1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6
    08-04-2012

    scheiden of niet?

    Salam iedereen,

    ik ben ten einde raad. Ik weet niet tot wie ik mij moet wenden. Ik zit echt diep in de put en het heeft allemaal te maken met mijn man. De problemen begonnen eigenlijk al toen we gingen trouwen. Bij ons is het de gewoonte, ik denk bij jullie ook, dat we voor we trouwen een marokkaanse huwelijksakte laten opstellen. Dan volgt de trouwfeest, na een paar maanden, en dan ben je getrouwd. Zo heb ik het altijd geweten bij ons.

    Nu, we hadden een trouwdatum voor ogen en ik heb mijn verloofde (nu mijn man) gevraagd om een 'zoezija' (trouwakte). Hij vloog tegen mij uit. Dat is niet nodig, we trouwen voor de wet hier en dat is genoeg. Dus ik antwoord daarop dat dat traditie is bij ons om een 'zoezija' te laten opstellen. Dat is allemaal vrouwenpraat, zegt hij. Jullie weten niets. Onze verlovingsfeest is onze 'zoezija'. Er waren getuigen aanwezig en dat is voldoende. We trouwen enkel op het stadhuis hier. Zijn woorden..

    Goed, ik dacht ik laat hem even bekoelen en later vraag ik het nog eens. Oké, ik heb alles in orde gebracht wat betreft ons trouwfeest. Je weet wel, zaal, catering, appartement, meubels,.... Hij heeft niets gedaan om te helpen. Hij had het altijd druk, zei hij. Ik vond het niet erg, want na ons trouwfeest zullen we toch altijd samen zijn en daarbij, dat organiseren deed ik graag. Geen probleem. Hoewel, er was toch één probleem: de financiele kant van het hele gebeuren rond ons huwelijk. Een trouwfeest geven kost geld, een appartement huren kost ook geld en meubels, ja, dat kost ook geld. Hij zou alles betalen wat ons trouwfeest betreft, maar hij heeft me nog geen geld geveve,. Ik heb alles betaald, de voorschotten, de meubels, huur van het appartement, facturen voor gas en electriciteit,... Dat hoort er allemaal bij. Ik vond het allemaal niet erg. Mijn geld is ook zijn geld. Ik ben niet echt materialistisch opgesteld. Dus ik gaf eigenlijk niet echt om mijn geld. Ik zag het eerder zo, ik investeer in mijn toekomst. (kan je nog naiever zijn)

    In ieder geval, ik had het heel druk: werk, huwelijk plannen, meubels kiezen, facturen betalen,....
    Onze huwelijksdag kwam steeds dichterbij en we hadden nog geen zoezija. Ik heb mijn verloofde hierover aangesproken en hij zag dat ik het meende en zei me dat hij het ging regelen. Hij heeft me een ticket gekocht om naar marokko te gaan en daar zouden we onze zoezija doen. Dat is wat hij tegen mijn vader heeft gezegd. Ik ben echter alleen gegaan, één week voor onze trouwfeest. Mijn verloofde heeft zijn broer een volmacht gegeven om voor hem de trouwakte te tekenen. Dus ik alleen naar marokko en heb daar iets getekend wat onze zoezija moest voorstellen. Ik heb daar niet echt bij stilgestaan. Ik wou het gewoon achter de rug hebben. Ik was doodop van de stress en het organiseren van alles. Mijn spaargeld heb ik er doorgejaagd. Maar daar dacht ik niet aan. We zouden de rekening wel achteraf regelen. Hij zou me zijn deel geven (dacht ik)... Zo'n twee dagen voor ons huwelijksfeest heb ik hem gevraagd om geld, zodat we alles in enveloppen zouden doen. Dat is makkerlijker. Dan moet ik enkel de juiste envelop aan de juiste persoon geven (dus catering, serveersters, decoratie, dj, fotograaf, cameravrouw,...). Hij mompelde iets, ging naar de slaapkamer en kwam terug met geld. Hier, zei hij, dat is alles wat ik heb en ik heb het geleend van mijn oom. Ik wist niet wat ik zag. Hij gaf me 2000 euro, voor alles!!! Dat was al. De feestzaal heeft meer gekost dan dat. Ik kreeg een appelflauwte. Ik wou alles annuleren. Ik ben weggelopen. Hij liep me achterna maar ik riep dat ik alleen wou zijn. Ik heb een lange wandeling gemaakt en ik heb zitten denken. Is er een weg terug, moet ik alles stopzetten. Wat zouden mijn ouders denken, mijn familie. Zou het geen afgang zijn? Ik wist echt niet wat doen. Dan heb ik me de vraag gesteld, zou ik alles laten annuleren voor geld? Tenslotte, ik gaf niet echt om geld. Het belangrijkste voor mij was dat we samen zouden zijn en dat we aan ons leven samen zouden beginnen. Ik heb lang zitten huilen en uiteindelijk ben ik naar de bank gegaan en heb al mijn geld van de rekening gehaald. Ik heb zitten rekenen en ik kwam uiteindelijk wel aan de som die ik nodig had om alles te betalen.

    Goed, trouwfeest achter de rug. Nu wij alleen samen thuis. Probleem: hij werkt niet. Hij werkte wel, want hij had een zaak met zijn broer. Mijn man is verhuisd naar waar ik woon en blijven werken met zijn broer is niet haalbaar. Elke dag zou hij 1,5 uur heen en terug moeten rijden. Dus niet haalbaar. Daarom heeft mijn man en zijn broer besloten om hun zaak te verkopen, en elk zou zijn deel ontvangen en verder gaan met zijn leven. Dus toen wij trouwden hadden ze net de verkoop achter de rug. Maar mijn man heeft zijn deel nooit gehad. Zijn helft heeft hij tot op vandaag nog niet gekregen.

    Dus daar zaten we dan. Mijn man zonder werk, zonder geld. Niet erg, dacht ik. Ik werkte, dus zal ik mijn man wel onderhouden. Zo gezegd, zo gedaan. Ik werkte en mijn man bleef thuis. Wat moest ik anders doen. Dit hoorde er nu eenmaal bij. Na een paar weken had ik het wel zwaar. Ik als vrouw ging werken en mijn man bleef slapen en stond pas op rond 15u. Als ik thuiskwam, was hij net wakker. Ik ging slapen rond 22u, hij rond 4 à 5 u 's morgens. Hij zat dag en nacht op het internet. Daar had ik het echt moeilijk mee. Je moet weten, ik betaalde huur en de facturen, ons eten en drinken. Meneer lag lui lekker thuis, in bed. Ging slapen wanneer hij wou, stond op waneer hij wou. Dat was echt een moeilijke periode. En alsof alles nog niet genoeg was, kreeg ik op een dag telefoon van de politie. Mevrouw, we hebben uw man opgepakt; je moet dringend naar ons politiebureau komen. WATTTT!!!!

    Alles draaide voor mijn ogen. Ik heb op m'n werk gevraagd of ik vroeger weg mocht. Ik naar het politiebureau. Wat is er gebeurd? Wat had hij gedaan? Goed, ik kom aan op het politiecommissariaat. Mevrouw, ga even zitten. We hebben uw man gearresteerd. Waarom, vraag ik. Wel, zegt de inspecteur, hij heeft goederen gekocht met gestolen kredietkaarten. Voor een bedrag van 16.000euro. ALLAH ALLAH ALLAH. Dit kan niet waar zijn. We zijn net getrouwd. 2 maanden en mijn man zit in de gevangenis. Dit kan niet waar zijn. Hoe komt het dat ik dat niet zag of doorhad. De inspecteur vertelde mij dat hij de goederen liet leveren bij een vriend. Die werd ook opgepakt. Maar mijn man plaatste de bestellingen. hij liet mij alles zien en vertelde mij alles. Ik kon het gewoon niet geloven. Mijn man? gestolen goederen? In de gevangenis? Maar dat kan niet, hij bid. Hij gaat 's vrijdags naar de moskee. Ik had zoveel vragen...

    Goed, ik was helemaal van de kaart. 's avonds kom ik thuis van het politiekantoor en wat vind ik. Mijn appartement helemaal overhoop. Ah ja, de politie was hier. Onze kleren op de grond. Schuiven leeggemaakt, noem maar op. Ik heb me op de zetel geploft en ben beginnen huilen, en huilen, en huilen. Wat moest ik doen? Wie moest ik bellen? Mijn ouders zouden dit nooit overleven. Ze zijn al op leeftijd en sukkelen met hun gezondheid. Ik moest dit verborgen houden voor mijn familie. Ik bel naar mijn schoonbroer, de oudste, en vertel hem het nieuws. Even later stonden mijn schoonbroers bij me. Ik heb hen het overhoop-gehaalde appartement laten zien en ik heb hen vertelt wat deinspecteur me vertelde. Je moet je geen zorgen maken, zegt mijn oudste schoonbroer. Wij zijn hier en we zullen je wel helpen. Bel naar deze advocaat en wat hij vraagt voor zijn ereloon, maak je geen zorgen, wij zullen voor alles zorgen. Wauw, die woorden hebben mij echt gekalmeerd. Zijn broers zullen mij helpen. Ik was een beetje geruster.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6
    08-04-2012

    Goed, ik maak een afspraak met de advocaat. Hij vroeg een voorschot van 2.500 euro. Oké, want zijn broers zouden alles betalen. Zo zeiden ze het toch. Ik laat zijn broers weten hoe de afspraak met de advocaat is geweest en vertel hen over de erelonen. Maandag zou mijn man voorkomen voor de rechter en zijn advocaat moet erbij zijn. Dus het geld moet maandag betaald worden. Zondagavond belt mijn schoonbroer. Hij zou langskomen met 1000 euro. Wat? 1000 euro? De advocaat vraagt 2500 euro. Ja, zegt hij, maar ik kom 1000 euro brengen. Ben je thuis, vraagt hij. Ik antwoord hem: weet je wat, doen geen moeite voor maar 1000 euro. Ik trek mijn plan wel. En ik leg neer. Wat was dit? Zij zouden toch voor alles zorgen en geld was geen probleem, zei mijn oudste schoonbroer. En nu komt hij af met maar 1000 euro. Begrijp me niet verkeerd, 1000 euro is veel geld, maar wie zou die andere 1500 betalen? En ik zie het al voor mij. Zijn broer zou dan constant zeggen, ik heb hem geholpen ik heb geld gegeven, ik heb alles geregeld. Niets van! Ik had die 1000 euro niet nodig van hem. iK trek mijn plan wel. Ik had mijn bruidschat en van dat geld heb ik de advocaat kunnen betalen. Het waren echt moeilijke tijden. Mijn familie wist van niets, ik ging elke dag naar de gevangenis na mijn werk. Ik was pas laat thuis. Ik was echt een wrak. Ik vertelde de ene leugen na de ander. Waar is jouw man? Oh, hij is zijn broer gaan helpen in zijn zaak. Dat was natuurlijk niet waar. Zo had ik wel altijd een leugen klaar voor mijn ouders. Dat vond ik verschrikkelijk. Maar goed, mijn ouders vertrokken op reis naar marokko en dat kwam mij goed uit. Zo moest ik niet langsgaan met mijn man of leugens vertellen waarom hij weer niet mee kon komen...

    Uiteindelijk heeft mij man zo'n 4,5 maanden in de gevangenis gezeten. Ook tijdens de maand ramadan. Kan je je dat voorstellen? De maand ramadan? Voor mij een heilige maand, een maand van bezinning... En die bracht ik door in de gevangenis. Ik kreeg telefoon van mijn zussen en broers die ons uitnodigden om bij hen te komen eten. Tja, ik moest weer liegen. Goed, ik heb heel de maand ramadan alleen gegeten aan tafel. Ik wist niet wat ik moest doen. De laatste week van de ramadan belde mijn vader. Er klopt iets niet, zegt hij. Wat scheelt er? Niets, zeg ik hem. Waar is jouw man? Waarom komt hij niet langs? Is hij daar? Mijn vader werd helemaal hysterisch. Hij wist dat er iets scheelde. Ik heb hem kunnen kalmeren. Daarna heb ik naar mijn oudste zus gebeld. Ik heb het haar gezegd. Ik moest wel, ik heb het al 4 maanden geheim gehouden. Ik heb haar gevraagd om het enkel tegen mijn ouders te zeggen, want zelf kon ik niet. Er viel een hele last van mijn schouders. Mijn zus en mijn ouders wisten het, en verder niemand. De rest van de familie wist het niet. Ik was langs de ene kant blij, gezien de situatie. Ok, nog één week ramadan. Dat ging zo voorbij. Dan was het eid el fitr. Normaal gezien ben ik dan echt blij. Ik zou de hele familie zien en buren en vrienden. Maar deze keer was ik minder enthousiast. Wat moest ik zeggen over mijn man? Het is feest, dan kan ik toch niet zeggen dat hij bij zijn broer is om te werken? Door daaraan te denken, werd ik echt depressief. Ik was vroeg wakker, om 7u, maar ik ben gewoon in de zetel gaan liggen. Ik kon niet opstaan, ik wou weglopen, huilen huilen huilen.... Dit was het, nu moest ik wel de waarheid vertellen aan mijn familie. Mijn man zit in de gevangenis. Al meer dan 4 maanden, bijna 5. Wat moest ik doen. Ik wou terug naar mijn ouders gaan. Het appartement opzeggen, mijn boeltje pakken en terug naar ma en pa. Dat wou ik doen. Dus ik heb naar mijn ouders gebeld om hen brouk el eid te wensen. Ik heb mijn vader gesproken en daarna mijn moeder. Ze hoorde dat ik aan het huilen was. Ze heeft toen vanalles gezegd. Ik moest mij sterk houden, aan niemand laten zien wat voor ellende mij overkwam, ik moest blij zijn, want h et is vandaag een feestdag. Ik moest me omkleden en langskomen, het blijft nog altijd jouw huis, zei ze. Dit was allemaal mektab. Haar woorden hebben me opgekrikt. Ik ben uiteindelijk opgestaan om 12u, heb het huis opgeruimd. Ik heb me omgekleed en ben naar mijn ouders gegaan. Daar had ik het echt moeilijk. Mijn broer vroeg me waar mijn man was, dus loog ik weer. Ik zei: hij komt straks wel. Want 's avonds komen we allemaal samen bij mijn ouders. Ik wou het 's avonds vertellen, aan iedereen, dat mijn man in de gevangenis zat. Goed, ik bleef bij mijn ouders en om 16u ben ik nog even naar de gevangenis gegaan. Het was een feestdag, dus ik moest mijn man zien. Ik meld mij aan in de gevangenis en daar zegt een cipier dat hij vandaag zou vrijkomen. Ik geloofde mijn oren niet!! Ik bleef buiten op hem wachten. Rond 19.30u kwam hij buiten. En zo heb ik het uiteindelijk niet moeten vertellen aan de rest van mijn familie dat hij in de gevangenis zat. En mijn schoonfamilie? Wel, ik heb tijdens die 4,5 maanden niets van hen gehoord. Ook niet tijdens de ramadan of eid el fitr. Daarom ben ik afstandelijk ten opzichte van hen. Dat is verkeerd van mij, maar ik heb echt veel meegemaakt en zij hebben mij in de steek gelaten. Een jonge vrouw, net getrouwd, wier man na twee maanden huwelijk in de gevangenis is beland.

    Na zijn vrijlating heb ik hem nog altijd onderhouden. Ik ben altijd bij hem gebleven en heb hem altijd gesteund. Dat doet een goede vrouw, denk ik. Ik probeerde er te zijn voor hem. Hij kreeg zakgeld van me. Zo heb ik het twee jaar volgehouden. Alles betaald, hem geld gegeven, kleren gekocht voor hem. Ik moest een goede vrouw zijn. Goed, hij heeft werk gevonden en de eerste 7 maanden heb ik niets gevraagd van hem. Dus ik heb hem niet gevraagd om mee de huur en de facturen te betalen. Hij deed wel boodschappen, maar dat deed ik ook. Ik had ondertussen schulden gemaakt om ons te onderhouden tijdens ons huwelijk, want ik verdiende een gewoon maandloon. Dus na 7 maanden werd het me te veel. Ik heb hem gevraagd om huur en de facturen te betalen, zodat ik eindelijk mijn kredieten kan afbetalen. Ok, sinds 6 manden betaalt hij nu de huur en gas en electriciteit. Ik betaal de rest, zoals TV, Internet en telefoon, verzekeringen. Maar nu doet hij het laatste half jaar raar tegen mij. Mij behandelt mij niet met het nodige respect. Hij kwetst mij voortdurend. Ik huil altijd. Ik heb veel voor hem gedaan en dat vind ik allemaal niet erg. Maar nu hij zo bruut doet tegen mij, kan ik dat niet aanvaarden. Hij geeft mij geen tijd, hij behandelt mij niet als zijn vrouw. We zijn uit elkaar aan het groeien. Hij scheld mij en mijn familie uit. Ik weet echt niet wat te doen.

    Na alles wat ik heb meegemaakt, al het geld dat ik heb uitgegeven, een schoonfamilie die niet naar mij omkijkt, een man die mij emotioneel mishandelt....... Ik kan het allemaal niet meer aan. Ik word gewoon depressief. Mijn man wil voorlopig ook geen kinderen en ik wel. Ik weet niet wat doen. Soms denk ik dat ik gewoon alles moet achterlaten en opnieuw beginnen.

    Ik ben helemaal niet gelukkig. Mijn man kijk niet om naar mij. Ben ik ziek, dan is dat zijn probleem niet, zegt hij. ik ben ten einde raad. ik loop nu al een tijdje rond met de gedachte om te scheiden. ik ben achterdochtig geworden. Ik heb hem gevraagd achter onze zoezija en hij heeft mij afgesnauwd. Later heb ik het nog eens gevraagd en zijn broer zou het meebrengen als hij naar marokko ging. Ondertussen is zijn broer al een paar keer naar marokko gegaan en ik heb nog steeds geen zoezija gezien. Een paar weken geleden vroeg ik er achter en hij snauwde mij weer af. Dus nu begin ik echt achterdochtig te worden. Hebben wij wel een zoezija? Wat heb ik toen in marokko getekend?

    Een paar weken geleden is hij zijn telefoon thuis vergeten. Ik was op zoek naar het telefoonnummer van zijn oudste zus. Want ik wou met haar eens praten. Van het een komt het ander en opeens was ik zijn berichten aan het lezen. De meeste waren mijn berichten, van mijn broer, een vriend en dan....
    Opeens lees ik het volgende: 3aiatli dabba a hobi. Een ander berichtje: 3aiatli a hobi. Ik wist niet was ik las! Alsof je een mes in mijn hart stak. De *****zak!! Na alles wat ik voor hem gedaan heb, alles wat ik heb meegemaakt!

    Ik durf hem hiermee niet te confronteren. Ik ben nu al een paar weken ziek, depressief. Ik kom niet buiten, ik heb verlof genomen om thuis te zitten kniezen. Ik kan dit niet meer aan.

    Kan iemand mij meer info geven, ik bedoel op islamitisch gebied, over scheiden. Kan ik hiervoor van mijn man weggaan? Een scheiding is het laatste wat ik wil, maar ik ben zo depri. Ik huil dag en nacht. Ik kan met niemand praten hierover. Ik heb mijn gebed verwaarloost voor de laatste weken. Ik kan lig al een paar weken plat, ik kom niet buiten.

    Help aub. Enkel serieuze reacties.
    Is er nog iets dat ik kan doen om mijn huwelijk te redden.

    Bedankt voor het luisterend oor.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Ja je kan hiervoor scheiden van je man
    Islamitische echtscheiding
    De islamitische scheidingsregels zijn omschreven in de Sharia, het islamitische recht. De Sharia is te vinden in een verzameling rechtsboeken, genaamd fiqh. De rechtsboeken zijn gebaseerd op de Koran en de hadieth.
    De Sharia speelt niet in elk islamitisch land en in elk deel binnen de islamitische wereld dezelfde rol, terwijl ze op het gebied van rituele voorschriften en ook op het gebied van het huwelijk en erfrecht in veel islamitische landen wel belangrijk is. De toepassing van de Sharia verschild van land tot land. Aan de ene kant bevinden zich Iran en Saoedi Arabië waar men op gebied van familierecht alleen de Sharia kent. Aan de andere kant staan landen als Turkije en Tunesië. In Tunesië is wel het islamitische recht van toepassing, maar zijn verstotingen verboden en in Turkije is in 1926 het recht geseculariseerd (de afname van maatschappelijk invloed van religie). Daar geld geen islamitisch recht. Marokko heeft het personen en familierecht vastgelegd in de Mudawwanah en die volgt de Sharia. Behalve de toepassing verschilt ook de interpretatie van de Sharia door de verschillende scholen binnen de islam.

    Verstoting van de vrouw door de man(talaq) is in de meeste islamitische landen de gebruikelijke manier om te scheiden. Volgens de koran moet een verstoting aan twee voorwaarden voldoen: Er moeten goede redenen zijn en een derde moet serieus hebben geprobeerd verzoening tot stand te brengen. Na de verstoting geldt voor de vrouw een wachttijd (idda) van drie maanden (officieel drie menstruatiecycli) waarin de vrouw niet mag hertrouwen. In deze drie maanden kan de man de verstoting herroepen. Na drie verstotingen is de scheiding definitief en moet de man het niet betaalde deel van de bruidsprijs uitbetalen aan zijn vrouw, ook moet de man een schadevergoeding betalen en tijdens de idda de vrouw onderhouden, daarna houdt de onderhoudsplicht op. De financiële verplichtingen die de man heeft ten opzichte van zijn vrouw blijken te helpen bij het niet zomaar scheiden (vanuit de man gezien), dit is vooral het geval als de bruidsprijs erg hoog is geweest. De kinderen blijven na de verstoting onder voogdij van de ma, maar de vrouw heeft h et recht om de kinderen te verzorgen (hadana). De vrouw kan dit recht kwijtraken als zij hertrouwd. De man moet voor het onderhoud van de kinderen geld betalen aan zijn ex-vrouw.

    Naast de verstoting door de man zijn er nog twee mogelijkheden om te scheiden binnen islam, namelijk de verstoting van de man op aanvraag van de vrouw (khul) en de rechtelijke verstoting (tatliq) Voor de verstoting door de man op verzoek van de vrouw, moet de man mee willen werken en moet de vrouw de man compenseren voor de verstoting. De compensatie kan van alles inhouden, ze kan afzien van het restant van de bruidsprijs, ze kan afzien van de onderhoudsplicht tijdens de idda, ze kan afzien van alimentatie voor de kinderen of ze kan afstand doen van het recht de kinderen te verzorgen. Dit is een kwestie van onderhandelen tussen de echtgenoten, maar meestal bestaat de compensatie uit het kwijtschelden van de bruidsprijs.
    De derde vorm van scheiden is de rechtelijke verstoting (tatliq). De rechter verstoot in dit geval de vrouw en kruipt als het waren in de huid van de man. Dit gebeurd meestal op verzoek van de vrouw. Maar er is ook een grond waarop de man aan de rechter kan vragen de vrouw te verstoten.
    Er zijn 5 gronden voor een rechtelijke verstoten die erkent worden

    Het niet nakomen van de onderhoudsplicht door de man.

    Ernstige lichamelijke of geestelijke gebreken waar de ander schade van ondervindt.

    Als hij haar schade toebrengt (bijvoorbeeld door mishandeling)

    Langdurige afwezigheid van de man zonder geldige reden.

    Als de man geslachtsgemeenschap weigert.

    Een rechterlijke verstoting is voor de vrouw een langdurig traject. De rechter zal namelijk eerst proberen een poging te doen om de partijen te verzoenen. Als de vrouw er bij blijft dat ze wil scheiden, moet ze voldoende bewijzen en getuigenissen hebben die de aanklacht tegen haar man onderbouwen. Dit kan een groot probleem zijn, mishandeling bijvoorbeeld speelt zich niet af in het openbaar en is daarom moeilijk te bewijzen.
    Een islamitisch land als Marokko erkent een scheiding waarbij Marokkaanse betrokken zijn alleen als deze scheiding via het Marokkaanse recht is uitgesproken.
    Voor Marokkaanse vrouwen is het scheiden naar Nederlands recht niet zonder gevaren. Als ze dan hertrouwt en naar Marokko gaat voor familiebezoek kan ze worden gearresteerd wegens overspel en kunnen eventuele kinderen afgepakt worden.

    http://www.vragenoverechtscheiding.n...heiden/religie

    3 gronden...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    ùeid kheb je verhaal gelezen... Moge Allah swt je belonen voor alle sbar die je hebt gehad..
    waarom durf je hem niet confronteren met wat je hebt gelezen?
    Moge Allah je helpen Insha Allah..

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    3.964
    01-01-2012

    Jeetje meid. Jij hebt het 1 en al meegemaakt.
    Ik vind jou een hele dappere sterke vrouw die veel geduld heeft. Dit wil ik je vertellen. Respect voor jou.
    Ik heb een vermoeden wat er aan de hand kan zijn.
    ik denk dat jou man eerder getrouwd is in marokko. Al een vrouw heeft.
    Dit wat hij voor jou verborgen heeft. Daarom wilt hij geen zawjija maken.
    Dat wat jij getekent heeft zou heel goed mogelijk zijn dat het scheidingspapieren zijn. Zonder dat jij weet wat je getekend hebt.
    Ik zou hem zeker aanspreken met wat je in zijn mobiel hebt gevonden en weten wie zij is.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.284
    29-06-2007

    Moge Allah swt je belonen voor al dat harde werken en de sabr die je had, dit is zo triest zijn, hoe slecht kan een mens zijn ???
    Moge Allah swt je kracht en sterkte geven inshallah
    ondertekeningloos

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6
    08-04-2012

    Bedankt voor de reacties. Ik durf hem niet te confronteren met de berichtjes die ik heb gelezen, omdat ik daar de kracht niet voor heb. We hebben nog nooit ruzie gemaakt en ik kan daar niet tegen. En ook, ik heb nog nooit in zijn spullen gesnuffeld of zijn post opengemaakt of zo. Ik heb zoiets van, je moet elkaars privacy respecteren. En ik wil niet dat hij mij dat kwalijk zal nemen. Ik zal wel zien hoe ik het zal aanpakken. Een scheiding is echt het laatste wat ik wil, maar op dit moment zie ik het als enige uitweg.

    Chokran

  8. #8
    Masha ALLAH

    Reacties
    315
    07-04-2012

    Jij hebt veel gedaan in het huwelijk. Maar je had het al moeten zien
    in het begin hoe hij is. Toch vind ik dat niemand hier mag zeggen scheiden of niet
    het is jouw beslissing.
    Account Overgenomen.



  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6
    08-04-2012

    Citaat Geplaatst door Al-Moemina Bekijk reactie
    Jij hebt veel gedaan in het huwelijk. Maar je had het al moeten zien
    in het begin hoe hij is. Toch vind ik dat niemand hier mag zeggen scheiden of niet
    het is jouw beslissing.
    Dat weet ik. Ik wil gewoon niet dat er acheraf gezegd wordt dat ik niets heb gedaan voor mijn huwelijk. Ik wil alles juist doen, in samenspraak met mijn geloof.

  10. #10
    ahloel-athar

    Reacties
    834
    08-01-2010

    Citaat Geplaatst door mele3youn Bekijk reactie
    Jeetje meid. Jij hebt het 1 en al meegemaakt.
    Ik vind jou een hele dappere sterke vrouw die veel geduld heeft. Dit wil ik je vertellen. Respect voor jou.
    Ik heb een vermoeden wat er aan de hand kan zijn.
    ik denk dat jou man eerder getrouwd is in marokko. Al een vrouw heeft.
    Dit wat hij voor jou verborgen heeft. Daarom wilt hij geen zawjija maken.
    Dat wat jij getekent heeft zou heel goed mogelijk zijn dat het scheidingspapieren zijn. Zonder dat jij weet wat je getekend hebt.
    Ik zou hem zeker aanspreken met wat je in zijn mobiel hebt gevonden en weten wie zij is.
    niet spreken waarover u geen kennis heeft zuster.

    denk jij dat haar man haar scheidingspapieren heeft laten tekenen en daarna alsnog met haar blijft als man zijnde wetende dat mogelijk na de periode van idda in zina gevallen kan zijn ?

    denk niet ...dus haast u niet in het roepen hoe zuiver u intentie ook is en laat het aan de mensen van kennis over ....en dit is mijn advies aan iedereen hier. ...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    135
    03-02-2012

    Het lijkt net een film subhanaAllah! Een vraagje had je wel salat istichara gedaan voordat je met hem trouwde? En was er wel navraag gedaan over deze jongeman? Verder hadden je ouders ook moeten bijstaan bijv met je meegaan naar marokko voor het tekenen, je weet maar nooit wat je daar hebt getekend. Altijd belangrijk en dan het liefst iemand die de arabische taal redelijk/goed beheerst. Moge Allah swt je belonen voor de geduld e niyah (goede vrouw willen zijn) die je hebt gehad! Ondanks de achterdochtigheid vind ik je erg dapper en sterk!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    8
    27-03-2011

    Je bent een dappere meid met heel veel sbar. Moge Allah swt jou daarvoor belonen inscha-Allah.
    Uit jouw verhaal concludeer ik ook dat jij heel veel om jouw man geeft, anders had jij de handdoek veel eerder in de ring gegooid. Niemand kan jou vertellen wat je wel of niet moet doen, alleen jij kan dat beslissen. Alleen jij weet wat het beste is voor jou. Niemand wil scheiden, maar vergeet niet dat een huwelijk uit twee mensen bestaat. Je kan aan een dood paard lopen trekken, maar daar zul je vermoeid van raken. Een mens kan veel hebben, maar uiteindelijk zul je uitgeput raken.
    Jij vreest voor zijn antwoordt op het moment dat jij hem gaat confronteren met die berichten. Want stel dat hij toegeeft een ander te hebben, wat dan? je bent inmiddels uitgeput geraakt door alles wat er gebeurd is en nog meer slecht nieuws zou wel eens de druppel kunnen zijn. Door hem niet te confornteren behoud je de hoop voor jezelf. Maar eerlijk gezegd is dat valse hoop.
    Je zult toch met hem moeten gaan praten en alles op tafel leggen. Al je twijfels, je angsten en je gevoelens over het hele gebeuren. Pas dan weet je waar je aan toe bent en kun je beslissen welke stappen je verder kunt nemen, bijv. jouw ouders erbij betrekken, of zijn ouders of andere bemiddelaar.
    Niet te snel opgeven, blijven vechten voor je huwelijk tot het uiterste, maar dat hoef ik je niet te vertellen, want jij bent een volhouder.
    Jouw intenties zijn vanaf het begin eerlijk en oprecht, maar ik twijfel eerlijk gezegd aan zijn intenties. Je zult uiteindelijk antwoorden gaan krijgen op alles. Veel sterkte lieve meid..

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    37
    19-03-2012

    Citaat Geplaatst door warhida Bekijk reactie
    Bedankt voor de reacties. Ik durf hem niet te confronteren met de berichtjes die ik heb gelezen, omdat ik daar de kracht niet voor heb. We hebben nog nooit ruzie gemaakt en ik kan daar niet tegen. En ook, ik heb nog nooit in zijn spullen gesnuffeld of zijn post opengemaakt of zo. Ik heb zoiets van, je moet elkaars privacy respecteren. En ik wil niet dat hij mij dat kwalijk zal nemen. Ik zal wel zien hoe ik het zal aanpakken. Een scheiding is echt het laatste wat ik wil, maar op dit moment zie ik het als enige uitweg.

    Chokran
    ben jij wel goed wijs

  14. #14
    In love!

    Reacties
    82
    02-04-2012

    En dan zeiken die tering Marokkaanse mannen dat wij golddiggers zijn?
    Vieze honden dat ze zijn.
    Wollah meid, ik heb echt respect voor jou! Enkel ellende in je huwelijk. Scheid van hem, per direct, voordat hij jou verlaat voor dat wijf.

    Geen pm's van mannen.


  15. #15
    El Mardia

    Reacties
    46
    06-05-2007

    SubhanAllah wat een kracht heb jij van Allah gekregen. Het bewijst dat jij met Niya je huwelijk bent aangegaan, het bewijst tevens dat jij in harmonie wilt leven. Maar schat als ik je verhaal lees dan is je man je niet waard. Allah beproeft wie hij wil en misschien is dit jouw beproeving. Een man die zijn vrouw niet onderhoud en in haram leeft, daar hoef je niet je leven mee te spenderen en al helemaal niet als je een oede moslima bent.

    ik raad je aan salaat istighara te doen en je gevoel te volgen. Allah weet het beste en met jou komt het goed, want je hebt je hart op de juiste plek.