+ Reageer
Pagina 1 van 268 1 2 3 11 26 51 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 4014
    MVC Lid

Reacties
    1.555
    12-12-2008

Chemsi & de prins

CHEMSI & DE PRINS

Hoofdstuk 1

Het zweet druipte langs mijn voorhoofd. De hitte van de voorbije dagen was onuitstaanbaar. Het maakte het werken buiten ondraagelijk.
    Zwaar werk. Het continu dragen van grote tafels en stoelen. We moesten met vanalles sleuren naar de immense grote tuin. Daar waar het jaarlijkse feest doorging.
    Als het op zwaar en vuil werk aankwam was ik steeds vindbaar. Ik woonde dan ook bij de rijke royalty familie Mouhandiz.
    Ik ben geen kind aan huis laat dat duidelijk zijn. Ik ben ook geen assepoester. Verre van.
    Jaren geleden heeft onze majesteit Kabouz Mouhandiz mij letterlijk van de straten geplukt. Ik weet nog die bepaalde dag. Het was een nationale feestdag. Het was warm, heel warm
    Ik liep verdwaald door de drukke straten. Ik hoorde enkel het gegil van de mensen, het getoeter en al het donderende applaus. Iedereen keek uit om een glimp van de koning te kunnen zien.
    Ik was mij daar absoluut niet bewust van. Ik wilde 1 ding en dat was eten en drinken. Ik was toen 11 jaar als ik door de straten zwerfde zoekend in afval naar een klein beetje eten om te kunnen overleven.
    Maar die dag veranderde mijn leven. De dag dat ik bijna werd dood gereden door de voorbij rijdende wagen van onze koning. Ik was vreemd genoeg niet gewond geraakt. Ik besefte op dat moment niet dat ik over stak terwijl het verboden was. De straten waren afgesloten. De mensen stonden aan de kant te wachten tot de koning voorbij werd gereden. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ik daar lag. Helemaal in paniek. Ik wilde wegrennen. Maar ik werd tegengehouden door de politie. Dan plots het gegil van de mensen. De koning was in grote paniek uit de wagen gestapt en bood mij zijn hulp.
    Ik kan mij ook nog herinneren dat de veiligheidsagenten gevloekt hadden. Ze wilden mij uitmaken en mij wegsturen. De paniek sloeg ook in de mensen hun hart. Ik werd weg gedragen. Op dat moment had ik geen idee waarnaartoe. Ik werd gebracht naar een paleis. Een paleis waar je enkel over kon dromen. Niets was voor mij op dat moment werkelijkheid. Ik werd verzorgd. Gewassen en ik kreeg nieuwe kleren. En ik kreeg voedsel en drinken. En ik herinner mij nog heel goed dat ik niet te stoppen was. Ik moest veel eten om voor de rest van mijn leven geen honger meer te krijgen. Klinkt gek. Maar voor mij was het op dat moment realiteit. Ik werd op handen gedragen door de bedienden die er werkten. De eerste nacht als ik daaraan terug denk moet ik nog steeds lachen. Ik mocht slapen op een bed. En ik was zo blij. Ik had nooit in een bed geslapen. Ik weet niet hoe, maar ik was als een blok in slaap gevallen. Ik was gelukkig. De volgende dag werd ik bij de koning geroepen. Ik had nog steeds geen flauw idee wat de betekenis van een koning betekende. Wie hij was voor mij en voor heel het land. Voor mij was hij mijn redder, mijn echte hero. Ik kon hem niet genoeg bedanken. Ik moest op afstand blijven. Dat hadden ze mij laten weten. Ik mocht niet te dicht bij de koning staan. Ik mocht hem niet aanstaren. Allemaal regeltjes die ik opgelegd kreeg. En nooit begreep ik waarom. En de dag van vandaag begrijp ik het nog steeds niet.
    Hij vroeg mij of ik familie had. Of ik iemand kende waar ze mij naartoe konden brengen. Hij vroeg hoelang ik al op straat leefde? Waar ik sliep? Ik herinner mij dat hij verslagen keek als ik hem vertelde dat ik geen familie heb. Dat ik al maanden op straat leef. Het klonk ongeloofwaardig. Maar ik besefte op dat moment heel goed dat hij elke woord geloofde. Ik had geen familie. Ik werd jaren grootgebracht door mijn grootvader, maar sinds hij overleden was had ik niemand. Ik kende ook niemand dan hij. En zo ben ik op straat beland. Ik hoor nog steeds de woorden van de majesteit in mijn hoofd. U zal hier blijven. U zal hier verzorgd worden en naar school gaan. Dit is jou nieuwe thuis. Ik keek toen rond. En ik liep naar hem toe en omhelsde de koning. Ik werd onmiddelijk tegengehouden. Maar mijn smile konden ze niet afnemen.
    Wat is u naam had hij gevraagd. Ik haalde mijn schouders op. Dat weet ik niet meneer had ik met een grote glimlach geantwoord. Waarom lach je had hij nog streng gevraagd. Je naam niet kennen is niet grappig. Dat is een schande. Ik ben gelukkig meneer. Waarom had hij gevraagd. Ik mag in een reuze mooie huis blijven en ik krijg eten en drinken. Ik kan mij niets anders toe wensen meneer. Majesteit werd er gefluisterd in mijn oor. Ik had toen naar de man naast mij gekeken en gichelde. Majesteit ik moet majesteit zeggen. Is dat uw naam had ik gevraagd. De koning keek lachend toe. Niet te geloven had hij nog gezegd. Hoe oud ben je? Dat weet ik niet meneer. Ik bedoel meneer de majesteit. Ik kan niet tellen en ik kan ook niet lezen. Ik ben nooit naar school geweest. Ik zie nog steeds voor mij de medelijdende gezichten van enkele aanwezigen in de grote gouden kamer. Want zo noemde ik het. Ik ga uitzoeken wie je bent. En we gaan ons best doen iemand van jou familie te vinden. Ik had een grootvader meneer de majesteit. Maar hij is een tijdje geleden overleden had ik hem nog uitgelegd. Ken je de naam van u grootvader? Dat was het enige waar ik niet over moest nadenken. Ik kende mijn grootvader als Chaban. Zo noemden de mensen hem Haj Taibi Chaban. Ik voelde mij gelukkig dat ik het wist. Ik voelde mij trots dat ik het aan hem kon vertellen. Toen op dat moment kwam er een vrouw binnen met 3 kinderen. Een meisje zo mooi dat ik haar toen vond. Haar mooie haren en kleren. Ik voelde mijn glimlach groter worden. En twee jongens. De ene wat vrolijker dan de andere. Maar ze bekeken mij alle drie met grote ogen aan. Wie zijn jullie had ik nog durven vragen. Echt antwoorden deden ze niet. Het meisje was kleinder dan ik. En de jongens schatte ik toen mijn leeftijd. Dit zijn mijn kinderen had hij toen nog gezegd. Ik voelde mij in de zevende hemel. Ik kon blijven gichelen. Ik heb een naam voor jou had hij toen plots gezegd. Weet jij mijn naam had ik nog blij gevraagd. Ik kon we springen van geluk. Wat is mijn naam meneer de majesteit. Jou naam is vanaf nu Chemsi Chaban.

* MoSliMa *

Reacties
    2.398
    16-11-2004

MVC Premium MVC Premium
    mooi begin
    [SIGPIC][/SIGPIC]

MVC Lid

Reacties
    436
    02-09-2008

ik ben benieuwd

MVC Lid

Reacties
    1.555
    12-12-2008

Acht jaar later woon ik nog steeds in het paleis van de familie Mouhandiz. Mijn naam is Chemsi Chaban. Het zonnetje in huis. Zo noemden ze mij. U vraagt zich misschien verder af wie mij al die jaren heeft opgevoed. Koningin Alia is het zeker niet. De echtgenote van onze majesteit Si Mouhandiz want zo noemde ik hem heeft mij niet opgevoed. Deze taak nam iemand anders op zich. Iemand die ik zag als mijn grootmoeder en zij mij als haar kleinkind. Zij en haar echtgenoot hadden mij vanaf het begin op hun rekening genomen. Toen in die tijd wist ik niet waarom. Ik had verwacht dat de koning mijn hero de man waar iedereen voor vreesde voor mij zal zorgen. Ik had gehoopt dat ik ook 1 van zijn kinderen kon worden. Maar dat was uitgesloten. Ik bleef het arm meisje met een rijke hart. De koningin lala Alia, had nooit voor mij gezorgd. Ik werd niet gezien als een kind aan huis. Ik werd een bediende. Er waren regels waar ik mij aan moest houden. Mijn blonde haren moest ik verstoppen. Ik mocht mijn haren in geen geval ooit loslaten. Het moest strak naar achter in een dot. Nooit begreep ik deze regels. Maar volgens mijn grootmoeder was daar een verklaring voor. Ik moest mijn schoonheid verstoppen voor de boze ogen van de mensen. Uiteraard wist ik dat dit fabeltjes waren. Het waren bevelen van de koningin die ik moest respecteren. Ik draag al jaren een bril. Ik had geen geld voor een nieuwe. Elke cent die ik verdiend had. Had ik gespaard voor mijn beugel die ik droeg. Ik kon niet wachten om deze binnen enkele maanden te laten verwijderen. Werken kon enkel als ik gevraagd werd. Volgens onze koningin lala Alia had ik een te grote mond. En maakte ik haar belachelijk waar gasten bij stonden. Ze was streng voor mij. Maar tot nu toe heeft ze mij nooit echt slecht behandeld. En was een reden voor. Ik behoorde misschien niet tot de familie toch werd ik door hen anders behandeld. Vooral ook door Si Mouhandiz. Ik vond het niet erg dat ik niet altijd kon werken. Ik kreeg de kans om te studeren. Ik studeerde aan de universiteit van Brunai. Ik studeerde rechten en talenkunde. Verder was ik een echte IT knobbel. Ik wist alles over computers en programma's. Het uitvinden van nieuwe systemen en het kraken van mij mails. Dat was een geheim die niemand kende dan alleen mijn beste vriend. Prins Ramzi. Hij noemde mij zijn nerd. Sinds het begin zijn wij 2 handen op 1 buik. Hoeveel we samen niet gespeeld hebben. Ook met zijn tweelingbroer Sammy kwam ik goed overeen. Ramzi en Sammy een tweeling, maar ze trokken absoluut niet opmekaar en ze verschilden dag en nacht van karakter. Sammy was iemand die van in het begin streefde voor de troon. Hij deed zijn best en zijn enige doel was zich steeds te bewijzen tegenover zijn vader. Hij kon ook niets verkeerd doen. Hij was ook goed in veel. Tegenover Ramzi was meer het speelvogel geweest. Hij heeft hard gestudeerd. Maar zich aan de regels houden dat is iets dat Ramzi niet kon. Het botste dan vaak met zijn vader. Hoe vaak zijn moeder hem niet probeerde op het rechte pad te houden. Haar Ramzi was haar engel. Hij kon in haar ogen niets verkeerds doen. Ramzi en ik hadden sinds al die jaren 1 geheime plek en dat was het dak. Elke avond spraken we daar af en bleven we uren praten en dromen en fantaseren over vanalles en nog wat. Tot de dag van vandaag was het onveranderd. Ik moest hem elke avond kunnen spreken. Ik had hem ondertussen al enkele maanden niet gezien omdat hij voor zaken in Amerika zat. Si Mouhandiz had genoeg van Ramzi en had hem een opdracht gegeven om zich te kunnen bewijzen. Ze hadden een IT bedrijf over gekocht. Voor Ramzi was dit de mogelijkheid om hem te helpen. Hij had stiekem een laptop voor mij gekocht en elke dag op hetzelfde uur spraken we online af en helpte ik hem bij het runnen van zijn bedrijf. Voor het eerst kon Si Mouhandiz trots zijn. De zaken loopten super goed. Het irriteerde hem dat Ramzi geen interesse toonde om ooit koning te worden. Daarom was het officieeël ook bekend dat Sammy de kroonprins was. Maar dat raakte Ramzi zijn koude kleren niet. Hij genoot van zijn leven. Vandaag kwam hij eindelijk terug. Ik had hem enorm gemist. Ik wist alles over Ramzi en hij over mij. Al viel er over mij niet echt veel te praten. Zijn leven was boeiend. Verhalen en foto's die ik te horen en te zien kreeg. Ik droomde ervan ooit naar Amerika te kunnen gaan. Ik vond hoe Ramzi het vertelde fantastisch. Hij vertelde over zijn drukke hectische liefdesleven. Alle vrouwen die hij had in zijn leven. Schandalig vond ik het. Maar het is Ramzi, mijn vriend. De levensgenieter. Ik kon hem alleen maar steeds advies geven. Want hij luisterde naar mij en deelde mij alles mee. Ook als ik vond dat hij op bepaalde zaken te ver ging kon ik hem daarop wijzen. Ramzi noemde mij zijn rechterhand. En zo was het ook. Ik had ook toegang tot alles van hem. Ik kwam op zijn kamer. Ik wist waar hij zijn geld had. Ik kon er steeds aan als ik iets nodig had.
    Iedereen in het paleis wist dat Ramzi mijn beste vriend is. Ook Si Mouhandiz wist dat we een goede verstandshouding hadden. En het was vreemd maar ik had het gevoel dat hij vond dat ik een goede invloed had op hem. Ramzi was anders dan zijn broer. Ramzi had meer interesse in mooie vrouwen. Een rijk leven waar je veel geld kon uitgeven. Werken omdat het hoorde. En steeds meer investeren.
    Zelf was Ramzi een knappe man. Hij was groot van gestalte. Zijn korte bruine haren. Zijn mooie donkere ogen. Hij wist goed van zichzelf dat hij er zeker mocht zijn. Hij had ook alle vrouwen aan zijn voeten.
    Vandaag in deze hitte moest ik zo nodig worden geroepen om te werken. Schandalig vond ik het. Ik was zo moe. Heel de nacht had ik nog met Ramzi bijna online gezeten en gewerkt aan zijn projecten. Ik had gehoopt en verwacht dat ik gewoon zou kunnen uitslapen. Maar de plicht roept en weigeren kon ik nooit. Alles moest voorbereid worden. En ik was om te rotten als ik dan ook nog eens te horen kreeg van mijn beste vriendin aan huis Amel dat ik vandaag samen haar ook moest bedienen tijdens het diner. Ik voelde nu al mijn benen en handen niet meer. En mijn ogen vielen toe van de slaap. Een beetje enthousiast had Amel nog gelachen. We werken samen vanavond dat word lachen. Trouwens Ramzi komt terug wees blij!

MVC Lid

Reacties
    51
    06-04-2012

Ooo yess je bent een nieuw verhaal begonnen!! Kan niet wachten op nog een vervolg X

MVC Lid

Reacties
    133
    30-09-2009

Waaaauuuww!!
    UP UP UP UP UP UP!!

Prachtig verhaaal ik ben zeekkeer een FAN, ga zo snel mogelijk verderr

Mijn verhaal.

The secret story..

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4630581

MVC Lid

Reacties
    1.555
    12-12-2008

Ik kon het niet uithouden. Mohamed de vader van Amel die ook in het paleis werkte kon het niet aanzien dat ik zo hard afzag. Ga naar u kamer en slaap wat had hij gezegd. Ga nu ik verzin wel wat. Dit moest hij mij geen 2X herhalen. Ik rende weg uit de menigte en loopte binnen langs de achterkant de trappen af. Daar waar we in een kelder die we hadden gekregen als woonst eindelijk in mijn bed kon gaan slapen. De kelder was best wel gezellig. Uiteraard niets te maken met de rest van het immense grote paleis waar alles schitterde van het opgepoetste goud en zilver werk en de marmeren vloeren die jou volledig weerspiegelde. Toch was ik meer dan tevreden. Ik dank God nog elke dag dat ik Si Mouhandiz die bewuste dag ben tegen gekomen en dat hij mij hiernaartoe heeft gebracht. Ik ben goed opgevangen geweest door iedereen in het paleis. Mijn grootouders waren zo goed voor mij geweest. De ouders van Amel die er ook werkten en woonden. We vormden met de rest van de bedienden een echte familie.
    Ik plofte mezelf neer op bed. Ik moest zo nodig slapen en dat deed ik ook. En ik geloof ook lang als mijn grootmoeder mij uiteindelijk wakker maakte. Slaapkop je moet opstaan had ze gelachen. Je moet werken. Met een grote glimlach keek ik haar aan. De naam die onze majesteit voor jou heeft gevonden Chemsi is op jou lijf geschreven. Ik stond op. Niet te geloven Omi dat ik moet werken. Dat was toch verboden voor mij als er gasten aanwezig zijn? Ja, klopt er is blijkbaar volk tekort en jij gaat u moeten gedragen. Ik fronste mijn wenkbrouwen. Ik gedraag mij altijd, maar als zij het zoeken. Chemsi beloof mij dat je u zal gedragen. Ze trok mij recht en duwde mij de badkamer in. En liet de douche lopen. Haast u!
    Ik genoot van de warme douche. Ik haaste mij als ik ze hoorde roepen dat we te laat gingen komen. Ik droogde mij snel af en deed mijn werkleed aan. Het was een lange beige caftan bewerkt met gouddraad. Bij zo'n gelegenheden droegen alle vrouwelijke bedienden deze caftan. En de mannen een zwarte broek met de bijhorende jasje in de kleur van onze caftan dat ook afgewerkt was met gouddraad. Alles was volledig assorti en nettjes.
    Zoals gewoonlijk kamde mijn grootmoeder mijn haren. En deed het in een strakke dot. Je bent een pracht kind fluisterde ze mij altijd toe. Ik kon mezelf niet in de spiegel bekijken. Vreselijk vond ik mezelf met een bril en beugel. Ik schenkte geen aandacht aan mijn uiterlijk of aan kleren. Al vond Ramz dat ik vodden aanhad en dat hij mij geld toestopte om kleren te kopen deed ik het nooit. Het geld die hij mij gaf deelde ik met mijn grootouders. En dat wist hij. Het was volgens hem een typische nerd streek. Maak uzelf mooi lachte hij mij toe. Laat u haren los als je naar school gaat. Doe die lelijke briil uit en draag lenzen. Je geraakt zo nooit aan een man zei hij steeds grappend. Het kwetste mij nooit. Ramzi kon mij niet pijn doen. Hij behandelde mij op de juiste manier. Hij was eerlijk tegen mij en ik tegen hem. Ik ben wie ik ben. En hij vond het meer dan ok. Ik wist zeker dat hij niet wilde dat ik ooit zou veranderen. Ik betekende alles voor hem.
    Ik nam elke dag de bus naar de universiteit. Als hij er was bracht hij mij er naartoe of kwam hij mij halen. Ik was ook blij dat hij vandaag terug kwam. Ook zijn zus Yasmine kwam vandaag terug? Haar heb ik al meer dan een jaar niet meer gezien. Ze studeerde in Amerika aan Harvard. Ze was een beeldschoon meisje. Een zeer lieve ook. Ze trok heel hard op Ramzi qua karakter. Ze kwamen ook heel goed overeen. Tegenover met Sammy was dat totaal anders. Lala Alia noemden hen ' Tom & Jerry'
    Ze waren letterlijk kat en muis. Maakten heel veel ruzie. Volgens Yasmine terroriseerde Sammy haar. Hij liet haar continu opvolgen. Hij moest steeds weten waar ze was, waar ze uithangde. Ze ging heel veel klagen bij Ramzi.
    Maar veel kon hij er niet aan doen. Zijn vader was er volledig mee akkoord dat Sammy zijn zus controleerde. Ramzi gaf zijn zus de raad om Sammy te slim af te zijn. Ze moest poeslief zijn tegen hem. Doen alsof ze zijn raad steeds opvolgd. Zijn raad opvolgen en zich totaal heilig voor doen. Ik had gelachen als ik hem dat hoorde zeggen aan zijn zus. Nochtans vond ik Ramzi ook niet altijd even gemakkelijk. Het was een gewoonte dat ik mij ook steeds tegenover hem moest verantwoorden als ik ergens naartoe wilde gaan. Even de stad in gaan met toestemming van mijn grootouders maar zonder zijn akkoord was uitgesloten. Het gebeurde dat hij niet wilde dat ik zou weggaan. Hij kwam steeds met iets af dat het gevaarlijk was of dat het al laat is. Ik mocht ook niet met eenderd wie omgaan. Soms was hij kwaad als mij kwam halen en ik met iemand stond te praten dat hem niet aanstond. Je bent slimmer dan dat zei hij dan kort. Of het nu met een meisje was of met een jongen dat maakte hem niet uit. Hij wist dat ik met jongens sprak. Op dat vlak was hij los. En ik was er dan ook zeker van dat het te maken had met mijn looks. Maar ik kon er mee leven. Ik voelde mij nog vrij.

MVC Lid

Reacties
    1.555
    12-12-2008

Het feest draaide op volle toeren. Er was heel veel volk aanwezig. Mijn beste vriendin Amel kwam naar mij toe. Bedien jij de drank fluisterde ze mij toe. Ik schudde mijn hoofd. Ik ga geen wijnen of champagne serveren. Ze weten dat ik het nooit doe. Dus moeten ze het mij ook niet vragen. Ze noemen zich moslims zei ik zacht. Amel moest haar lach inhouden. Ok hier een plateau met happjes. Begin er snel aan. Ik zuchte. Chemsi komaan. Lala Alia kijk je aan. Ik keek om en het was ook zo. Ze gaf mij een teken dat ik moest beginnen. Ik bekeek haar boos en zuchte nogmaals. Ze wist dat het tegen mijn goesting was. Iedereen had steeds gevonden dat ik lef had. Ik kon mij zo gedragen. Ik kreeg er achteraf ruzie om maar daar bleef het ook bij.
    Ze wisten dat ik zo'n soort werk niet graag doe. Ik lag liever op mijn kamer te lezen of te werken aan Ramzi's project. Lala Alia wist ook dat ze tegen mij niets kon beginnen. Ik was niet op mijn mond gevallen. Ik kon alles weglachen en iedereen ompraten. Mensen manipuleren was iets waar ik de beste in was. Wel wel wel wie we daar hebben Chemzi mijn zonnetje. Het was Prins Driss. Een broer van de majesteit. Een oudere man. Heeft 3 vrouwen en geen kinderen. Hij kon helaas kinderen krijgen. Echt erg vond hij het niet. Hij was het tegenovergestelde van zijn broer. Ik vergelijkte hem met Ramzi even gek en even speels. En ik was niet de enige die het vond. Ramzi kreeg het vaak te horen van zijn vader als deze kwaad was dat hij even nutteloos was als Prins Driss. Prijs je gelukkig zei ik steeds tegen hem. Hij is een prachtige man met een gouden hart'. Denk je zo over mij vroeg Ramzi dan steeds. Je bent mijn beste vriend Ramzi was mijn antwoord je weet hoeveel ik van je hou.
    Ik hou van u, je bent ook mijn beste vriendin mijn wederhelft lachte hij mij dan altijd toe. Dag Oom Driss. Want zo noemde ik hem van kindsaf. Wat straal je vandaag lachte hij. Zie je het zo erg glimlachte ik. Inderdaad hebben ze jou het vuil werk gegeven? Zoals je ziet, mijn lievelingswerk. Bedienen! Wil je een hapje? Ik wil een glaasje champagne! Wanneer je ga je stoppen met drinken oom Driss. Je bent oud en je hebt wellicht niet lang meer! Wil je dan zo graag naar de hel? Hij schatterde het uit. De gasten keken om. En koningin Alia keek mij boos toe en deed teken dat ik moest werken of vertrekken. Ik rolde met mijn ogen. Een hapje kan je van mij krijgen. Drank zal je zelf om moeten. Ik ga nog iets aan mijn hart krijgen lachte hij nog steeds. Ik moet werken of ik krijg nog door jou aan de stok. Ik liet hem lachend staan en bediende verder de gasten. Ik wilde nog een plateau halen als Amel mij achterna kwam. Ramzi vraagt naar je. Waar is hij? Op zijn kamer natuurlijk. Haast je ok. Want we moeten echt doorwerken voor het diner. Ik gaf haar mijn plateau en rende naar binnen. Ik voelde mij gelukkig. Hij was er. Zonder te kloppen want dat deed ik nooit liep ik zijn kamer binnen. Hij pakte mij op en zwaaide mij in lucht. Ik drukte een kus op zijn wangen. Ik heb je zo gemist. Wat zie jij er goed uit zei ik menend. Hij zag er steviger uit. Zijn armen gespierder dan anders. Hij had reeds zijn costume broek aan en enkel zijn onderhemd aan. Ik heb heel veel getraind. Ja dat zie ik. Ik voelde aan zijn armen. Wow, super goed echt waar. Ik voelde aan zijn buik en deed zijn onderhemdje naar boven. Ramzi lachte. Je bent gek Chemsi. Ik ben gek dat ik naar hier kom. Jou moeder vermoord mij. Ik denk dat mijn moeder blij gaat zijn dat je even van haar zicht bent. Denk je? Gedraag u Chemsi! Ik lachte. Ik doe mijn best dat zweer ik je. Maar....- Niks te maar lachte hij. Ik zuchte. Ik heb je al maanden niet gezien en het eerste wat je doet is mij commentaar geven hoe is dat nu mogelijk?
    Ik heb je ook gemist Chemsi. Hoelang blijf je vroeg ik terwijl ik zijn hemd pakte en hem hierbij hielp. Dat weet ik niet. Ik moest komen omdat mijn vader mij nodig heeft. Weetje waarvoor? Geen idee antwoorde hij. Heb jij iets horen vallen vroeg hij nieuwsschierig. Neen, natuurlijk niet. Ik ben geen spionne. Ramzi lachte. Je hoort toch ook altijd alles. Dat is omdat je vader de gewoonte heeft om niet te zwijgen als ik binnenkom. Jahh, voor mijn vader ben je nu eenmaal heilig dat weten we. Ik lachte terwijl ik zijn hemd dichtknoopte en zijn das omdeed. Het gebeurde dat zijn das niet altijd even recht was en het kon mij niet schelen wie er bij stond maar dat was altijd iets dat ik moest rechtzetten. Ik kon er absoluut niet tegen. Hij was het gewoon. En iedereen verwachte ook niets anders. Perfect zei ik. Hij zag er super uit. Waarom kijk je zo vroeg hij. Je ziet er anders uit merkte ik op. Volwassener, anders dan anders. Ik word ook ouder Chemsi. Ja, dat is het niet. Je bedoeld dat ik er knapper uitzie. Ik keek hem aan. Dikke nek Ramzi. Ik ga werken. Trouwens we hebben een speciale gast. Ik draaide mij aan de deur om. Aan zijn blik wist ik dat het om een vrouw ging. Toch niet nep barbie? Ramzi lachte! Wat heb je toch tegen haar? Ze is een beeldje en ze is super sexy. Ze is geen vrouw voor jou Ramzi ik blijf erbij. En ze is een nicht van jou. Er zijn vrouwen genoeg op de wereld. Ja, klopt en ik geniet ervan Chemsi. Maar ik weet niet er is een grote aantrekkingskracht. Ze haat mij Ramzi. Waarom zou ze jou haten? Ik keek sip. Ja, ik ben niet mooi. Ik ben een nerd. Ik ben niet jaloers op haar Ramzi. Dat bedoel ik niet mijn lieve Chemsi. Je bent welliswaar een nerd lachte hij, maar niemand kan aan jou tippen. Ik zal voorzichtig zijn dat zweer ik je. Ik amusseer mij alleen maar. Wees voorzicht beloof je mij dat. Hij gaf mij zijn erewoord. Ik gooide hem een kus en haaste mij terug naar beneden. De plicht roept!

MVC Lid

Reacties
    1.555
    12-12-2008

Ramzi had zich beneden in de tuin toegevoegd. Eerst stond hij samen met zijn vader te praten. Het zag er heel zakelijk uit. Achteraf kwam Sammy erbij staan. Het was duidelijk dat ze mekaar nog niet gezien hadden.
    Ze omhelsden mekaar. Ik deed ondertussen verder tegen mijn zin het werk. Ik vloekte binnensmonds. Binnenkort ben ik afgestudeerd en ik zit te bedienen. Hoe meer ik eraan dacht hoe meer ik de neiging had om alles te laten liggen en naar mijn kamer te gaan. Ik voelde mij echt viesgezind worden. Vooral als ik ook Amani zag rond huppelen. Ook zij was dus samen met haar ouders geariveerd. Ik was een lange tijd af van hem. Ik vond het door en door slechte mensen. Haar moeder lala Rkia was de zus van de koningin. Eigenlijk was het allemaal een beetje aangetrouwde familie. Want ook haar vader Si Aziz, die ik absoluut vals vond was familie van de koning. Maar hoe dat zat wist ik niet echt goed.
    Amani was volledig in haar noppjes. Ze vertoefde zich bij Yasmine en enkele nichten. Ze was gekleed in een lange gala jurk. Ze hadden pakken make up op haar gezicht. Ik had geen idee wat de mannen daar precies mooi aan vonden. Wat Ramzi in haar zag? Ze was compleet dom voor mij. Er kwam nooit iets zinnigs uit haar mond. Het enigste waarover ze kon praten hoe duur ze haar jurken en schoenen had gekocht. En dat ze van de éene show naar de andere zwerfde. Compleet niet mijn domein. Je kijkt zo zuur fluisterde Amel mij toe. Ik heb geen zin meer antwoorde ik terug. Ramzi kwam naar mij toe. Kan ik een glaasje krijgen. Glaasje wat vroeg ik boos. Ramzi keek mij aan.Als het sterke drank is Ramzi dan weet je de keuken blafte ik hem toe. Wat krijg jij? Drinken is tegen ons geloof. OOok perfecte muslima moet jij niet gewoon je werk doen. Wat heeft ze vroeg hij aan Amel die een rode kop had gekregen. Ik weet niet Si Ramzi. Ik geloof dat ze moe is. Ik kom zo naar je toe met drinken. Ramzi zuchte. Ik liet hem staan en haaste mij naar de keuken. Ik voelde mij koken. Amel die ondertussen terug met andere bedienden wilden rond gaan met de drank deden hun werk zonder commentaar. Ben je gek zei ze terug in de keuken. Wat krijg jij inneens. Hij weet dat ik geen drank geef.Hij heeft gewoon een glaasje gevraagd. Ja, wel hij weet het. Hij heeft een glaasje fruitsap als dat jou geruststeld. Er verscheen een glimlach op mijn gezicht. Hij drinkt dat weet ik gewoon. Maar het is ok. Ik ga verder werken. Goed zo want we moeten beginnen met het diner te serveren. Uiteraard we moeten al die honden voeden alvorens ze beginnen te blaffen. Aan Amel haar reactie en haar rode hoofd wist ik zeker dat hij achter mij stond. Ik draaide mij en het was nog erger het was Si Mouhandiz ' de majesteit'. Zijn gezicht sprak boekdelen. Wat doe je in de keuken durfde ik dan nog zeggen. Het was een plaats waar hij nooit kwam. Ik ben verdwaald antwoorde hij koeltjes. Ik wilde lachen. Het was vreselijk stil in de keuken. Wellicht vroeg iedereen zich af wat hij hier doet. Ik keek hem verontschuldigend aan. Kan ik u met iets helpen. Ja, Chemsi de honden hebben honger. Ik schoot in de lach. Hij loopte terug naar de deur. Na het diner verwacht ik u in de bibliotheek ruimte. Ik knikte. Iedereen haalde opgelucht adem. Is ze gek werd er gefluisterd. Ik hoop niet dat je gestraft word Chemsi zei Amel in paniek. Ik haalde mijn schouders op. Zo erg zal het wel niet zijn. Waarom moet je dan bij hem komen Chemsi. Wat als hij jou wegstuurd. Ik nam een diepe zucht. Amel herpakte zich. Je bent alles voor mij Chemsi, ik zou niet willen dat jou iets overkomt. Ik kan heus mijn plan wel trekken geloof mij. Het komt allemaal wel goed. Ik vraag mij wel af wat hij hier plots kwam doen fluisterde Amina mijn lievelings kokin. Hij wilt met haar praten dat is duidelijk. Ik keek op. Iedereen was erg benieuwd en nerveus. Het zal wel niets zijn. Wees gerust zo snel geraken geraken jullie niet van mij. Mondje toen tegen mijn grootouders. Ik wil hen niet onnodig ongerust maken. Ik haaste mij de keuken uit.
    Iedereen zat aan tafel. Ramzi keek mij medelijdend aan. Ik wist dat er iets aan de hand was. Dat voelde ik gewoon. De manier waarop hij keek. Het draaide om mij. Ik kende daar Ramzi te goed voor. Hij probeerde mij te negeren. Ik wilde luidop vragen wat er aan de hand was. Werd ik dan toch uit het huis gezet? De paniek sloeg mij in het hart. Ramzi zou dit toch tegenhouden? Hij zou mij toch bijstaan. Mij helpen? Maar hoe? Zijn vader is de baas. En zijn wil is wet.
    Ik was er totaal niet met mijn gedachten bij. Ik liet dan ook een plateau op de grond vallen. Deze knetterde tegen de marmeren vloer. Gelukkig was deze leeg. Ik raapte hem onmiddelijk op en verontschuldigde mij. Lala Alia deelde mij een boze blik. Ik maakte dat ik weg was. Ik maakte het erger dan het al was. Amel volgde mij naar de gang. Gaat het vroeg ze? Er is iets aan de hand Amel. Ik zie het aan Ramzi. Ze gaan mij volgens mij wegsturen. Amel bracht een hand voor haar mond. Meen je dat? Ze wilde huilen. Niet huilen Amel! Ik laat u onmiddelijk iets weten dat beloof ik je. Ik heb toch niets gedaan. Je noemde hen honden Chemsi. Dat was niet op hun bedoeld dat weet je toch? Dat weet ik ja. Maar hij blijkbaar niet. Ik zuchte.
    Laten we hopen op een goede afloop.

MVC Lid

Reacties
    98
    03-08-2011

Spannend....

Wanneer ga je verder ??

MVC Premium

Reacties
    996
    07-09-2006

MVC Premium MVC Premium
    Prachtiggg, ga gauw verder !!
    Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het paradijs.

MVC Lid

Reacties
    137
    01-11-2006

up

ga snel verder mooi verhaal

MVC Lid

Reacties
    1.555
    12-12-2008

Na het diner probeerde ik Ramzi nog te spreken. Maar hij stond in gezelschap van Amani alias 'nep barbie'. Ik was om te rotten. Hij leek mij wel te generen. Ik wilde dat hij naar mij zou kijken. Dat hij zou weten dat ik met hem wil praten.
    Maar in plaats van dat was hij druk in gesprek. Ik zag de majesteit ook nergens. Ik wist dan ook dat ik verwacht werd. En mijn gevoeles werden bevestigd door een assistent die mij kwam halen.
    Ik zag Ramzi kijken en vloekte. Hij wist iets. Ik kom eraan zei ik tegen de assistent. En ik wandelde snel naar Ramzi. Waarom negeer je mij vroeg ik op de man af. Nep barbie keek mij aan. Ramzi probeerde mij onmiddelijk te kalmeren. En het lukte hem ook. Ik negeer jou niet. Ik ben aan het praten. Ik moet bij je vader komen weet je iets. Chemsi, ga werken wil je beviel Amani. Ik keek haar aan en moest zwaar op mijn tong bijten. Wel, ga je het mij zeggen. Moet ik vertrekken? Vertrekken naar waar vroeg Ramzi verbaasd. Laat maar, ik liet Ramzi boos staan. Die heeft lef merkte Amani op. Laat je je zomaar comanderen door dat slaafje? Let op je woorden Amani beviel Ramzi streng. Ik meen het. Zo wil ik je nooit horen praten over Chemsi. Wat hebben jullie toch met die nerd? Amani zweeg dan toch maar als Ramzi haar een boze blik gooide. Goed kunnen we het over iets anders hebben Ramzi. Ik zal overr Chemsi geen slecht woord meer zeggen. Ik moet even wat gaan doen.
    Niet te geloven ga je haar achterna vroeg Amani vol ongeloof. Ramzi negeerde haar. Ik kwam met klamme handen binnen bij Si Mouhandiz. Gij zag er heel streng uit. Ik bleef aan de deur staan. Kom binnen Chemsi. Hij zag mij aarzelen. Zeg mij nu niet dat je verlegen bent. Want dat geloof ik niet. Ik wilde glimlachen. Neen, ik ben wel bang. Ga je mij wegsturen vroeg ik snel. Want ik zweer het je dat ik het daarnet niet op u bedoelde of de familie. Si Mouhandiz keek op en fronste zijn wenkbrouwen.
    Wat je gezegd kan ik niet tolereren. Ik moet u daarvoor straffen. Maar aangezien je gelijk hebt...Gelijk onderbreekte ik? Heb je in al die jaren nog steeds geen manieren geleerd dat je nooit mensen mag onderbreken. Sorry fluisterde ik hem toe.
    Zet u neer Chemsi. Ik blijf liever staan majesteit je maakt mij zenuwachtig. Ik maak u zenuwachtig vroeg hij vol ongeloof. Ik word nerveus van u Chemsi. Ga ztten en hou je mond.
    Ik deed wat hij van mij vroeg. Gaat u mij wegsturen vroeg ik nogmaals. Zou geen slecht idee zijn antwoorde hij droog. Ik toverde een glimlach op mijn gezicht. Hij was dus niet van plan om mij weg te sturen.
    Binnenkort ben je afgestudeerd. Heb je al een idee wat je gaat doen? Ik haalde mijn schouders op. Ik wil een goede job vinden. En veel geld verdienen. Hier is het geen vette. Si Mouhandiz probeerde serieus te blijven. Hij stond op. U mag blij zijn dat u een dak boven u hoofd hebt Chemsi. U klinkt erg ondankbaar. U heeft de kans gekregen om te studeren. Ik wilde opstaan. Maar hij riep boos dat ik moest blijven zitten. Ik grapte maar majesteit. Ik hield uiteindelijk mijn mond.
    Aangezien deze job voor u te min is. Heb ik een andere oplossing voor u. Ik wil geen andere oplossing. Het was echt maar een grap. Ik ben gelukkig en ik ben u dankbaar. En ik wil afstuderen. ZWIJG brulde hij.
    Ik schrok hiervan en zweeg. Zo kwaad had ik hem nog nooit gezien. Hoe oud ben je nu Chemsi? Ik ben 19 jaar geworden antwoorde ik. Goed zo! Dan word het tijd! Tijd voor wat vroeg ik onzeker?
    Chemsi je gaat trouwen! Ik stond met een ruk recht. Trouwen vroeg ik vol afschuw. Alleen het woord al zei ik geschrokken. Ik wil niet trouwen. Ben je gek riep ik hem toe. De portier die binnen stond keek vol ongeloof toe. Ik wist wat hij dacht. Hoe durfde ik hem zo aanspreken. Waar haalde ik de lef? Si Mouhandiz dat kun je nu toch niet menen. U mag mij elke straf geven die u maar wilt. Maar doe mij dit niet aan.
    Het is geen straf Chemsi integendeel. Je krijgt de kans om een toekomst te beginnen. Maar ik wil geen andere toekomst. Ik ben gelukkig hier. Ik ben bijna afgestudeerd Si Mouhandiz doe mij dat niet aan.
    Chemsi ik doe het niet om je te straffen. Ik wil dat je gelukkig bent. Weet Ramzi hiervan spuwde ik eruit? Wat heeft Ramzi hiermee te maken vroeg hij nu kwaad. Hij heeft mij hier niets van gezegd. Ramzi heeft ook niets te zeggen Chemsi.
    Ik heb het voor te zeggen. En als ik beslis dat jij gaat trouwen dan is dat zo. Ik wil niet. Ik weiger te trouwen met een vieze man die ik niet ken. Chemsi ik ben nooit met iemand in discussie gegaan. En ben ook niet van plan dat ooit ook met u te doen. Daar is de deur en de verdere details over jou huwelijk krijg je nog te horen. Ik was volledig van mijn melk. Heeft u mij verkocht? De koning leek gek te worden. Gooi ze uit mijn bibliotheek brulde hij tegen de portier. Ik meen het Si Mouhandiz ik trouw niet. Dan sluit je mij maar de rest van mijn leven op. Ik werd naar buiten getrokken door de portier. Hij was volledig in shock. Hij probeerde mij te kalmeren. Ik kon mijn tranen niet inhouden. Ik zag Ramzi in de gang staan. Hij stond mij op te wachten dat was duidelijk. Ik schudde mijn hoofd. Hij deed teken dat we moesten praten. Ik begon te huilen. Ik wandelde verdoofd naar hem toe. Weet jij ervan. Hij knikte. Ook nog maar net. Het spijt me Chemsi. Niet huilen aub. Je gaat mij toch niet laten trouwen zei ik boos. Ik was echt de controle kwijt. Hij trok mij weg uit de gang en wandelde met mij weg naar een gesloten ruimte waar hij de deur vergrendelde. Dit is niet het moment om zo hysterisch te doen. Hij is gek. Hij wil mij aan één of andere gek verkopen. Dat is niet waar Chemsi, hij heeft het beste voor je voor. Ah ja, hij wil niet naar mij luisteren Ramzi. Ik studeer eindelijk bijna af. Je moet mij helpen. Praat met hem. Ramzi keek mij verontschuldigend aan. Communiceren met ons vader Chemsi dat weet je, dat is onmogelijk. Jij hebt een betere band met ons vader dan wie dan ook hier. Hij slikt veel van u Chemsi. Goed, dan help je mij maar op een andere manier. Ik meen het Ramzi. Help mij weg te lopen. Ramzi pakte mij kwaad vast. Luister goed naar mij. Als je domme dingen doet , dan heb je het bij mij aan de stok. Ik meen het. Je loopt in geen geval weg. Wat wil je dat ik dan doe? Wil je dat ik toch trouw! Ik wil dat je nu naar je kamer gaat Chemsi. Ga wat slapen. Ik duwde hem opzij. Mooie vriend ben jij. Je bent net zo harteloos als je vader. Ik wilde naar buiten gaan als hij mij kwaad tegenhield. Ik meen wat ik gezegd heb. Je doet NIETS!

MVC Lid

Reacties
    54
    19-07-2011

Up Spannend! Wat een leuke verhaal

MVC Lid

Reacties
    137
    01-11-2006

up

ga snel verder echt een mooi vehaal

Otla Vliegtickets Al Hoceima