in de fles wil blazen




    Djazak Allahoe ghair.
    Uh haha ja bij mij ligt het toch wat anders, maar duurt niet lang voor ik verschil merk, ik merk het gewoon gelijk!
    Haha denk dat je ouders er ook alleen maar baat bij zullen hebben..


    DEJA POO: The feeling that I've heard this crap before


    [/CENTER]

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    9.568
    08-03-2003

    Citaat Geplaatst door moslimamma Bekijk reactie
    Het is gevaarlijk ja. Ik heb begrepen dat als je bijvoorbeeld in gedachten alleen al iets of iemand bewonderd of verafschuwt met je oog zonder masha Allah te zeggen, de djin via jouw oog rechtstreeks in dat of diegene gaat met alle gevolgen van dien.

    Boze oog kun je ook genezen door met de vermoedelijke persoon die jou heeft beoogd samen te werken, de "dader" moet iets doen met roqya water ofzo weet het niet meer precies, maar op deze manier zou het nog sneller kunnen genezen.
    Echt ?

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    9.568
    08-03-2003

    Citaat Geplaatst door Woestijnroos Bekijk reactie
    Ooh ja, volgens mij is dat ook niet helemaal zo.

    Als het zo is dan ga ik meer naar niemand kijken.

  15. #75

    Reacties
    4.785
    17-02-2010

    Citaat Geplaatst door moslimamma Bekijk reactie
    Het is gevaarlijk ja. Ik heb begrepen dat als je bijvoorbeeld in gedachten alleen al iets of iemand bewonderd of verafschuwt met je oog zonder masha Allah te zeggen, de djin via jouw oog rechtstreeks in dat of diegene gaat met alle gevolgen van dien.

    Boze oog kun je ook genezen door met de vermoedelijke persoon die jou heeft beoogd samen te werken, de "dader" moet iets doen met roqya water ofzo weet het niet meer precies, maar op deze manier zou het nog sneller kunnen genezen.
    Boze ogen zijn niet met behulp van een djinn.
    Een djinn kan ook boze ogen geven overigens.

    Degene die boze oog heeft gegeven dient woedoe te doen in een emmer of iets dergelijks waar t water afkomstig van diegene in opgevangen wordt; vervolgens dient degene die getroffen is door t boze oog woedoe te doen met dit water.
    و صدق الشعر اذ يقول ؛ قل لي صاحب اراك غريبا، بين هذا الانام دون الخليل
    قلت كلا! بل الانام غريب انا في عالم و هذه سبيلي. هذا هو الغريب ؛ غريب عند العابثين من البشر ولكنه عند ربه في مقام كريم