1. #1351
    سعيدة

    Reacties
    568
    28-07-2006

    Graag een groot vervolgje


  2. #1352
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010


    Het was gezellig en lekker bij Selma thuis. Maar het werd tijd om naar huis te gaan.
    Ik was benieuwd naar wat mijn ouders te melden hebben.
    Thuis aangekomen groette ik mijn ouders.
    ´En…?’ vroeg ik aan mijn moeder die tv aan het kijken was.
    ‘En niks. Kautar komt morgen aan, en ze gaat bij je oom Abdul.’ Zei me moeder.
    ‘Ja maar waarom dat ineens?’
    ‘Gewoon, ze wil een beter toekomst? Net zoals iedereen die het niet goed heeft daar.’
    ‘Ah ja oke. Ik hoop dat het haar lukt.’
    ‘Ja waarschijnlijk wil ze gewoon werken en iemand hier trouwen om aan papieren te komen.’ zei mijn vader doodnormaal.
    ‘Ow. Trouwen? Ze kan beter naar school gaan voor zichzelf zorgen en dan pas trouwen.’ Zei mijn moeder.
    ‘Ewa ja zulke marokkanen willen graag weg daar en…’ hun gesprek interesseerde me niet meer. Het feit is nu dat ze komt. Punt. En ik haar moet ontwijken. Punt.
    Ik wilde naar bed gaan maar werd gebeld door Hatim. Huh een dag gescheiden meteen op jacht?
    Ik nam op.
    ‘Ja?’
    ‘Hey je bent je pinpas vergeten in mijn laptoptas.’ Zei hij.
    ‘huh. Oow ik dacht dat het van mij was.’ Ik ging in mijn laptoptas kijken en kwam er achter dat ik inderdaad mijn pinpas er niet in heb. Ik voelde me meteen schuldig van mijn gedachte net.
    ‘Bedankt. Ik kom het morgen wel ophalen.’
    ‘Is geen probleem. Hij is veilig bij mij.’
    ‘Bedankt.’ Zei ik. Ik hing na gedag te zeggen op.
    Ik ging in bed liggen. Ineens appte Rayan mij.
    ‘Slaapkop..’
    ‘Hey’ zei ik droog.
    ‘Ben je nog wakker?’
    ‘Ja..’
    ‘Denk je nog steeds hetzelfde over me?’ vroeg hij.
    ‘Niet echt..’ zei ik maar.
    ‘Je bent nog niet overtuigd merk ik..?’
    ‘Nope.’
    ‘Zal ik je een maand vakantie geven? Is dat genoeg bewijs?’
    ‘Dan gaat het project eraan.’
    ‘Wat kan mij die project schelen als mijn meisje aan het genieten is van haar vakantie?’
    Ik werd er emotioneel van.
    ‘Nou?’ vroeg hij nadat ik niks meer kon zeggen.
    ‘Ik denk niet meer zo over je.’ Zei ik.
    ‘Wat ben ik blij om dat te horen schat.’
    ‘Ik ben een beetje moe en ik wilde net gaan slapen.’ Zei ik.
    ‘Isgoed mop. Slaaplekker.’ Ik deed mijn telefoon weg en moest huilen.
    Ik lag op mijn rug en keek naar het plafond.
    Waar ben ik in beland ya rabi? Waarom hou ik zoveel van hem?

  3. #1353
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010


    Het was zondag. Ik nam snel een douche en at snel twee croissantjes. Ik had mijn autosleutels neergelegd en besloot te lopen naar Fouad. Hij wilde gisteren al met mij praten maar ik was bij Walid. Hij ontmoette mij bij een koffietent.
    ‘Heb je al ontbeten?’ vroeg hij.
    ‘Ja kort, maar ik lust wel koffie.’ Zei ik terwijl ik voor hem uit het tentje inliep.
    ‘Waar wilde je me zo snel over spreken?’
    ‘Hoe gaat het nu tussen jou en Rayan?’
    ‘Hij deed gisteravond nog een poging mij ervan te overtuigen dat ik belangrijk voor hem ben. Maar hij begrijpt niet dat de schade die hij heeft aangericht veel groter is, en van jou mag ik niks zeggen dus ja. Het gaat slecht dus.’ Zei ik.
    ‘Even daarover hé. Misschien had ik ook niks tegen je moeten zeggen voor het zeker te weten.’
    ‘Hoe bedoel je.’ Ik keek Fouad met grote ogen aan.
    ‘Ik heb met hem gesproken. Ik zei dat ik hem zag zitten met Najoua maar dacht dat hij iets met jou had, hij vond het een belachelijke gedachte. We raakte gewoon toevallig aan de praat hij vroeg over mijn liefdesleven of ik iemand had enzo toen begon ik op mijn beurt over jou, en hij sprak alleen maar goed over je enzo, toen maakte ik die opmerking over Najoua en hij legde me uit dat het puur zakelijk is. Ik weet het klinkt raar als ik je het op deze manier vertel. Maar ik kan er meer niet over zeggen en het is dus echt niet wat wij beide dachten.’ Zei hij. Ik spuugde net niet mijn koffie uit bij het horen van die laatste zin.
    ‘Het is niet wat je denkt, mijn ass is ook niet wat je denkt.’ Zei ik boos. Ik moest lachen om wat ik zei.
    ‘grapje die is behda echt. Hoezo ben je nu voor hem?’
    ‘Omdat ik zijn kant van het verhaal heb gehoord. En hij is niet mijn vriendje en ik ben niet jou vriendje dus hij heeft het recht het tegen je te zeggen wanneer hij er klaar voor is het tegen je ter zeggen. Maar het is mijn schuld dat jij nu ruzie met hem hebt want geloof mij er is geen sprake van een relatie, ik beloof jou dat.’
    ‘Oooh je doet dit om van je schuldgevoel af te komen bedoel je?’
    ‘Nee Amal, doe niet zo irritant joh. Ik vertel je de waarheid. Ik ben altijd eerlijk met jou geweest toch? Ik heb altijd aan jou kant gestaan toch?’
    ‘Ja maar dan wil ik het hele verhaal weten, dat hele kind heeft niet eens een bedrijf ofzo, waar hebben we het over? Zakelijk.’
    ‘Ewa Amal. Meer kan ik jou ook niet zeggen. Anders mag je van mij verhaal gaan halen bij hem, maar dan heb je ze zelf gezien die dag. En weet ik van niks.’
    ‘Sorry. Ik moet hier over nadenken..’ zei ik nadat mijn koffie op was.
    ‘Dat snap ik heel goed. Maar probeer ook aan hem te denken. Niet alleen aan jezelf.’
    ‘Doe ik.’ Zei ik terwijl ik opstond.
    Wat is dit allemaal. Ergens voelde ik me blij. Maar ik was bang om me opgelucht te voelen. Want misschien heeft Rayan hem ook wat wijs gemaakt. Maar ergens moet ik wel toegeven dat zulke spelletjes niets voor Rayan zijn. Hij is straight en houdt niet van die schijnheilige gedoe, dus ik snap niet waarom hij dit doet mét het schijnheilig gedoe.

  4. #1354
    M&K

    Reacties
    749
    08-03-2014

    Ga snel verder !

  5. #1355
    MVC Lid

    Reacties
    659
    21-02-2010

    Zo na een lange tijd terug aangemeld en zie nu da je verder gaat met uw verhaal... Ben al jarenlang aan het wachten op uw slot en na jaren ben ik nog steeds niet afgehaakt aan uw verhaal... Door uw talent qua schrijfwijze... Doe zo verder
    Sommigen hebben Allah gevonden in de diepte van hun zondes.
    Luister nooit naar de mensen, Allah is er voor jou.
    Blijf je best doen ....

  6. #1356
    MVC Lid

    Reacties
    8
    01-11-2016

    ga nou door meid

  7. #1357
    De AllerLiefste__

    Reacties
    9.604
    28-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Ik hoop dat we niet weer lang moeten wachten op een vervolg

  8. #1358
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Ik zat in de auto met mijn ouders te wachten tot het vliegtuig zou landen.
    Mijn ouders waren mega trots op mij dat ik Kaoutar van het vliegveld wilde ophalen. Dat terwijl ik eigenlijk gewoon op me werk moest zijn. Maar niemand begreep waarom ik dit deed. Nou. Als ik haar hier en nu heb gezien, dan hoef ik haar niet meer te komen opzoeken. Of hoef ik ook niet thuis te zijn als zij wordt uitgenodigd want ik heb haar dan al gezien. Ik voelde me slecht met mijn plan. Maar ik vertik het om haar de hele dag te moeten zien.
    Na een lange tijd wachten kwam ze aangelopen met een koffer en een handtas. Ze glimlachte vrolijk bij het zien van mijn ouders. Ik forceerde alvast een glimlach en hoopte dat het er echt uitzag. Ik groette haar met de vier kusjes. Ik bood haar aan haar koffer over te nemen. Ze liet me toe. Ik lijk wel op haar fucking man. Maar goed. We doen het ergens voor. Ik deed haar koffer in de achterbak en stapte alvast in. Mijn moeder en zij hadden elkaar zoveel te vertellen dat ze waren vergeten hoe de achterdeuren open moeten. Mijn vader zat geduldig voorin naast mij. Het viel me op dat ze zich ineens heel volwassen gedroeg. Ik weet niet of het komt doordat ze met mijn moeder in gesprek is of omdat ze denkt dat ze echt volwassen is geworden.
    In de auto kakelde ze luid verder. Ik reed met volle snelheid naar het huis van Najoua. Mijn moeder keek een beetje verbaasd. Ze wilde waarschijnlijk Kaoutar eerst meenemen maar ons huis. Maar laat ik daar nou net geen zin in hebben.
    ‘Mama ik ga door naar werk.’ Zei ik expres in het berbers. Ze keken me allebei teleurgesteld aan.
    ‘ Wat jammer nou. Kun je niet heel even blijven koffie drinken?’ Vroeg Kaoutar bijna huilend.
    ‘Nee sorry. We hebben het zo druk op kantoor. Maar ik wilde je toch graag zien vandaar dat ik een middagje vrij heb genomen. Maar nu moet ik echt weer aan het werk.’ Zei ik terwijl ik zogenaamd fronsend op mijn horloge keek.
    ‘Isgoed schat binnenkort kom ik bij jou langs. In het weekend ofzo.’ Ik moest mezelf dwingen enthousiast te doen.
    ‘Jaa gezellig moet je echt doen heh.’ Deed ik blij.
    Mijn ouders en nicht stapte uit. Ik wachtte tot ze binnen waren en haalde opgelucht adem. Zo nu nog die ene weekend overleven waar ze het over heeft.
    Ik reed door naar werk waar Rayan woedend in gesprek met iemand was. Toen hij uitgeraasd was kwam hij zijn kantoor uit en liep op ons af in de kantine. Stilte heerste in de kantine omdat we niet wisten wat we konden verwachten van hem. Bilal en Baderdinne waren zelfs stil. Dat maak je niet elke dag mee. Ergens moest ik lachen om mezelf. Mensen zijn stil voor Rayan. Ik geniet gewoon van dit moment. Eindelijk een beetje rust in de tent. Rayan deed heel kalm alsof er niks is gebeurd. Hij keek mij strak aan. Ik dacht dat hij ook een beetje boos was dat ik de middag vrij nam maar dan mag hij kijken tot hij een ons weegt. Ik kan toch ooit een afspraak hebben of zo?
    ‘ Kun je meelopen Amal?’
    Ik legde heel kalm mijn koffie neer en liep traag achter hem aan.
    Fouad, die half op de schoot van Bilal zat omdat ze aan het stoeien waren en bevroren in die positie toen Rayan kwam, kuchte overdreven. Rayan trok een wenkbrauw op en keek hem aan.
    ‘Er zat iets vast.’ Zei Fouad zacht. Ik beet op me lip. Ik was bang dat ik op het verkeerde moment zou lachen.
    Rayan en ik liepen door naar zijn kantoor. Ik wist niet wat ik kon verwachten. Ik zat tegenover hem aan zijn bureau en keek hem vragend aan.
    ‘Waar was je?’
    ‘Kaoutar ophalen van vliegveld. Overbodige vraag dit want ik had het je al gemaild.’Zei ik stug en zakelijk.
    ‘Best apart dat mailen van je. Je hebt mijn privénummer die je aanzienlijk minder gebruikt sinds kort.’ Gooide hij de bal mijn kant op.
    ‘Tja dat is privé. Zakelijk en privé dien je gescheiden te houden. Citeerde ik zijn woorden paar jaar terug. Hij keek ervan op.
    ‘Goed over op de zaken dan maar.’Zei hij. Hij pakte een dikke map.
    ‘ Je was al op de hoogte van het feit dat ik bezig was met een onderzoek omtrent jou en het verband dat men heeft met jou naam om kinderachtige praktijken uit te voeren. Tevens ben ik ook al op de hoogte van die sollicitatie die jij zogenaamd hebt verstuurd naar Stekelenburg. Bedankt voor het doorgeven trouwens.’ Zei hij sarcastische. Ik schrok. Ik had namelijk besloten niks tegen hem te zeggen.
    ‘Dus bij deze bedank ik je ook voor het vertragen van mijn onderzoek door middel van het achterhouden van relevante informatie.’Zei hij boos.
    ‘Je bent geen agent Rayan.’
    ‘Nee maar wel je vriend verdomme!’
    ‘Vloek niet zoveel!’Riep ik.
    ‘Verzwijg jij dan niet zoveel!?’Riep hij terug.
    ‘Moet jij nodig zeggen met je ik mis je, maar ondertussen wel met andere mensen zitten eten. En dan doet meneertje alsof hij druk is. Als we het over vertrouwen hebben moet je niet met mij beginnen maar met jezelf!’ Verpletterde ik hem maar. Ik was te boos om op mijn woorden te letten. Hij keek me geschrokken aan en greep mijn pols vast.
    ‘Dat is niet wat jij denkt Amal dat moet je van mij geloven.’ Riep hij. Ik trok mijn arm uit zijn greep en wilde opstaan. Rayan was mij voor en duwde me terug in mijn stoel.
    ‘Jij gaat je hier buiten laten anders verpest je letterlijk alles. Alles wat ik tot nu toe heb gedaan is voor jou en om jou te beschermen tegen vuile slangen als deze!' Riep hij terwijl zijn gezicht een millimeter van mij af stond. Ik keek naar zijn wilde ogen. Ik geloofde hem. Op zijn woord. Maar ik kon er niet tegen dat hij dit voor mij verborgen hield. Hij keek stilletjes naar mijn gezicht en bestudeerde elke hoek van neus tot mond tot kin.
    ‘Is dat waarom je zo boos was? Is dat waarom je mij steeds minder appt of belt?’Vroeg hij zacht maar schor van het schreeuwen.
    Ik knikte. Hij zuchtte opgelucht leek het wel.
    ‘Dat schatje dat is echt geen date geweest. Ik wil jou alleen niet alles vertellen omdat ik nog niet alles weet. Maar geloof me. Ze is niet te vertrouwen. En jou vermoedens een tijdje geleden kloppen. Alleen heb ik bewijzen nodig zwart op wit. En zulke slangen moet je dichtbij je houden om elke streek van ze te volgen.’ Zei hij geïrriteerd. Alles aan hem zorgde ervoor dat ik hem geloofde. Alles. Maar ik wilde nog niet toegeven.
    ‘Te dichtbij kan ook jou als hun maaltijd betekenen.’ Zei ik terwijl ik naar beneden keek. Hij glimlachte.
    ‘Mij krijgen ze niet als maaltijd.’ Zei hij zelfverzekerd.
    Hij kwam dichterbij me. Hij keek me aan met een blik die niet te beschrijven valt, maar die wel bij me naar binnenkwam en iets met mij deed wat ervoor zorgde dat mijn hart slagen oversloeg. Ik was bang dat hij me zou aanraken. Want ik zou dat niet kunnen verdragen. En alsof hij dat aanvoelde, of zag aan mijn blik die de zijne ontweek raakte hij me ook niet aan. Terwijl hij hier duidelijk wel behoefte aan heeft. De stilte, zijn ogen verraadde het. Ik vroeg me af wanneer ik hier wel bestand tegen zou zijn. Hij ging zitten op zijn bureaustoel. Ik keek voorzichtig naar hem. Ik ving zijn blik op die mij al aan zat te kijken.
    ‘Zij mag niet de reden zijn dat dit kapot gaat.’ Zei hij koppig.
    ‘Als er iets stuk gaat, dan hebben jou daden dat aangericht.’
    ‘Maar mijn daden hebben niks stuk gemaakt.’
    ‘I just saying.’ Zei ik zacht.
    ‘Geloof je me?’
    Het was een tijdje stil. Hij keek naar beneden en staarde naar de grond. Ik schraapte mijn keel zacht.
    ‘Ik geloof je.’ Zei ik.

  9. #1359
    M&K

    Reacties
    749
    08-03-2014

    Spannend ga snel verder

  10. #1360
    MVC Lid

    Reacties
    6
    08-05-2016

    U go girl! Heeeel boeiend verhaal, ben verslaafd schrijf gauw verder! xx

  11. #1361
    MVC Lid

    Reacties
    10
    12-10-2016

    Kan je laten weten of je door gaat met je verhaal?

  12. #1362
    De AllerLiefste__

    Reacties
    9.604
    28-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Jammer dat er nog geen vervolg is.

  13. #1363
    MVC Lid

    Reacties
    6
    08-09-2012

    upppppppp. zoooooo spanend

  14. #1364
    MVC Lid

    Reacties
    21
    05-01-2008

    Je verhaal is prachtig meid jammer dat het zolang heeft geduurd. Maarrr ben ik de enige die het echt jammer vindt dat het niet iets wordt met hatim... het begon zoo mooi zoo diep.. nouja ergens hoop ik misschien dat hij toch nog terug in beeld komt en blijft haha ondanks onze rayan nu...

    Maar verder ga snel verder meid

  15. #1365
    MVC Lid

    Reacties
    7
    23-03-2015

    Jammer dat je niet door bent gegaaan !! !!!!!!!!!!!!!!!