1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    432
    02-09-2008

    Prachtig

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Hij glimlachte even toen hij mijn hand voelde. Ik haalde snel mijn hand weg en keek rusteloos voor me uit.
    Nadat we een uur ofzo stil voor ons uit zaten te kijken voelde ik ineens mijn telefoon trillen. Toen hatim opkeek moest ik wel opnemen. Ik zag dat het samir was.
    ‘heey, schat!’ zei ik meteen alsof ik tegen een vriendin sprak terwijl ik ondertussen het volume knop naar beneden drukte.
    ‘hey, amal. Je boek is hier bij mij hé!’ zei samir luid. Hij was buiten. Moest dat net op dit moment, dacht ik gefrustreerd. Maar ik moest normaal blijven doen nu. Hatim had niks door.
    ‘ow, ja! Dat was ik in jou tas vergeten gekkie. Wil je het voor me bewaren tot morgen.’ Zei ik heel raar. Samir schoot in de lach.
    ‘ja joh. Zeg maar meteen dat je met samira zat te praten in plaats van samir, dan lieg je maar half.’ Zei hij proestend van het lachen. Ik schoot zelf ook in de lach.
    ‘whahaha zal ik zeker doen. Saffi tot morgen eh gekke samira!’ zei ik melig. Hij hing lachend op. ik keek opzij. Hatim was druk bezig met zijn telefoon ineens.
    ‘wie was dat?’ vroeg hij toen hij merkte dat ik ineens stil was.
    ‘samira, vriendin.’ Zei ik kortaf. Hij knikte ongeïnteresseerd. Een normaal gesprek zou er vandaag niet komen. Dat was zeker. Met een zucht stond ik op.
    Ik zat daar voor me uit te kijken. Ik zat in de kantine van de school. Ik had het schooljaar erop zitten. Vanavond zouden we naar marokko gaan. En geloof het of niet, ik verheugde me erop. Omdat ik dan weer eens mijn vaderland te zien zou krijgen. Maar niet te vergeten ook mijn ouders. Er zijn nu al 3 weken en een half verstreken. Samir zou ook vandaag vertrekken. Ik wachtte op hem. Hij was zijn spullen aan het halen. Dan zouden we naar zijn huis rijden. Ik zou kijken hoe ik het voor elkaar zou krijgen om walid’s auto te pakken en samir naar het vliegveld te brengen. Zijn ouders waren ook al in marokko. Ik werd uit mijn gedachte gehaald door samir die luidruchtig zijn tassen op tafel gooide.
    ‘kom we gaan. Ik heb zin in marokko man!’ riep hij uit. Ilias, samirs vriend wachtte buiten op ons. Hij zou ons brengen naar samirs huis en dan vertrekken naar maghrib.
    bij samirs deur aangekomen parkeerde ilias. Hij werd elke keer opgebeld door zijn vader dat hij er absoluut over een half uur moest zijn en dat ze zouden vertrekken zonder hem als hij niet snel deed. Ilias rolde met zijn ogen toen zijn mobiel nog een keer overging. ‘ja, ik kom naar huis. Wejoow!’ riep hij geïrriteerd zonder degene aan de andere kant van de lijn uit te laten praten. Ik schoot in de lach.
    ‘oke, samir. Goede reis broer! Bel me zodra je bent geland oke?’ waarschuwde ilias hem. Samir knikte en omhelsde ilias mannelijk. Ik vond het een heel lief gebaar.
    ‘jij ook ilias. Ga die gekke rijstijl van je niet uitoefenen op de Spaanse snelweg eh sahbi, ik zie je meteen als je in marokko bent aangekomen, saffi?’ zei samir. Ilias schoot in de lach.
    ‘ik kan je geen garantie geven dat ik me aan de maximumsnelheid ga houden, maar wel dat ik insha-allah heelhuids in marokko aankom. Dan hoor je meteen van me.’ Zei hij lachend. ze gaven elkaar een vriendschappelijke box en nog een knuffel. Samir liep richting zijn deur. Ilias wilde instappen maar kwam toen op me af.
    ‘goede reis, meisje.’ Zei hij lief.
    ‘dankjewel. Pas je op jezelf?’ zei ik. Hij keek me aan en glimlachte.
    ‘met mij zal het wel goedkomen, jij moet op je zelf passen, amal. Zie ik je gauw in marokko?’ vroeg hij. ik knikte.
    ‘insha-allah.’ Zei ik zacht. Hij spreidde zijn armen en keek me vragend aan. Samir stond geleund in de deuropening.
    ‘hij wilt een knuffel van je, amal.’ Zei samir die zag dat ik in de war was. Ik liep voorzichtig op hem af en voelde hoe ilias zijn armen om me heen sloot. Ilias wist van mijn ruzies met mijn broer en hatim. Ik voelde het gewoon. Samir en ilias waren onafscheidelijk. Lijkt me nogal logische dat hij hem alles verteld. Toen hij me los liet voelde ik me een stuk beter. Ilias gaf me een zacht kusje op mijn wang en stapte toen de auto in. Toeteren reed hij weg van ons. We zwaaide hem na en liepen toen naar binnen. samir had alles al ingepakt dus we hoefden het alleen maar naar beneden te sleuren. En aangezien hij met de vliegtuig gaat had hij niet zo veel bagage mee. Lachend sleurde we alles mee naar beneden.
    ‘eey, je lijkt wel een wijf man! Waar blijft je make-up tasje. Je moet je toch kunnen opfrissen in de vliegtuig?!’ zei ik melig.
    ‘heb ik in mijn handtasje gestopt. Die ene handtasje met glittertjes.’ Zei hij terwijl hij deed alsof hij een schoudertas om zijn schouder deed. Hij maakte daar een wijven gebaar bij en deed alsof hij zijn haar opzij schoof. Ik schoot in de lach.
    ‘je bent echt raar!’ zei ik.
    ‘jaahaa, dat moet wel. Samir is the name. Hallo!’ riep hij terwijl hij op een gekke manier op me afliep. Hij trok me naar zich toe en nam me in zijn armen.
    ‘ik ga je missen, schat.’ Zei hij terwijl hij een kus op me hoofd plaatste.
    ‘we zien elkaar daar toch?’ zei ik verward.
    ‘ja, maar ik zie jou pas na een week.’ Zei hij. ik knikte.
    ik trok hem voorzichtig van me weg toen ik besefte dat hij nog maar 2 uur de tijd had. Ik moest de auto regelen. En dat beloofd een moeilijke taak te worden. Ik zuchtte.
    ‘oke, samir luister. Jij blijft hier, ik ga naar huis en regel die auto. Desnoods steel ik hem. Dan bel ik of het gelukt is of niet, zodat je weet dat je klaar moet staan. Oke?’ zei ik vol zelfvertrouwen terwijl ik me ondertussen alles behalve zeker voelde. Hij knikte afwezig. Hij wist dat ik het onmogelijk was. En dat zijn lot nu letterlijk in mijn handen lag. Als ik die auto niet kreeg zou samir zijn vlucht missen. Het was niet zo slim van samir om zijn auto aan zijn broertje te geven. Dan kon ik hem daarmee brengen. Ik gaf hem een kusje op zijn wang.
    ‘komt goed, samir. Amal hier krijgt alles voor elkaar.’ Zei ik beslist. Hij lachte en deed de deur achter me dicht. Ik liep als een speer naar huis en opende zenuwachtig de deur. Ik hoorde voetstappen boven. Ik rende snel naar boven. Toen ik walid’s kamerdeur opengooide zag ik niemand anders dan hatim. Ik had hem de afgelopen weken ontlopen. Maar nu kon ik er niet meer omheen. Hij lag op walids bed met zijn handen onder zijn hoofd. Hij keek me vragend aan.
    ‘hoi, waar is walid?’ vroeg ik maar.
    ‘stad.’ Zei hij.
    ‘hoe?’ vroeg ik ongeduldig. Ik probeerde het te verbergen. Maar hatim kan door je heen kijken. Dus die moeite hoefde ik eigenlijk niet te doen.
    ‘hoe bedoel je “hoe” ?’ vroeg hij terwijl hij op zijn zij ging liggen en zijn hoofd ondersteunde met zijn hand.
    ‘lopend? Of met auto?’
    ‘openbaar vervoer.’
    ‘staat de auto voor de deur?’ vroeg ik zenuwachtig omdat ik nu erg dichtbij me doel kwam. Hij knikte terwijl hij me opnam.
    ‘wat dacht je, laat ik even walids auto nemen?’ raadde hij mij gedachten. Ik ging naarst hem zitten op het randje van het bed.
    ‘ken je samira? Mijn vriendin. Ik was laatst met haar in gesprek. Aan de telefoon.’ Hielp ik hem herinneren. Ik doelde eigenlijk op samir. Hij knikte.
    ‘ik wil haar brengen naar Schiphol.’ Zei ik zacht.
    ‘dat mag niet.’ Meteen sprong ik op.
    ‘hoezzo niet!’
    ‘je weet toch waarom! Hoezzo vraag je je dat nog af?!’
    ik had een idee, ik zou zijn zwakke plek zoeken. Tenminste, als hij die had.
    ‘hatim?’ vroeg ik zacht.
    ‘wat.’ Zei hij boos.
    ‘als ik iets doe wat gevaarlijk is, ga je me dan redden?’
    Hij keek me dom aan. ‘tuurlijk! Wat is dat voor rare vraag?’
    ‘dus je hebt ergens toch nog gevoel? Ergens, heel diep?’ vroeg ik hem recht aankijkend.
    ‘ja, amal. Die heb ik ja. En die zit niet zo diep hoor. Als je me knijpt krijg ik ook gewoon pijn.’ Zei hij op een domme manier.
    ‘wil je me dan helpen, please?’ vroeg ik met mijn ogen stijf op elkaar geknepen. Hij schoot in de lach.
    ‘hoe wil je dat ik dat doe?’
    ‘je geeft me de sleutels en dekt me.’ Zei ik vanzelfsprekend.
    ‘hoe lang gaat dat duren?’ vroeg hij tot mijn schrik. Ik bleef hem dom aanstaren.
    ‘hoelang gaat wat duren?....’ vroeg ik een beetje hakkelend. Hij keek me ineens lachend aan.
    ‘die reis naar Schiphol. Hoelang blijf je weg?’ vroeg hij terwijl hij overeind kwam.
    ‘uhm 2 uur of zo, ik ga snel rijden.’ Zei ik snel.
    ‘nee.’ Zei hij schuddend. ‘je rijdt rustig, ik wil je niet naar marokko brengen om een andere reden. Als je begrijpt wat ik bedoel.’ Zei hij. ik wist dat hij bedoelde dat hij geen ongelukken wilde hebben. Ik lachte naar hem.
    ‘hier de sleutels en papieren, rij voorzichtig, ik regel de rest hier met walid.’ Zei hij zonder me aan te kijken. Ik nam de sleutels en papieren van hem aan. Hij keek me zo schattig aan. Ik liep naar de deur en trok mijn schoenen aan. Ik trok de buitendeur open. Hatim stond ineens in de deuropening en keek toe. Voordat ik de auto instapte kwam ik tot de conclusie iets te doen wat ik nooit van me leven gedaan had. Ik liep naar hatim toe. Hij keek me aan. Ik ging op me tenen staan en gaf hem een snelle kus op zijn wang. Hij grijnsde breed. Hij gaf me een kneepje in mijn zij.
    ‘ga snel, voordat walid hier voor de deur staat.’ Zei hij. Ik knikte en draaide me om. Ik stapte in en reed weg. Ik zag net nog in de achteruitkijkspiegel hoe hij me nakeek. Ik voelde de vlinders in me buik. Toch negeerde ik het. Dit mag en kan niet!
    Niet wetend dat een donkere Audi mij de hele tijd van locatie A naar locatie B gevolgd heeft. Toen ik samen met samir zijn bagage in de kofferbak dropte zat de Audi op een veilig afstand toe te kijken. Zowel ik als samir merkte niets op
    .

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    248
    18-03-2011

    Mooi verhaal
    Up
    SubhanAllah Wal HamdOulilah Wa la illaha illallah Wa AllahOu Akbar

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    67
    21-01-2012

    Ga verderrrrrr sneel uppppppp

  5. #35
    Utrecht♥

    Reacties
    1.346
    14-01-2011

    Upppp, ga gauww verder !!

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    5
    30-06-2011

    Omg, amazing gewoon! Vol spanning en humor.
    Ook nog eens zeer realistisch.
    Kortom gewoonweg goed!
    Ga maar snel verder meid
    Xxxkus

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    68
    21-07-2010

    UPUPUUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUUPUPUPUPUPUP

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    67
    21-01-2012

    gaa snell verderr

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    67
    21-01-2012

    gaaaaa verder

  10. #40
    Geen 13

    Reacties
    1.007
    20-03-2008

    Upppaaaaaaaaaa
    Upppppaaaaaaa
    Upppaaaaaaaa
    schatje zied typen met die vingertjes
    je doet t goed en denk aan wat ik je gezegt heb
    xxxxxxxxxxxxxx loveyouu!!!!
    roh etnekzed

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    432
    02-09-2008

    Spannend

  12. #42
    Laa Ilahaa Ilalaah<3

    Reacties
    3.943
    24-11-2011

    Ik heb jou verhaal nog niet gelezen, maar ik zal voor je Uppen xx
    Meerdere gebruikers


  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    dank jullie wel iedereen.
    ik ben blij jullie het leuk vinden.
    ik doe mijn uiterste best om het uiterste eruit te halen.
    ik zal zo veel mogelijk vervolgen plaaten en jullie zo min mogelijk teleurstellen.
    xxx

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    204
    31-12-2011

    uppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp pppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp pppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp pppppppppppppppppp

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    67
    21-01-2012

    ga je nog verder