+ Reageer
Pagina 101 van 103 EersteEerste ... 51 76 91 99 100 101 102 103 LaatsteLaatste
1.501 tot 1.515 van 1532

صيدا

Reacties
    614
    28-07-2006

Graag een groot vervolgje

MoCrORaChiD 5/9/08 & MoCroZaKa 15/08/2014uit het oog maar nooit uit het hart

MVC Lid

Reacties
    901
    04-12-2012

uuuup

Alhamdoulillah.

Reacties
    256
    04-05-2012

MVC Lid

Reacties
    467
    11-09-2010

Het was gezellig en lekker bij Selma thuis. Maar het werd tijd om naar huis te gaan.
    Ik was benieuwd naar wat mijn ouders te melden hebben.
    Thuis aangekomen groette ik mijn ouders.
    ´En…?’ vroeg ik aan mijn moeder die tv aan het kijken was.
    ‘En niks. Kautar komt morgen aan, en ze gaat bij je oom Abdul.’ Zei me moeder.
    ‘Ja maar waarom dat ineens?’
    ‘Gewoon, ze wil een beter toekomst? Net zoals iedereen die het niet goed heeft daar.’
    ‘Ah ja oke. Ik hoop dat het haar lukt.’
    ‘Ja waarschijnlijk wil ze gewoon werken en iemand hier trouwen om aan papieren te komen.’ zei mijn vader doodnormaal.
    ‘Ow. Trouwen? Ze kan beter naar school gaan voor zichzelf zorgen en dan pas trouwen.’ Zei mijn moeder.
    ‘Ewa ja zulke marokkanen willen graag weg daar en…’ hun gesprek interesseerde me niet meer. Het feit is nu dat ze komt. Punt. En ik haar moet ontwijken. Punt.
    Ik wilde naar bed gaan maar werd gebeld door Hatim. Huh een dag gescheiden meteen op jacht?
    Ik nam op.
    ‘Ja?’
    ‘Hey je bent je pinpas vergeten in mijn laptoptas.’ Zei hij.
    ‘huh. Oow ik dacht dat het van mij was.’ Ik ging in mijn laptoptas kijken en kwam er achter dat ik inderdaad mijn pinpas er niet in heb. Ik voelde me meteen schuldig van mijn gedachte net.
    ‘Bedankt. Ik kom het morgen wel ophalen.’
    ‘Is geen probleem. Hij is veilig bij mij.’
    ‘Bedankt.’ Zei ik. Ik hing na gedag te zeggen op.
    Ik ging in bed liggen. Ineens appte Rayan mij.
    ‘Slaapkop..’
    ‘Hey’ zei ik droog.
    ‘Ben je nog wakker?’
    ‘Ja..’
    ‘Denk je nog steeds hetzelfde over me?’ vroeg hij.
    ‘Niet echt..’ zei ik maar.
    ‘Je bent nog niet overtuigd merk ik..?’
    ‘Nope.’
    ‘Zal ik je een maand vakantie geven? Is dat genoeg bewijs?’
    ‘Dan gaat het project eraan.’
    ‘Wat kan mij die project schelen als mijn meisje aan het genieten is van haar vakantie?’
    Ik werd er emotioneel van.
    ‘Nou?’ vroeg hij nadat ik niks meer kon zeggen.
    ‘Ik denk niet meer zo over je.’ Zei ik.
    ‘Wat ben ik blij om dat te horen schat.’
    ‘Ik ben een beetje moe en ik wilde net gaan slapen.’ Zei ik.
    ‘Isgoed mop. Slaaplekker.’ Ik deed mijn telefoon weg en moest huilen.
    Ik lag op mijn rug en keek naar het plafond.
    Waar ben ik in beland ya rabi? Waarom hou ik zoveel van hem?

MVC Lid

Reacties
    467
    11-09-2010

Het was zondag. Ik nam snel een douche en at snel twee croissantjes. Ik had mijn autosleutels neergelegd en besloot te lopen naar Fouad. Hij wilde gisteren al met mij praten maar ik was bij Walid. Hij ontmoette mij bij een koffietent.
    ‘Heb je al ontbeten?’ vroeg hij.
    ‘Ja kort, maar ik lust wel koffie.’ Zei ik terwijl ik voor hem uit het tentje inliep.
    ‘Waar wilde je me zo snel over spreken?’
    ‘Hoe gaat het nu tussen jou en Rayan?’
    ‘Hij deed gisteravond nog een poging mij ervan te overtuigen dat ik belangrijk voor hem ben. Maar hij begrijpt niet dat de schade die hij heeft aangericht veel groter is, en van jou mag ik niks zeggen dus ja. Het gaat slecht dus.’ Zei ik.
    ‘Even daarover hé. Misschien had ik ook niks tegen je moeten zeggen voor het zeker te weten.’
    ‘Hoe bedoel je.’ Ik keek Fouad met grote ogen aan.
    ‘Ik heb met hem gesproken. Ik zei dat ik hem zag zitten met Najoua maar dacht dat hij iets met jou had, hij vond het een belachelijke gedachte. We raakte gewoon toevallig aan de praat hij vroeg over mijn liefdesleven of ik iemand had enzo toen begon ik op mijn beurt over jou, en hij sprak alleen maar goed over je enzo, toen maakte ik die opmerking over Najoua en hij legde me uit dat het puur zakelijk is. Ik weet het klinkt raar als ik je het op deze manier vertel. Maar ik kan er meer niet over zeggen en het is dus echt niet wat wij beide dachten.’ Zei hij. Ik spuugde net niet mijn koffie uit bij het horen van die laatste zin.
    ‘Het is niet wat je denkt, mijn ass is ook niet wat je denkt.’ Zei ik boos. Ik moest lachen om wat ik zei.
    ‘grapje die is behda echt. Hoezo ben je nu voor hem?’
    ‘Omdat ik zijn kant van het verhaal heb gehoord. En hij is niet mijn vriendje en ik ben niet jou vriendje dus hij heeft het recht het tegen je te zeggen wanneer hij er klaar voor is het tegen je ter zeggen. Maar het is mijn schuld dat jij nu ruzie met hem hebt want geloof mij er is geen sprake van een relatie, ik beloof jou dat.’
    ‘Oooh je doet dit om van je schuldgevoel af te komen bedoel je?’
    ‘Nee Amal, doe niet zo irritant joh. Ik vertel je de waarheid. Ik ben altijd eerlijk met jou geweest toch? Ik heb altijd aan jou kant gestaan toch?’
    ‘Ja maar dan wil ik het hele verhaal weten, dat hele kind heeft niet eens een bedrijf ofzo, waar hebben we het over? Zakelijk.’
    ‘Ewa Amal. Meer kan ik jou ook niet zeggen. Anders mag je van mij verhaal gaan halen bij hem, maar dan heb je ze zelf gezien die dag. En weet ik van niks.’
    ‘Sorry. Ik moet hier over nadenken..’ zei ik nadat mijn koffie op was.
    ‘Dat snap ik heel goed. Maar probeer ook aan hem te denken. Niet alleen aan jezelf.’
    ‘Doe ik.’ Zei ik terwijl ik opstond.
    Wat is dit allemaal. Ergens voelde ik me blij. Maar ik was bang om me opgelucht te voelen. Want misschien heeft Rayan hem ook wat wijs gemaakt. Maar ergens moet ik wel toegeven dat zulke spelletjes niets voor Rayan zijn. Hij is straight en houdt niet van die schijnheilige gedoe, dus ik snap niet waarom hij dit doet mét het schijnheilig gedoe.

Alhamdoulillah.

Reacties
    256
    04-05-2012

M&K

Reacties
    784
    08-03-2014

Ga snel verder !

MVC Lid

Reacties
    163
    17-08-2010

De AllerLiefste__

Reacties
    10.049
    28-12-2007

MVC Premium MVC Premium

MVC Lid

Reacties
    901
    04-12-2012

Uup

MVC Lid

Reacties
    659
    21-02-2010

Zo na een lange tijd terug aangemeld en zie nu da je verder gaat met uw verhaal... Ben al jarenlang aan het wachten op uw slot en na jaren ben ik nog steeds niet afgehaakt aan uw verhaal... Door uw talent qua schrijfwijze... Doe zo verder
    Sommigen hebben Allah gevonden in de diepte van hun zondes.
    Luister nooit naar de mensen, Allah is er voor jou.
    Blijf je best doen ....