1. #1126
    MVC Lid

    Reacties
    15
    25-12-2015

    Volgende aub ik ben een verslaafde fan hahaha

  2. #1127
    سعيدة

    Reacties
    568
    28-07-2006

    Spannend


  3. #1128
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Ik zat me de dames te kletsen en dom te doen. Selma en ik waren onze moeders en haar tantes aan het voorbereiden voor hoe dom en wel wij onze kinderen zouden opvoeden. We verzonnen de gekste dingen. Van oppasrobot tot aan camera in huis plaatsen en je kind vanuit werk instructies geven. Zodat als je thuis komt zelfs het eten al op tafel staat. Mijn moeder was van mening dat je die kinderen dan als slaaf gebruikt terwijl wij het weer heel normaal vonden dat kinderen alles doen en wij het geld binnen halen. Mohiem chaos bij de vrouwen dus. We leken dronken zonder alcohol.
    Ik stond op om naar de wc te gaan. Van het lachen moest ik serieus plassen.
    Ik kwam de wc uit en liep door naar de douche om mijn handen te wassen. Ik zag vanuit mijn ooghoeken dat de huisdeur wijd open stond. De jongens zaten net zoals in marokko voor de deur. Ik liep naar ze toe.
    Ik merkte op dat er ook wat onbekende jongens bijstonden dus ik maakte al aanstalte om om te draaien maar Bilal zag me en riep me terug.
    ‘Amal.’
    ‘Ja?’
    ‘Had je iemand nodig?’
    ‘Nee ik kwam kijken wat jullie uitspookte.’
    ‘We zijn die Marokko sfeer proberen terug te halen man.’ Zei Walid mijn broer. Ik keek hem aan. Naast hem zat een jongen. Ik keek weg maar herkende zijn horloge. Ik keek weer. Huh? Dat was toch die jongen die me vanochtend een aanbod deed bij de deur????? Ik keek hem strak aan. Ik zag Rayan en Selma praten in de gang.
    ‘Abdel aangenaam.’ Zei hij heel schijnheilig.
    ‘Jij bent?’ vroeg ik verbaasd.
    ‘Is gewoon familie van Rayan en Bilal. Moet je zijn adres?’ plaagde Walid die niet begreep waarom ik hem bleef aankijken.
    ‘Ow gewoon familie, dus dan ben je zijn neef neem ik aan?’ deed ik nep. Hij knikte en keek meteen weg.
    ‘Oke leuk. Mohiem ik zie jullie straks.’ Zei ik tegen Bilal en Walid. Rayan kwam naar buiten gelopen en keek me aan.
    ‘Ik ga naar binnen.’ Zei ik. Hij knikte. Terwijl ik terugkeek in zijn blik zat ik met mezelf te overleggen of ik het hem wel of niet zou vertellen. Ik twijfelde en liep vervolgens zonder wat te zeggen naar binnen toe. Hij legde bij het voorbijgaan even zijn hand op mijn schouder en liep toen door. Die pak maakt zijn schoonheid helemaal af. Pff.

  4. #1129
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010



    Ik liep terug naar de vrouwen en ging zitten naast Selma. Ik keek haar strak aan waardoor ze terug keek.
    ‘Wat besprak je net met Rayan?’ vroeg ik haar zacht. Ze schoot in de lach.
    ‘Hij gaat niet vreemd met mij hoor. Ik ben zijn zus.’ Zei ze ondeugend. Ik sloeg haar speels.
    ‘Serieus nu.’ Zei ik tegen haar.
    ‘Uhm. Hij kwam naar de wc ofzo maar hij zag jou niet in de keuken dus vroeg hij zich af waar je was. Jullie waren elkaar blijkbaar misgelopen. Maar toen begon ik over wanneer hij nou tijd voor mij heeft om spullen te kopen enzo voor voorbereidingen van mijn bruiloft.’ Legde ze uit. Ze deed moeite haar lach in te houden omdat ik zo erg op Rayan gesteld ben. Daar kan zij altijd om lachen.
    ‘Ow oke. Er is iets raars gebeurd. Maar ik weet niet of ik het tegen hem moet zeggen.’ Zei ik.
    ‘Wat dan?’
    ‘Is ingewikkeld en heeft gewoon met werk te maken maar toch. Het heeft dan automatisch ook met Rayan te maken en zijn bedrijf denk ik.’
    ‘Nou nummer een regel is nooit dingen verbergen voor je toekomstige man.’ Zei ze heel serieus alsof mijn hand al gevraagd is en alles. Ik keek haar dom aan.
    ‘Toekomstige man?’ sprak ik haar na.
    ‘Ewa je weet wat ik bedoel toch. Jullie zijn geen broer en zus en ook geen beste vrienden. Je kan niet ontkennen dat er iets is.’ Ik knikte vaag.
    ‘Ewa dan moet je juist niks voor hem verzwijgen. Jullie zijn nog een band aan het opbouwen. Op basis van de waarheid en vertrouwen anders gaat ie vroeg of laat stuklopen.’ Zei ze serieus.
    ‘Je hebt gelijk. Ik zeg het morgen wel op werk tegen hem.’ Zei ik overgehaald. Ze knikte.
    ‘Goed zo.’ Zei ze.
    De avond naderde en de jongens kwamen binnen. De mannen waren naar moskee gegaan. Vrouwen waren avondeten aan het maken. Selma en ik zaten in Rayans kamer op zijn bed aan het luieren. Hij had een tv in zijn kamer en Selma niet. Maar Rayan maakt bijna geen gebruik van deze kamer omdat hij thuis woont waardoor Selma er vaker gebruik van maakt.
    Ik voelde me de hele avond niet goed. Wat deed hij hier, en is hij echt de familie van Rayan? En als hij zijn neef is of familie is waarom komt hij mij vragen of ik in zijn bedrijf wil werken als hij moet weten dat ik al voor Rayan werk? Eerst wilde Tarik en Hatim mij hebben zogenaamd in hun bedrijf. Daarna kwam dat meisje met een sollicitatie die ik zogenaamd had geregeld terwijl ik niemand had geregeld.
    Ik ging rechtop zitten. Selma keek mij vragen aan.
    ‘Rayan. Ik moet Rayan spreken!’ ik rende naar beneden. Selma kwam achter me aan.
    ‘Wat ga je doen?!’ vroeg ze me. E werd in de gang tegengehouden door haar tantes om te helpen bij het eten maken of zoiets vaags. Ik keek in het rond en zag Rayan spelen met de bal en een paar jongens en kleine kinderen. Ik keek hem strak aan in de hoop dat hij me zal opmerken.
    Het lukte niet dus riep ik maar.
    Mijn moeder kwam aangelopen.
    ‘Wat is er?’
    ‘Ow niks hij moet even iets uit de auto voor me pakken.’ Zei ik snel.
    ‘Jeezus die man is doof ofzo.’ Zei ik tegen Selma die langsliep met een dienblad.
    ‘Ga gewoon naar hem toe dan.’
    ‘Nee dan weten ze dat er iets is.’
    ‘Rayan kom eens!’ riep Selma voor me.
    ‘Oke dat ziet er logische uit.’ Lachte ik lomp naar haar. Ze gaf me een knipoog en liep door. Rayan kwam naar me toegelopen. Hij keek me onderzoekend aan.
    ‘Heb je spoken gezien ofzo?’ vroeg hij.
    ‘Nee kom we moeten praten.’
    ‘Waarover?’ vroeg hij terwijl hij achter me aanliep.
    ‘Ik moet je wat vertellen.’ Zei ik terwijl ik de deur achter ons dichtdeed.
    ‘Zeg het eens.’
    ‘Wie is die Abdellatif van jou?’
    ‘Uhm neef gewoon. Hoezo?’
    ‘Hij stond vanochtend aan mijn deur. Hij bood me aan in zijn bedrijf te werken. Ik wist natuurlijk niet wie ik voor me had en wees hem af. Maar nu ik weet dat het jou neef is snap ik dit niet? Ik bedoel eerst wilde Tarik en Hatim mij hebben, achter jou rug om, daarna kwam dat meisje solliciteren en werd uitgenodigd door mij zogenaamd, en nu komt jou neef mij iets aanbieden terwijl hij weet dat ik voor jou werk? Ik snap niet wat hier gebeurd en wie hier een spelletje speelt, maar die gene maakt wel hele grote domme fouten.’ Zei ik tegen Rayan die me met open mond zat aan te kijken.
    ‘Doe je mond dicht er komt bijna speeksel uit.’ Zei ik toen ik zag dat hij sprakeloos was.
    ‘Denk je dat het allemaal met elkaar te maken heeft?’ vroeg Rayan zacht.
    ‘Ja ik denk dat iemand via allemaal mensen met bedrijven of allemaal opties probeert om ervoor te zorgen dat ik niet meer voor je werk. Ik kan het niet anders bedenken. Ze benaderen of mij, of ik heb zogenaamd iets gedaan. Die sollicitatie die ik had geregeld was denk ik bedoeld om te stoken tussen ons. Maar diegene weet niet dat wij daarvoor een te sterke band hebben.’ Legde ik hem uit.
    Hij knikte.
    ‘Je hebt er wel over nagedacht?’ vroeg Rayan.
    ‘Ja nee het komt door Abdel. Hij heeft ervoor gezorgd dat ik ging doordenken. Het ene moment bied hij me een baan aan en het andere moment loopt ie te chillen met mijn baas, wat zegt dat dan of zijn actie? Ga bij hem weg.. Ik vraag me nu wel af, is dit op zakelijke vlak of willen ze ons uit elkaar drijven ook prive?’ ik keek hem geschrokken aan. Hij schudden meteen met zijn hoofd.
    ‘Nee nee ik denk dat dit alleen zakelijk bedoeld is. Ik bedoel je hebt bepaalde acties gehad, en sinds jij bij mij werkt zijn we echt vooruit gegaan, dat kan ze niet onopgemerkt zijn gebleven. Je hoeft je geen zorgen te maken. En trouwens, we worden of jij wordt constant benaderd over werk, op de werkvloer of erbuiten maar het gaat nog steeds over werk. Dat zegt ook veel.’
    ‘Wie is het aan het uitzoeken Rayan? Ik heb hier geen goed gevoel over.’ Zei ik rillend over het idee dat iemand mij in de gaten heeft gehouden.
    ‘Ik en een paar andere. Maak je geen zorgen kleintje. Er is niks waar je bang voor hoeft te zijn.’ Zei hij terwijl hij me liefdevol aankeek. Ik keek weg omdat het gevoel wat ik op dat moment voelde teveel voor me werd. Ik was bang dat hij aan me kon zien hoe veel zijn blik mij kon raken en hoe diep dat gevoel binnendrong in merg en been. Ik knikte en ging zitten op zijn bed. Hij kwam naast me zitten en bleef me aankijken.
    ‘Amal.’ Zei hij schor.
    ‘Ja?’
    ‘Ik wil niet dat je hier met iemand over praat.’ Ik knikte.
    ‘Tuurlijk niet.’
    ‘En Amal?’
    ‘Ja?’
    ‘Als je iets dwars zit of als je bang bent, beloof me dat je naar me toe komt. Ik zal er altijd voor je zijn.’ Ik keek hem in zijn ogen aan. Het straalde. Ik wist niet of dat komt door het licht dat naar binnen drong of dat het de ingehouden emoties van hem weerspiegelde. Ik denk de tweede. Ik staarde hem aan. Hij staarde terug. Ik weet niet wat voor ongezonde spanning dit is tussen ons. Maar het werd mij ondraaglijk.
    ‘Ik ga maar weer.’ Zei ik bijna piepend. Hij legde zijn hand op mijn rug.
    ‘Beloof het me Amal.’
    ‘Ik beloof het je, dat ik naar je toekom als het teveel voor me word.’ Zei ik. Hij kneep even in mijn schouder en liet mijn blik toen los. Ik stond op.
    ‘We appen oke.’ Zei hij.
    ‘Ja isgoed.’ Zei ik. Ik wilde nog maar één ding. Naar huis. Naar bed. Aan hem denken en uitgebreid verstrooid doen. hier waren teveel mensen voor wie ik me moest inhouden.
    Ik was alles vergeten. Alleen het moment van net. Wauw gewoon.

  5. #1130
    MVC Lid

    Reacties
    15
    25-12-2015

    Volgende xxx

  6. #1131
    MVC Lid

    Reacties
    212
    05-01-2015

    Upp ga zo door meid

  7. #1132
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Maar de kans om bij te komen kreeg ik helaas niet. Ik trok mezelf
    en probeerde er vrolijk uit te zien. Wat was ik opgelucht toen we opstonden om naar huis te gaan. Het was niet dat ik Rayan niet wilde zien of niet meer wilde zien. Integendeel. Maar ik weet zeker dat je Rome niet in een dag bouwt. En Rayan doet alsof hij een land opnieuw moet oprichten. Ik denk niet dat hij deze dagen zijn gevoelens gaat bekennen. Ook al laat hij op sommige momenten overduidelijk zijn gevoelens zien. In woorden uitdrukken is volgens mij volgens hem verboden.
    Ik kon het even niet aan. Ik zat in de auto te wachten tot mijn moeder ingestapt was. Mijn vader ging met Walid in de auto en reed achter mij aan.
    ‘Amal je bent zo stil? Gaat het wel?’ vroeg mijn moeder.
    ‘Jaa pfff zoveel werk te doen morgen op kantoor. Nadat ik Rayan erover gesproken had werd ik een beetje gespannen voor morgen. We moeten veel binnen korte tijd afhebben enzo.’
    Ze knikte.
    ‘Maar samenwerken met Rayan gaat wel goed toch?’ ik glimlachte.
    ‘Ja tuurlijk. Als we op werk zijn dan moet je gewoon serieus zijn en heb je het zo druk dat er geen tijd is voor pesterijen of ruzie. Dus zoals je ons vaak ziet zo zijn we niet op werk.’
    ‘Hmm. Ja klopt. Mesha als jullie pauze hebben enzo dan?’
    ‘Dan ben je aan het bijkomen van al dat werk dan is het meestal bijpraten, napraten over hoe het gegaan is en of iets beter kan.’ Ze knikte en glimlachte.
    ‘Ik ben trots op je. Rayan’s moeder vertelde me dat Rayan vaak tegen zijn moeder zegt dat hij echt blij is met jou als helpende rechter hand en dat je zijn zorgen heel wat verminderd doordat je je werk goed en serieus doet.’
    ‘Hahah klopt dat zegt hij vaak ja. Maar ik hou ervan om mijn werk goed en afgerond te hebben en ik voel me daar ook verantwoordelijk voor. Ieder zijn manier van werken heh.’ Antwoorde ik. Ze legde haar hand op mijn wang.
    ‘Goedzo, maar je moet ook je rust pakken.’
    ‘Tuurlijk mama. Maak je maar geen zorgen. Zo meteen ga ik meteen mijn bed in.’ Ze knikte lachend. Ik haalde subtiel opgelucht adem. Ik vind dat onderwerp “Rayan” zo moeilijk om er gevoelloos en neutraal over te praten.
    Thuis aangekomen parkeerde ik de auto. Mijn moeder stapte alvast uit om de voordeur open te doen. ik moest echt een van deze dagen naar mijn eigen huis gaan om daar schoon te maken etc. sinds ik van Marokko ben teruggekomen heb ik er niks aangedaan.
    Na het opruimen, bidden en douchen liep ik naar mijn kamer. Mijn telefoonlampje knipperde. Ik keek op mijn scherm.
    Rayan: “slaaplekker Amal.” Mijn hart maakte een vreugdesprongetje.
    ‘Dankjewel, jij ook.’ Stuurde ik terug.
    Ik ging met een goed gevoel mijn bed in. Het was niet bijzonder dat hij me een appje stuurde, want we spreken elkaar nog steeds iedere dag via de app. Maar het doet toch wat met me als hij na een tijdje weer een berichtje stuurt. Dat zegt toch wel dat hij aan me heeft lopen denken. Maar ik snap niet zo goed waarom hij niet gewoon direct is? Waarom kan hij mij niet gewoon zeggen dat hij me leuk vindt. Ik bedoel, als hij me niet leuk vindt, dan zou me toch niet elke dag een appje sturen? Ook al gaat het nergens over. Het gaat erom dat hij me contacteert om met me te praten. Ik werd gek en draaide op mijn andere zij. Maar wat nou…wat nou als hij gewoon iemand anders leuk vindt? Daarom bekend hij zijn gevoelens niet tegenover mij? Misschien ziet hij mij gewoon als een goede vriendin en daar wilt hij het bij laten? Misschien is dat het gewoon, en heb ik hier valse hoop gekregen…
    Ik draaide me weer op mijn andere zij.
    Nee dat kan niet. Als hij me zag als gewoon een goede vriendin, waarom kijkt hij je dan altijd zo intens diep en lang aan? En waarom geeft hij je bijnamen? En waarom appt hij je letterlijk iedere dag? Als je een goede vriendin was zou hij je vaak spreken ja, maar niet íedere dag! Nee nee hij voelt zoiezo meer voor me. Die spanning tussen ons is ook niet vriendschappelijk.
    Ik ging rechtop zitten. Kneedde mijn kussen en ging er weer op liggen.
    Het kan ook zijn dat jij denkt dat er een spanning tussen jullie is, omdat er spanning vanuit jou kant is omdat jij hem leuk vindt. Misschien voelt hij helemaal geen spanning als hij bij je is?
    ik kreunde. Maar waarom is het Selma én Bilal opgevallen dat er iets moet spelen tussen ons? En waarom zijn we heel close met elkaar. En hoe je het wendt of keert, hoe hij met mij omgaat, zo gaat een jongen toch niet om met gewoon een goede vriendin? Vindt hij me leuk of denk ik dat gewoon? Ik word gek! Wat denken jullie???

  8. #1133
    De AllerLiefste__

    Reacties
    9.604
    28-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Geweldig vervolg het begint weer heel spannend te worden

  9. #1134
    MVC Lid

    Reacties
    94
    30-12-2014

    Zie ik het goed? Leef je weer!!! Ik ben helemaal vergeten waar dit verhaal over gaat! Kan iemand me helpen? Heb een hele tijdje terug dit verhaal gelezen en ik was er verliefd op. Inthehouse waar was je al die time? Xx

  10. #1135
    MVC Lid

    Reacties
    94
    30-12-2014

    JAAA NU WEET IK HET WEER! vorig jaar 2015 heb ik gereageerd dus 1jaar later kan ik eindelijk verder lezen en leven en ikga hem helemaal opnieuw lezen zodat ik de draad weer oppak. Ik was echt teleurgesteld die tijd en aub maak dit verhaal af want heb zojuist een verhaal gelezen die op het einde nabij stopte DAT GEVOEL IS GEWOON alsof er eten uit je handen word afgepakt. Ik zat er zo helemaal in en zo. Maar ik kan nu hmdl rekenen op jou.en wat ben jij een lieve dame, de eerste die doorgaat na het verhaal op stop te zetten. De meeste moeten een voorbeeld van je nemen x

  11. #1136
    MVC Lid

    Reacties
    151
    21-05-2013

    wauuuww laatstje stukje was super
    leuk geschreven leek alsof ze het net trgen mij heeft

  12. #1137
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Ik stapte moe uit bed. Wat wordt dit eentonig zeg. Ga naar werk, probeer indruk te maken op Rayan, Krijg aandacht van Rayan, wordt er helemaal verliefd en verward van, ga naar huis en ga er de hele avond over dagdromen. Hier moet moet moet een keer een einde aan komen. Maar ik ga die stap niet zetten. Dat zweer ik. Ik kleedde me om. Ik keek op mijn telefoon of er vergaderingen zijn. Nope. Ik pakte iets wat niet te formeel was en trok het aan. Ik maakte me lichtjes op en liep naar de auto.
    Ik werd gebeld door Rayan. Ik nam handsfree op.
    ´Amal. Ik stuur jou een adres, rij erheen. Ik zie je daar.’
    ‘Lekker duidelijk allemaal. Mohiem. Stuur maar door.’ Zei ik een beetje kortaf. Ik had mijn koffie nog niet gehad.
    ‘Ik spreek je.’ Hij hing op.
    ‘Ja Rayan bedankt voor het delen van je gevoelens met mij! En owja Rayan, ik voel me ook heel erg aangetrokken tot jou, nog bedankt voor je open en eerlijkheid!’ schreeuwde ik uit frustratie door de auto. Ik keek snel of ik had opgehangen.

    Aangekomen op bestemming zag ik al waar het naartoe ging. Werk van Tarik.
    Ik stapte uit. Rayan kwam aangereden alsof alles en iedereen voor hem zou stoppen en de weg voor hem alleen was. Hij parkeerde op de stoep.
    ‘Oke, je kan ook daar parkeren waarom niet. Tis jou straat snap je.’ Zei ik sarcastisch toen hij op me afkwam lopen.
    ‘Salaam strijdertje hoe gaat ie?’ vroeg hij terwijl hij breed ging staan.
    ‘Hamdoullah met jou?’
    ‘Ja en nee. We hebben zo een gesprek met Tarik. En weet je wat de grap is, hij heeft ons zelf uitgenodigd. Ik had gedacht dat ik hem moest uitnodigen voor een verklaring nadat hij probeerde mijn beste medewerker achter mijn rug om van me af te nemen, vindt je ook niet Amal?’ zei hij bot.
    ‘Goed humeur. Zo gaan je niet tegenover hem zitten, dan schieten we niks op. Trouwens, we gaan koffie drinken, anders wordt ik ook agressief.’ Zei ik terwijl ik hem mee trok naar de centrum.
    ‘Goed idee. Ik heb jou nodig om mij rustig te houden, en niet te motiveren een beest te worden.’ Zei hij lachend. Ik beet op mijn lip.
    En ik heb jou ook nodig, maar waar blijf je dan? Antwoorde ik in gedachten. Hij keek me even van opzij aan. Het leek bijna alsof ik de woorden hardop heb uitgesproken.
    ‘Kom ik ga cappucino nemen.’ Zei ik snel. Hij knikte.

    We zaten aan tafel te wachten op onze bestelling. We hadden er ook een appeltaartpunt bijgenomen. Rayan had nog niet ontbeten.
    ‘Mohiem. Ik ben benieuwd wat hij ons te zeggen heeft.’ Zei Rayan weer. Ik stak mijn hand op.
    ‘Even niet over werk praten Rayan. Alsjeblieft. Tis vroeg.’ Zei ik.
    ‘Ja baas. Bevalt je cappucino?’ ik knikte.
    ‘Wanneer krijg je je humeur weer terug?’ vroeg hij.
    ‘Wanneer jij gestopt bent met zeiken broer.’ Zei ik.
    ‘Vindt je me zeiken?’
    ‘Alleen nu. Het is nog vroeg.’ Zei ik terwijl ik een hap nam van mijn appeltaart.
    ‘Hmm. Dat is nogal eerlijk.’ Zei hij.
    ‘Ow dus je wilt zeggen dat ik normaal gesproken niet eerlijk tegen je ben?’
    ‘Dat zeg ik niet.’
    ‘Wat suggereer je dan?’
    ‘Dat het je niet echt uitmaakt dat je me beledigd of niet. Niet dat ik beledigd ben hoor, maar je houdt daar geen rekening mee.’
    ‘Ow nee Mr. Right? Hou ik geen rekening met jou?’
    ‘Nee. Nou ja op dit gebied niet nee. En op dit moment.’
    ‘Nou soms moet je direct zijn. Dat is niet gemeen. Moet jij ook eens wat vaker zijn.’ Zei ik dubbelzinnig. Hij keek me met half geknepen ogen aan.
    ‘Dus jij vindt mij niet direct?’ vroeg hij.
    ‘Nee, op dit gebied niet nee.’
    ‘Maar Amal, een vraagje. Welk gebied precies?’ ik schrok. Hij had me.
    ‘Nou op het gebied van een persoonlijke mening geven op informeel en persoonlijk vlak.’ Zei ik snel.
    ‘Dat is met een reden.’
    ‘Vertel, wat is die reden? Of ga je daar ook weer omheen lopen draaien eerst? Dan kun je me beter besparen, laat ik dat even vooropstellen.’ Zei ik kapsones.
    ‘Je bent wel lekker op dreef eh bijdehandje!’ riep hij lachend.
    ‘Wauw. Wat knap van je Rayan. Niet eromheen gaan draaien, maar gewoon even snel van onderwerp veranderen. Je bent beter dan ik dacht!’ ik klapte in mijn handen. Hij pakte mijn ene hand vast om me te stoppen.
    ‘Hou op, mensen kijken. De reden is dat ik het absoluut niet op mijn geweten wil hebben dat jij onbewust gekwetst wordt door mijn woorden en ik dat niet eens doorheb. Daarom. Daar ben je me veels te lief voor.’ Ik wist niet zo goed hoe ik me moest gedragen.
    ‘Hoe ik me voel interesseert je niet. Wat loop je te liegen?’
    ‘Dat interesseert me wel. Ik lieg niet. Jij kunt niet in mijn hoofd kijken. Dus ga ook niet voor mij lopen praten Amal.’
    ‘Interesseert je niet.’
    ‘je interesseert me wel. Ga je ophouden nu?’
    ‘Waarom ophouden? De aap komt net uit de mouw. Ik wil wel meer van die bekentenissen van je horen.’ Zei ik lichtjes geïrriteerd. Hij ging achterover zitten en keek me onderzoekend aan.
    ‘Waar wil je heen Amal? Met de verkeerde been uit bed gestapt?’ vroeg hij.
    ‘Nee, het is meer dat ik met de verkeerde persoon de dag ben gestart. Meer niet.’ Zei ik terwijl ik de andere kant opkeek.
    ‘Ow had je liever iemand anders tegenover je gehad dan?’
    ‘Je weet dondersgoed dat ik dat niet bedoel. Ga me woorden niet lopen verdraaien.’
    ‘Ik verdraai niks. Ik snap alleen niet zo goed waar jij deze ochtend last van hebt?’
    ‘Van jou vage gedoe Rayan. Je bent niet direct, dat irriteert me.’ Zei ik nu bijna boos.
    ‘Welke vage gedoe Amal? Voel je je wel lekker?’ vroeg hij. Hij begreep er letterlijk niks van. Maar ja, op mijn beurt was ik nu ook vaag aan het doen. maar ik stond in mijn recht. Het is niet aan mij, ik sta niet in die positie om direct hierover te zijn. Om direct over onze gevoelens te zijn! Ik ben het raden, ruiken, denken en twijfelen gewoon zat.
    ‘Ja voel me perfect. Laat maar. Dit gaat nergens over.’ Zei ik maar.
    ‘Nee niks laat maar. Ik dacht dat jij niet wegliep voor moeilijke gesprekken?’
    ‘Welke moeilijke gesprek? En wat wil je nog dat ik zeg dan?’
    ‘Waarom je me precies vaag vindt graag.’ Zei hij dominant. Hij boog zich naar voren en legde zijn ellebogen op tafel.
    ‘Ik vindt gewoon, het irriteert gewoon….dat..dat, gewoon dat ik altijd zeg wat ik van iets vindt en als je iets doet wat ik niet leuk vind of zo dan zeg ik dat altijd, ik ben duidelijk naar jou toe en probeer dingen uit te praten, jij zegt nooit wat je van iets vindt, en wat je van hetgeen wat ik doe vindt. Dat irriteert me gewoon mateloos.’ Legde ik uit.
    ‘Ja maar Amal, ik leg je toch uit, ik wil je niet kwetsen.’
    ‘Juist zo kwets je me.’ Zei ik zacht. Ik keek weg.
    ‘Kom op Amal.’
    ‘Nee. Ik ben direct tegen je, en owja. Eerlijk.’ Voegde ik er bij toe. Hij zuchtte.
    ‘Ik ga mijn best doen oke. Ik ga het proberen. Maar ik wil niet dat je boos op me bent.’
    ‘Ik ben niet boos op je. Je begrijpt me gewoon vaak niet, dat ergert me soms.’
    ‘Oke, duidelijk. Ik zal er op letten. Sorry, oke?’ hij keek me vragend aan.
    ‘Tis oke.’ Zei ik met een voorzichtige glimlach. Hij glimlachte terug.
    ‘Oke laten we naar Tarik toe gaan. Vergeet dit oke. Het is goed tussen ons nu.’ Zei hij terwijl hij zijn portemonnee pakte om af te rekenen.
    ‘Yeah. Bismillah.’ Zei ik en stond alvast op.

  13. #1138
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Citaat Geplaatst door kroeloexo Bekijk reactie
    Zie ik het goed? Leef je weer!!! Ik ben helemaal vergeten waar dit verhaal over gaat! Kan iemand me helpen? Heb een hele tijdje terug dit verhaal gelezen en ik was er verliefd op. Inthehouse waar was je al die time? Xx

    Inthehouse is back darling! Superfijn je weer terug te zien hier!!!
    Welkom!
    Ik was verdwaald en zo druk met andere dingen dat ik van alles meemaakte en op een gegeven moment zocht ik een uitlaatklep, dat heeft mij teruggeleid naar mijn verhaal die ik inshaAllah zal afmaken!

  14. #1139
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Citaat Geplaatst door kroeloexo Bekijk reactie
    JAAA NU WEET IK HET WEER! vorig jaar 2015 heb ik gereageerd dus 1jaar later kan ik eindelijk verder lezen en leven en ikga hem helemaal opnieuw lezen zodat ik de draad weer oppak. Ik was echt teleurgesteld die tijd en aub maak dit verhaal af want heb zojuist een verhaal gelezen die op het einde nabij stopte DAT GEVOEL IS GEWOON alsof er eten uit je handen word afgepakt. Ik zat er zo helemaal in en zo. Maar ik kan nu hmdl rekenen op jou.en wat ben jij een lieve dame, de eerste die doorgaat na het verhaal op stop te zetten. De meeste moeten een voorbeeld van je nemen x

    Bedankt voor je compliment moppie. Ik waardeer je reactie enorm en het heeft me ook echt geraakt. Ik zal zeker niet stoppen insha'Allah!

  15. #1140
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Citaat Geplaatst door krullebollina17 Bekijk reactie
    wauuuww laatstje stukje was super
    leuk geschreven leek alsof ze het net trgen mij heeft
    Bedankt voor je compliment schat. Ja het is ook voor jou en ook andere lezers bedoelt. Mijn gevoel (verwarring) zat er ook in verwerkt. Ik hoop dat het je daardoor meer meeneemt in het verhaal, en je me misschien ook zal begrijpen!