1. #1
    وائل

    Reacties
    888
    20-11-2004

    Jongeren-imam Abdul Jabbar van de Ven: "Nederland is de kanker"

    Jongeren-imam walgt van 'kanker' Nederland.
    Romana Abels en Kustaw Bessems

    NIJMEGEN - Steeds meer mensen aanvaarden de ware islam, merkt ook jongeren-imam Abdul Jabbar van de Ven. ,,Sinds 11 september krijg ik veel meer vragen over de islam dan in de jaren daarvoor.''

    Van de Ven (24), die zich tien jaar geleden tot de islam bekeerde en onder moslimjongeren een bekende figuur is, geeft Osama bin Laden deels gelijk. Die verklaarde op een video dat in 'een van de centra in Holland' veel meer mensen de islam omarmden dan in de elf jaar vóór de aanslagen bij elkaar.

    ,,Ik weet niet wat broeder Osama bin Laden bedoelt met centra, volgens mij gebeurt het in heel Nederland'', zegt Van de Ven. ,,Maar de belangstelling is enorm groot.''
    Direct nadat de video met Bin Laden openbaar werd, ontkende een aantal Nederlandse moslimleiders en deskundigen dat in Nederland na de aanslagen de aanwas van bekeerlingen groeide. Maar volgens Bin Laden en Van de Ven ben je pas moslim als je wereldwijd een staatsinrichting volgens islamitische wetten nastreeft. ,,En in díe richting zie ik juist onder jongeren een beweging.''

    Van de Ven, die een jaar in Saoedi-Arabië studeerde, wil naar een Arabisch land verhuizen. ,,Ik heb na 11 september het gevoel: ik hoor hier niet thuis'', zegt hij in een interview met Trouw. ,,Ik walg van de schijnheiligheid.'' Islamitische landen bestaan er volgens hem niet, alleen Afghanistan was dat onder de Taliban. ,,Maar je hebt de keus tussen kanker en griep. Nederland is de kanker.''

  2. #2
    Hometown Glory

    Reacties
    4.758
    06-09-2002

    Ik haat zulke haatzaaiers!

  3. #3
    وائل

    Reacties
    888
    20-11-2004



    Net de tweelingbroer van Osama, vinden jullie niet?

  4. #4
    Hometown Glory

    Reacties
    4.758
    06-09-2002

    Ik vind het maar een gekke pipo!

  5. #5
    De enige echte

    Reacties
    8.050
    11-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Wael_progressiv
    Jongeren-imam walgt van 'kanker' Nederland.
    Romana Abels en Kustaw Bessems

    NIJMEGEN - Steeds meer mensen aanvaarden de ware islam, merkt ook jongeren-imam Abdul Jabbar van de Ven. ,,Sinds 11 september krijg ik veel meer vragen over de islam dan in de jaren daarvoor.''

    Van de Ven (24), die zich tien jaar geleden tot de islam bekeerde en onder moslimjongeren een bekende figuur is, geeft Osama bin Laden deels gelijk. Die verklaarde op een video dat in 'een van de centra in Holland' veel meer mensen de islam omarmden dan in de elf jaar vóór de aanslagen bij elkaar.

    ,,Ik weet niet wat broeder Osama bin Laden bedoelt met centra, volgens mij gebeurt het in heel Nederland'', zegt Van de Ven. ,,Maar de belangstelling is enorm groot.''
    Direct nadat de video met Bin Laden openbaar werd, ontkende een aantal Nederlandse moslimleiders en deskundigen dat in Nederland na de aanslagen de aanwas van bekeerlingen groeide. Maar volgens Bin Laden en Van de Ven ben je pas moslim als je wereldwijd een staatsinrichting volgens islamitische wetten nastreeft. ,,En in díe richting zie ik juist onder jongeren een beweging.''

    Van de Ven, die een jaar in Saoedi-Arabië studeerde, wil naar een Arabisch land verhuizen. ,,Ik heb na 11 september het gevoel: ik hoor hier niet thuis'', zegt hij in een interview met Trouw. ,,Ik walg van de schijnheiligheid.'' Islamitische landen bestaan er volgens hem niet, alleen Afghanistan was dat onder de Taliban. ,,Maar je hebt de keus tussen kanker en griep. Nederland is de kanker.''
    Nou, het gat in de ozonlaag zorgt voor de bestraling dus genezen zullen we ook wel weer dan .

  6. #6
    وائل

    Reacties
    888
    20-11-2004

    Citaat Geplaatst door pistados
    Ik vond dat ie een ziekelijke blik had, kan ook niet anders als je geestelijk gestoord bent.
    Geestelijk & gestoord bedoel je?

  7. #7
    Hometown Glory

    Reacties
    4.758
    06-09-2002

    Citaat Geplaatst door pistados
    Ik vond dat ie een ziekelijke blik had, kan ook niet anders als je geestelijk gestoord bent.
    Ja, klopt

    Hij kijkt heel errûg eng en gestoord... he's a freak!

  8. #8
    وائل

    Reacties
    888
    20-11-2004

    Citaat Geplaatst door sneakynawal
    Ja, klopt

    Hij kijkt heel errûg eng en gestoord... he's a freak!
    Dan moet ie toch maar lekker naar Saudi-Arabie verhuizen!

  9. #9
    Hometown Glory

    Reacties
    4.758
    06-09-2002

    Citaat Geplaatst door Wael_progressiv
    Dan moet ie toch maar lekker naar Saudi-Arabie verhuizen!
    Uhuh!

    Ik hoef zijn negatieve vibes hier niet!

  10. #10
    وائل

    Reacties
    888
    20-11-2004

    Citaat Geplaatst door Abou_Batata
    Ik wou je net een 10-tal reputatie afnemen maar drukt per ongeluk op "ik ben eens"

    Mazzel pik
    Das wel aardig van je man! Thanx.

  11. #11
    Hometown Glory

    Reacties
    4.758
    06-09-2002

    Citaat Geplaatst door Abou_Batata
    Ik wou je net een 10-tal reputatie afnemen maar drukt per ongeluk op "ik ben eens"

    Mazzel pik
    Zo ken ik je helemaal niet...

    Je bent heel erg vriendelijk

  12. #12
    Leer jezelf kennen

    Reacties
    77
    21-11-2004

    Wink

    hehe


    Vindt het maar een rare gast. Een Nederlander nog wel