1. #16

    Reacties
    945
    13-04-2004

    Ja volgens mij wel, hij zat vorige keer in een programma zo vuil te praten over de Islam en dat is dan een arabist. Ik vond het zo walgelijk, ik vind ook dat hij er eng uitziet. Net als die andere kerel die zogenaamd islamkenner is.
    Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijn geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allah, voorzeker Allah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle
    (Soerat Az-Zoemar aya 53)

  2. #17
    mvc lid

    Reacties
    96
    07-06-2003

    Citaat Geplaatst door Huey
    Nee maar gelukkig zien we dat ook moslims die aanwezig waren het 1 grote chaos vonden, dus blijkbaar klopt die berichtgeving wel zo'n beetje. En kun je deze keer niet de media de schuld geven.

    Er waren Nederlanders ja, maar Nederlanders zijn meestal wel in staat te discussieren zonder te schelden of hun stem te verheffen, dat zie je dagelijks om je heen.
    Ik heb het niet over het al dan niet chaotisch verlopen van het debat, het ging mij meer om de mensen die jij hiervoor verantwoordelijk stelt. Heb het inzicht onderscheid te maken in hetgeen ik aankaart.


    En dat er Nederlanders zijn die in staat zijn te discussieren zonder te schelden en hun stem te verheffen dat zal best. Vergeet echter niet dat er Marokkanen zijn die dit ook kunnen, en die waren gisteren wel DEGELIJK aanwezig. Heb je er weleens bij stil gestaan dat het chaotische verloop iets te maken zou hebben met het aantal deelnemers? Of de onbekwaamheid van de discussieleiders? De onoverzichtelijk setting? Nee tuurlijk niet, we kiezen lekker de makkelijkste uitweg. Geef de zondebok de schuld.

    En ja, die media doet precies hetzelfde. Een chaos constateren en niet de kunde hebben om de daadwerkelijke oorzaken hiervoor in kaart te brengen. But the again, who would give a **** toch?

  3. #18
    MVC Premium

    Reacties
    11.293
    02-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    [lolbroek=on]Tja, 't is weekend maar dit moet me wel even van het hart. Ik heb nooit geloofd dat Marokkanen of moslims een ontwikkelingsachterstand hadden. Deze bijeenkomst heeft dat jammergenoeg overduidelijk bewezen. Komt er een uitgelezen kans om zo'n oetlul van Nieuw Rechts een handje richting zijn schepper te helpen en dan laten jullie die schieten.

    Ook blijkt hier uit dat jullie te lui en te laf zijn om echt een rol in de Nederlandse samenleving te spelen. Een echte Nederlander had het namelijk wel gedaan. Zucht, hele hele diepe zucht. Zo wordt het natuurlijk nooit wat tussen "ons" en "jullie" want "jullie" hebben er niets van begrepen.[/lolbroek]

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.479
    24-01-2004

    Citaat Geplaatst door Huey
    Is het nieuwe dat discussieren met marokkanen op een normaal niveau vrij moeilijk is? Kijk eens op deze site zou ik zeggen.
    Ik zou het artikel nogmaals lezen als ik jou was!!

    Het lang niet alleen aan de Marokkanen.

  5. #20
    Junior lid

    Reacties
    4.396
    24-12-2002

    Ik was gisteren ook aanwezig. Het volgende viel mij op:

    * het geluid was heel slecht waardoor je elkaar slecht kon horen.
    * geen duidelijke structuur in het debat.
    * teveel mensen uitgenodigd, veel chaos.
    * geen duidelijk onderwerpen.
    * gesprekleiders waren meer met zichzelf bezig dan naar de sprekende luisteren en goed op elkaar inspelen. Met name die meneer met in het pak, die schreeuwde in de microfoon en onderbrak mensen vaak tijdens hun gesprek.
    * gesprekleiders waren met elkaar in strijd. Wie kreeg het woord???
    * niet iedereen kwam aan het woord. Was geen duidelijk onderwerp, veel ruimte om andere dingen erbij te halen. Hap snap werk noem ik dat.
    * debat bracht niets nieuws op, oude koeien uit de sloot halen, zelf denk ik dat je nu naar een fase moet gaan.....wat willen we met z'n allen bereiken en hoe gaan we dat doen?


    Kortom het debat stelde niets voor, ik had veel van verwacht maar helaas kreeg ik alleen oud nieuws te horen. Het was meer een strijd. Had veel effectiever en nuttiger gekund.


    Gegroet, JETLI

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    'T is dat er gepraat wordt, maar verder zet het geen zoden aan de dijk.........
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    135
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Lelabouya
    En als wij Marokkanen elkaar niet eens accepteren hoe kunnen we dat van anderen verwachten. Hiermee doel ik op de opmerking die Marmouch maakte naar Khadija Arib toen de discussie over moskeeen ging.

    Marmouch had groot gelijk. Hij vroeg haar alleen of ze wel eens in een moskee geweest was... niets onbeschoft aan zo'n vraag.

    Ze begon namelijk ineens het probleem van de Marokkanen en extremisme bij de moskeen te leggen en te vertellen dat er dingen moesten veranderen in de moskeen.

    Nou dan vind ik het niet raar als haar gevraagd wordt of ze wel eens in een moskee geweest is.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    135
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Samira L
    En ik vond het een prima opmerking van een gast in de zaal ( een allochtoon ) dan liever geen Moskee van binnen gezien te hebben dan alle gevangenissen van Nederland.

    Die Marmouch is gewoon een crimineel, die alleen maar haat probeert te zaaien onder de allochtonen en de autochtonen.

    Dat betekent alleen dat Marmouch iets kan vertellen over gevangenissen....en moskeen. Als Khadija Arib over 1 van beiden praat is ze ongeloofwaardig.

    Als Marmouch Marokkanen oproept om zich te organiseren dan roept hij op tot haat ? Je praat kranten en tv na...... leer je eigen mening te ontwikkelen.

  9. #24
    mvc lid

    Reacties
    96
    07-06-2003

    Citaat Geplaatst door Samira L
    Te eenzijdig en dat was jammer.
    Inderdaad, het publiek bestond voornamelijk uit Marokkanen. Ik vraag me dan ook af waarom er elke keer geroepen wordt dat wij de dialoog niet aangaan. Wij waren niet degenen die het af lieten weten vrijdag.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    135
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door lalamoulatek
    Inderdaad, het publiek bestond voornamelijk uit Marokkanen. Ik vraag me dan ook af waarom er elke keer geroepen wordt dat wij de dialoog niet aangaan. Wij waren niet degenen die het af lieten weten vrijdag.

    Das ook eigenlijk het enige dat Marokkanen boeit... praaten praaten praaten....
    Maar een keer die luie poten uit de mouw steken en iets doen, ho maar.
    Marokkanen snakken schijnbaar meer naar een Showmaster die mensen onder de tafel lult dan dat ze behoefte hebben aan werkelijke verandering.
    Dat was ook duidelijk met de AEL. Allemaal klappen met hun handjes als Abou Jahjah zwaargewicht politici te kijk zet. Maar om werkelijk zelf iets te doen zit er schijnbaar niet in. Athans voor 99% van de Marokkanen dan.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    7.618
    21-05-2004

    Citaat Geplaatst door Lelabouya
    De ruimte was er niet eens om een discussie te voeren met Michiel Smit en toen ik dat probeerde kreeg ik een reactie die ook wel van een 4jarig kind had kunnen komen. Ik geloof eigenlijk uberhaupt niet dat je een discussie kunt voeren met iemand met zulke ideeen, daar is hij veel te kortzichtig voor.
    En ik weet niet of je vrijdag aanwezig bent geweest maar dan had je kunnen zien dat we zeker niet te laf zijn om een rol in de Nederlandse samenleving te spelen, we waren strek vertegenwoordigd, ik miste wel de vertegenwoordiging van de autochtonen....of zijn die te laf??
    Nog een laatste opmerking ik denk dat er geen enkel volk is in nederland dat op dit moment zo een prominente rol speelt in de samenleving als de marokkaande bevolking!
    Ik vind eind van de middag ook een raar tijdstip hoor en ik kom ook niet uit A'dam of omgeving. Wel apart natuurlijk. Blijkbaar is integratie bij dit soort discussies niet aan de orde. Maar... bij die meeting van Rnaj waren de Marokkanen weer niet sterk vertegenwoordigd.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    135
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Lelabouya
    Marmouch had geen groot gelijk, het was respectloos om haar op die manier te pakken, dat hij het misschien niet eens is over de manier waarop zij haar leven leidt is nog geen reden om haar onderuit te halen. Daarentegen kan hij beter hand in eigen boezem steken.
    En zij begon niet het probleem van Marokkanen en extremisme bij de moskeeen te leggen, dit was al aangekaart en daar was een discussie over waar zij ook iets over te zeggen had.
    onzin,

    zijn simpele vraag was of ze wel eens in een moskee geweest was...dat lijkt me een relevante vraag om te toetsen of iemand kennis van zaken heeft. Daarmee heeft hij geen oordeel gegeven over haar leefwijze.

    En ze begon wel degelijk te zeiken over moskeen en imams die extremisme zouden prediken en dat ze maar in het nederlands moesten gaan spreken. Allemaal gezeik dat dus niets met het probleem te maken heeft. Ze lult gewoon na wat haar door de PvdA in de oor gefluisterd wordt.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    135
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Lelabouya
    Ik kom ook niet uit amsterdam, maar heb toch de moeite genomen om dar naar toe te reizen, omdat ik het namelijk wel belangrijk genoeg vind om te praten over wat er nu speelt en hoe we het kunnen verbeteren!
    nou vertel eens wat de conclusies zijn van dat debat en hoe we de situatie kunnen verbeteren ?

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    7.618
    21-05-2004

    Citaat Geplaatst door Lelabouya
    Ik kom ook niet uit amsterdam, maar heb toch de moeite genomen om dar naar toe te reizen, omdat ik het namelijk wel belangrijk genoeg vind om te praten over wat er nu speelt en hoe we het kunnen verbeteren!
    Ik vind het ook belangrijk, maar ik KAN niet op vrijdagmiddag. Het kostte mij grote moeite om op die meet te komen . Maar ik zou niet zeggen dat autochtonen te laf zijn, dat geloof ik niet, maar blijkbaar zijn tijdstip, plaats en de informatiekanalen veel belangrijkere factoren. Ik wist namelijk van niets.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    7.618
    21-05-2004

    Citaat Geplaatst door Lelabouya
    Dat zijn zeker belangrijke factoren. En ik heb de autochtonen niet laf genoemd, maar heb de vraag gesteld of autochtonen ook laf genoemd worden wanneer zij niet op zo een debat verschijnen.
    Misschien moeten we eens stoppen met elkaar te beschuldigen en uit te maken voor van alles en nog wat. Pesten wordt op de basisschool al afgestraft....dus die tijd hebben we gehad, laten we dus als volwassenen communiceren met elkaar!
    Helemaal mee eens.