__________________________________________________ _______
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Geachte broeders & zusters in de islam..
A salaam wa'laikom..
Al hamdoelilah, wil ik met jullie twee manieren bespreken hoe je het Arabische alfabet onder de knie kunt krijgen, voor die mensen die het nog niet kunnen. Van de twee manieren raad ik ze allebei natuurlijk aan, maar optie 2 is in mijn optiek wat beter, maar dit kan verschillen per persoon. Gebruik dat wat voor jou beter werkt, in-sha'Allah
1) www.ArabGlobe.com..
Op de website kan je een account maken en zul je aan je linkerkant verschillende opties vinden, waar onder het "leren schrijven" of "leren lezen" opties. Je dient op de website wel een account te maken, dat in een halve minuut gedaan kan worden.
2) Dit betreft een software programma, waarbij je kunt lezen, schrijven, luisteren en je kan jezelf toetsen of je de letters kan onderscheiden.
Ten eerste, dien je naar http://speedy.sh/tR8Rv/leesschrijfarabisch.rar te gaan en daar het bestand te downloaden. Als je dit gedaan hebt, zie je dat je winrar een lijst aan documenten bevat. Je dient hier te klikken op "rw_arabic. exe" en dit te openen. Als je dit doet dan zal in-sha'Allah het programma openen, die er met de Wil van Allah er voor zal zorgen dat jij het Arabisch kunt lezen en schrijven.
Het is een leuke en aparte manier om het Arabisch te leren. Het vergt even wat uitpluizen hoe het programma precies in z'n werking gaat. Maar na paar minuten moet het van zelf spreken.
Bron
NOTE: Als jij al Arabische kan lezen en schrijven, dan zal er vast in de familie of in de omgeving kinderen zijn die het nog niet kunnen. Insh Allah zullen ze op deze manier het wel kunnen leren!
Baaraka Allah oe fiekoem
Wasalaam.