Poll resultaten: Hoelang probeer je zwanger te worden?

Stemmers
314. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Pas begonnen, minder dan één jaar.

    167 53,18%
  • Tussen de twee en vier jaar.

    89 28,34%
  • Tussen de vier en vijf jaar.

    16 5,10%
  • Langer dan vijf jaar.

    42 13,38%
  1. #181
    MVC Lid

    Reacties
    235
    09-05-2005

    Saeeda, heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt, heb dat 3 keer gehad
    Als je je het financieel kan veroorloven moet je zeker stoppen met werken, dat brengt ook alleen maar extra stress met zich mee, maar werken kan ook een afleiding zijn dus volg gewoon je gevoel!

    MissTangawia, hoop dat de wachtweken snel gaan en dat het positief uitpakt inch'Allah, veel succes!

  2. #182
    soooo crazy

    Reacties
    1.206
    15-11-2006

    ik zal het bezien, vandaag echt heeeeeeell veeeeeell pijn :-(

  3. #183
    MVC Lid

    Reacties
    3.078
    29-09-2010

    Natuurlijk is een kinderwens belangrijker dan werken, maar werken kan ook afleiding geven.
    Ik zou er niet aan moeten denken om alleen maar thuis te zitten, dan zouden de muren helemaal op me afkomen.
    Bovendien, is het maar max. 3 weken dat je echt voor controles dagelijks na het ziekenhuis moet.
    Desnoods zou ik voor die periode een smoes verzinnen zoals een gyneacologisch onderzoek (wat het precies inhoudt moet je dan ook niet verder vertellen want dat zegt al genoeg vindt ik, als er doorgevraagd wordt kun je altijd zeggen dat dat persoonlijk is).

  4. #184
    soooo crazy

    Reacties
    1.206
    15-11-2006

    seg een vraagske wie heeft er al eens een cyste moeten verwijderen op eierstok via laparoscopie?
    is dit pijnlijk en moet je erna thuisblijven?
    groetjes

  5. #185
    MVC Lid

    Reacties
    332
    22-01-2009

    Citaat Geplaatst door Hijabee Bekijk reactie
    Dames die iui doen hebben gedaan, werd er bij jullie gecontroleerd of er daadwerkelijk een eisprong is geweest? Ik hoorde dat ze dat bij sommige ziekenhuizen doen, maar bij de mijne doen ze dat niet.
    Ik heb een redelijk vaste cyclys, ik bel op dag 1 wanneer ik ongi wordt. Er wordt een afspraak gemaakt op dag 10, daar nemen ze bloed en een inwendige echo. Aan de hand van mijn bloedresultaten bellen ze mij in de namiddag op en maken we een afspraak voor de iui. Dag dag van de iui nemen ze nog eens een echo voordat ze insemineren. Aangezien ik een vaste cyslus heb moet ik niet vaak langsgaan. Het hangt echt af van je cyclus en bahandeling

    Groetjes,

  6. #186
    Bijna Lid

    Reacties
    386
    29-12-2011

    moge alle zusters met een kinderwens verblijd worden met een voldragen zwangerschap en een gezond en vroom kind.

    Ik kan enigzins met jullie mee praten alleen is mijn kinderwensprobleem anders dan bij jullie, ik raak juist heel makkelijk zwanger alleen is het voldragen van het kind bij mij hetgeen wat mis gaat.

    Ik ben nu opnieuw zwanger na 2 miskramen in 4 maanden tijd, inchaAllah zal ik dit wel voldragen.

    laten we aan elkaar denken tijdens onze du3a`s in ons gebed en inchaAllah zal het verhoord worden

  7. #187
    MVC Lid

    Reacties
    74
    06-03-2012

    Ik moet zondag naar het ziekenhuis voor een samenlevingstest dan doen ze met een eendenbek. Heeft iemand dat al gehad? Hoe was dat en doet het pijn??.. Ben echt bang dat het pijn gaat doen aangezien ik best strak ben

  8. #188
    MVC Lid

    Reacties
    332
    22-01-2009

    Citaat Geplaatst door Kinderwens25 Bekijk reactie
    Ik moet zondag naar het ziekenhuis voor een samenlevingstest dan doen ze met een eendenbek. Heeft iemand dat al gehad? Hoe was dat en doet het pijn??.. Ben echt bang dat het pijn gaat doen aangezien ik best strak ben
    Dit heb ik nooit moeten doen, dus zou niet weten of het pijn doet.
    Over dat eendenbek daarentegen kan ik wel meespreken. Ik vind het echt geen aangenaam gevoel. Maar pijn doet het niet.

  9. #189
    MVC Lid

    Reacties
    74
    15-02-2009

    Citaat Geplaatst door Kinderwens25 Bekijk reactie
    Ik moet zondag naar het ziekenhuis voor een samenlevingstest dan doen ze met een eendenbek. Heeft iemand dat al gehad? Hoe was dat en doet het pijn??.. Ben echt bang dat het pijn gaat doen aangezien ik best strak ben
    salaam meid,
    heb jaren geleden die onderzoek gehad, het stelt echt niets voor. Je moet gewoon ontspannen.Het doet geen pijn.ze halen met zo een staafje wat slijm eruit en die onderzoeken ze of er levende en bewegelijkheid van de zaad is.

  10. #190
    MVC Lid

    Reacties
    419
    20-04-2012

    Hallo Lieve lotgenoten

    Ik heb jullie verhalen allemaal een voor een gelezen en ik leef met jullie mee. Meiden bij wie het een succesverhaal is geworden, wil ik enorm feliciteren, geniet er ieder moment van.

    Ik ben ondertussen op verschillende fora aangemeld, maar vind het toch nog steeds moeilijk om met niet-moslimas bepaalde zaken te bespreken, zij begrijpen meestal niet dat wij enorm veel uit onze geloof halen.

    Heel even een korte historie voor mij zelf.
    Ik ben 2.5 jaar geleden 2 x spontaan zwanger geweest, helaas heeft dit steeds in een miskraam geresulteerd. Wij zijn vorig jaar begonnen met IUI. Ik heb, Alhamdoelilah, wel steeds een mooie eisprong, en de spermakwaliteit van mijn partner is optimaal. Helaas is mijn echtgenoot vorig jaar erg ziek geweest, waardoor de kwaliteit acheruit is gegaan.

    We hebben ondertussen 3 cycli met clomid en pregnyl achter de rug. En zijn vorige maand opgestart met Menopur, Pregnyl, Utrogestan. Nooit gedacht dat ik mezelf, dagelijks zou inspuiten. Nu ja, niemand verwacht dat het zo moeilijk zou zijn.
    Helaas is het die ene keer niet goed gegaan, en ga ik morgen voor een 5de keer. Ik kan het nog steeds niet geloven, min 5de inseminatie en meteen ook de laatste. Hierna stappen we over naar IVF.

    Ik probeer me echt sterk te houden en mij omhoog te trekken aan mn geloof. Maar het is moielijk, in onze omgeving weet niemand het ook, de enige waar ik terechtkan is mijn echtgenoot. Niet uit schaamte, maar veeleer uit schrik dat je breekt telkens je ej verhaal moet doen, maar toch heb je er zoveel nood aan. Vandaar wellicht ook dat ik me laat gaan op de fora

    Morgen mijn laatste inseminatie, dan 14dagen utrogestan opsteken en bidden dat dit raak is..
    Rabi hab li mine la doenka doeriyatan tayibatan innaka sami3oe e doe3a
    Rabi la tadharni fardan wa anta khayran l warithien

    Fijn weekend allen


    Vlindertje

  11. #191
    MVC Lid

    Reacties
    3.078
    29-09-2010

    @Vlinder, jullie zijn al 2,5 jaar bezig? IVF is inderdaad een zwaar traject maar aan de ander kant geeft het ook veel mogelijkheden en is dat de sbab die jullie een kind schenkt!
    Ik doe zelf ICSI en moet eerlijk zeggen dat ik het niet veel vind voorstellen, alleen dat wachten is erg vervelend.

  12. #192
    MVC Lid

    Reacties
    419
    20-04-2012

    Citaat Geplaatst door erasmus1 Bekijk reactie
    @Vlinder, jullie zijn al 2,5 jaar bezig? IVF is inderdaad een zwaar traject maar aan de ander kant geeft het ook veel mogelijkheden en is dat de sbab die jullie een kind schenkt!
    Ik doe zelf ICSI en moet eerlijk zeggen dat ik het niet veel vind voorstellen, alleen dat wachten is erg vervelend.
    Dag Erasmus 1 wij zijn idd al 2.5 jaar aan het proberen en sinds 1jaar in de mm.
    Helaas zijn wij al genoeg beproefd geweest en zijn de 2 weken niets vergeleken met de 2.5 jaar.Maar goed, la yukalifu allahoe nafsan islam woes3aha. Er staan vandaag 3 folikkeltjes klaar 2 van rond de 18 en een van 12... Dus dat verdubbelt de kansen alweer wel... We blijven het positief bekijken.

    Hoe verloopt de icsi bij jou? Hoeveelste poging?
    Moge Allah set je snel verblijden met wat je hartje wenst

    Liefst

    vlindertje

  13. #193
    soooo crazy

    Reacties
    1.206
    15-11-2006

    hey iedereen
    ik heb een poll toegevoegd aan dit onderwerp om te zien wat het gemiddelde is van de meiden hier die zwanger proberen te raken.
    groetjes

  14. #194
    MVC Lid

    Reacties
    419
    20-04-2012

    Laatste inseminatie is een feit.. En wat voor een poeh!! Meteen na de inseminatie licht roos verlies en ganse dag al enorme krampen. We zijn gewoon van ons uitje vroeger naar huis gekomen omdat ik het niet langer meer uithield van de pijn. Net een pijnstiller ingenomen dus ik hoop dat betert.

    IEmand eerder zulke ervaring gehad?

  15. #195
    MVC Lid

    Reacties
    332
    22-01-2009

    Citaat Geplaatst door Hijabee Bekijk reactie
    Hmm. Bij jou gaat het wat anders dan bij mij. Ik heb ook een vaste cyclus. Ik bel ook op de dag dat ik onnie word en dan moet ik een week erna langskomen voor de echo, dan gaan ze de eitjes opmeten en moet ik meestal om de dag steeds terugkomen en opmeten. Er is nooit bloed geprikt. Maar prik jij ook puregon?
    Salaam, nee ik prik geen puregon, wel pregnyl. Ik ga bijvoorbeeld op vrijdag binnen voor bloed en echo, zondag avond laat ik pregnyl spuiten en dinsdag inseminatie. Ik heb echt geluk dat ik niet vaker moet langs gaan. Ik heb nu mijn 3de iui achter de rug. En bij elke cyclus ben ik telkens op dag 10 moeten langsgaan en dan enkele dagen nadien inseminatie. Dus 2 keer per cyslus. Heb 2 cyclussen pregnyl moeten spuiten, de mijn 1ste iui niet.