Poll resultaten: Tot welke behoor jij?

Stemmers
198. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Een actieve lezer.

    51 25,76%
  • Een stille lezer.

    147 74,24%
  1. #1201
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uuupppsssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  2. #1202
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uuupppsssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  3. #1203
    Noorr x

    Reacties
    66
    10-10-2010

    Ik zweer dit verhaal moet ik echt verfilmd worden!!!! De beste schrijfster op MAROKKO.NL EN CHAIMA .NL!!!! ff serieus dit moest ik echt ff kwijt.... ga zoooooooooooooooooooooooooo door!!!

    Noorx
    De meeste hebben hier een onzinverhaal staan over leden van wie ze houden en voor altijd in hun hart zitten. Lekker boeiend,jullie hebben mij aangestoken want dit is net zo'n lang kutstukje als dan van jullie,oké doei.

  4. #1204
    MVC Lid

    Reacties
    100
    22-10-2011

    Uppie
    Super verhaal !!
    Uppie

  5. #1205
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uuupppsssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  6. #1206
    Meerdere gebruikers.

    Reacties
    673
    04-02-2012

    Slecht huwelijk

    "Zorgeloos zei je dat nou echt?" Wat denk je dat ze met me gaan doen als ze erachter komen dat ik heb gesproken? Ik heb de liefde van mijn leven laten oppakken, ik heb een ander leven opgebouwd dan ik van plan was. Ik heb zo lang volgehouden. En nu? Nu ben ik hier, vastgeketend en gechanteerd." Uit haar uitspraak maakte ik duidelijk dat ze moe was. Moe, heel moe. Het werd haar teveel. Ismaïl die haar bedroog destijds en waar ze wraak op nam. Zakaria haar man alias vader van haar dochter is voor haar neus neergelegd en nu dit.

    Maar Safouane, hij had geen gram medelijden. "Zo te horen klink je bedroefd." Vanonder haar wimpers keek ze naar hem en haalde haar schouders op. "Fatima, snap je dan niet dat jij de oorzaak zelf bent van al je problemen? Waarom ben je dan ook weg gegaan bij je man. Sterker nog wat bezielde je op het moment dat je hem op liet pakken." Safouane klinkt bijna als een therapeut. En Fatima, zij lijkt er steun in te vinden. "Hij heeft me bedrogen, altijd. En vooral toen die.." Even stopt ze en corrigeert zichzelf dan. "Toen Shahira kwam werken, dacht ik in eerste instantie dat ze zijn minnares was. Ik bedoel.. Het was zo verwarrend. Hij rook altijd naar vrouwen, soms vond ik zelfs lippenstift vegen op zijn kleding. Vaak zat ik alleen aan de keukentafel te eten. Zowel in de ochtend, middag of avond. Hoe vaak zei hij dat hij ging werken, ik knikte maar ja, maar wist dat hij naar hoeren ging." Haar adem stokt, al die dingen bij elkaar opgeteld werden haar blijkbaar teveel.

    Ismaïl is opvallend stil. Hij twijfelt maar opent dan toch zijn mond en laat zijn stem klinken. “Je bent niet goed snik. Je bent een gestoord wijf dat dingen ziet die er niet zijn! Hoe durf je Shahira te noemen als obstakel voor ons huwelijk. Omdat zij het nieuwe meisje was? Omdat ze bij me in de auto zat als we naar klanten reden? Jij, jij mijn beste Fatima bent niet helemaal helder. De man waar mee je trouwde nadat ik de bak in vloog, die man probeerde jou en mij uit elkaar te halen. Hij bestelde zelfs hoeren voor me. En die wijven die voor hem werkte, die poppen. Belinda en Celine. Zij hebben mij destijds proberen te verleiden. Jij bent gevallen in je eigen kuil wijffie. En dan hier een beetje de zielige vrouw gaan uithangen. Terwijl je neukt, trouwt en zwanger wordt van een ander. En dan heb ik het niet eens gehad over het feit dat je mijn geld hebt dat ik in het verleden heb verdiend. En ergens ben ik blij met dit alles, jij en ik horen niet meer bij elkaar. Het beste wat me ooit kon overkomen.”

    De woorden van Ismaïl komen blijkbaar als kogels tot haar door. Ze gaat over haar nek, maar liefst drie keer. Maar dat bracht geen verandering in het plan. We verplaatsten ons in een andere ruimte. Deze lijkt nog donkerder en killer dan de ander. Dit flatje, ik had er maar niets mee.

    Safouane glijdt met zijn wijs- en middelvinger over zijn lippen terwijl zijn been gekruist over de ander leunt. “Gaat het weer?” Vraagt hij ondubbelzinnig. Ze knikt.

    “Jullie twee, jullie kappen nu meteen met dat gezeik over jullie zeer perfecte huwelijk. Ik ben hier om zaken te doen, niet om relatietherapeut te spelen. Ben ik duidelijk?”
    Ismaïl kijkt de andere kant op, Fatima knikt instemmend. “Mooi.”

    Ze haalt diep adem. “Hoelang zijn jullie van plan me hier te houden?” Safouane kijkt haar met opgetrokken wenkbrauwen aan. “Als je binnen een paar uur niets loslaat knal ik eerst je dochter neer, komt er nog niets uit volg jij. Heb je dat?” Haar kijkers worden groot, ze slikt merkbaar. “Precies.” Bevestigt Safouane haar schrik. “Dus nogmaals, wie zit hier achter?” Ze knippert even met haar ogen. Ze probeert denk ik haar tranen in dwang te houden. “Beloof je dat mijn dochter en ik in veiligheid zullen verkeren?” Safouane’s uitstraling wordt zachter en scherper. Hij is binnen. “Vertrouw me.”

    Ze haalt diep adem, sluit haar ogen voor enkelen seconden. Ze laat het tot zich doordringen. Als ze haar ogen weer heeft geopend knikt ze. “Jij vroeg Ismaïl en mij net te stoppen met gekibbel over ons slechte huwelijk. Geloof me, dit alles is ontstaan door een slecht huwelijk.”

    Geef me een paar jaar en ik ben weg uit de hood.


  7. #1207
    Ben Taieb ⵣ AMG.

    Reacties
    346
    21-03-2012

    Ga verder waaarom moet je nouw stoppen

    pffffffffffff

    ♥ⵣ


  8. #1208
    Me, myself and I

    Reacties
    427
    20-05-2006

    Die Safouane is zooooo foouuuttt, maar oohhhh zooooo lekker fout! Nabil is leuk, maar niet spannend.
    Safouane kan Nora aanpakken and that is what she needs. Not just a guy who ''understands'' that she doesn't want to talk at that moment. Kortom ze heeft een echte man nodig, die kogels voor haar vangt en niet 1 die haar vrij probeert te pleiten.
    So they handcuffed me and said "Anything you say can and will be held against you". So I said "Tom Hardy".

  9. #1209
    -

    Reacties
    343
    08-01-2010

    mannelijk lezer 3aaiiii
    up 7up
    up
    Mijn fouten zijn mijn fouten, maar jij kan er voor zorgen dat ik die fouten niet meer maak. Wees mijn weerspiegeling en ik ben jou weerspiegeling.

  10. #1210
    MVC Lid

    Reacties
    444
    27-06-2009

    TangerCity5. ben het helemaal met je eens!!
    Up meid ga zo verder !
    People will let you down, Allah never will.

  11. #1211
    Meerdere gebruikers.

    Reacties
    673
    04-02-2012

    Nauwlettend

    Safouane kijkt haar met fronsende wenkbrauwen aan. Ze knikt. “Zoals bekend is, werkte ik in het verleden met Jayson. Hij gaf me soms wat mee waardoor ik geld verdiende. Klanten, het spul, het leek niet voor mij weggelegd. De tijden waren ook heel moeilijk. Ik kon niet weggaan zonder thuis gezeur te hebben. Jayson was een loopjongen van Ismaïl. Ik kan me die dag nog goed voor de geest halen. Jayson zei dat hij iets moest afleveren. Het was zomerse dag, warm, een zacht briesje. We hadden afgesproken in een cafeetje aan het water. Jayson en de beeldschone man waren gauw klaar. Al snel merkte ik dat ik langer wou blijven. Wonder boven wonder gebeurde het, hij vroeg me te blijven. Jayson liet ons alleen, hij vertelde ons dat hij een afspraak had. Achteraf gezien vraag ik me af of hij werkelijk een afspraak had of hij het gewend was dat Ismaïl vrouwen inpakte. We spraken steeds vaker af en binnen de kortste keren had ik het te pakken, ik was verliefd. Hij nam me mee naar het pand, een lieve vrouw lachte me tegemoet. Ze stelde zich voor als Rosa. Rosa was een prachtige vrouw. Zo lief, kalm, veel begrip en veel kennis. Soms had ik het er moeilijk mee als Ismaïl wegging. Ik vertelde het aan Rosa. Ze ving me op zoals een moeder zou moeten doen. Op een geven moment werden Ismaïl en ik heel serieus. Na ons huwelijk werd ik huisvrouw, maar Ismaïl hield zich nog steeds bezig met dezelfde zaken als voorheen. Desondanks alles, hielden Rosa en ik contact. Met alle ellende van mijn huwelijk ging ik naar haar toe. Maar ook voor de leuke dingen, we deden samen een drankje en winkelen vonden we ook gezellig. Het was winter, we hadden afgesproken in een café en hielden een high tea. Vanaf het moment dat we elkaar hadden gegroet voelde het al naar aan, ik negeerde deze sfeer en probeerde te genieten. Ze begon me te vertellen over een jong meisje. Jong, stil, knap en slim. Ze had volgens Rosa haar verstand op de juiste plek en kwam merkbaar om cijfers te zien. De heren hadden er wel vertrouwen in volgens Rosa. Zonder door te vragen ging er een steek van jaloezie door me heen. Had ook mijn man vertrouwen over het meisje? Rosa vertelde me dat Ismaïl haar die avond zou wegrijden naar haar eerste echte proef. Die nacht heb ik gewoeld in bed. De volgende morgen was hij vrolijk. Lief, zorgzaam en enorm teder voor me. Wat me enorm geruststelden. Maar toen ik later die middag de was ging draaien ebde al mijn rust weg. Zijn kleding rook naar een vrouwengeurtje. Maar niet naar dat van mij. Een misselijk gevoel kwam in me op. Ik belde hem op om hem uit te schelden. Maar toen was hij blijkbaar al onderweg naar Frankrijk. Rosa en ik groeide in die periode steeds meer naar elkaar toe. Meestal was ik degene die vertelde en zij degene die aanhoorde. Op een dag leek hier toch verandering in te komen. Ze vertelde me dat zij het zelfde had meegemaakt. Dat mannen vreemdgaan nooit afleren. We moesten in actie komen, voor ons zelf op komen, wraak nemen. Ze vertelde me dat ze al iemand had die haar hierin zou willen steunen. Ze wist zeker dat hij ons helpen zou. Hij was namelijk iemand die zichzelf altijd bewijzen wou, hij had last van jaloezie. En dat, dat konden we goed gebruiken. Inderdaad, Zakaria. De rest kennen jullie. Rosa zorgde ervoor dat de heren een voor een de bak in kwamen. Benito had haar teveel aangedaan. Hij sloeg haar, bedroog haar en deed haar meer pijn dan ze uit kon leggen. Iedereen die tegen haar stond, of haar in de weg stond werd van tafel geschoven. Ismaïl was het eerste slachtoffer, hij was namelijk de rechterhand van Benito. Ik moet eerlijk toegeven dat ik heel lang heb getwijfeld toen ze met het voorstel kwam. Ik wou me terugtrekken toen het erop aankwam dat hij voor aantal jaren de cel in moest. Maar er was geen sprake van terugtrekken. Ze kondigde de oorlog aan, Benito zou gestraft moeten worden. Zoals hij haar had gestraft. Rosa. Zij heeft dit alles opgezet. Zij heeft iedereen geobserveerd. De mensen uitgekozen die aan onze kant zouden staan en de mensen die dat niet zouden, heeft ze aan de kant gezet.”

    Iedereen in de kamer wordt verdoofd. Al die informatie in een keer over je heen krijgen is niet makkelijk. Ik loop naar de kan met water en schenk wat voor mezelf in. Safouane volgt me nauwlettend. Na enkele seconden wordt hij spraakzaam. “Ze heeft inderdaad iedereen aan de kant gezet, alleen is ze een persoon vergeten. Shahira. Vertel me hoe.”


    Geef me een paar jaar en ik ben weg uit de hood.


  12. #1212
    MVC Lid

    Reacties
    1.917
    21-05-2010

    Oh my Gaaaawd
    Rosa Rosa, niet te geloven dit!

  13. #1213
    -

    Reacties
    343
    08-01-2010

    up mannelijke lezer
    up hup
    7up up
    Mijn fouten zijn mijn fouten, maar jij kan er voor zorgen dat ik die fouten niet meer maak. Wees mijn weerspiegeling en ik ben jou weerspiegeling.

  14. #1214
    Nadoriaaa!

    Reacties
    309
    27-03-2008

    uppppppupppp

    heb al eeen tijdjee niet meer gereageeerd maar je doet het nog steeeds superrr
    ik heb je verhaaal gemist schat!!

    gaa gauw verderrr

  15. #1215
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uuupppsssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦