1. #121
    Don't worry Be happy

    Reacties
    2.516
    28-03-2008

    Citaat Geplaatst door smartie4 Bekijk reactie
    Hoezo verwijderd, nergens voor nodig is een gezonde discussie met je verwijderd

    doe is even normaal
    Vond em nergens terug vandaar

    "Verily, with hardship comes relief"(Qur'aan 94:6)


    http://kalamullah.com/Books/Dont%20Be%20Sad.pdf
    Voor de mensen die zich ongelukkig voelen of bedroefd zijn. Lees het boek don't be sad!


  2. #122
    Don't worry Be happy

    Reacties
    2.516
    28-03-2008

    Citaat Geplaatst door Leonidas Bekijk reactie
    Sinds wanneer maak je je druk als meediscussieert?

    Ik geef alleen mijn mening. Wijs op de berichten uit genoemde landen waar betogers heel hard roepen om democratie en vrijheid.

    Of de meerderheid echt voor sharia kiest is nog maar de vraag. In Egypte b.v. - en wellicht ook in die andere landen - zijn de enige die al jaren over een goede organisatie beschikken de fundamentele moslims; de moslimbroederschap.
    Na de revolutie komen dan verkiezingen, wie zijn daar klaar voor; die fundamentele moslims. De liberale moslims, of moslims die in feite geen moslims meer zijn zijn (nog) niet georganiseerd.

    Voor welke richting mensen in die landen kiezen; daar ga ik niet over!
    wel denk ik dat je je ernstig kan vergissen, als je denk dat al die mensen in moslimlanden vrijwillig al die dingen niet doen die jij noemt. In moslimlanden is er nu eenmaal geen keus.

    ’t lijkt er wel een beetje op..

    Tja beelden zeggen toch heel wat anders en er zijn verkiezingen geweest, toch heeft de meerderheid van de bevolking op de sharia gestemd.
    En ze hebben wss ook naar de geschiedenis gekeken en naar de kalifaten die destijds bestonden en werden geregeerd met de Islamitische wetgeving en wat daar allemaal uit voortgekomen is en toen het wereldleiders waren.
    Tja hoe zou dat toch komen dat die moslims zo georganiseerd zijn?
    Maar soit het is hun land, zij de bewoners zullen wel weten wat het beste voor hen zelf is. Of het nu democratie, de sharia of weet ik veel wat is, het is hun recht om te kiezen wat ze willen, daar hebben wij niets over te zeggen..
    En volgens mij heb jij een hele wereldbeeld in jouw hoofd gecreëerd, dus jij denkt dat alcohol en al die gedoe niet te vinden is in moslimlanden?

    "Verily, with hardship comes relief"(Qur'aan 94:6)


    http://kalamullah.com/Books/Dont%20Be%20Sad.pdf
    Voor de mensen die zich ongelukkig voelen of bedroefd zijn. Lees het boek don't be sad!


  3. #123
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door miss_rifiatje Bekijk reactie
    ’t lijkt er wel een beetje op..

    Tja beelden zeggen toch heel wat anders en er zijn verkiezingen geweest, toch heeft de meerderheid van de bevolking op de sharia gestemd.
    En ze hebben wss ook naar de geschiedenis gekeken en naar de kalifaten die destijds bestonden en werden geregeerd met de Islamitische wetgeving en wat daar allemaal uit voortgekomen is en toen het wereldleiders waren.
    Tja hoe zou dat toch komen dat die moslims zo georganiseerd zijn?
    Maar soit het is hun land, zij de bewoners zullen wel weten wat het beste voor hen zelf is. Of het nu democratie, de sharia of weet ik veel wat is, het is hun recht om te kiezen wat ze willen, daar hebben wij niets over te zeggen..
    En volgens mij heb jij een hele wereldbeeld in jouw hoofd gecreëerd, dus jij denkt dat alcohol en al die gedoe niet te vinden is in moslimlanden?
    Dat gaf ik al aan. De fundamentele/radicale moslims zijn georganiseerd, juist omdat zij al tijden niets anders wilden dat hun land veranderen in een "echte" islamitische staat.

    Ik ken die illusie over het kalifaat. Logisch dat mensen verlangend terugdenken aan de tijd toen men nog machtig en welvarend was.
    Alleen willen deze mensen niet begrijpen dat dit zo was op basis zoals de omstandigheden in de wereld toen waren.
    Dat die nu totaal anders zijn.

    Maar zoals ik aangaf, wij hier gaan er niet over, mensen moeten zelf maar beslissen.

    Ja hoor, ook in bepaalde moslimlanden kan men aan alcohol enz komen.

    Want ik gaf al aan dat beslist niet alle moslims in moslimlnden echt moslim uit keuze zijn.

  4. #124
    ja dat ook

    Reacties
    16.267
    08-06-2010

    Tunisia’s secular opposition unites against Islamists
    http://english.alarabiya.net/article...23/202572.html

    HET DOEL VAN DE STAAT IS DE VRIJHEID (Spinoza)

  5. #125
    Verbannen

    Reacties
    28.066
    01-03-2006

    Citaat Geplaatst door miss_rifiatje Bekijk reactie
    Ow ik dacht dat deze topic verwijderd was..

    Het feit is dat overal waar een revolutie is geweest de overgrote meerderheid VRIJWILLIG heeft gestemd voor de islamitische wetgeving, na jaren seculiere dictators te hebben gehad die die landen gewoon naar de vaantjes hebben geholpen. Men had hiervoor al die zogenaamde vrijheid die jij opsomt, maar wanneer gaan jullie eens gaan inzien dat moslims dat helemaal niet als vrijheid zien (alcohol, geslachtgemeenschap voor het huwelijk etc.) integendeel zelfs. In mijn hele leven dat ik ben opgegroeid tussen de moslims heb ik nog nooit iemand horen janken om het feit dat wij geen alcohol mogen drinken, sterker nog wij moslims zijn blij dat wij lol kunnen maken en kunnen lachen zonder dat wij eerst dat gif naar binnen moeten werken om maar een voorbeeld te geven. Men wil die zogenaamde vrijheid niet want dat brengt alleen maar problemen. Zij willen een beter leven, een toekomst opbouwen etc.; dat is wat zij onder vrijheid verstaan.
    Denk je echt dat ze daar niet weten wat de sharia inhoudt en dat ze er zomaar op stemmen?!
    En grappig dat als jullie het over de sharia hebben het alleen maar hebben over de straffen. En de wijsheid achter zulke straffen is orde in een maatschappij, want voor zulke straffen moeten worden uitgevoerd gelden er ook nog 1001 regels bij wijze van spreken.
    Maar waar maak jij je druk om als ik vragen mag, Jij zal er toch niet leven?
    Ik ben het met je eens.
    Islamitische culturen hebben andere waarden dan de westerse cultuur, en mensen kiezen dus ook voor andere rechtsregels.

    Ik heb daar geen enkel probleem mee. Ook in Nederland moet er ruimte zijn voor culturele verscheidenheid binnen het privédomein. Dat is een beetje dezelfde discussie.

  6. #126
    MVC Lid

    Reacties
    10.002
    28-10-2003

    Citaat Geplaatst door hork Bekijk reactie
    Tunisia’s secular opposition unites against Islamists
    http://english.alarabiya.net/article...23/202572.html

    Ze zullen niet ver komen, en ga even je eigen topic maken word schijtziek van je

  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    10.002
    28-10-2003

    Citaat Geplaatst door hork Bekijk reactie
    Tunisia’s secular opposition unites against Islamists
    http://english.alarabiya.net/article...23/202572.html

    alarabiya, aljazeera allemaal smerige voetenlikkertjes van amerika