+ Reageer
1 tot 11 van 11
    MVC Lid

Reacties
    5.690
    27-10-2009

wie kan me meer vertellen over dit onderwerp

salaam alaikoem

trouwens volgens de islamitische wet, dus in een moskee met getuigen erbij enz.

ik vraag dit voor een zusje van me, ik heb mijn vraagtekens over het hoe en wat..

dit is eigenlijk voorlopig totdat de zjawzjia gedaan kan worden, maar is bovenstaande voldoende om echt halal met elkaar te kunnen leven, maar wat als je in die korte tijd al kinderen krijgt?

kortom wie kan me meer vertellen en heeft dit gedaan?
    Here`s to good woman
    May we know them
    May we be them
    May we raise them

MVC Lid

Reacties
    122
    12-05-2002

Wa aleikoum assalaam warahmatullaahi wabarakatuh,

Op dezelfde pagina als waar jouw oproep staat heeft oegt Arabella een mooi stuk staan over de etiquette voor een islamitisch huwelijk. Het is een lang stuk, maar halverwege vind je een stuk die de voorwaarden stelt voor een nikaah (trouwakte, consummatie). Je kunt beter het hele stuk lezen insha Allaah, het is super profijtvol!!

Wassalaam
    None of you truly believes, until he wishes for his brother what he wishes for himself

MVC Lid

Reacties
    466
    17-05-2009

De grote fitna van deze tijd is dat islamitische koppels met elkaar trouwen alleen bij de imam. En na een maand zijn ze elkaar zat of de 1 scheid van zijn vrouwen. Geen papier werk of naar de advocaat gaan wanneer je wil. Vaak komt het voor dat bepaalde broeders die msmoemin die trouwen dan met een bekeerde en dumpen ze haar en dan gaan ze weer een andere en doen ze hetzelfde. Beste wat je kan doen gewoon volgends de Nederlandse wet trouwen en als beide koppels marokkaans zijn dan naar de consulaat. Tegenwoordig spelen mensen met het geloof.

MVC Lid

Reacties
    5.690
    27-10-2009

Citaat Geplaatst door ZeeRover Bekijk reactie
    De grote fitna van deze tijd is dat islamitische koppels met elkaar trouwen alleen bij de imam. En na een maand zijn ze elkaar zat of de 1 scheid van zijn vrouwen. Geen papier werk of naar de advocaat gaan wanneer je wil. Vaak komt het voor dat bepaalde broeders die msmoemin die trouwen dan met een bekeerde en dumpen ze haar en dan gaan ze weer een andere en doen ze hetzelfde. Beste wat je kan doen gewoon volgends de Nederlandse wet trouwen en als beide koppels marokkaans zijn dan naar de consulaat. Tegenwoordig spelen mensen met het geloof.
    dat is dus het probleem, ze kunnen niet eerst voor de ned. wet trouwen..wegens omstandigheden..ze willen eerst volgens de marokkaanse wet trouwen, maar daarvoor moeten ze eerste naar marokko

dus vandaar deze tijdelijk oplossing, maar ik heb zo mijn vraagtekens erbij...

mijn vraag is dus, krijgen ze echt wat op papier mee van deze imam...is het echt halal dan? want bijna niemand schijnt hier echt antwoord op te hebben
    Here`s to good woman
    May we know them
    May we be them
    May we raise them

MVC Lid

Reacties
    5.690
    27-10-2009

Citaat Geplaatst door Ahseia Bekijk reactie
    Wa aleikoum assalaam warahmatullaahi wabarakatuh,

Op dezelfde pagina als waar jouw oproep staat heeft oegt Arabella een mooi stuk staan over de etiquette voor een islamitisch huwelijk. Het is een lang stuk, maar halverwege vind je een stuk die de voorwaarden stelt voor een nikaah (trouwakte, consummatie). Je kunt beter het hele stuk lezen insha Allaah, het is super profijtvol!!

Wassalaam
    bedankt, ik ga even daar kijken
    Here`s to good woman
    May we know them
    May we be them
    May we raise them

la asel la fasel

Reacties
    57
    14-12-2003

hoi meid,

mijn nasiha is laat je zus en haar verloofde naar marokko reizen en zawjija doen of desnoods iemand van de famillie een wakala geven zodat hun het voor je in marokko kunnen doen binnen 2 weken heb je de trouwakte, Laat haar niet onder een imam en getuigen trouwen

succes

Studente!

Reacties
    343
    28-06-2007

Als ik haar was zou ik inderdaad eerst in Marokko trouwen (akte) en dan pas nikah. Ondertussen kunnen ze elkaar zien met mahram erbij =)

MVC Lid

Reacties
    5.690
    27-10-2009

Citaat Geplaatst door 260475 Bekijk reactie
    hoi meid,

mijn nasiha is laat je zus en haar verloofde naar marokko reizen en zawjija doen of desnoods iemand van de famillie een wakala geven zodat hun het voor je in marokko kunnen doen binnen 2 weken heb je de trouwakte, Laat haar niet onder een imam en getuigen trouwen

succes
    ja dit willen ze dus daarna gaan doen, rond mei of juni...maar ze willen deze maand al bij elkaar in gaan trekken (lang verhaal) en omdat ze nu dus niet naar marokko kunnen gaan, willen ze tijdelijk voor deze oplossing gaan, ik ben het er zo niet mee eens..

ik heb haar ook verteld hoe ik daarover denk, maar ze nemen uiteindelijk zelf de beslissingen.

bedankt.

Citaat Geplaatst door princess3 Bekijk reactie
    Als ik haar was zou ik inderdaad eerst in Marokko trouwen (akte) en dan pas nikah. Ondertussen kunnen ze elkaar zien met mahram erbij =)
    maar mijn vraag is, geld de nikah nu ook tijdelijk? ik bedoel mag je dan al gaan samenwonen..als je later de zjawzjia gaat doen, ik bedoel het gaat gewoon volgens de regeltjes, er moeten getuigen mee..die hand. moeten zetten enz.
    Here`s to good woman
    May we know them
    May we be them
    May we raise them

MVC Lid

Reacties
    5.690
    27-10-2009

Citaat Geplaatst door 260475 Bekijk reactie
    hoi meid,

succes
    he, dus iemand anders kan ook de zjawzjia voor haar doen, maar moet de man dan niet aanwezig zijn? de bruidegom?
    Here`s to good woman
    May we know them
    May we be them
    May we raise them

.....Waarom.....

Reacties
    2.830
    12-02-2007

Niet doen, laat haar gewoon wachten tot alle papieren in orde zijn.
    Verlies nooit de hoop,
    ook niet in de donkerste uren van wanhoop:
    het heerlijkste merg bevindt zich
    in de hardste beenderen.

.....Waarom.....

Reacties
    2.830
    12-02-2007

Citaat Geplaatst door ZeeRover Bekijk reactie

Dus dat..
    Verlies nooit de hoop,
    ook niet in de donkerste uren van wanhoop:
    het heerlijkste merg bevindt zich
    in de hardste beenderen.

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport