1. #31
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door smartie4 Bekijk reactie
    aleviet, sjiíet beiden hetzelfde voor mij, erken hun niet en assad niet
    Je hoeft hem niet te erkennen ik geef alleen aan dat hij geen sjiiet is maar een aleviet en daar is toch echt flink verschil tussen.

    Alevieten zijn vaak goed opgeleide, vrijzinnige mensen. Ik denk dat als de meerderheid van de moslims alevieten waren er een hoop minder ellende in de moslimwereld zou zijn.

  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door smartie4 Bekijk reactie
    Dan ben je dus een atheist?
    Ik geloof inderdaad dat alle honderdduizenden goden die de mensen hebben aanbeden tot vandaag aan de dag door mensen zijn gecreeerd.

    Valt mee he!

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    10.002
    28-10-2003

    Citaat Geplaatst door Noorderlicht Bekijk reactie
    Als die Islamitische Staat er komt, moeten vrouwen dus in huis blijven? En alleen als hun echtgenoot er tijd voor heeft, mogen ze met hem naar buiten?
    Dat kan ja

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    10.002
    28-10-2003

    Citaat Geplaatst door Leonidas Bekijk reactie
    Je hoeft hem niet te erkennen ik geef alleen aan dat hij geen sjiiet is maar een aleviet en daar is toch echt flink verschil tussen.

    Alevieten zijn vaak goed opgeleide, vrijzinnige mensen. Ik denk dat als de meerderheid van de moslims alevieten waren er een hoop minder ellende in de moslimwereld zou zijn.
    Ieder zijn geloof, en identiteit leef en laat leven, en leef in vrede

    alevieten heb ik niks mee te maken, doen niet aan de ramadan, drinken, etc etc
    dus nee sorry kufra

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door smartie4 Bekijk reactie
    Ieder zijn geloof, en identiteit leef en laat leven, en leef in vrede

    alevieten heb ik niks mee te maken, doen niet aan de ramadan, drinken, etc etc
    dus nee sorry kufra
    Dat eerste ben ik helemaal met je eens, alleen hebben gelovigen zo vaak die vervelende neiging hun leefregels aan anders - en niet gelovigen op te dringen, omdat zij menen dat hun leefregels superieur zijn.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    10.002
    28-10-2003

    Citaat Geplaatst door Leonidas Bekijk reactie
    Dat eerste ben ik helemaal met je eens, alleen hebben gelovigen zo vaak die vervelende neiging hun leefregels aan anders - en niet gelovigen op te dringen, omdat zij menen dat hun leefregels superieur zijn.
    Dan moet je hetgeen wat er opgedrongen word niet laten opdringen er is voor alles een oplossing
    el islam=Vrede

    maar goed, ik hoop inshallah op een islamitische staat, en hoop dat het inshallah ook uitkomt

    zoals ik al zei ieder zijn ding, leven en laten leven

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    2.856
    22-02-2007

    Citaat Geplaatst door Leonidas Bekijk reactie
    Assad is een aleviet. Zoals je weet de vrijzinnige vleugel van de islam.
    Hij is een Nusayri. Alevieten zijn anders.
    إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ

    Al-maidah 55.

  8. #38
    أمستردام

    Reacties
    19.315
    12-12-2006

    Citaat Geplaatst door Leonidas Bekijk reactie
    Dat eerste ben ik helemaal met je eens, alleen hebben gelovigen zo vaak die vervelende neiging hun leefregels aan anders - en niet gelovigen op te dringen, omdat zij menen dat hun leefregels superieur zijn.

    doe jij ook ..

    onze leefregels zijn superieur, dus we gaan echt geen aparte douche cabines bouwen in een school, voor mensen die daar behoefte aan hebben. ze passen zich maar aan.

    weet je nog ?

  9. #39
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door Zulfikar Bekijk reactie
    Hij is een Nusayri. Alevieten zijn anders.
    Is een ander woord voor aleviet.

  10. #40
    denk in kleuren

    Reacties
    8.579
    07-08-2006

    Citaat Geplaatst door smartie4 Bekijk reactie
    Dat kan ja
    Dat kan? Of is dat zo? Zal een Islamitische Staat vrouwen verbieden om zonder echtgenoot het huis uit te gaan als de sharia wordt toegepast?
    Vooroordelen zijn de argumenten van dwazen. (Voltaire)

    Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in. (Godfried Bomans)

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    10.002
    28-10-2003

    Citaat Geplaatst door Noorderlicht Bekijk reactie
    Dat kan? Of is dat zo? Zal een Islamitische Staat vrouwen verbieden om zonder echtgenoot het huis uit te gaan als de sharia wordt toegepast?
    Nee

  12. #42
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door pseu Bekijk reactie
    doe jij ook ..

    onze leefregels zijn superieur, dus we gaan echt geen aparte douche cabines bouwen in een school, voor mensen die daar behoefte aan hebben. ze passen zich maar aan.

    weet je nog ?
    Nee hoor je gaat in je ijver totaal de bocht uit Pseu! Overigens zat ik al te wachten tot jij of Gitane met deze reactie zou komen!

    Ieder land heeft een eigen cultuur, mores. Die mores zijn de grootste gemene deler van hetgeen mensen vinden; de beste manier waarop men handelt c.q. nalaat.

    Daarop is de samenleving (naast natuurlijk wetten en regelingen) gebouwd, ingericht. Natuurlijk zijn er altijd de uitzonderingen die een hele andere mening hebben hoe de mores zouden moeten zijn. Dat mag, maar dan moet men ook de consequenties daarvan aanvaarden.

    Wat een aantal gelovigen doen, is HUN leefregels van ca 3500 jaar geleden die ook grotendeels 1400 jaar geleden in een heilig boek werden geschreven, in een seculier land, waar de meerderheid al niet meer religieus is, niet gelovigen opdringen. Tegen de algemeen gangbare mores in van ons land. Niet zelden terwijl die leefregels van 3500 jaar geleden haaks staan op de mores zoals wij die thans kennen.
    In de jaren '50 door de mensen in Nederland op de schroothoop gegooid, door veel mensen als volstrekt uit de tijd beschouwd. Slecht voor mensen.

  13. #43
    أمستردام

    Reacties
    19.315
    12-12-2006

    Citaat Geplaatst door Leonidas Bekijk reactie
    Nee hoor je gaat in je ijver totaal de bocht uit Pseu! Overigens zat ik al te wachten tot jij of Gitane met deze reactie zou komen!

    Ieder land heeft een eigen cultuur, mores. Die mores zijn de grootste gemene deler van hetgeen mensen vinden; de beste manier waarop men handelt c.q. nalaat.

    Daarop is de samenleving (naast natuurlijk wetten en regelingen) gebouwd. Natuurlijk zijn er altijd de uitzonderingen die een hele andere mening hebben hoe de mores zouden moeten zijn. Dat mag, maar dan moet men ook de consequenties daarvan aanvaarden.

    Wat een aantal gelovigen doen, is HUN leefregels van ca 3500 die ook grotendeels 1400 jaar geleden in heilige boeken werden geschreven in een seculier land, waar de meerderheid al niet meer religieus is, opdringen, tegen de algemeen gangbare mores in ons land. Niet zelden terwijl die leefregels van 3500 jaar haaks staan op de mores zoals wij die thans kennen.
    In de jaren '50 door de mensen in Nederland op de schroothoop gegooid door veel mensen als volstrekt uit de tijd.

    natuurlijk zie jij het niet van je zelf. dat had ik ook niet verwacht, maar naar mijn mening doe je het dus wel ..

  14. #44
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door pseu Bekijk reactie
    natuurlijk zie jij het niet van je zelf. dat had ik ook niet verwacht, maar naar mijn mening doe je het dus wel ..
    Ik geef argumenten waarom het volgens mij niet juist is wat jij beweert. Ik mis jouw argumenten waarom ik er volgens jou er naast zit.

  15. #45
    أمستردام

    Reacties
    19.315
    12-12-2006

    Citaat Geplaatst door Leonidas Bekijk reactie
    Ik geef argumenten waarom het niet juist is wat jij beweert. Ik mis jouw argumenten waarom ik volgens jou er naast zit.
    dat had ik al gedaan leo. er veel verder op ingaan is niet zo zinvol. jij ziet het toch niet zo en ik voel niet te behoefte om je te proberen te overtuigen. maar ik zie het dus wel zo ..