1. #1
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    Ik had een vraagje....

    Sommige mensen willen na hun dood gecremeerd worden.

    In de Islam is dat verboden.
    Mijn vraag is dan, krijgt zo'n persoon ook 3adab? Zoals men 3adab al qabr zou krijgen.

    Hoe wordt zo'n persoon dan gestraft?

  2. #2
    Soeb7ana Allah..

    Reacties
    348
    21-09-2004

    Citaat Geplaatst door nesrine18
    Sommige mensen willen na hun dood gecremeerd worden.

    In de Islam is dat verboden.
    Mijn vraag is dan, krijgt zo'n persoon ook 3adab? Zoals men 3adab al qabr zou krijgen.

    Hoe wordt zo'n persoon dan gestraft?
    Esalamoe aleikoum,

    Zuster,

    Voor ALLAH swt is niks moielijk, Elke ziel krijgt zijn verdiende loon in de barzag, dat is waar de zielen zullen verblijven en wachten op de dag des oordeels en 3adab elqbrd hoeft niet lichaamelijk te zijn. Je ziel wordt bestraft en dat voel je gewoon. Mensen die gecremeerd zijn, zijn zeker niet af van 3adab elqabr, Hun zielen zullen nog meer pijn leiden dan mensen die zich hebben begraven Wallahi a3lem want,
    Hoe is het onstaan dat mensen zich creemeren is alvolgt.

    In bani israel dus voor de profeet Mozes, was er iemand die alles deed wat god verboden heeft, echt alles. Hij doode mensen, hij was onrechtvaardig enzo..
    en toen hij op sterven lag , zat hij te denken hoe hij aan de bestraffing van ALLAH kon ontkomen? en de shaytaan bracht hem op het idee om zijn lichaam te creemeren zodat hij dus niet bestarft kon worden. Hij zei tegen zijn zoons , als ik overlijd creemeer mijn dan en verspreid mijn as over de bergen..en het landschap ( wat de ongelovigen nu ook doen).

    Nadat hij dood ging zei ALLAH swt tegen zijn lichaam. "wees" en Hij werd weer een lichaam die hij vroeger had. en ALLAh swt wou hem testen en zei waarom deed je dit? waarop de man antwoorde :" ooh mijn heer ik heb veel slechte dingen gedaan en ik weet hoe machtig U bent en ik was bang voor uw bestraffing.
    Als ALLAH swt de man wou straffen had hij dat zeker gedaan, maar wat ons profeet (vzmh) over deze man vertelde is dat ALLAH swt hem vergaf voor de angst die hij voor HEM had. Dus hier zie je maar weer..niks is moeilijk voor hem.
    Als hij je kan scheppen uit het niets en je dan via je moeder(sabab) tot dit leven komt, Kan hij je ook opwekken.

    Vrede zij met U!

  3. #3
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    173
    18-02-2004

    crematie en `adab

    Beste zuster,

    Assalamo 'alaikum

    De dood is defintief de scheiding tussen lichaam en ziel.
    De ziel kan niet meer terug naar de aarde. De ziel, niet het lichaam gaat naar Barzagh (tussentoestand) waar het gaat ontwikkelen in een nieuw lichaam zoals voor de geboorte. De ziel wordt dus een nieuw lichaam en krijgt een nieuwe ziel.
    Ondanks dat de ziel geestelijk van aard zal zijn, zal die toch wat hebben van dit aardse lichaam. Crematie is een vorm van zondaren om te ontsnappen aan het oordeel van Allah de Verhevene, maar dat zullen ze niet. Onmiddelijk na de dood verlaat de ziel het lichaam. Crematie is een innovatie van de Hindoes. Begrafenis is iets wat Allah de profeten sinds Adam heeft geleerd.

    Dit antwoord heb ik zorgvuldig van de Heilige Koran gehaald. Wassalam.

  4. #4
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    Salaam 3alaikoem wa rahmatoe allah wa barakatahaoe

    TbarkaAllah 3liekoem!

    MashaAllah!

    IK dacht aan Theo van Gogh, daarom mijn vraag.

    Djazaakoem Allahoe Alfa Gayran.
    wa salaam

  5. #5
    Dienaar van Allah!!

    Reacties
    498
    26-11-2004

    Ik denk dat na de modernisering van de Islam die nu in volle gang is het verbod op crematie inchallah gaat verdwijnen.
    Crematie is tenslotte veel goedkoper en schoner dan begraven en bovendien is er niet meer zo veel plaats om iedereen te begraven met 5 miljard mensen op de aarde. dat is iets wat de Profeet (vrede zij met hem) nog niet kon weten toen hij deze wetten in openbaarheid bracht.

    Ik ben heel blij dat de Islam eindelijk begint te moderniseren en ik kijk dan ook enorm uit naar de vernieuwde Q'ran.
    Ik verwacht de vernieuwde Q'ran in 2012 of 2013.

  6. #6
    ondergedoken

    Reacties
    4.396
    03-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BerberDude
    Ik denk dat na de modernisering van de Islam die nu in volle gang is het verbod op crematie inchallah gaat verdwijnen.
    Crematie is tenslotte veel goedkoper en schoner dan begraven en bovendien is er niet meer zo veel plaats om iedereen te begraven met 5 miljard mensen op de aarde. dat is iets wat de Profeet (vrede zij met hem) nog niet kon weten toen hij deze wetten in openbaarheid bracht.

    Ik ben heel blij dat de Islam eindelijk begint te moderniseren en ik kijk dan ook enorm uit naar de vernieuwde Q'ran.
    Ik verwacht de vernieuwde Q'ran in 2012 of 2013.
    Ik zal NOOIT toestaan dat mijn lichaam na mijn dood wordt gecremeerd! Uit stof zijt gij geboren en tot stof zult gij wederkeren. En dan bedoel ik niet "stof=as" maar "tot stof zal ik vergaan". Ik zal weer voedsel zijn voor de wormen, de wormen voor de vogels, de vogels voor de roofdieren, de roofdieren voor de planten en de planten zullen de dieren tot voedsel dienen. De planten en de dieren zullen mijn nakomelingen tot voedsel dienen, waarmee de cyclus rond is.

    Als je er voor zorgt dat de kist waar je in ligt van uitsluitend organisch materiaal is gemaakt (géén goud en koper en andere flauwekul dus, maar gewoon rauw hout), dan is de belasting voor het milieu ook minimaal.

    Groeten,
    BeertjeBee

  7. #7
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    Citaat Geplaatst door BerberDude
    Ik denk dat na de modernisering van de Islam die nu in volle gang is het verbod op crematie inchallah gaat verdwijnen.
    Crematie is tenslotte veel goedkoper en schoner dan begraven en bovendien is er niet meer zo veel plaats om iedereen te begraven met 5 miljard mensen op de aarde. dat is iets wat de Profeet (vrede zij met hem) nog niet kon weten toen hij deze wetten in openbaarheid bracht.

    Ik ben heel blij dat de Islam eindelijk begint te moderniseren en ik kijk dan ook enorm uit naar de vernieuwde Q'ran.
    Ik verwacht de vernieuwde Q'ran in 2012 of 2013.

    Okeey.

  8. #8
    Dienaar van Allah!!

    Reacties
    498
    26-11-2004

    Citaat Geplaatst door BeertjeBee
    Ik zal NOOIT toestaan dat mijn lichaam na mijn dood wordt gecremeerd!
    Je hebt niet helemaal door dat je niks meer over je lichaam te zeggen hebt als je eenmaal dood bent.
    je nabestaanden regelen dan alles en het kan ook zijn dat je bv in een vliegtuigongeluk de dood vind waarbij je totaal verbrand.
    Daar heb je gewoon niks over te zeggen.